Opracowano projekt połączenia kolejowego z Jastrzębia-Zdroju do Katowic
W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego odbyło się spotkanie, podczas którego ostatecznie zaakceptowano propozycję przebiegu projektowanej trasy kolejowej. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., marszałka województwa, projektant oraz zainteresowane gminy.
Z ostatecznych uzgodnień wynika, że w Jastrzębiu-Zdroju powstanie stacja kolejowa oraz dwa przystanki osobowe. - Oczekujemy z niecierpliwością na realizację projektu Kolej+, który umożliwi przywrócenie połączenia kolejowego między Jastrzębiem-Zdrojem a Katowicami. Ta inwestycja jest kluczowa dla adaptacji infrastruktury kolejowej do współczesnych potrzeb. Elektryfikacja odcinków, planowana maksymalna prędkość oraz rozbudowa stacji i przystanków osobowych to tylko niektóre z założeń, które wpłyną na poprawę komfortu podróży i bezpieczeństwo pasażerów. Projekt Kolej+ do 2029 roku stanowi istotny krok w rozwoju naszego miasta oraz promocji zrównoważonych form transportu. Kolej na pociąg – podsumowuje Roman Foksowicz, Zastępca Prezydenta Miasta Jastrzębie-Zdrój.
Główne założenia:
- Planowane odcinki linii kolejowych zostaną zelektryfikowane.
- Maksymalna prędkość na nowej linii wyniesie 120 km/godz.
- Odcinki będą jednotorowe, z możliwością późniejszej rozbudowy o drugi tor.
W ramach projektu przewidziana jest budowa oraz rozbudowa stacji i przystanków osobowych, takich jak St. Jastrzębie-Zdrój Centrum, P.O. Jastrzębie-Zdrój Szkolna, P.O. Jastrzębie-Zdrój Bzie, St. Pawłowice Śląskie, P.O. Żory Baranowice, P.O. Żory Aleja Zjednoczenia Europy, P.O. Palowice Kolonia, oraz P.O. Orzesze Zawada.
- Przedstawiona dokumentacja jest nadal w fazie uzgadniania, a w ostatecznej realizacji projektu mogą pojawić się drobne zmiany co do przebiegu trasy, kształtu łuków itp. Realizacja tego projektu w ramach programu uzupełnienia lokalnej i regionalnej infrastruktury kolejowej - KOLEJ+ do 2029 roku jest krokiem ku poprawie infrastruktury transportu publicznego i zwiększeniu dostępności regionu. - informuje Urząd Miasta Jastrzębie-Zdrój.
Wiecie jaki jest największy problem Jastrzębia który się ciągnie od czasów PRL? Wszystko jest robione na odwal i wszystko jest źle zaprojektowane. To samo niestety z planowaną odbudową kolei. Znowu niewypał.
Arteks- Ty masz do dworca kolejowego pare kilometrow,ci z Rudzkiej,Energetykow,Gliwickiej i innych tez,wiec tak prawde mowiac dworzec w Rybniku jest ....w polu
,,Eksperci z TEK" ...Padłem :))
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
Po pierwsze: tytuł wprowadza w błąd, projekt to będzie opracowany za trzy lata, o ile się nikt nie obudzi i go nie ukróci. Po drugie, mieszkańcy Żor Pawłowic i Orzesza nie potrzebują jastrzębskiego kikuta, Po trzecie: "(...) Prezydent Foksowicz potwierdza, że podtrzymana jest kalkulacja czasu dojazdu z Jastrzębia do Katowic na 1 godz. 15 min. Czas przejazdu z Żor do Katowic to tylko 25 min. Najwolniej pociąg będzie jechał przez obszary szkód górniczych w okolicach Jastrzębia." [za jasnet.pl] - czyli potwierdziło się wszystko to, co eksperci z TEK już dawno wyliczyli i podzielili się tą wiedzą. Ciekawe kto to zbuduje, ile miliardów za to wszyscy zapłacimy i kto będzie jeździł czymś takim, jak szybsza jest furmanka.
W Jastrzębiu nie ma centrum i nie ma reprezentacyjnych miejsc do których może dotrzeć kolej dlatego przystanek końcowy będzie tak prawdę mówiąc... w polu. Żenada jak na kilka lat dyskusji. Wszystko w Jastrzębiu jest naznaczone niemocą, bylejakością, dziadostwem.
Żałoba w TEKu. :) :) :)
Ale mapki przebiegu linii przez miasto to już nie dali .
Budowa i projektowanie kolei po szkodach górniczych ten kto do tego dąży powinien przed sądem stanąć jak to wszystko siądzie. Wstyd, żeby robić rzeczy które wiadomo że na szkoda nie powinny być budowane.
No to TEK-turowi kolejarze będą niezadowoleni. Tak hejtowali, obrzydzali, nawet ich wyrzucano ze spotkań, bo nie umieli się zachować.
To dobra wiadomość dla mieszkańcow Jastrzębia Żor Pawłowic i Orzesza.