Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Zlikwidują zalewisko w Połomi?

Kolejne hałdy zamiast stawu. Taki scenariusz nie zadawala wójta.

Zlikwidują zalewisko w Połomi?

Połomskie zalewisko może w przyszłym roku zniknąć z map. Charakterystyczny dla lokalnej społeczności akwen, który żartobliwi nazywają "połomskim dostępem do morza", przeznaczony został do likwidacji przez Jastrzębską Spółkę Węglową. - Jesteśmy na etapie przygotowywania projektu "Naprawy szkód w rejonie rzeki Szotkówki oraz likwidacja zalewiska pomiędzy ulicą Podgórną w Połomi i ulicą Wiejską w Gogołowej" - mówi Katarzyna Jabłońska-Bajer, rzecznik prasowy spółki. - Projekt winien być gotowy do końca sierpnia tego roku. Wtedy zajmiemy się pozyskiwaniem odpowiednich dokumentów, gdyż część zalewiska znajduje się na terenach prywatnych. Te będziemy musieli w jakiś sposób przejąć - otrzymać zezwolenie lub odkupić. Fizycznie więc, zasypywanie zalewiska rozpocznie się w roku 2012 - wyjaśnia pani rzecznik.

Zasypywanie zalewiska kolejnymi odpadami kopalnianymi nie zadawala władz gminy. - Może zamiast niszczyć powstały już akwen, należałoby zastanowić się nad stworzeniem tam jakiegoś rekreacyjnego zaplecza - mówi Mirosław Szymanek, wójt gminy. - Mamy już niedaleko jedną dużą hałdę, która znacząco wpływa na otaczające nas środowisko. Nie możemy więc pozwolić, by teren składowania odpadów został jeszcze poszerzony, będziemy musieli dojść w tej kwestii do jakiegoś porozumienia - dodaje wójt.

27 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~JARKI.... (83.10. * .238) 17.07.2011 10:36

Witam kolegów wędkarzy,powiedzcie mi jak to jest z tym łowieniem na zbiorniku w połomii,jedni gadaja że można łowić tam mając tylko białą karte inni zaś że trzeba mieć opłaconą....więc jak to jest????? pomózcie

~asd (83.4. * .45) 12.04.2011 18:36

Edek ma rację , to doskonały kamuflarz nie tylko do "upchnięcia kamienia " ale do doskonałego zarobku , prania brudnych pieniuędzy , łapownictaw et cetera

~zainteresowany (188.137. * .185) 10.04.2011 13:57
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Ktoś napisał że zachwilę Szoptkówka zacznie lecić czysta woda, to i zbiornik sie oczyści . Szotkówką będzie lecić czysta woda jak KWK Borynia przestanie fedrować i wiele innych czynników zostanie zachowanych. Miedzy innymi czystość spływajacych wód ze zbiorników autostrady

~obsrewator (109.197. * .49) 08.04.2011 09:11
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

WIELKIE BRAWO dla Wędkarza !!! tak trzymaj , nie daj się - bardzo mądrze piszesz !!!! Szkoda,że tak mało mądrych ludzi bierze udział w dyskusji.
A ta cała reszta to chyba wyborcy A.W heheheheh czuć to po poziome dyskusji hehehehe żenada !!!!! Niestety jacy wyborcy taci radni :D miłego dnia !

~Edek (91.200. * .147) 07.04.2011 10:54
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

"Naprawa szkód w rejonie rzeki Szotkówki oraz likwidacja zalewiska pomiędzy ulicą Podgórną w Połomi i ulicą Wiejską w Gogołowej" - cholerni obłudnicy!!!! Ten projekt powinien nazywac się: "Znalezienie pretekstu do sypania kamienia za DARMOCHĘ, pod okiem głupich radnych!!!" Popieram "wędkarza"!

~kawazmlekiem (109.197. * .49) 07.04.2011 09:27
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

Moze nie wszystkich zasypac? moze wystarczy owych 700 od AW? ;)))

~do połomioka (188.137. * .3) 07.04.2011 08:33
oceniono 11 razy
5
Zgłoś

jaki piękny ekologiczny język. Chyba będę optował za zasypaniem Połomi!

~połomik (91.200. * .147) 07.04.2011 07:06
oceniono 9 razy
-1
Zgłoś

No to po ch*j wpisujesz bzdety o jedzeniu ryb jak artykuł o hałdzie kamieni???!!!

