Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Mom do sprzedanio forda mondeo dizel w kombiku

Zobacz jak mieszkaniec powiatu wodzisławskiego sprzedawał samochód na motoAllegro...

Mom do sprzedanio forda mondeo dizel w kombiku

Oferowany do sprzedaży samochód opisał w taki sposób:
Je to motor dwa litry na ropa, mo 130 koni. Przebiegu mo 177.500km. Kupiył żech se go oński rok, był skludzony z nimiec łod piyrszego właściciela. Jak żech go kupowoł to nimioł żodnego umfalu (tak mi padoł tyn na komisie), jo żech też nic nie napłochoł. Kupiył żech go z przebiegym 150.000. Bez te kilometry dołech zrobić wtryski, som zregenyrowane (dołech za to 2,500zł), Taqrcze i klocki z przodku, klocki ze zadku, kuglagry  z prawyj strony (przodek i zadek), łonczniki stabilizatora, świyce żarowe, zawor łod turba, olyj i filtry wymiyniłech przi 165.000km. Zimowki w zeszło zima żech kupiył, letnich nimom. Dycko w sobota żech go mył gombkom a ni na tych szczotkach, beztoż laker je fajny i sie blyszczy. Trocha tam je zderzak poszkyrtany ale ni fest, zresztom jaki małe felery by sie tam kaj jeszcze znojdło, ale nojważniejsze że mechanicznie piyknie chodzi. Rozrzond je na łańcuchu, nie trza miynić. Bajerow tam mo kupa, klima chyba nojważniejszo teraz. Hok jak by kiery na co potrzebowoł też je. Jak byście chcieli sie oco popytać to dzwońcie. Jak go nie chcesz kupić to nie dzwoń z pierdołami.

Szczegóły tutaj

275 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~EW (82.170. * .35) 17.06.2011 22:44
oceniono 33 razy
-3
Zgłoś

czemu CZECHY oddali ŚLĄŚK ?

~ale12 (82.170. * .35) 17.06.2011 22:43
oceniono 32 razy
-4
Zgłoś

tzn jakiej normalnosci ???

~Obserwator (10.0. * .29) 17.06.2011 22:42
oceniono 33 razy
-7
Zgłoś

Niebieskooki:Trzeba walczyć o swoje.Masz rację!Nie udowadniaj na siłę jacy to ze Ślązaków Słowianie!JESTEŚMY TYM KIM JESTEŚMY!CHCEMY NORMALNOŚCI,KTÓREJ POD POLSKIM JARZMEM NIE MOŻEMY OSIĄGNĄĆ!Polski orędownik się znalazł!

~ale12 (82.170. * .35) 17.06.2011 22:40
oceniono 29 razy
-5
Zgłoś

LUDZIE CZEMU SIE TAK DZIELICIE ???? !!!! NIE WAZNE KTO JEST POLAK A KTO SLĄZAK TRZYMAJMY SIE RAZEM WŁASNIE DLATEGO NASZ KRAJ WYGLADA JAK WYGLADA BO POTRAFIMY TYLKO NISZCYC SIEBIE NAWZAJEM A NIE POMAGAC !!!

~Ratibor (109.197. * .189) 17.06.2011 22:40
oceniono 31 razy
-5
Zgłoś

Alf, jak Śląsk mógł w średniowieczu należeć do Polski, jak Polska była wtedy na etapie tworzenia się, a Kazimierz Wielki nie zrzekł się praw do Śląska, tylko roszczeń i to w zamian za Mazowsze. Zresztą Kazimierz Śląsk napadał i to nieraz. Śląscy książęta nie byli ulegli Polsce, wpływy pewnie były, tak jak w Szwajcarii - wpływy francuskie i niemieckie. Pozdrawiam. PS. Przepraszam, jeszcze raz pełny tekst, bo mi coś zaszwankowało.

~Katolik nie fanatyk (213.77. * .230) 17.06.2011 22:39
oceniono 47 razy
-3
Zgłoś

@ "Niebieskooki - może to zatrzyma wypisywanie głupot o słowiańskim pochodzeniu Śląska ....................................................Strabon wymienia (Geographica hypomnemata, ok. 21 n.e.) państwo króla Marboda (celtycki Maroboduus „Wielki Kruk”, ok. 30 p.n.e. – 37 n.e.), władcy germańskich Markomanów, którego centrum po usunięciu celtyckich Bojów znajdowało się w Kotlinie Czeskiej, zaś granice sięgały od Dunaju po górną i środkową Odrę (Śląsk) oraz dolną Łabę. Maroboduus–Wielki Kruk, wykształcony w Rzymie i możliwe, że posiadający rzymskie obywatelstwo, jest pierwszym znanym z imienia władcą Śląska.......... Bardzo Cię proszę nie wypisuj głupstw i nie próbuj ochodzić za osobę którą nie jesteś.

