Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Europoseł Łukasz Kohut: wataha Suwerennej Polski atakowała mnie hejtem, ale ja sobie z tym radzę

- Pogodziłem się z hejtem, czasem on napędza do konkretnych działań - stwierdził europoseł w porannej rozmowie w Radiu 90. We wtorek 11 czerwca mówił tam, że jego głosy pomogły Koalicji Obywatelskiej pokonać PiS.

Europoseł Łukasz Kohut: wataha Suwerennej Polski atakowała mnie hejtem, ale ja sobie z tym radzę
Europoseł Łukasz Kohut z prezydentem Raciborza Jackiem Wojciechowiczem, któremu w kampanii deklarował współpracę i działania na rzecz promocji Raciborza w Europie

Kohut obawia się Brauna w Brukseli

- Widać, że dla wyborców ważne są śląskie wartości, które ze sobą niosę. Sam zrobiłem więcej głosów niż partia Razem w całym kraju, a te moje 107 tys. głosów pozwoliło KO wygrać z PiS.

- Obawiam się w Parlamencie Europejskim występów Grzegorza Brauna. To według mnie osoba niebezpieczna dla wizerunku Polski.

- Panowie Wąsik, Kamiński czy Obajtek to będą mało aktywni europosłowie, jadą do Brukseli żeby się tam ukryć - ocenił Ł. Kohut.

Omówił też w jego opinii fenomen Konfederacji (3 wynik wyborczy). - Polega on na tym, że część małych przedsiębiorców głosuje na nią, bo sądzi, że to jedyny głos liberalnego środowiska w Polsce. Tymczasem głosują na brunatnych polityków, którzy chcą wyprowadzić Polskę z Unii pod rękę z Afd i Marie Le Pen. Ja się spotykałem z wyborcami Konfederacji, mówili mi, że czują się wykluczeni. Nad tym elektoratem trzeba pracować - uważa Łukasz Kohut.

Opcja niemiecka spychana na wschód

Europoseł wspomniał także o wecie dla ustawy o języku śląskim jako regionalnym. - Prezydent Andrzej Duda przedstawił skandaliczne uzasadnienie, że Ślązacy są elementem rosyjskiej gry hybrydowej z Polską. Wcześniej Jarosław Kaczyński nazywał nas ukrytą opcją niemiecką, a teraz spycha nas się na Wschód? Wyborcy PiS mówili mi, że prezydent Duda ich obraził, że obraził naszą godkę. Jak tylko zmieni się prezydent, to ruszy szybka ścieżka i ustawę o języku będziemy mieli w kilka miesięcy. Chcę, żeby to Rafała Trzaskowski został prezydentem. Jest to najlepszy kandydat, nie będzie gańby. W sprawie języka regionalnego rozmawiałem też z minister edukacji Barbarą Nowacką. Wspierała mnie w kampanii, obiecała pieniądze na rozwój języka śląskiego - podkreślił Ł. Kohut.

W Radiu 90 Kohut skomentował imponujący wynik rywala z PiS - Patryka Jakiego. Na Śląsku Jaki zebrał ponad 260 tys. głosów. - On ma ogromne zasięgi w internecie, ale to nie jest człowiek ze Śląska, z naszej części. On jest w bańce PIS bardzo popularnym politykiem, stąd jego wynik - wytłumaczył polityk z listy KO.

W przypadku KPO potrzeba bufora czasowego

Poruszono wątek przyszłości sektora górniczego. Kohut będzie dążył do odroczenia notyfikacji umowy społecznej o kolejną kadencję Komisji Europejskiej, czyli o 5 lat. - To wiele miejsc pracy - dodał.

Na koniec zaznaczył, że ważny będzie dlań postulat z kampanii dotyczący KPO. - Chcemy docisnąć komisję, żeby wydatkowanie i rozliczenie środków z KPO o 2 lata przesunąć. Mamy opóźnienie spowodowane przez rządy PiS, a te pieniądze trzeba wydać dobrze. Potrzebny jest bufor czasowy - podsumował Łukasz Kohut w Radiu 90.

43 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~jynzor (45.151. * .128) 26.06.2024 09:05
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

do(46.204. * .180)--- Taaaaki komentarz. Toż to twoje IQ będzie ze 3 albo 4 miliardy a może i więcej !!!