~do połomioka (188.137. * .3) 06.04.2011 16:32
oceniono 14 razy
6
Zgłoś

gdzie ten co pisał do rybaka albo ja, napisliśmy że chcemy chałdy? Więc za nim napiszesz "odczep się", to przczytaj wszystkie wpisy. Zaczeło się od wpisu z pytaniem "kto te ryby je". I ani on ani ja nie napisaliśmy że zalewisko nam się nie podoba!

~połomik (83.30. * .125) 06.04.2011 15:43
oceniono 17 razy
-3
Zgłoś

weź sie koleś poniżej odczep bo ty rzeczuywiście jestes baran do kwadratu wedkarz ma całkowitom racje i tez go popieram kopalnia napewno chce nam tu usypac za darmo kamień a te opowiadania o naprawianiu szkód zwałowiskami kamienia to to jakiś żart abo co?

~do wędkarza (188.137. * .3) 06.04.2011 13:38
oceniono 30 razy
0
Zgłoś

Ciekawe ile czasu wędkarz jest w stanie bronić języka polskiego zwłaszcza w stosunku do wędkarstwa? A może coś o BEZPRAWNYCH PORADACH PRAWNYCH i innych lapsusach? Czekamy.

~wędkarz (91.200. * .147) 06.04.2011 13:01
oceniono 36 razy
-2
Zgłoś

Obchodzi baranie ludzi, którzy rozróżniają w języku polskim znaczenie słów. Bo tumanie tak samo jak się ryby "łowi", a nie "chyta", tak pchły się "chwyta", a nie "łowi". Dla takiego barana to żadna różnica, ale dla ludzi myślących to co innego. @ kawazmlekiem: świerzy gruz może być problemem dla ludzi stąpających po dnie. Ale to tylko przez pierwsze kilka lat. Potem zostanie przykryty osadami i mułem. Natomiast ewentualne plaże i tak trzeba odmulić, wybrać to co niepotrzebne i nasypać piasku. Żadnych wielkich kosztów. :)

~do rybaka (188.137. * .3) 06.04.2011 12:49
oceniono 41 razy
5
Zgłoś

1. a kogo obchodzi ( poza moczykijami ) czy ryby się łapie, łowi czy chyta? 2. twoje baraństwo objawia się ignoranctwem i pieniactwem. Nigdzie nie napisałem że jestem za zasypaniem chałdą. Czyli pieniacka reakcja typowego chytającego rybaka z kijem w ręku. :)

~kawazmlekiem (109.197. * .49) 06.04.2011 12:45
oceniono 22 razy
18
Zgłoś

A czy nie jest niebezpieczny dla pływających? Oczywiście zawsze może to byc zbiornik dla łódek, kajaków, rowerów wodnych.

~wędkarz (91.200. * .147) 06.04.2011 12:36
oceniono 42 razy
2
Zgłoś

Gruz na dnie to żaden problem. Jest on na bieżąco pokrywany osadami jeziorowymi. Do czasu pełnego porośnięcia roślinnością denną stanowi idealną kryjówkę dla narybku. Dla środowiska absolutnie nieszkodliwy, stanowi jego naturalną część.

~kawazmlekiem (109.197. * .49) 06.04.2011 11:52
oceniono 21 razy
17
Zgłoś

O rekreacyjnym zagospodarowaniu zbiornika w Połomi mówili juz niektórzy radni poprzedniuej kadencji. Problemow z tym troche jest i będzie: 1. kasa, 2. nieuregulowane stosunki prawne, 3 kopalnia będzie się starała przeforsowac swoje zdanie( faktycznie chcą tam robic hałdę , podobno po to aby powstrzymala szkody powstające przez obecną. Nie znam sie na tym i pewnie dlatego nierozumiem jak mala kupka kamieni - w porownaniu z istniejącą- ma powstrzymac napor wielkiej hałdy). 4.zanieczyszczenie dna przez gruz itp. Zagospodarowanie to dobry kierunek jednak wątpię, patrząc na budzet i rozpoczęte oraz projektowane inwestycje, czy uda się to osiągnąć w tej kadencji.

~wędkarz (91.200. * .147) 06.04.2011 11:38
oceniono 40 razy
2
Zgłoś

Nie "łapie" tylko "łowi"! Łapać to możesz pchły baranie!
A sumie to mi dynda to żeś jest głupi. Boli jednak to, że przez takich ignorantów robi sie u nas z przyrodą, co się tylko chce.
Kopalnia chce załatwic swój interesik i nasrać ludziom pod chałupy, to taki baran jeden z drugim tylko przyklaśnie. Ech, szkoda był ona ciebie ojcowej fujary...

