Będą lepsze podróże między Pszczyną a Żorami. Podpisano umowę
Skróci się czas przejazdu między Pszczyną a Żorami i dalej w stronę Rybnika i granicy z Czechami. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na zaprojektowanie i wykonane prac, które podniosą standard podróży pociągiem na linii 148 Pszczyna-Żory. Wartości zadania to prawie 260 mln zł.
Zwiększy się dostęp do kolei dla mieszkańców woj. śląskiego
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują proces inwestycyjny, który zapewni lepsze warunki podróży pasażerom i większe bezpieczeństwo na sieci.
Będzie lepszy dostęp do pociągów na jednotorowej linii kolejowej Pszczyna-Żory i dalej w stronę Rybnika i granicy z Czechami oraz w kierunku Czechowic-Dziedzic, Bielska-Białej i w Beskidy. Przebudowa peronów między Pszczyną a Żorami pozwoli na wygodniejsze podróże ze stacji Suszec oraz przystanków Suszec Rudziczka, Suszec Kopalnia, Radostowice, Pszczyna Czarków.
Obiekty zostaną podwyższone, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Będą wiaty, ławki i nowe oświetlenie. Orientację w podróży ułatwią nagłośnienie, tablice informacyjne i gabloty z rozkładem jazdy. Stacja i przystanki, dzięki pochylniom i ścieżkom naprowadzającym, będą dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się.
Wymiana ok. 25 km torów i sieci trakcyjnej zapewni szybsze przejazdy pociągów. Prędkość, z obecnych dzisiaj 50-60 km/h zostanie podniesiona do 120 km/h dla składów pasażerskich i do 100 km/h dla towarowych. Czas przejazdu między Pszczyną a Żorami skróci się o blisko 10 minut (z 32 min do około 22 min). Na zwiększenie bezpieczeństwa wpłynie przebudowa 54 obiektów inżynieryjnych (mostów i przepustów) oraz 16 przejazdów kolejowo-drogowych.
- W woj. śląskim kolej zapewnia coraz lepsze podróże i jest niezbędna w przewozie towarów. Dzięki wykorzystaniu środków z Krajowego Planu Odbudowy możliwe będzie podniesienie prędkości i skrócenie czasu przejazdu pociągów na linii Pszczyna – Żory. Efektem inwestycji będą atrakcyjniejsze podróże i zwiększenie konkurencyjności transportu kolejowego w regionie – mówi Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
- Modernizacja linii Pszczyna-Żory to ważny krok w kierunku rozwoju ekologicznego transportu w regionie. To kolejna inwestycja realizowana ze środków KPO, która przybliży kolej mieszkańcom woj. śląskiego i zapewni szybkie podróże – podkreśla z kolei Piotr Wyborski, p.o. prezesa Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z firmą Budimex SA na wykonanie zadania pn. „Prace na linii kolejowej nr 148 na odc. Pszczyna – Żory”. Inwestycja będzie realizowana w formule „projektuj i buduj”. Po podpisaniu umowy zostaną opracowane dokumentacja projektowa i harmonogram robót. O zmianach w komunikacji wynikających z realizowania prac budowlanych na jednotorowej linii, PLK SA będą informować z wyprzedzeniem. Inwestycja planowana jest na lata 2024–2026. Jej wartość to prawie 260 mln zł netto. Finansowanie pochodzi ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności.
A co Ty chcesz załamka od ścieżek rowerowych w Jastrzębiu? Mamy od groma pięknych ścieżek, a szlak żelazny to bajka!
nawet za granicą go doceniają...
Wszędzie lepsze dojazdy i inwestycje infrastrukturalne oprócz Jastrzębia. Tu musi wystarczyć ścieżka rowerowa do nikąd.
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
Warto było głosować na PO w październiku. To przykład inwestycji z KPO - czyli z zablokowanych przez PiS środków. Gdyby nie działania PiS ta linia i wiele innych już byłaby po remoncie bo środki KPO są dostępne w innych krajach od ponad 2 lat.
Dziwi fakt, że wszędzie przy remoncie podnosi się prędkość na liniach kolejowych do 120 km/h, a na linii 158 Rybnik-Wodzisław-Olza-Chałupki obniżono z konstrukcyjnej do 80 km/h wiec coś tu nie halo.
Dziwi fakt, że wszędzie przy remoncie podnosi się prędkość na liniach kolejowych do 120 km/h, a na linii 158 Rybnik-Wodzisław-Olza-Chałupki obniżono z konstrukcyjnej do 80 km/h wiec coś tu nie halo.