Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

RAPORT Black Friday 2024: Przemyślana strategia czy spontaniczne szaleństwo?

Black Friday to jeden z najbardziej wyczekiwanych dni w kalendarzu łowców okazji. Jak wyglądają przygotowania Polek i Polaków do tegorocznych wyprzedaży? Z naszego raportu dowiesz się, co najczęściej trafia na listy zakupów, jaki budżet przeznaczamy na tę okazję i jakie rabaty uważamy za naprawdę atrakcyjne. I wiele, wiele więcej!

RAPORT Black Friday 2024: Przemyślana strategia czy spontaniczne szaleństwo?

Czy Polacy w ogóle planują zakupy podczas Black Friday?

Z odpowiedzi respondentów wynika, że zainteresowanie zakupami w ramach Black Friday jest zróżnicowane. Większa część badanych — aż 64,5% — potwierdziła, że planuje w tym roku zakupy w ten właśnie dzień. Jak zatem wyglądają przygotowania do shoppingu?

Budżet Polaków na Black Friday 2024

Osoby, które planują zakupy, mają różne podejście do planowania finansów. 69,5% ma ustalone konkretne kwoty, których nie chce przekroczyć, ale aż 30,5% przyznała, że nie nakłada sobie żadnych ograniczeń.

Jaki budżet na zakupowe szaleństwo mają ankietowani? Najliczniejsza grupa, bo 34%, planuje zmieścić się w zakresie 101-500 zł. Jedynie ok. 5% zadeklarowało, że ma do wydania ponad 2000 zł.

Co ciekawe, zdecydowana większość z nich nie przygotowuje się do tych wydatków z wyprzedzeniem — 73% przyznało, że nie odkładało pieniędzy na Black Friday. Jeżeli już oszczędzają, zaczynają 1-3 miesiące wcześniej i robi to 55% badanych planujących wydać takie kwoty.

Co będziemy kupować w Black Friday 2024?

Respondenci najczęściej przyznawali, że podczas Black Friday planują kupić odzież (59%), kosmetyki (43%), elektronikę (38%) oraz obuwie (36%).

Pojedyncze odpowiedzi padały z kolei m.in. na bilety lotnicze, biżuterię czy akcesoria samochodowe.

Zapytaliśmy też, co dokładnie respondenci planują kupić. Wymienione produkty są związane z codziennymi potrzebami, bo często padały takie odpowiedzi, jak buty, kurtka, ekspres do kawy, odkurzacz, smartfon czy telewizor.

Gdzie wydamy nasze pieniądze?

Respondenci chętnie wskazywali konkretne miejsca zakupów. Wśród wymienionych sklepów znalazły się sklepy stacjonarne oraz internetowe.

Wśród najpopularniejszych platform internetowych są m.in. Allegro, Amazon i Zalando. Wiele osób wskazało też supermarkety — najczęściej Lidla i Biedronkę. Inne popularne wybory to np.CCC, Empik, Euro RTV AGD, Media Ekspert, Rossmann czy Hebe.

Jaka zniżka to prawdziwa okazja?

Znaczna część ankietowanych zadeklarowała, że istotnym czynnikiem wpływającym na decyzje o zakupie jest wysokość przeceny. Aż 40% z nich przyznało, że musi ona wynosić przynajmniej 50%. 28% badanych zadowoli się obniżką o 31-40%, a dla 11% wystarczy jakikolwiek rabat, by zachęcić ich do zakupów.

Jeśli produkty nie będą przecenione lub rabaty okażą się zbyt niskie, konsumenci są gotowi zrezygnować z zakupów — deklaruje to 42% ankietowanych. Na drugiej szali są ci, którzy kupią to, co chcą, nawet jak nie będzie rabatu — jest to 28% respondentów.

Przemyślana strategia czy zakupowe szaleństwo?

Planowanie odgrywa ważną rolę w decyzjach zakupowych wielu respondentów. 54% z nich przyznało, że mają listę zakupów na Black Friday. Pozostali, czyli aż 46%, stawia na spontaniczne zakupy — chcą kupić to, co akurat wpadnie im w oko.

Jedynie 17,5% badanych od przynajmniej 3 miesięcy wie, co chce kupić podczas zbliżającego się „święta promocji”. Najliczniejsza grupa (32%) przyznała, że lista zakupów wyklarowała się miesiąc do 3 miesięcy temu.

Czy częścią przygotować do Black Friday 2024 jest także śledzenie cen? Przyjrzeliśmy się temu zagadnieniu i okazało się, że tylko 18% respondentów nie śledzi cen produktów. Najliczniejsza grupa, bo 29% badanych, śledzi ceny ponad tydzień wcześniej, ale mniej niż miesiąc przed Black Friday. Jedynie 11,5% ankietowanych obserwuje ceny wymarzonych produktów przynajmniej 3 miesiące wcześniej.

Dowiedzieliśmy się również, że 68% badanych podczas Black Friday część rzeczy kupuje dla siebie, a część dla kogoś. Jednocześnie 76% przyznało, że planuje kupić prezenty na Mikołajki lub Boże Narodzenie.

A czy konsumenci mają plan awaryjny na wypadek, gdyby ich upatrzone produkty jednak nie zostały wystarczająco przecenione? 42% planuje wydać pieniądze na produkty, które chcą w drugiej kolejności. 8% ma zamiar oddać się zakupowemu szaleństwu i zrobić spontaniczne zakupy.

Black Friday w retrospekcji

Część badanych wskazała, że w zeszłym roku także korzystała z ofert podczas Black Friday.

Zakupy te były często spontaniczne (38%), a rzadziej planowane (26,5%). Pozostali respondenci nie pamiętają szczegółów.

Materiał zewnętrzny