Konkurs na mural o tematyce browarniczej. 10 tys. zł dla zwycięskiego projektu
Fundatorem muralu jest Centrum Handlowe Focus Park. Jego wykonanie będzie zwieńczeniem kampanii #Rybniczanie, której celem jest przypomnienie browarniczych tradycji miejsca, gdzie dziś działa Focus Park. Twórca zwycięskiego projektu otrzyma nagrodę finansową w wysokości 10 tys. zł.
Konkurs ruszył w środę, 7 sierpnia – jego pierwszym etapem jest nabór projektów, który potrwa do 15 września. Potem nad nadesłanymi pracami pochyli się komisja konkursowa, w skład której wejdą: Małgorzata Płoszaj, pasjonatka historii Rybnika, przedstawiciel Urzędu Miasta Rybnika, ambasador projektu #Rybniczanie Mateusz Banaszkiewicz (Kabaret Młodych Panów), jeden z byłych pracowników browaru rybnickiego, przedstawiciel agencji Wnuk Consulting (organizator konkursu na zlecenie Focus Park), wykonawca muralu, Ewa Kulik (Muzeum im o. E Drobnego w Rybniku), przedstawiciel Focus Park oraz Miejski Konserwator Zabytków.
– Po wyborze przez komisję konkursową maksymalnie czterech najciekawszych projektów poddamy je ocenie rybniczan w mediach społecznościowych Focus Park – to mieszkańcy miasta wybiorą ten projekt, który najbardziej im się podoba – wyjaśnia Olga Rutowicz, marketing manager Focus Park i dodaje: – Celem konkursu jest wyłonienie najlepszego projektu muralu, który w sposób kreatywny i atrakcyjny wizualnie przedstawi historię rybnickiego browarnictwa, podkreślając jego znaczenie kulturowe i historyczne z uwzględnieniem współczesności – w miejscu starego browaru znajduje się teraz Centrum Handlowe Focus Park.
Mural może przedstawiać ważne postaci, wydarzenia, proces produkcji piwa oraz inne elementy związane z tradycją browarnictwa w Rybniku. W projekcie musi zostać wykorzystany logotyp Focus Park. Użyte kolory powinny być naturalne, stonowane i nawiązywać do barw związanych z piwem, naturą oraz tradycyjnymi technikami browarniczymi (np. brązy, zielenie, beże, odcienie złota).
To będzie już czwarty mural w Rybniku – przy ul. Hallera upamiętniono w ten sposób światowej sławy pianistkę Lidię Grychtołównę, przy rondzie Paryż w dzielnicy Niedobczyce swoją ścianę ma Anna Kozub, położna, która przez 56 lat przyjmowała na świat kolejne pokolenia rybniczan. Trzecim jest ekologiczny mural przy ul. Rzecznej. Mural browarniczy powstanie przy ul. Kraszewskiego, w samym centrum Rybnika.
– Bardzo się cieszę, że Focus Park postanowił przypomnieć w ten sposób browarnicze historie Rybnika. Murale są dziś istotnym elementem tkanki miejskiej i mają wpływ na to, jak postrzegamy dane miasto. Nasze pełnią też rolę edukacyjną, w tym przypadku też tak będzie – mówi Piotr Kuczera, prezydent miasta Rybnika, pod którego patronatem odbywa się projekt #Rybniczanie.
Wszystkie szczegóły dotyczące konkursu można znaleźć na stronie www.focuspark.pl w zakładce Rybniczanie.
Tekst sponsorowany