Czy mała franczyza to dobry pomysł na biznes?
Stań się swoim szefem i otwórz biznes z niskim wkładem własnym, który będzie Twoim stabilnym źródłem dochodu. Jak tego dokonać? Tutaj z pomocą przychodzi mała franczyza, która w Polsce cieszy się stale rosnącą popularnością. Dowiedz się, które franczyzy są najbardziej opłacalne, poznaj korzyści wynikające z prowadzenia takiego biznesu, i sprawdź jak zacząć współpracę z zaufanymi franczyzodawcami. Zapraszamy do lektury.
Jak mała franczyza wypada na tle innych biznesów?
Marzy Ci się prowadzenie biznesu z pełnym wsparciem specjalistów bez większego ryzyka? Taką możliwość oferują franczyzobiorcy, którzy w swojej branży działają od lat – wielu z nich szuka nowych, zaangażowanych, pełnych sił przedsiębiorców, którzy wspólnymi siłami przyczynią się do rozwoju marki. Mała franczyza to kusząca oferta dla każdego, kogo odstraszają skomplikowane procedury zakładania własnej działalności gospodarczej. Przy współpracy z franczyzodawcą, otwarcie małej franczyzy od zera może trwać zaledwie 10-14 dni roboczych.
W przeciwieństwie do prowadzenia własnego biznesu, w systemie franczyzowym nie musisz martwić się o budowanie bazy klientów i pozyskiwanie partnerów biznesowych od podstaw. Mała franczyza to pewny start, opieka wdrożeniowa, dostęp do umów ze współpracującymi firmami i rozwój pod szyldem rozpoznawalnej marki.
Musisz jednak pamiętać, że mała franczyza to również pewne ograniczenia i zobowiązania wobec franczyzodawcy. Przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu takiej działalności uważnie przejrzyj warunki umowy i sprawdź, jakie opłaty będą Cię obowiązywać.
Poznaj najbardziej opłacalne małe franczyzy w Polsce
Kluczem do sukcesu małej franczyzy jest dobrze opracowany plan biznesowy – otwierając biznes w mieście, musisz uwzględnić potrzeby mieszkańców i trafić w niszę, która ma potencjał na rozwój. Które małe franczyzy sprawdzają się najlepiej? Oto lista polecanych biznesów opartych na systemie franczyzowym.
Franczyza punktu kurierskiego
Usługi kurierskie w Polsce i na świecie były, są i będą potrzebne – według raportu IAB Polska “E-commerce w Polsce 2023”, 79% internautów decyduje się na zakupy online i nic nie wskazuje na to, aby ten trend uległ drastycznej zmianie. To sprawia, że mała franczyza punktu kurierskiego w dogodnej lokalizacji może okazać się prawdziwą żyłą złota.
Franczyza gastronomiczna
Każdy od czasu do czasu lubi zjeść na mieście, a jedzenie pod sprawdzonym szyldem smakuje najlepiej. Mała franczyza lokalu gastronomicznego to szeroka gama możliwości – od fast foodów i street foodów, przez lodziarnie czy kawiarnie, po bardziej wykwintne restauracje.
Franczyza w branży beauty
Czujesz, że w Twojej okolicy brakuje dobrego salonu kosmetycznego, fryzjera lub strefy SPA? Mała franczyza w branży beauty daje możliwość wypełnienia luki na rynku lub stworzenia konkurencji dla najbardziej obleganych salonów, co może przynieść Ci pokaźne korzyści finansowe od pierwszych dni prowadzenia działalności.
Otwórz małą franczyzę punktu kurierskiego przy współpracy z Pakersi
Coraz poważniej zastanawiasz się nad otwarciem małej franczyzy w swoim mieście? W poszukiwaniu zaufanego franczyzodawcy w pierwszej kolejności przejrzyj warunki umowy i sprawdź zakres wsparcia biznesowego. Pakersi to firma kurierska, która w ramach franczyzy udostępnia:
- otwarty model franczyzowy z dużą swobodą działania,
- know-how firmy,
- niezbędny sprzęt,
- licencję na system nadawczy,
- bogaty pakiet szkoleń,
- zespół opiekunów na cały okres współpracy.
Nie zastanawiaj się długo i zacznij prowadzić małą franczyzę w przyszłościowej branży kurierskiej razem z Pakersami.
Materiał partnera