~Kogut_myślał_o_niedzieli (46.204. * .180) 24.06.2024 18:01
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Trzeba mieć IQ na poziomie rośliny doniczkowej, zeby głosować na człowieka z aparatem fotograficznym.

~jynzor (45.151. * .128) 24.06.2024 17:49
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

No ze szkołami było różnie ale przedszkole skończyłem z wyróżnieniem !!! 1. "Zabraniasz mi na przykład uczyć dzieci po śląsku." mój wpis "nie powinieneś dzieci posyłać" słownik; " powinność -obowiązek wynikający z... ...z nakazu moralnego" Pytanie: Cy każda powinność jest zakazem? Pomyśl zanim napiszesz. 2 Musisz określić się kim jesteś. chociaż w przyrodzie są obojnaki ale człowiek. 3 płeć ???? 3. A tu masz rację, przepraszam za daleko idący wniosek z twoich wpisów. 4. Co do zaników lokalnych gwar to 0,0% racji po twojej stronie. A jak tam lektura???

Oberwator_R 24.06.2024 12:00
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Nie rozumiesz tego co sam piszesz. 1. "na lekcje języka ślonskiego nie powinieneś dzieci posyłać" To co jest? Prośba? 2. "musisz jednoznacznie się określić czy jesteś narodowości ślonskiej czy polskiej" Może się zdecyduj, czy się muszę określić czy mogę się czuć tym kim chcę? 3. "obserwator twierdzi że niema takiej narodowości" - zacytuj to moje stwierdzenie. 3. Jeśli dojdzie do tego że będzie "uczony język śląski" to będzie on inny od wszystkich gwar używanych obecnie lokalnie. Prawda? Gdybyś skończył choć jedną taką szkołę z tych które ja skończyłem , to byś potrafił pisać z sensem i czytać ze zrozumieniem, ale tobie się chyba nie udało skończyć żadnej.

~jynzor (45.151. * .128) 21.06.2024 09:57
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Ale z ciebie bałamont. Kolejny raz wmawiasz to co nie zostało napisane. Niczego ci nie odmawiam. Bądź kim chcesz narodowość to odczucie osobiste danej osoby. Niby jesteś obserwator ale to co ci nie pasuje to tego nie widzisz i nie uznajesz i przez to bałamoncisz. 1. W przegłosowanej ustawie nie piszą nic o gwarze, godce - używane jest słowo JĘZYK. W szkołach będzie uczony język. 2, W każdym rejonie można se godać jak se komu podobo a twoja teoria jak by miała sens to po tylu latach germanizacji i polonizacji Ślonska nie powinno być ani jednej osoby godajoncej po ślonku. Twoja teoria to bzdura. 3 Ty mosz przeczytać ksionżka a nie życiorys autora. Wiedza i fakty są w książkach, W szkole widocznie czytałeś tylko życiorysy a z lektur to chyba ani jednej. W spisie blisko 600 tysięcy ludzi zaznaczyło narodowość ŚLONSOM a obserwator twierdzi że niema takiej narodowości. Obserwujesz ale nic nie widzisz !!!!!

Oberwator_R 20.06.2024 06:44
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Piszesz bzdura za bzdurą. Jak to nie odmawiasz? 1. Zabraniasz mi na przykład uczyć dzieci po śląsku. "na lekcje języka ślonskiego nie powinieneś dzieci posyłać bo język ślonski jest dla ciebie językiem obcym." A obcego języka angielskiego mi wolno uczyć dzieci? Po za tym ja nic nie muszę. 2. "musisz jednoznacznie się określić czy jesteś narodowości ślonskiej czy polskiej" . Co do "godki naszych starzików" to oczywiście że zniknie. Jeśli w szkołach będzie ten uniwersalny który się różni od każdej z kilkunastu gwar śląskich to siłą rzeczy nikt tych gwar nie podtrzyma. Z czasem zginą. Ci którzy promują jakiś wymyślony język śląski będą odpowiedzialni za śmierć różnorodnych, lokalnych gwar (piekarskiej, cieszyńskiej i.t.p). Po przeczytaniu informacji na temat twojego idola Dariusza Jerczyńskiego juz wiem , po co jest potrzebny ten język śląski. Tylko po to żeby łatwiej śląsk oderwać od Polski. To jest jego główny cel życiowy. Zresztą on się z tym wcale nie kryje.

