Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Radni zaakceptowali działania prezydenta

Mieczysław Kieca uzyskał absolutorium. Jeden radny był przeciwny, dwóch się wstrzymało. 

Dochody miasta w 2010 r. wyniosły 113 mln 500 tys. Wydatki sięgnęły prawie 134 mln. Deficyt osiągnął poziom 20,5 mln (planowany 31 mln zł). Zadłużenie miasta wyniosło 42 mln zł, co stanowi 37% wykonanych dochodów.   

W głosowaniu uczestniczyło 19 z 21 radnych. Nieobecni byli: Mariusz Ganita i Adam Króliczek. 16 radny poparło prezydenta w zakresie wykonania budżetu za ubiegły rok. Przeciwny był Ryszard Zalewski z klubu radnych PJN. Od głosu wstrzymała się Teresa Rybka i Jan Zemło.

- Dziękuję szczególnie tym, którzy głosowali za. Mimo tak trudnej sytuacji budżetowej ograniczyliśmy deficyt budżetowy miasta. Stało się to m.in. w wyniku oszczędności w administracja – mówił po głosowaniu Mieczysław Kieca. Dodał, że liczy na merytoryczną dyskusję m.in. na komisjach rady miejskiej. Aby nie było tak, że nie ma chętnych do dyskusji, mimo podpisanych list obecności – dodał prezydent Kieca.    

(raj)

 

Ludzie

Mieczysław Kieca

Prezydent Wodzisławia Śl.

80 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~zzz (188.137. * .211) 03.07.2011 13:24

do@miejscowego o jakim dofinansowaniu gadasz jeszcze go nie ma i nie wiadomo kiedy będzie

~do poniżej (80.238. * .12) 03.07.2011 13:10
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

tak myślisz? , teraz to dopiero sie zacznie, plany zagospodarowania jarów nie zostały poddane konsultacji społecznej , myslę o mieszkańcach osiedli sasiadujących z jarami, te tereny to nie odludzie i należało zasięgnąć opinii mieszkańców tym temacie.Kieca nie jest mieszkańcem miasta i nie ma prawa sam decydować ,na dodatek po zakończeniu tej kadencji wyjedzie i tyle...

~miejscowy (93.105. * .97) 03.07.2011 13:02
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

jary jednak "zrealizował" - dostaliśmy dofinansowanie, teraz powinno być już z górki

~do poniżej (80.238. * .12) 03.07.2011 12:41
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

jasne,że chodnik to nie inwestycja,ale Kieca nie jest lepszy od radnych ,a chłoptaś jak piszesz ma ambicje ale chore ,nie do zrealizowania,

~miejscowy (93.105. * .97) 03.07.2011 12:32
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

do demagoga zalewskiego - cóż to pan za głupoty opowiadasz. budżety dzielnic wynoszą 4 mln na 4 lata, ale miasto dokłada się do zadań realizowanych przez rady. lepiej to pewnie przemilczeć bo brzmi bardziej dramatycznie? poza tym kto jak nie radni od bodaj 1999 roku zatwierdzili i nie zmienili zapisu co do wysokości środków przeznaczanych na dzielnice oraz sposoby ich wyliczania. przez co duże liczebnie dzielnice na małych powierzchniach są na tym podziale od lat dojone.
ile kilometrów dróg (dobrej jakości) chcesz pan wybudować za 4 mln? od kiedy chodnik to inwestycja? inwestycja to coś co pozwala na zwiększenie wpływów do budżetu, chodnika bym nie zaliczył do tej kategorii. nie ma się co dziwić, że rozwój miasta jest jaki jest, jeśli szczytem marzeń inwestycyjnych radnych są chodniki. to już nieudacznik kieca z swoimi wirtualnymi projektami jest lepszy od was, przynajmniej ma chłoptaś ambicje, w końcu jakaś mu wyjdzie. łżesz pan w żywe oczy.

~Podpisz się... (77.253. * .54) 03.07.2011 09:31

Nas nie powinna obchodzic warszawka , my musimy dbac o swoje interesy. Miasto za duzo kosztuje utrzymanie oswiaty w tym ksztalcie.

~Takie sobie luźne uwagi (87.205. * .98) 02.07.2011 18:53
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

Ja tego wszystkiego (prawie) nie kwestionuję. Oświatowy pasztet przygotowuje od lat "warszafka". Na jesień znowu podwyżka dla nauczycieli, bo wybory się zbliżają. Tym sposobem ekipa rządząca nabija punkty zrzucając coraz większy ciężar na samorządy. W pewnym sensie P. Kieca sam sobie jest winien, bo do tej ekipy poniekąd należy. Fakty jednak są takie, że postulat likwidacji szkół i przedszkoli w obecnej sytuacji to demagogia, tak samo jak zarzucanie komuś że nie poparł tegorocznych planów likwidacji. Jeszcze raz odsyłam do artykułu "Miejsc w przedszkolach nie zabraknie" Szkoda że archiwalne artykuły na ten temat znikły , ale czas chyba co poniektórym przypomnieć kulisy oświatowej zawieruchy w mieście. P.s. ilość szkół na statystycznego mieszkańca nie może być jedynym parametrem porównawczym.