~Ratibor (109.197. * .189) 17.06.2011 22:37
oceniono 37 razy
-9
Zgłoś

Alf, jak Śląsk mógł należeć do Polski, jak Polska była na etapie tworzenia się, a Kazimierz Wielki nie zrzekł się praw do Śląska, tylko roszczeń i to w zamian za Mazowsze. Zresztą Śląsk napadał i to nieraz. Śląscy książęta nie byli ulegli Polsce, wpływy pewnie były, tak jak w Szwajcarii - wpływy francuskie i niemieckie. Pozdrawiam

~cc (88.208. * .148) 17.06.2011 22:36

na pewno d... nie kaufman. Auto dali nie sprzedane, a wy wto miyszocie polityka

~Niebieskooki (89.200. * .94) 17.06.2011 22:35
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

Obserwator- A jo wola zdechnyć niż podkimkolwiek być. Nacja Śłowiańska jest najliczniejszo w Europie i nie trzeba pod nikim być, tylko trza zacznyć walczyć o swoje, a nie ciągle pod kimś być. My jako Słowianie zachodni to muszymy się trzymać z innymi Słowianami, tylko zjednoczenie daje siłę i potęgę. Ludzie są jak patyki. Jedyn patyk to kożdy złomie, ale jak połączyć kilka patyków i razem je związać, to będą nie do przełamania... Ale i tak tego większość z was nigdy nie zrozumie

~rojmong (109.197. * .189) 17.06.2011 22:34
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Prawda jest brutalna - Śląsk nigdy nie należał do Polski. A piszemy na portalu gazety, która 100 lat temu za polskie pieniądze ukazywała się w Niemczech

~Alf (83.238. * .34) 17.06.2011 22:32
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

Dobry tekst! Ale... @"~ratibor ": Śląsk należał najpierw do korony czeskiej, ale bardzo szybko, bo jeszcze za Mieszka I znalazł się w Polsce. Z Polski "odszedł dopiero za Kazimierza Wielkiego, co nie znaczy, że wpływy polskie za Śląsku zanikły. One istniały do XIX wieku i później, a najlepszym ich przykładem są powstania śląskie. ość, który sprzedawał ten samochód jest Polakiem ze Śląska. Pisze (i pewno mówi) gwarą. Używając zwrotów, których używali jego przodkowie z czasów Mieszka I czy Chrobrego.

~Jakubek (109.197. * .189) 17.06.2011 22:32
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

ja szanuję Bismarcka. Powiedział, że Polaków trzeba się bardziej obawiać, niż Rosjan

~Jo tu miyszkom (10.0. * .29) 17.06.2011 22:31
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

CHCIAŁBYM KIEDYŚ POWIESIĆ ŚLĄSKĄ FLAGĘ NA MYM DOMU!DO TEJ PORY ŻADNA NIE WISIAŁA.POLSKIEJ NIGDY NIE POWIESZĘ!2MAJA ŚWIĘTO FLAGI NARODOWEJ?TO CHYBA KPINY NA ŚLĄSKU....

~Ruch Chorzów do Niebieskiego (109.197. * .189) 17.06.2011 22:31
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Polacy też podbili naród Litwinów, Ukraińców, Łemków, Pomorzan i twierdzą, że to jest rdzenna Polska. Śląsk nigdy nie składał lenna Polsce zawsze szedł swoją drogą - o co ci chodzi bracie?

~Niebieskooki (89.200. * .94) 17.06.2011 22:30
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

Ślązak! Nie Polak-A po za tym jak należoł do Niemiec, to czamu nie godomy po Nimiecku yno po Śląsku? Czamu za Niemca w urzędach nie szło godać po Sląsku yno po Niemiecku? Czamu wysocy urzędniki na Śląsku za Niemca byli Niemcami a ani jednego Ślązoka tam nie było? Przeca nie byli my pod zaborami, to czami taki praktyki były?

~Otto von Bismarck (83.30. * .220) 17.06.2011 22:30
oceniono 7 razy
5
Zgłoś

Z polakami nie trzeba wojować.Dajcie im władzę,to sami się wykończą...

~Obserwator (10.0. * .29) 17.06.2011 22:28
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Lepiej być pod Niemcem,Czechem,czy Anglikiem!Tylko nie pod POLOKIEM!