~jynzor (45.151. * .128) 19.06.2024 15:07
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Ja ci niczego nie odmawiam nie mam takiego zamysłu - nie jestem od nawracania ślonzaków, ale to ty musisz jednoznacznie się określić czy jesteś narodowości ślonskiej czy polskiej !!!! Czy posługujesz się językiem ślonskim czy gwarami ślonskimi. Wszystko zależy od ciebie. Mylisz się, w szkołach będą uczyć języka ślonskiego a nie gwary. Co do likwidacji regionalnych gwar to fantazjujesz - odleciałeś. Tylko pamiętaj " dwóm panom nie można służyć" , Jak pies wejdzie do kurnika to nie staje automatycznie kogutem. Jak mieszkasz na ślonsku i używasz gwary ślonskiej to wcale nie oznacza że jesteś ślonzakiem. Po tym co wypisujesz to uważam że jesteś szowinistycznym polakiem podszywającym się pod ślonzoka.

Oberwator_R 19.06.2024 12:22
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Ubawiłem się . Najpierw piszesz że "Drugie OZNACZA NARODOWOŚĆ-czyli indywidualne i OSOBISTE odczucie przynależności do określonej grupy ludzi powiązanej ze sobą podobnymi wartościami kulturalnymi" a poniżej mi tego prawa odmawiasz. Wracając do meritum , to moje dzieci "godajom" bez chodzenia do szkoły z nauką gwary śląskiej. Każdy, kto powtarza slogany o kodyfikacji gwary śląskiej w język, przykłada rękę do likwidacji gwar poszczególnych regionów, czyli też "godki waszych starzików". Powinno być was za to "gańba".

~jynzor (45.151. * .128) 19.06.2024 12:05
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Jak by przyjąć twoją argumentację to języka polskiego także nie ma. Twoje teorie to próba udowodnienia że W POCHMURNY DZIEŃ SŁOŃCE NIE ISTNIEJE. Jak się czujesz polakiem mieszkającym na ślonsku to twoja sprawa , jak posługujesz się gwarom ślonskom to twoja sprawa ale wtedy ( musisz być konsekwentny) to na lekcje języka ślonskiego nie powinieneś dzieci posyłać bo język ślonski jest dla ciebie językiem obcym. Ze względu na narodowość NIE JESTEŚ ŚLONZOKIEM, jesteś polakiem. Dwóch narodowości nie można mieć !!!!!!!!!! "uniwersalny język śląski" już dawno istnieje. Je żeś pozadku !!! Życzę całej twej rodzinie dalszego owocnego kultywowania gwary ślonskiej. Wszyscy co w powszechnym spisie deklarowaliśmy narodowość ślonskom używamy JĘZYKA ŚLONKIEKO i nic wam polakom i Miodkom do tego. Taka jest rzeczywistość i nic jej nie zmieni. Polecam lekturę zaproponowaną w korepetycjach Serdeczne pozdrowienia przesyła - utnyty niewyparzony jynzor. Kocham Polaków również tych mieszkających na Ślonsku.

Oberwator_R 19.06.2024 11:09
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Żeby kogoś uczyć, to trzeba samemu wiedzieć o czym się mówi. Niestety ty nie wiesz. Gdybyś wyściubił nos ze swojej chałupy i pojeździł po różnych częściach śląska i "spóbowoł tam pogodać to byś sie kapnył, że jednej ślonskij godki ni ma." . I o tym właśnie mówił w wywiadzie dla Dziennika Zachodniego prof. Miodek: "Na ten dialekt śląski składa się kilkadziesiąt gwar. Próba kodyfikacji będzie zawsze z krzywdą dla którejś z tych gwar. Nie dajmy się zwariować." Zresztą on wielkiego odkrycia nie dokonał. Takie są fakty. Żeby to zrozumieć nie trzeba być profesorem. Mówiąc prostym językiem przyznanie dialektowi śląskiemu statusu języka spowoduje konieczność jego unifikacji, czyli stworzenia czegoś, co nie istnieje. Stworzenia na bazie tych gwar języka, którym nigdzie na śląsku "nie godajom". On będzie podobny , ale inny od "godki starzików" z Rybnika, Piekar czy z Cieszyna. W efekcie te lokalne gwary znikną, bo w szkołach będzie tylko jakiś nowy uniwersalny język śląski. Po co? Jak się spotykamy dzisiaj na imprezach rodzinnych to "godomy po swoimu i wszyscy sie rozumiom". Jak będzie uniwersalny język śląski, to "bajtle, szkolorze ze starzikani sie bydom wadzić czy sie godo - puda czy pujdym". Sprawa ma po prostu drugie dno, jak ktoś słusznie niżej napisał. Powtarzam za Miodkiem: Nie dajmy się zwariować.