~do luznych uwag (77.253. * .54) 02.07.2011 10:18
oceniono 9 razy
5
Zgłoś

Juz teraz mamy najwiecej szkol na statystycznego mieszkanca z wszystkich okolicznych miejscowosci, ale chyba nie w tym jest problem ale w karcie nuczyciela i wszystkich tych przwilejach placowych, bo to one doja nieubłaganie budzet miasta. Nauczyciela nie mozna zwolnic , nauczycielowi sie wszystko nalezy za jego 4 godziny dzien pracy i 90 dniowy urlop roczny, nawet po odejsciu na emeryture dostale dalej dotacje na wczasy pod grusza.....itp A niestety nauczyciele traktuja miasto jak dojna kowe i jeszcze ta ich postawa moralna, ktora pozostawia bardzo wiele do zyczenia:((

~do poniżej (178.183. * .88) 01.07.2011 23:50
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

ile szkół będzie potrzebnych za 10 lat, skoro wszyscy młodzi wyjadą z tego grajdołka? co mi tu nawijasz o 6-latkach...? chodzi o reformę oświaty i znalezienie środków na inwestycje w infrastrukturę już teraz, bo jeszcze są dostępne środki z unii. Potem będzie za późno...

~Takie sobie luźne myśli (87.205. * .98) 01.07.2011 23:34
oceniono 9 razy
3
Zgłoś

Do tych wszystkich szukających oszczędności w oświacie: Jest taki artykuł "Miejsc w przedszkolach nie zabraknie" Radzę przeczytać. Czeka nas fala 6-cio latków (nota bene dzięki genialnej naszej władzy państwowej) a w przedszkolach były zapisy i w wielu nie wszyscy znaleźli miejsce. Przedszkola nie mają subwencji - cały ich koszt to koszt gminy - ale z powyższych względów nie można żadnego zlikwidować. W szkołach - jak sam Ogrodnik stwierdził może być ciasno jeśli wszystkie 6-cio latki tam naraz wylądują. To ja sie pytam tych niektórych poniższych geniuszy: Które placówki chcecie zlikwidować? A na to hasło, że z budżetu idzie na oświatę 43 mln to już mi się nie chce odpowiadać. To może być tylko albo prowokacja, albo głupota.

~Fred do Ryszarda Zalewskiego (83.30. * .80) 01.07.2011 21:37
oceniono 10 razy
4
Zgłoś

Jeśliś Waść taki zatroskany o budżet,jeśli tak na sercu leżą Ci drogi i chodniki (które są budowane za obecnego prezydenta na potęgę) to dlaczego głosowałeś Pan przeciwko reformie oświaty??? To dopiero byłyby rocznie miliony dla miasta oszczedności!A teraz niby zatroskany bełkoczesz coś o przejadaniu pieniędzy?Kpisz Waść jak rozumiem z ciemnogrodu?!

~owca. (83.4. * .138) 01.07.2011 21:07
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

jestem zawiedziona panie Zemło, dlaczego pan tego nie sprostował???? brakło panu odwagi, tak jak przy głosowaniu za absolutorium--wstyd. Jaki pan daje przykład młodzieży -- jeszcze raz wstyd.

~Podpisz się... (80.238. * .12) 01.07.2011 19:23
oceniono 6 razy
2
Zgłoś

radni z małymi wyjątkami sa tacy sami jak prezydent Kieca,wogóle nie słucha się mieszkańców,przyzwyczaili sie,że sami o wszystkim decydują bez konsultacji z mieszkańcami,no i mamy to co mamy,

~oburzony (91.144. * .105) 01.07.2011 15:17
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

Co to sa za radni ktorzy nie sluchaja glosu mieszkancow i ich zdania na temat dzialan prezydenta. Wola sie dogadywac z prezydentem bo....i co????

~Podpisz się... (80.238. * .12) 01.07.2011 11:24
oceniono 8 razy
6
Zgłoś

oszczedności należy szukać u siebie panie Kieca,w urzedzie miasta i jednostkach miejskich w tym w przerośniętej oswiacie,kto to widział zeby w tak małym mieście było tak dużo szkół podstawowych , na dodatek istnieją jeszcze takie twory jak Ognisko Pracy Pozaszkolnej, pewnie dawno temu taka placówka była nawet potrzebna,ale dzisiaj to zupełnie niepotrzebne,jezeli rodzice chca rozwijać zdolności swoich dzieci to mają dostęp do dużo lepszych placówek,mozliwości jest bardzo dużo. Najlepszym dowodem na to,że ta placóeka mało komu jest potrzebna to brak widocznej działalności w mieście,po prostu istnieje sama dla siebie ,ale z pewnością sporo kosztuje nas podatników.

