Event firmowy – jak zorganizować i transmitować wydarzenie na żywo?
Event firmowy to wydarzenie służące przede wszystkim do promocji swojej marki, budowanie rozpoznawalności oraz podniesieniu jej prestiżu w danej branży. Jest to też świetna okazja do podziękowania pracownikom za ich dotychczasowy wkład w rozwój firmy i zaangażowanie. Organizacja imprez firmowych sprzyja również tworzeniu silnych i trwałych relacji z klientami oraz między pracownikami. W zależności od charakteru i zasięgu eventu organizatorzy często decydują się na jego transmisje. W artykule przeczytamy o zaletach live streamingu różnego typu eventów firmowych.
Jak zaplanować udany event firmowy krok po kroku?
Organizacja eventu firmowego wymaga odpowiedniego zaplanowania i skoordynowania. Na samym początku trzeba określić charakter i cel wydarzenia. Inaczej podejdziemy do organizacji okrągłego jubileuszu firmy, a w inny sposób do imprezy integracyjnej w plenerze. Zupełnie inne wydarzenie będą służyć do promocji marki, a inne do nawiązywania nowych kontaktów z potencjalnymi klientami i kontrahentami.
Poza tym, by osiągnąć zamierzony efekt, trzeba określić grupę docelową, tak by zaplanować scenariusz eventu pod kątem ich oczekiwań. Kolejnym bardzo ważnym krokiem w organizacji każdej imprezy jest ustalenie jej budżetu. To głównie od niego zależy ilość dodatkowych atrakcji czy materiałów promocyjnych dla uczestników. Dokładnie zaplanowany i zaskakujący program będzie przyciągał uwagę zaproszonych gości i zwiększał zainteresowanie naszą firmą. Nie możemy zapomnieć, że wybór miejsca, terminu, scenografii, profesjonalnego nagłośnienia i oświetlenia też wpływa na osiągnięcie sukcesu naszego wydarzenia.
Dlaczego warto transmitować na żywo imprezy firmowe?
Transmitowanie imprez firmowych na żywo pozwala na osiągnięcie wielu korzyści. Przede wszystkim umożliwia dotarcie do osób, które z różnych przyczyn nie mogły pojawić się osobiście. Daje im szanse do uczestnictwa w evencie w czasie rzeczywistym z niemal każdego miejsca na Ziemi. Zwiększa poczucie wspólnoty pomimo dzielącej odległości. Świetnymi przykładem są transmisje jubileuszów firmowych. Pozwalają pracownikom z całego świata wspólnie świętować efekty pracy.
Poza tym transmitowanie imprez firmowych jest doskonałym sposobem do promocji marki i zwiększenia jej rozpoznawalności w mediach społecznościowych. W ten sposób skutecznie zareklamujemy produkt czy usługę. Daje możliwość dotarcia do różnych grup docelowych i pokazania firmy od innej, często nieco bardziej ludzkiej strony. Transmisje internetowe generują większe zasięgi i zwiększają sprzedaż. Transmisja na żywo pozwala na szybką interakcję, odpowiadania na pytania widzów tu i teraz, co przyczynia się do budowania silnej społeczności online. Interaktywne elementy transmisji angażują widzów i sprawiają, że czują się oni częścią wydarzenia.
Co to jest live streaming?
Live streaming to transmisja przekazu audiowizualnego odbywająca się w czasie rzeczywistym w Internecie. W ostatnich latach ta metoda zyskała sporo na popularności. Jest często wykorzystywana przez twórców internetowych do podtrzymania kontaktu ze swoimi widzami. Firmy i przedsiębiorca mogą wykorzystać możliwości live streamingu do skutecznej komunikacji swoich treści w mediach społecznościowych. Transmitowanie na żywo różnych eventów firmowych, relacja z targów, czy konferencji pozytywnie działa na wizerunek firmy. Może zwiększyć zainteresowanie oferowanymi usługami i promować produkty na większą skalę.
Jakie narzędzia i technologie są niezbędne do transmisji na żywo?
Do live streamingu będziemy potrzebować jedynie urządzenia do przesyłania strumienia, kamery wideo lub kamerki internetowej i mikrofonu. Na rynku jest wiele platform streamingowych, które dają wiele możliwości. Przed streamingiem eventu firmowego, warto przetestować najpopularniejsze serwisy, by sprawdzić, jakie efekty wizualne zapewniają.
Jakie eventy warto transmitować na żywo?
Niemal każdy rodzaj eventu może być transmitowany na żywo. Internetowe transmisje konferencji czy streaming wydarzeń sportowych cieszą się obecnie ogromnym zainteresowaniem. Tak samo zresztą jak live streaming koncertów i innych wydarzeń artystycznych. Promują sztukę i docierają do szerszego grona odbiorców, którzy nie mogli pojawić się ze względu na trudny dojazd, brak czasu czy ilość innych obowiązków.
Transmisje na żywo w wysokiej jakości mogą oddać emocje i charakter każdego wydarzenia pomimo odległości. Szkolenia, konferencje naukowe i webinaria online pozwalają na doszkalanie się i rozwijanie nowych umiejętności w zaciszu domowym. Zwiększają kompetencje, a jednocześnie pozwalają na oszczędność czasu.
Wydarzenia online i eventy firmowe, takie jak gala jubileuszowa często za transmitowane internetowo, by dotrzeć do większej liczby osób i zainteresować ich ofertą firmy. Są też dobrym sposobem na zbadanie mierzalności wyników, przeanalizowanie zachowań uczestników. To kluczowe źródło informacji odnośnie potencjalnych klientów, co pozwala na prowadzenie odpowiednich działań marketingowych wobec danej grupy.
Materiał zewnętrzny