~jynzor (45.151. * .128) 19.06.2024 10:26
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Tyle korepetycji. Polacy uczcie się, pozbądźcie się wiedzy propagandowej. NARÓD ŚLONSKI BYŁ , JEST I BĘDZIE i jest to niezależne od opinii, myśli czy polskich represji. Jako uzupełnienie korepetycji polecam przeczytać książkę " HISTORIA NARODU ŚLASKIEGO" autor Dariusz Jerczyński. Autor na pewno nie jest opłacany przez TVP. Będzie to dla was wielkie wezwanie bo to aż blisko 500 stron. Polacy kochajcie naród ślonski.

~jynzor (45.151. * .128) 19.06.2024 10:07
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

do" do nizej" -brak argumentów to pojawiają się groźby i obelgi. Zasadniczym błędem i manipulacją "prawdziwych polaków" i "ślonskich polaków" jest nierozróżnianie PODWÓJNEGO znaczenia stwierdzeń 'jestem polakiem" "jestem ślonzakiem". 1 Pierwsze odnosi się do miejsca zamieszkania,urodzenia, spędzenia młodych lat itp itp. i to może określić każdy oraz otoczenie. 2 Drugie OZNACZA NARODOWOŚĆ-czyli indywidualne i OSOBISTE odczucie przynależności do określonej grupy ludzi powiązanej ze sobą podobnymi wartościami kulturalnymi itp. O PRZYNALEŻNOŚCI do określonego narodu DECYDUJE wyłącznie TYLKO dana osoba. Otoczenie nie ma możliwości decydowania o narodowości bo to jest odczucie OSOBISTE.

~dfv (178.219. * .64) 18.06.2024 22:43
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Nie ma języka śląskiego, jest gwara. Język wymyślili zwolennicy odrębnej "narodowości śląskiej", pomysł na którą narodził się po wprowadzeniu progów wyborczych od czasu wyborów sejmu II kadencji. Bo mniejszości progi nie obowiązują i kilku cwaniaków postanowiło z tego skorzystać. Odrębności śląskie są, tak jak góralskie, wielkopolskie, pomorskie itd. Co nie znaczy, że są odrębne narody. Ale język regionalny to coś co się nazywa językiem ale tak naprawdę oznacza w praktyce gwarę. Więc mógłby być. Nie ma tu o co kopii kruszyć.

~do_nizej (188.137. * .125) 18.06.2024 21:44
oceniono 2 razy
2

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~jynzor (45.151. * .128) 18.06.2024 17:21
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

Człowieku żyjesz w jakimś alternatywnym świecie. Napisz o udostępnienie informacji publicznej do telewizji, do uczelni może ci odpiszą ile dostawał forsy od rządu POLSKIEGO, od telewizji POLSKIEJ. Charytatywnie to się tam nie udzielał. Niezależnie od tego co se poloki godajom abo myślom to JĘZYK ŚLONSKI był , JEST I BĘDZIE. Pyrsk ludkowie - utnyty niewyparzony jynzor wom to powie !!!!

Oberwator_R 18.06.2024 09:35
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Nie jest prawdziwe , bo nie potrafisz tego udowodnić. Kiedyś ci "tyn niewyparzony jynzor utnom" Wspomnisz moje słowa.

~jynzor (45.151. * .128) 18.06.2024 09:25
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

OBSERWATOR - nie obchodzą mnie twoje pytania. Moje stwierdzenie "Miodek jest od języka polskiego i wydaje opinie korzystne dla tych co mu dają forsę." JEST PRAWDZIWE czy się to komuś podoba czy nie.
Reszta to twoje fantazje i pomówienia --dobrze że wiesz co ci za to grozi. POLSKIE instytucje dają mu forsę i korzystne dla nich wydaje opinie. Taka jest rzeczywistość i prawdziwa prawda, " Co ty bredzisz?" Twój cytat jako pytanie do ciebie.

