Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Rośnie punktualność pociągów Kolei Śląskich

Punktualność to jeden z atutów Kolei Śląskich. Regionalny przewoźnik w tym zakresie ma się czym pochwalić – w grudniu 2023 roku wskaźnik pociągów wjeżdżających na stację o rozkładowej godzinie wynosił 83 proc., a w lutym 2024 roku już 94 proc.

Rośnie punktualność pociągów Kolei ŚląskichKoleje Śląskie

Rośnie punktualność pociągów Kolei Śląskich

Tendencja wzrostowa trzyma się mocno, bo w okresie 1-13 marca 2024 roku punktualność pociągów Kolei Śląskich wynosiła niemal 95 proc. – Zdajemy sobie sprawę, że konkurencyjność kolei wobec innych środków transportu zależy nie tylko od dopasowania naszej oferty do potrzeb pasażera, ale także od tego, jak wiarygodnym będziemy partnerem. Stąd wielka dbałość o to, byśmy docierali do poszczególnych dworców, stacji i przystanków zgodnie z rozkładem – mówi Patryk Świrski, prezes Kolei Śląskich.

Punktualnie jak z Gliwic do Bytomia

Na szczycie najbardziej punktualnych ciągów komunikacyjnych od dwóch lat króluje linia S18 (punktualność na poziomie 99 proc. w lutym 2024 roku!). Jest stosunkowo krótka, łączy ze sobą Gliwice i Bytom, a po drodze nie ma żadnych postojów. – Poza Kolejami Śląskimi z torów korzystają tu tylko przewoźnicy towarowi. Dlatego to doskonały przykład, jak ruch dalekobieżny, który ma na kolei pierwszeństwo, wpływa na punktualność pociągów regionalnych – sygnalizuje Patryk Świrski. Na dłuższych liniach regionalny przewoźnik też radzi sobie dobrze. Na przykład na linii S13 Częstochowa – Lubliniec, punktualność przekracza 95 proc. Jednym z przykładów poprawy punktualności w stosunku do ubiegłego roku jest linia S7 z Katowic do Raciborza. Było 90 proc., jest 94 proc. To efekt przeniesienia krzyżowania pociągów z mijanki Łaziska Górne – Brada do stacji Orzesze.

Dlaczego pociągi czasami się spóźniają

“Skoro jest tak dobrze, to dlaczego dotarłem, dotarłam do pracy z 1,5-godzinnym opóźnieniem?” – zapytają pasażerowie, którzy 22 lutego próbowali dojechać rano do Katowic. – To przykład ekstremalny, bo w tym dniu mieliśmy do czynienia z fałszywym alarmem bombowym na dworcu w Katowicach i całkowitym wstrzymaniem ruchu pociągów – mówi Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich. Poza ekstremami, na opóźnienia ogromny wpływ mają warunki atmosferyczne. – Długotrwałe opady śniegu oraz utrzymujące się niskie temperatury powodują awarie elementów infrastruktury kolejowej, jak oblodzenia sieci trakcyjnej czy zamarzanie rozjazdów, ale także taboru – zamarzanie składów czy trudności z wsunięciem oblodzonych stopni – wylicza rzecznik. Istotny wpływ na punktualność mają też trwające prace modernizacyjne infrastruktury kolejowej, szczególnie na tych odcinkach linii kolejowych, na których ruch musi być prowadzony jednotorowo w obu kierunkach.

Pociągi pod specjalnym nadzorem

Punktualne i opóźnione, słowem: wszystkie – już od ponad pół roku pociągi Kolei Śląskich można śledzić w czasie rzeczywistym na mapach Google i, dzięki GPS oraz algorytmowi informatycznego giganta, znać realną godzinę przyjazdu każdego składu. Wystarczy wybrać opcję transportu zbiorowego, a potem trasę. Wówczas otrzymamy komplet informacji na temat swojego połączenia.

Materiał partnera

2 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
jasiu psota 29.03.2024 18:27

@Marosław - ważny głos i dobre podsumowanie! Zapraszamy do komentowania (albo i lepiej) na TEK-u: FB/tek.org

~Marosław (212.160. * .72) 28.03.2024 14:55
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Ponieważ jeżdżę dosyć regularnie na trasie Chałupki - Katowice mogę stwierdzić, że kosztem poprawienia wskaźnika punktualności zmieniono tak rozkład, że przejazd wydłużył się ok 15-20 minut!!! Pociągi dla "ewentualnego wyrównania opóźnienia" stoją i to po ładnych kilka minut w Wodzisławiu i Rybniku, a często w Mikołowie (kwestia braku mijanki?). To absurd, gdyż realny czas przejazdu jest zdecydowanie krótszy. Pomijam fakt że torowisko kilka lat temu na niektórych odcinkach zaczyna być ponownie w fatalnym stanie. Powiem kolokwialnie - nie da się książki przeczytać gdy podstawiony jest stary, zdezelowany skład wydzierżawiony przez KŚ z Kolei Mazowieckich (jest ich na pewno kilka)...w amortyzowanych Flirtach tego tak nie da się odczuć. Zamiast skupić się na zwiększeniu częstotliwości korpoludki wymyślają słupki, które nie mają wpływu na jakość usług. Owszem każdy lubi jak pociąg się nie spóźnia ale kolej ma być konkurencyjna dla samochodów...jeśli podróż trwa 2 razy dłużej...robi się nieatrakcyjna!