~Niebieskooki (89.200. * .94) 17.06.2011 22:28
oceniono 5 razy
-3
Zgłoś

Ślązak- Za to tyś na szkoła kamieniami ciepoł i teraz RAŚ se stołki wyszykowało przez takich tłumanów jak ty i sie z was śmieją. ciemny lud wszystko kupi

~Ślązak (10.0. * .29) 17.06.2011 22:26
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Niebieskooki,idź już spać!Nauczyciele niezłych pierdoł ci do głowy nawciskali...

~Niebieskooki (89.200. * .94) 17.06.2011 22:24
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

Ślązak! Nie Polak- A twoim zdaniem należoł do Niemiec? Słyszołeś kiedyś żeby jacyś pradawni germany mieli na Śląsku swoi osady?Bo nie nie słyszoł, za to Słowianie mieli pełno swoich osad i grodów na ziemiach Śląskich.Więc germanie nie są rdzennymi mieszkancami ani właścicelami tych ziem, a jedynie Słowianie. Więc skoro Śląsk był pod władzą Niemiecką, to znaczy że był pod zaborem, bo podbił te ziemie i odbił je z panowania Słowian.

~Katolik nie fanatyk (213.77. * .230) 17.06.2011 22:20
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

@ "Niebieskooki " pozwolę sobie i ja wtrącić swoje trzy grosze w tym temacie ,a mianowicie : .................................Pierwsze ślady pobytu człowieka na Śląsku zostały odkryte w Trzebnicy i Rusku koło Strzegomia. Znaleziono tam kamienne narzędzia datowane odpowiednio na ok. 500 tys. lat temu i ok. 440–370 tys. lat temu. Osadnictwo w okolicach Ostrawy jest datowane na ten sam okres co w Rusku. Rejon Śląska pomiędzy górną Wisłą i górną Odrą był północną granicą penetracji człowieka w czasach ostatniego zlodowacenia. Anatomicznie-współczesny człowiek przybył prawdopodobnie na Śląsk około 35 000 lat temu
W czasach historycznych Śląsk znalazł się, po najazdach indoeuropejskich Scytów, w obrębie ekspansji celtyckiej i ich kultury lateńskiej[3]. Na początku IV wieku p.n.e. Celtowie przybyli z obszaru Bohemii (Boiohaemum) przez Przełęcz Kłodzką, a w 2. połowie IV wieku p.n.e., przedostawszy się przez Bramę Morawską, zasiedlili Górny Śląsk (Wyżyna Głubczycka). Zdaniem Janiny Rosen-Przeworskiej, podobieństwo do znalezisk z obszaru Czech pozwala przypuszczać, że ziemie śląskie zasiedlili Celtowie z plemienia Bojów ............ Więc nijak to się ma do Twoich wywodów o słowiańskim pochodzeniu Śląska . Można by jeszcze dużo więcej ,ale czy ma to jakieś znaczenie - dla mnie Śląsk to Śląsk ze swoimi zwyczajami odrębną kulturą i wyzyskiem innych nacji .

~Niebieskooki (89.200. * .94) 17.06.2011 22:20
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

Do Niebieskooki- Ty wiysz co to je polonizacja? Chłopie jo się dumą przyznaja do tego że mój starzik był w wermachcie i nie wypierom sie tego jak Tuski czy inne ustrojstwa. Ale tyż nie lubia jak kiery pierdoły rozprawio i jakiś pierdoły pisze że Polska winno tymu że na Sląsku je źle. Winić to trzeba Komunistów i Stalina oraz jego następców, a nie Poloków. Bo Poloki żyją dużo bardzi biedni niż przeciętny Ślązok. Oni nie mają dupnych wypłat i emyrytur górniczych, yno robią u prywaciorzy za grosze. A Ślązoki albo robią na grubie i żyją jak bułki w maśle, albo robią u prywaciorza i dziadują. A do tego jeszcze emeryci górniuczy zabierają młodym ślązokom robota. Ślązok ślązokowi je wilkiem i odbiero mu robota, taki emeryt ma pendzyjo i wypłata a bezrobotny ślązok mo gówno. A prywaciorz woli przyjąć emertyta bo składek nie musi płacić i jak tu lubieć swoich rodaków, skoro moi rodacy są tak pazyrni na kasa

~Ślązak! Nie Polak (109.197. * .189) 17.06.2011 22:20
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Niebieskooki boroku, ty ochłodnij trocha. Uspokój się, po co te emocje. Śląsk nigdy nie był pod zaborami. Dlaczego miałby być? Nie należał do Polski, więc z jakiej racji miał być pod jakimś zaborem? Masz spolonizowany umysł, wyrwaną duszę Ślązoka