~do rybaka (188.137. * .3) 06.04.2011 10:10
oceniono 44 razy
4
Zgłoś

ten z sieciami i ten z kijem łapie ryby! Więc nie interesuje mnie że ten który stoi z kijem jest wędkarzem hobbystą. Dla mnie to on łapie ryby i tyle. Co do twojego chamstwa, to jest pewne że jesteś rybakiem/wędkarzem któremu przechodzący rodzice z dziećmi płoszą ryby i klnie. Ale zapomniałem że to tylko hobby.

~wędkarz (91.200. * .147) 06.04.2011 09:12
oceniono 43 razy
-3
Zgłoś

Jak się urodziłes baranem, to niestety, skowronkiem nie umrzesz. Spróbuje więc cię nieco oświecić tumanie: otóż "rybak", to ten, który trudni się połowem ryb zawodowo - on z tego żyje. Do tego celu używa rybackich narzędzi połowu, jak choćby sieci. Natomiast wędkarz to amator sportowego połowu ryb, który robi to dla celów rekreacyjnych. W tym celu może używać tylko wędziska i wędki. Co, za trudne, baranie?!

~do rybaka (188.137. * .3) 05.04.2011 21:11
oceniono 49 razy
11
Zgłoś

a napisałem żeby to zasypać? Więc mokry bałwanie mocz sie i sobie marchewe ile chcesz!

~wędkarz (91.200. * .147) 05.04.2011 18:33
oceniono 48 razy
-4
Zgłoś

Ty, degustator, powinieneś wiedzieć, że wędkarstwo nie służy zdobywaniu pożywienia, lecz rekreacji. A jaką baławanie będziesz miał rekreację, jak ci nasypią w te miejsce wieeeeelka kupę kamienia?! Powinieneś wiedzieć jeszcze jedną rzecz: wystarczy, że Szotkówką zacznie kiedys płynąc czysta woda, a zbiornik samoistnie wyczyści się i to w tempie błyskawicznym. Zresztą wystarczy zobaczyć na jeziorko przy drodze na Mszanie. Kiedys to był w zasadzie osadnik mułowy...

~degustator (188.137. * .3) 05.04.2011 15:58
oceniono 54 razy
16
Zgłoś

Ciekawe kto te ryby je. Kiedyś znajomek przyniósł mi takiego mutanta. Cieżko było go przekonać że od paru dni nie jadam ryb

~przestańcie z głupotami (178.252. * .21) 05.04.2011 15:51
oceniono 17 razy
9
Zgłoś

Najlepiej, żeby zostało tak jak jest teraz. Jest zbiornik, nad którym widać coraz więcej wędkarzy. Co kopalni przeszkadza? Niech jest. Z drugiej strony ten pomysł z rekreacyjnym zapleczem to śmiechu warte. W wodzie z Szotkówki miałby się ktoś kąpać? Chyba komuś (wójtowi) na mózg kapnęło. To może zaraz zróbmy tam zakład przetwórstwa rybnego np. ryby świeże i mrożone. Mam już świetnego kandydata na sprzedawcę (menagera).

~Podpisz się... (83.4. * .180) 05.04.2011 14:35
oceniono 26 razy
26
Zgłoś

Takie zbiorniki wodne to wspaniała sprawa. Przyroda świetnie sobie z nimi radzi, ukształtowując naturalny ekosystem. Świtny akwen wędkarski, z roku na rok coraz lepszy!
A opowieści władz kopalni to tylko przykrywka. Prawda jest taka, że chodzi o darmowe składowisko kamienia z urobku.
W Połomi powiniście zrobić wszystko, by do tego nie dopuścić!

~księgowy (188.137. * .3) 05.04.2011 13:57
oceniono 15 razy
11
Zgłoś

A mi się wydaje że będzie to tylko kwestia kasy. Bo później będzie możliwość pochwalenia się pozyskanymi pieniędzmi dla gminy.

~ciekawy (217.89. * .226) 05.04.2011 13:45
oceniono 15 razy
9
Zgłoś

no jezeli jeszcze nasza nowa wladza dopusci do utworzenia tam kolejnej chaldy to bedzie to kolejny dowod niekompetencji!

~wczasowicz (188.137. * .3) 05.04.2011 13:24
oceniono 16 razy
10
Zgłoś

Ciekawe, kto zapłaci za możliwość przebywania z dziećmi nad brudną wodą z gruzem, śmieciami, spływającymi fekaliami! Super pomysł.:))))))) Nowa nazwa: Połomia-Zdrój.