Jak wybrać terminal płatniczy dla Twojej działalności?
Zadaniem terminala płatniczego, inaczej POS (z ang. point to sale), jest akceptowanie transakcji bezgotówkowych, które cieszą się coraz większą popularnością konsumentów. Jednak wybór urządzenia musi być przemyślany i dopasowany do charakteru prowadzonej działalności. O czym warto wiedzieć?
Coraz więcej klientów wybiera płatności bezgotówkowe i maleje grupa osób, która ma przy sobie gotówkę. Zdarza się, że właśnie dostęp do bezgotówkowej formy płatności skłania do zakupu produktu lub usługi w danym sklepie. Jak podaje raport „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP”, już blisko 81 proc. firm z sektora MŚP wdrożyło rozwiązania pozwalające na transakcje bezgotówkowe. Co ważne, ośmiu na dziesięciu Polaków w markecie wybiera płatność kartą. To doskonale obrazuje konieczność posiadania terminali płatniczych w punktach handlowo-usługowych.
Rodzaje terminali płatniczych
Można wyróżnić kilka typów terminali płatniczych. Najpopularniejsze to modele stacjonarne, mobilne i aplikacyjne.
Terminal stacjonarny musi mieć stały dostęp do prądu i internetu, stąd korzysta się z niego najczęściej w sklepach stacjonarnych, kasach biletowych, hotelach. Model stacjonarny sprawdzi się wszędzie tam, gdzie płatność odbywa się przy stanowisku kasowym.
Drugim wariantem jest terminal mobilny. Pozwala na akceptację płatności bezgotówkowych u klienta i w każdym innym miejscu. To idealna propozycja dla firmy, w której podstawą jest praca w terenie. Dotyczy to więc taksówkarzy, czy kurierów. Ponadto terminal mobilny znajduje swoje zastosowanie w restauracjach bądź kawiarniach. Wielu klientów docenia to, że w celu opłacenia rachunku nie trzeba iść do kasy. Atutem jest to, że terminal nie musi być cały czas podłączony do prądu. Urządzenie ma baterię pozwalającą na pracę przez nawet kilkanaście godzin.
Można również wziąć pod uwagę terminale aplikacyjne pozwalające na przyjmowanie płatności bezgotówkowych za pośrednictwem aplikacji zainstalowanej w smartfonie.
Integracja terminala płatniczego z kasą fiskalną
Warto również wiedzieć, że terminal płatniczy może zostać zintegrowany z kasą lub systemem kasowym, co wiąże się z dodatkowymi korzyściami jak na przykład sprawniejsza obsługa klienta. Kasjer nie musi wprowadzać kwoty ręcznie na terminalu, co zajmuje dodatkowy czas i zwiększa ryzyko błędu. informacje o kwocie transakcji są automatycznie przekazywane do terminala. W rezultacie szybsza i bezpieczniejsza realizacja płatności przekłada się na mniejsze kolejki do kasy, a tym samym lepsze doświadczenia konsumentów.
Decydując się na instalację urządzenia i współpracę z agentem rozliczeniowym, należy również zweryfikować dostępność całodobowego wsparcia technicznego.
Wdrożenie w firmie płatności bezgotówkowych wiąże się z wieloma zaletami. Jest to wyjście naprzeciw potrzebom klientów i szansa na większe przychody.
Materiał zewnętrzny