~Ruch Chorzów (109.197. * .189) 17.06.2011 22:13
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Śląsk NIGDY nie był po żadnymi zaborami

~Blondi82 (10.0. * .29) 17.06.2011 22:12
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Niebieskooki:Adwokat diadła ups....Polski...hi hi hi

~Do Niebieskooki (10.0. * .29) 17.06.2011 22:10
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Niebieskooki SKOŃCZ Z TĄ EDUKACJĄ!TROCHĘ CI SIĘ W GŁÓWCE CHYBA POPRZESTAWIAŁO!HISTORII CHCESZ UCZYĆ TO DO SZKOŁY!WIDAĆ NA TWYM PRZYKŁADZIE,ŻE POLONIZACJA ODNIOSŁA ZWYCIĘSTWO!DOBRZE JEDNAK,ŻE NIE WSZYSCY DALI SIĘ PRZEKABACIĆ!

~ratibor (109.197. * .189) 17.06.2011 22:09
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

tak gwoli ścisłości przypomnę: Śląsk z Czechami przyjął chrzest, potem należał do Korony Czeskiej. Monarchii Habsburgów, Cesarstwa Niemieckiego, dopiero od 66 lat należy w naszej części do Polski.... tyle z historii

~Tyle w temacie! (10.0. * .29) 17.06.2011 22:08
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Polska to nie dno!Polska to RÓW MARIAŃSKI!

~Niebieskooki (89.200. * .94) 17.06.2011 22:02
oceniono 5 razy
-1
Zgłoś

Dom wom przykład Ślązoka, kiery żył pod zaborem Niemieckim, poczytejcie se jak Ślązokom było dobrze za Niemca:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Franciszek_Chr%C3%B3szcz

~Polska to dno! (83.30. * .220) 17.06.2011 21:58
oceniono 7 razy
5
Zgłoś

Polska to dno! I tyle w temacie!

~Niebieskooki (89.200. * .94) 17.06.2011 21:58
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

PRAWDA WAS BOLI- A według twojej wiedzy historycznej to tylko Poloki były pod zaborami, Ślązoki już nie byli pod tymi samymi zaborami co Poloki?

~Niebieskooki (89.200. * .94) 17.06.2011 21:56
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Ruch Chorzów- Ty mówiłeś o polityce PRLowskiej, bo dopiero po II wojnie to zaczęto wysiedlać Niemców z Śląska i sprowadzać kresowiaków. A jeśli mówimy o Sanacji to przecież była autonomia, więc o co chodzi? Mieliśmy na Śląsku autonomię i sami sobie żeśmy rządzili. Skutek był taki że było masowe bezrobocie, mimo przemysłu ciężkiego i była ogromna bieda na Śląsku. Mimo że była autonomia, więc o co chodzi? Aha, chciałem dodać że przykładowo za czasów zaborów na przełomie XIX-XX wieku, to mnóstwo Slązaków wyjechało w głąb Niemiec za pracą, bo na Śląsku było ciężko z pracą. Więc za rządów Niemieckich to Ślązacy też masowo musieli opuszczać Śląsk i wyjeżdżać wgłąb Niemiec za pracą, w tamtym czasie za pracą wyjechało naprawdę mnóstwo ludzi z Śląska.

~:) (83.19. * .10) 17.06.2011 21:54
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Zakochałam się! Zakochałam się! Mówię serio! Jakie to musi być ciężkie pisać po śląsku :) Brawo!

~PRAWDA WAS BOLI! (10.0. * .29) 17.06.2011 21:49
oceniono 8 razy
2
Zgłoś

Poloki to ciaproki.Pod zaborami ktoś trzymał nad nimi bat,to wiedzieli co mają zrobić.Zlitowali się nad nimi i dostali wolność,więc zbaranieli bo bata nie ma!I DZIWUJĄ SIĘ OWIECZKI ZABOBONNE,ŻE BACY NIEMA!