Oberwator_R 18.06.2024 06:50
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Przecież on był dyrektorem Instytutu Filologii Polskiej Un. Wr. Tam pracował. Co ty bredzisz? . Nie pytam kto mu płacił za świadczenie pracy. Ja pytam kto według twojej wiedzy zlecił Miodkowi wydanie niezgodnych z prawdą, świadczących o tym że nie ma języka śląskiego - opinii. Jeśli nie masz na to dowodów to po prostu łżesz i pomawiasz profesora o popełnienie przestępstwa. Średnia kara z tytułu odszkodowania za naruszenie dóbr osobistych to 40 tysięcy. W internecie nic nie ginie a ty nie jesteś anonimowy. Przyjdzie czas , gdy gnidy które myślą, że pod jakimś nickiem mogą wypisywać dowolne bzdety i nic im się nie może stać - miną. Będzie tak jak w "stanach" . Tam tylko wystarczy wynająć w takim przypadku prawnika. Liczne kancelarie żyją tylko z odszkodowań.

~jynzor (45.151. * .128) 17.06.2024 15:06
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

Jakiś kiepski z ciebie obserwator. Prof. Miodkowi za takie opinie miał płacone przez Instytut Filologii POLSKIEJ Uniwersytetu Wrocławskiego z dotacji i subwencji POLSKIEGO rządu, Telewizja POLSKA za opinie przedstawiane w jej programach itp.

Oberwator_R 17.06.2024 07:10
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

@jynzor "wydają takie opinie za jakie im zleceniodawcy płacą lub płacili." Kto zlecał i ile płacił prof. Miodkowi za takie opinie?

~jynzor (45.151. * .128) 15.06.2024 19:51
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Kochany" jaanku". Patriotycznym i prawnym obowiązkiem jest sumienne pobieranie nauki a ty wagarowałeś i zostałeś BEZMÓZGIM -(twoje określenie). Zgodnie z polskim prawem wyborczym ---bierne i czynne prawa wyborcze nie posiadają polacy ale OBYWATELE POLSCY. KOHUT został wybrany przez ŚLONZOKOW a w UE reprezentować będzie PAŃSTWO POLSKIE ( i ślonzokow) a nie polaków. Tak stanowi prawo. Dobra rada dla ciebie; doucz się i szanuj ślonzoków.

~jaanek (77.222. * .100) 15.06.2024 09:05
oceniono 2 razy
0

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

~jynzor (5.184. * .139) 14.06.2024 11:31
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

1. Pomówienia karalne to ty wypisujesz !!!!!! 2. Jeden i drugi to pracują we Francji albo w Hiszpanii. ??Pracują czy pracowali w Polsce i wydają takie opinie za jakie im zleceniodawcy płacą lub płacili. Czy są bezstronni ???? Z całą pewnością nie !!!!! Wasze wpisy i teorie to próba udowodnienia że W POCHMURNY DZIEŃ SŁOŃCE NIE ISTNIEJE. Tyle są warte fanaberie Miodka i Balczyka. Czas zacząć myśleć.!!!!!!

Oberwator_R 14.06.2024 06:42
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

@jynzor jesteś pewien tego co napisałeś? Miodek bierze pieniądze za wydanie korzystnych, niezgodnych ze stanem faktycznym opinii? Masz na to jakieś dowody? Jeśli tak, to wystarczy (a nawet trzeba, bo to jest przestępstwo) zgłosić się z nimi do prokuratury, prof. Miodek zostanie skazany i sprawa się rozwiąże. Prof. Bralczyk (ma podobne zdanie jak Miodek) też jest skorumpowany? No to tak samo trzeba zrobić. Jeśli jednak to są tylko twoje fantazje, to proponuję żebyś się z nich oficjalnie wycofał, bo takie ewentualne pomówienia są karalne.

~jynzor (45.151. * .128) 13.06.2024 21:51
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

do Obserwatora R-----A czy ty przed napisaniem komentarza zapoznałeś się z opiniami i analizami językoznawców zajmujących się językiem ślonskim?????? Miodek jest od języka polskiego i wydaje opinie korzystne dla tych co mu dają forsę.. Według wielu opinii tzw. język polski jest dialektem języka starosłowiańskiego.

