Coraz więcej pasażerów wybiera kolejowe połączenie Rybnik – Gliwice
Już ponad 15 tys. pasażerów wybrało w dni robocze pociągi Kolei Śląskich na trasie Rybnik – Gliwice. Najwięcej we wrześniu, kiedy regionalny przewoźnik uruchomił dodatkowe pojazdy – łącznie 9 par dziennie.
Coraz więcej pasażerów wybiera kolejowe połączenie Rybnik – Gliwice
Koleje Śląskie jeździły na trasie łączącej Rybnik i Gliwice, ale tylko w weekendy. Połączenia w dni robocze na linii S17 zadebiutowały 10 czerwca i do końca miesiąca skorzystało z nich 2,2 tys. pasażerów. W lipcu i w sierpniu pociągi na tej trasie wybrało kolejno 3,5 tys. i 3,1 tys. podróżnych.
– Od 1 września, między Gliwicami a Rybnikiem, kursuje nie 4, jak od czerwca, a aż 9 par pociągów. Większa dostępność od razu przełożyła się na wzrost liczby pasażerów – do 6,7 tys. – mówi Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich i dodaje, że dane pochodzą z liczników zamontowanych w pojazdach kursujących na trasie, a na sumę składają się wejścia do pociągów na poszczególnych dworcach, stacjach i przystankach.
Najwięcej pasażerów wsiadło na dworcach w Gliwicach i Rybniku, odpowiednio 5,6 tys. i 5,4 tys. Najpopularniejsze okazały się połączenia o godz. 14:21 z Gliwic – 1,7 tys. pasażerów oraz o godz. 15:25 z Rybnika – 1,4 tys. osób.
W ostatnim czasie oprócz codziennych połączeń między Gliwicami a Rybnikiem, Koleje Śląskie uruchomiły także linię S9 z Tarnowskich Gór przez Pyrzowice do Częstochowy. Pociągi na linii S9 kursują od grudnia 2023 roku. Do końca wakacji z przejazdów skorzystało już ponad 400 tys. pasażerów.
– Podnoszenie standardu podróżowania, poprawa dostępności usług i częstotliwości połączeń to nasze priorytety. Dlatego cały czas pracujemy nad tym, aby nasza oferta była jeszcze bardziej atrakcyjna, dzięki nowym trasom czy przywracaniu starych połączeń – mówi Krzysztof Klimosz, prezes Kolei Śląskich.
Od 16 grudnia będzie 6 połączeń z Wodzisławia do Gliwic i 4 powrotne
Redaktorze Szymonie Kamczyk byłoby dużo więcej pasażerów, gdyby wydłużono linię na Wodzisław-Jastrzębie-Zebrzydowice-Cieszyn (Bielsko/Wisła), a na razie do Wodzisławia. W zamierzeniach PKP PLK na lata 2021-2030 z perspektywą do 2040 roku (plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Zamierzenia_inwestycyjne/2021-06-30_-_ZAMIERZENIA_INWESTYCYJNE__WCAG_.pdf), gdzie w punkcie 138 jest odbudowa linii Wodzisław-Jastrzębie, również w planach CPK jest takie coś. Całość byłoby odbudową starego szlaku transportowego Gliwice-Rybnik-Wodzisław-Jastrzębie-Cieszyn i z pewnością pasażerów byłoby o wiele więcej.