~Niebieskooki (89.200. * .94) 17.06.2011 21:47
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

JO!- buhahaha, człowieku ceny węgla są ustalane na światowym rynku. Wegiel to surowiec światowy, tak samo jak ropa czy gaz, wiec nie godej głupot że warszawa ustalo ceny węgla. A teraz se policz liczba pracowników kopalni, liczba wydobytych ton, płace pracowników, koszty wydobycia węgla z Śląskich kopalń i cena jednej tony węgla. Jak to policzysz to wyjdzie ci że wegiel powinien być 20 % droższy niż je teraz, ale ceny podnieść się nie da, bi pobyt spadnie, zresztą i tak Rodja i Ukraina mają dużo tańszy węgiel od Polski, bo mniejsze koszty wydobycia i mniejsze zarobki mają, dlatego oni mają zysk z węgla a my musimy do tego dopłacać. Popatrz na zachód, jak pozbyli się kopalń, do których dopłacali olbrzymie pieniądze to ich gospodarka poszła ogromnie do góry a bezrobocie spadło, między innymi dlatego że pozbyli się tej kuli u nogi, jaka były niedochodowe i przynoszące straty kopalnie. W żadnym wolnorynkowym kraju nikt by nie dopłacał do mało dochodowych kopalń, a koszty wydobycia węgla w Sląskich kopalniach są ogromne.

~Ruch Chorzów (109.197. * .189) 17.06.2011 21:47
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Drogi Niebieskooki! jak Polska przejmowała Śląsk - Stalina u władzy jeszcze nie było , a niejaki Piłsudski jest autorem takiego cytatu: "Śląsk? Co mnie obchodzi jakaś niemiecka prowincja". Słowianie to nie to samo, co Polacy, Słowianie to też Czesi., Słowacy i włąsnie Ślązacy itp. Weż lepiej jakąś porządną książkę do ręki, bo na tym poziomie naprawdę wszystko się miesza

~DO Niebieskooki (10.0. * .29) 17.06.2011 21:44
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

Niebieskooki SKOŃCZ Z TĄ EDUKACJĄ!TROCHĘ CI SIĘ W GŁÓWCE CHYBA POPRZESTAWIAŁO!HISTORII CHCESZ UCZYĆ TO DO SZKOŁY!WIDAĆ NA TWYM PRZYKŁADZIE,ŻE POLONIZACJA ODNIOSŁA ZWYCIĘSTWO!DOBRZE JEDNAK,ŻE NIE WSZYSCY DALI SIĘ PRZEKABACIĆ!

~emeryt tylko z wiekiem (91.17. * .54) 17.06.2011 21:42
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

MASZ racje kto placi emeryture dla 38 letnich policjantom ja mam przerobione 47 lat pracy i juz pol roku czekam na emeryture i te kury zus nie moga mi zaczac wyplacac

~Niebieskooki (89.200. * .94) 17.06.2011 21:36
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Ruch Chorzów- Kiepsko znasz historię, bo nie wiedzieć czemu obwiniasz Polaków. Słyszałeś o takim człowieku jak Józef Stalin?To był taki pewien Gruzin i to on rządził do swojej śmierci Polską, która była jedynie na mapie, bo wszelkie stanowiska zajmowali funkcjonariusze UB lub NKWD, którzy nie byli Słowianami, tylko w większości byli żydami. Słyszałeś może o takim kraju jak Związek Radziecki? Wiesz że do 1989 roku to on rządził Śląskiem? Myślisz że Polska dobrowolnie oddała kresy? Myślisz że kresowiacy chętnie jechali na zachód?Więc jak chcesz oskarżać to oskarżaj tylko i wyłącznie Związek Radziecki i Stalina, a przedewzystkim Anglię i USA, które po wojnie nas po prostu sprzedało, Polacy są jedynie winni temu że nie zawarli sojuszu z Niemcami tylko z Anglią i Francją. Gdybyśmy zawarli sojusz z Niemcami, to wspólnie ruszylibyśmy na Stalina, a tak była kalpa na dwóch frontach. Gdyby Piułsudski żył to by tej tragedii Śląska i Polski nie było A Śląsk był zawsze Słowiański, a Niemcy byli zawsze Germańscy. Pojedź sobie do Lubomi, tam do dziś są pozostałości grodu Słowian, zresztą nie tylko tam. Bo na całym Śląsku żyli tylko i wyłącznie Słowianie. Więc Niemcy są ludnością napływową a nie rdzenną. Zresztą sama nazwa miasta Opole mówi sama za siebie, mimo że większość współczesnych budowli jest wzniesiona przez Niemców, to samo w Raciborzu. Jednak nie zmienia to faktu że założycielami Śląskich miast byli tylko i wyłącznie Słowianie.

~Do SEEEB (10.0. * .29) 17.06.2011 21:35
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

Widza,że tu pełno zdrajców co to godają,że som Ślonzokami,ale chwolom Polska!Pewnie majom fajne drogi i robota na miejscu za grubo kasa,to teraz srajom do ślonskigo gniozda!