Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Biuro rzecznika w Wodzisławiu podsumowało rok
Starostwo Powiatowe w Wodzisławiu Śląskim opublikowało dane Biura Rzecznika Konsumentów, które działa przy ulicy Pszowskiej. W zeszłym roku w biurze udzielono 1574 porad, przyjęto 165 pisemnych wniosków o pomoc.

Reklamacje towarów najczęściej dotyczyły:
- urządzeń RTV i AGD, telefonów oraz sprzętu komputerowego – 319 porad;
- odzieży i obuwia – 179 porad;
- mebli, artykułów wyposażenia wnętrz – 138 porad;
- samochodów i środków transportu osobistego – 109 porad.
Reklamacje usług najczęściej dotyczyły spraw:
- remontowo-budowlanych – 74 porady;
- turystycznych – 70 porad,
- energetycznych i wodnych – 67 porad;
- ubezpieczeniowych – 62 porady.
Gdzie można szukać pomocy w powiecie wodzisławskim?
Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów:
Powiatowy Rzecznik Konsumentów: Dariusz Kalemba
Pomoc administracyjna: Magdalena Bucka
Adres siedziby Biura: ul. Pszowska 92a, 44-300 Wodzisław Śląski, III piętro, pokój 326
tel: 32 453 99 62
e-mail: prk@powiatwodzislawski.pl
Biuro nie przyjmuje wniosków przesyłanych mailowo.
Godziny urzędowania:
- poniedziałek, wtorek 9:00 – 15:00
- środa – biuro nie przyjmuje stron
- czwartek 9:00 – 16:30
- piątek – biuro nie przyjmuje stron.
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów pracuje do godziny 14.30.
- Wizytę można zarezerwować elektronicznie. Aby zarezerwować wizytę, należy wejść na stronę: https://erezerwacje.powiatwodzislawski.pl, wybrać odpowiedni rodzaj spraw, a następnie dzień i godzinę planowanej wizyty. Po wypełnieniu wymaganych pól i wybraniu przycisku „Rezerwuj” zostanie wysłany e-mail z potwierdzeniem rezerwacji.
Więcej informacji na stronie:
Jakie są zadania powiatowego rzecznika?
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów i jego Biura w szczególności należy:
- Zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
- Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
- Współdziałanie z Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
- Wykonywanie innych zadań określonych w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów lub przepisach odrębnych.
Rzecznik Konsumentów wykonuje swoje zadania przy pomocy wyodrębnionego Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów.
Źródło: Starostwo Powiatowe w Wodzisławiu Śląskim
A ja się bujałem z reklamacjami ze sklepem, zamiast od razu do tego rzecznika...