Produkcja nowych pociągów Kolei Śląskich na ostatniej prostej
Przedstawiciele zarządu województwa śląskiego i Kolei Śląskich odwiedzili nowosądecki Newag, by sprawdzić postępy w realizacji niezwykle istotnego dla pasażerów zamówienia. Trzy pierwsze nowe pociągi trafią do spółki już w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Produkcja nowych pociągów Kolei Śląskich na ostatniej prostej
Już niedługo nowe Impulsy pojawią się na torach województwa śląskiego. Aby sprawdzić postępy prac w budowie zamówionych przez Województwo Śląskie i Koleje Śląskie składów, w Nowym Sączu linię produkcyjną w Newag S.A. sprawdzali: wicemarszałek województwa śląskiego – Grzegorz Boski i przedstawiciele spółki Koleje Śląskie: prezes zarządu, Krzysztof Klimosz oraz wiceprezesi: Adam Wojtowicz, wiceprezes ds. finansowych i Andrzej Wasilewski, wiceprezes ds. technicznych.
– Samorząd Województwa Śląskiego otrzyma w przyszłym roku nowe pociągi, które będą służyły mieszkańcom regionu. Zależy nam na tym, by zarówno oni jak i odwiedzający województwo śląskie mogli podróżować wygodnie, a przede wszystkim bezpiecznie – informuje Grzegorz Boski, wicemarszałek województwa śląskiego.
W pierwszym z pociągów trwa już montaż wewnętrznego wyposażenia. Drugi niedługo zjedzie z linii produkcyjnej. Oba, jeszcze w tym roku, rozpoczną testy homologacyjne.
– Uzyskaliśmy zapewnienie, że pierwsze trzy pociągi trafią do naszego regionu już w pierwszym kwartale 2025 roku – podkreśla Krzysztof Klimosz, prezes Kolei Śląskich.
Trzy, prawie gotowe już Impulsy to zamówione przez spółkę nowe składy. Kontrakt opiewa na 110,7 mln zł i zawiera również opcję dokupienia dwóch kolejnych pociągów.
– Sukcesywnie będziemy odbierać nowoczesny tabor zamówiony przez województwo śląskie do końca 2026 roku. To czteroczłonowe pojazdy, wyposażone w najlepsze systemy bezpieczeństwa i jestem przekonany, że w sposób zdecydowany poprawią standard podróżowania w naszym regionie – mówi Krzysztof Klimosz.
Jakość podróży na pokładzie Kolei Śląskich ulegnie zdecydowanej poprawie, ponieważ Newag buduje również 26 nowych Impulsów 2 typu 31WEbc. Pociągi są przeznaczone do obsługi pasażerskiego ruchu regionalnego z maksymalną prędkością 160 km/h. Zamówienie złożył samorząd Województwa Śląskiego. Za 26 nowych pociągów Śląskie zapłaci 1,3 mld zł. Połowę, czyli 645 mln zł pozyskano ze środków Unii Europejskiej, z programu “Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027”.
Dzięki obu umowom, flota Kolei Śląskich powiększy się o połowę. Regionalny przewoźnik zyska szansę na otwarcie nowych tras i uruchomienie nowych połączeń, a także zwiększenie częstotliwości kursów na niektórych liniach.
– Kolej to znakomita alternatywa dla innych środków transportu i wierzę, że dzięki tym inwestycjom nasz regionalny przewoźnik będzie mógł się rozwijać jeszcze szybciej i oferować jeszcze lepszą usługę – podkreśla wicemarszałek Boski.
Oby te nowe Impulsy nie miał słynnej choroby serwisowej - zaprogramowanej przez Newag