Oberwator_R 13.06.2024 09:59
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Mam pytanie. Czy Kohut kiedykolwiek odniósł się do analiz językoznawców, którzy twierdzą że języka śląskiego nie ma? Czy w tym wywiadzie został zapytany o to, dlaczego uważa się za lepszego językoznawcę niż n.p. prof. Miodek, który powiedział niedawno: "Proszę ode mnie nie wymagać udowodnienia, że śląszczyzna jest odrębnym językiem, nie żądać jej kodyfikacji, bo to jest nonsens. Naiwność połączona z fanatyzmem (...) Kapitałem dialektu śląskiego jest jego mozaikowość. Na ten dialekt śląski składa się kilkadziesiąt gwar. Próba kodyfikacji będzie zawsze z krzywdą dla którejś z tych gwar. Nie dajmy się zwariować."

~do_nizej (188.137. * .26) 13.06.2024 08:57
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

Trzeba być wyjątkowym tumanem żeby nie potrafić zrozumieć takiej prostej deklaracji: "Nie jestem Polakiem".

~jynzor (45.151. * .128) 13.06.2024 08:15
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

do( 46.204. * .80) Typowy "prawdziwy polak". Czytać potrafi ale z tego nic nie rozumie. Jak uczono czytania ze zrozumieniem tekstu to chodziłeś na wagary. Efekt polskiego szkolnictwa - 70% polaków ma klapki na rozumie.

~do_nizej (46.204. * .80) 13.06.2024 06:19
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

Co się zgadza? Że polski polityk mówi że nie jest Polakiem?????

~jynzor (45.151. * .128) 12.06.2024 20:13
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

"Łukasz Marcin Kohut – polski polityk", " Mam obywatelstwo polskie. Nie jestem Polakiem. Jestem ślązakiem." - wszystko się zgadza!!! Wszyscy urodzeni na Ślonsku za ostatnie 200 lat majom obywatelstwo niemieckie lub polskie z mocy prawa jednego lub drugiego okupanta na Ślonsu. Narodowość to ODCZUCIE OSOBISTE danej osoby o związku z którymś narodem.
Kohut jak i około milion mieszkańców Górnego Ślonska czują się ŚLONZOKAMI.
Naród Ślonski był jest i będzie, czy się to komuś podoba czy nie !!!!!

~nemless (188.137. * .94) 12.06.2024 17:53
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

Do komentujących:
Jak wam się tak nie podoba w Unii i na Śląsku, to po co tu mieszkacie. Wyprowadźcie się na wschód, najlepiej do Łukaszenki albo putlera

~KampaniaUpiorna (193.200. * .16) 12.06.2024 13:12
oceniono 6 razy
0
Zgłoś

Koleś się puszy, a został uratowany przed niebytem, przesiadką międzypartyjną, zaproponowaną przez Tuska, tak samo, jak kiedyś Miller z Cimoszką. Też by tych dziadów już dawno nie było, gdyby nie mieli jakiegoś niespłaconego roszczenia do króla ojropy i nie dostali miejsc biorących od niego.

~do_do_niżej (188.137. * .26) 12.06.2024 10:42
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

Żeby uściślić, przypominam wpis Kohuta w internecie z 14.01.2022 r.: " Mam obywatelstwo polskie. Nie jestem Polakiem. Jestem ślązakiem."

~do_do_niżej (188.137. * .26) 12.06.2024 07:35
oceniono 6 razy
-2
Zgłoś

"Łukasz Marcin Kohut – polski polityk". No to trzeba ten wpis w Wikipedii poprawić. Przecież Kohut się za Polaka nie uważa.

~do_nizej (193.161. * .11) 11.06.2024 21:36
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

sam niszczysz Europę glosując na pis i konfe ale o tym nie wiesz

~Juraskbb (87.101. * .22) 11.06.2024 21:15
oceniono 7 razy
-1
Zgłoś

Pamiętajcie że lewaki niszczą Europę zielonym ładem i inżynierami

~Kogut (91.146. * .208) 11.06.2024 19:55
oceniono 7 razy
-1
Zgłoś

Kogut Ty nienawidzisz Polaków. Ty masz watahę lewaków

~Zwiastun (46.204. * .63) 11.06.2024 19:11
oceniono 3 razy
1

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~bobo1 (46.112. * .38) 11.06.2024 18:58
oceniono 7 razy
-1
Zgłoś

Dla mnie czerwony komunista kabociorz nic więcej nie moznao nim powiedziec

~UśmiechniętaPolska (146.70. * .202) 11.06.2024 15:30
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu