Poczuj miętę do powiatu wodzisławskiego - startuje nowa kampania [ZDJĘCIA, WIDEO]
Podczas pierwszej w tym roku konferencji prasowej przedstawiciele zarządu powiatu wodzisławskiego zainicjowali nową kampanię, która ma promować powiat, jego ciekawe miejsca i wydarzenia. Słowo klucz to mięta, ale nie oznacza to, że teraz wszystkim będzie zielono.
Poczuj miętę do powiatu wodzisławskiego - startuje nowa kampania [ZDJĘCIA, WIDEO]
- Chodzi o to, aby poczuć miętę do powiatu wodzisławskiego. Szczególnie mamy tu na myśli młodzież, którą chcemy zachęcać do poznawania ciekawych miejsc, korzystania z infrastruktury gmin powiatu, a przez to zachęcać młodych do pozostania tutaj - najpierw biorąc na cel szkoły ponadpodstawowe, a później dorosłość - mówił starosta Leszek Bizoń.
Nowa kampania promocyjna to nie tylko hasło, ale także odświeżone logo powiatu - w kolorze zielonym i z wkomponowanym liściem mięty. Podczas konferencji dziennikarze zostali ugoszczeni deserami z miętą, przygotowanymi na tę okazję w nowocześnie wyposażonej kuchni Zespołu Szkół Ekonomicznych przez Fundację Szkolną Ekonomik.
- Nasza kampania będzie hasłowo występowała w wielu kreacjach, bo to m.in. "poczuj miętę" oraz "czuję miętę". Dzisiaj mówimy "poczuj miętę do powiatu wodzisławskiego", natomiast chcemy wzmocnić tożsamość naszych mieszkańców i spowodować, aby byli dumni z tego, gdzie mieszkają, w jakich warunkach i aby poznali nasz powiat, bo okazuje się, że bardzo wielu mieszkańców tego powiatu po prostu nie zna - zaznaczyła wicestarosta Barbara Chrobok.
Podczas konferencji podkreślono, że nowa kampania ma także zachęcić do odwiedzenia ciekawych miejsc w powiecie oraz podkreślenia walorów turystycznych.
- Głównym elementem promocji turystycznej naszego regionu jest aktywny wypoczynek. To m.in. spływy kajakowe, turystyka rowerowa i piesza. To są elementy, które jako nie tylko powiat, a cały subregion mamy na swoim terenie - powiedział członek zarządu powiatu Arkadiusz Skowron, wskazując m.in. wodzisławski Balaton, muzeum, Trzy Wzgórza, a także warte odwiedzenia miejsca w pozostałych gminach powiatu. Arkadiusz Skowron zwrócił także uwagę, że pozyskane przez Pszów ogromne środki na dalszą rewitalizację terenu po kopalni, stworzą w niedużej perspektywie czasowej kolejne ciekawe miejsce na mapie subregionu: po Carbonarium w Jastrzębiu i Zabytkowej Kopalni Ignacy - ParkAny z obiektem promującym wiedzę o elektryczności.
Pierwszym efektem nowej kampanii promocyjnej jest publikacja, stworzona przez młodzież - uczniów Zespołu Szkół Ekonomicznych. Prezentuje ona nieco inne spojrzenie na powiat. - Zależało nam na tym, aby publikacja "Powiat wodzisławski oczami młodych" odkrył nie tylko mapę geograficzną tego terenu, bo tę znamy i możemy po nią sięgnąć do innych publikacji i książek. Chcieliśmy pokazać, co jest atrakcyjne z punktu widzenia młodego człowieka - moich uczennic i uczniów. Zależało nam na tym, aby spojrzeć na powiat jako miejsce ciekawe, interesujące i od samego początku młodzież nas zaskoczyła i zachwyciła inwencją spojrzenia - zapewniła Maria Lach, dyrektor Zespołu Szkół Ekonomicznych w Wodzisławiu Śląskim.
O pracy nad publikacją opowiedziały też uczennice ZSE. - Nie jestem mieszkanką powiatu wodzisławskiego, a rybnickiego i było to pewne wyzwanie, aby narysować coś z tego powiatu. Nie poddam się jednak przed niczym i chętnie próbuję czegoś nowego. To też doświadczenie, które można zdobyć, bo na co dzień nie da się zrobić grafiki lub rysunku do publikacji, która będzie dostępna dla mieszkańców powiatu. Narysowałam pałac w Kokoszycach, o którym do niedawna nie miałam pojęcia. To była też ciekawa funkcja, że dowiedziałam się czegoś więcej o tym powiecie, a nie tylko to, co widzę na co dzień, czyli rynek, szkołę, Karuzelę i Żabkę - powiedziała z uśmiechem Anna Nachrebecka, jedna z uczennic zaangażowana w powstanie publikacji. W książce znaleźć można m.in. opinie młodzieży, przepisy czy pomysły na ciekawe spędzenie czasu na terenie powiatu wodzisławskiego.
Warto dodać, że w ramach nowej kampanii promocyjnej powiatu odbędą się w ciągu całego 2025 różne wydarzenia, połączone hasłem "poczuj miętę". Pierwszym z nich będzie wspólne zatańczenie poloneza przez maturzystów z powiatowych szkół. Wydarzenie odbędzie się 27 stycznia na wodzisławskim rynku. Wstępny udział w polonezie zapowiedziało już ponad 600 osób.
Ludzie
Starosta Wodzisławski
Ok, impreza trwa. A kiedy zabierają się za robotę? Powiedzieli coś?