~pytanie od mieszkanca (77.253. * .54) 01.07.2011 11:13
oceniono 13 razy
11
Zgłoś

Panie Zalewski kiedy radni zaczna liczyc pieniadze wydawane na oswiate?? !! Tam chyba trzeba w pierwszej kolejnosc! szukac oszczednosci i wiecej pieniedzy przeznaczac na inwestycje( z tym sie z Panem zgodze). Miasto dramatycznie potrzebuje inwestycji w infrastrukture bez niej nie mamy szas na rozwoj gospodarczy miasta a takiego rozwoju nam najbardziej potrzeba.

~gdyby (77.253. * .197) 01.07.2011 10:38
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

radny Zemło wzorem radnego Zalewskiego zdementował nieścisłości podane w artykule,nie byłoby niepochlebnych wypowiedzi internautów na Jego temat.Ale cóż albo nie ma dostępu do internetu,albo ma nas gdzieś.Pozdrawiam Pana p.Zemło.

~Karko (77.255. * .114) 01.07.2011 09:55
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

brawo panowie Z, popieram odważnych

~redakcja raz jeszcze (78.31. * .17) 01.07.2011 09:41
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Jan Zemło wstrzymał się w głosowaniu za wykonaniem budżetu przez prezydenta. W sprawie absolutorium rzeczywiście był przeciw. Racja jest po stronie pana Zalewskiego. Za pomyłkę przepraszam - Rafał Jabłoński

~redakcja (78.31. * .17) 01.07.2011 09:06
oceniono 7 razy
-7
Zgłoś

Panie radny Zalewski. Niestety się Pan myli. Jan Zemło wstrzymał się od głosu

~zzz (87.239. * .60) 01.07.2011 07:58
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

gdzie jest odliczanko

~Ryszard Zalewski (79.191. * .97) 30.06.2011 23:50
oceniono 11 razy
7
Zgłoś

Głosowałem przeciw absolutorium bo wykonanie budżetu nie było dobre, prawie 4 mln zostały przejedzone, pieniądze te nie poszły na inwestycję tylko na konsumpcję - były to wydatki bieżące. Za 4 mln można by wyremontować sporo chodników i dróg. Te pieniądze to budżety rad dzielnic na 4 lata! Te przejedzone pieniądze zwiększają znacznie nasze zadłużenie, które osiągnie na koniec roku ponad 50 mln zł. I w dodatku jak każdy dług te przejedzone pieniądze trzeba będzie oddać i to z odsetkami. Dlatego byłem przeciw. Radny Zemło także był przeciw absolutorium. W artykule jest błąd.

~wyga (77.255. * .114) 30.06.2011 22:14
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

są ciekawsze tematy niż absolutorium

~do .... (83.30. * .34) 30.06.2011 22:05
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

wyga , tyś chyba komentarze pomylił

~wyga (77.255. * .114) 30.06.2011 21:34
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

awans to bardzo duży sukces ale radzę ostudzić głowy bo w okręgówce sam talent nie wystarczy tam grają już grajki co z niejednego pieca chleb jedli i młodzież z Zawady mogą również zjeść.

~OFI (77.255. * .174) 30.06.2011 21:06
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

miast jest zadłużone a wy jeszcze o pożyczkach pożyczki mają to do siebie , że je trzeba spłacić tyle tylko, że spłacać będą już inni i to oni tą żabę waszej radosnej twórczości będą jeść.Rybnik ma dwa razy większe zadłużenie ale cztery razy większy budżet więc ma nieporównywalnie lepszą kondycję finansową od Wodzisławia

~@. (83.30. * .177) 30.06.2011 20:54
oceniono 8 razy
4
Zgłoś

Oświata drąży budzet bez litości a radna Rybka ma jeszcze czelność wstrzymać się od głosu?!Powinna skakać pod sufit z radości że 43 mln idzie rocznie na szkoły!

~mieszkaniec (80.238. * .27) 30.06.2011 19:59
oceniono 10 razy
0
Zgłoś

budżet jaki jest każdy widzi....ale nawet krzykacze by chcieli galerię,kino, nowe drogi itp itd.....niestety nasze miasto nie jest metropolią i nie ma budżetu z którego samo mogło by zrealizować te inwestycje(ponad 40% budżetu to oświata), więc trzeba zaciągać pożyczki i szukać dofinansowania gdzie i tak trzeba wkładu własnego....wiem,że krzykaczom się nie dogodzi i jest wygodnie krytykować zza ekranu monitora, ale skończcie tkwić w klimacie melancholii i rozpaczy. Jestem ciekaw co byście zrobili gdyby pojawiła się się szansa na Waszą inicjatywę??? Rybnik się rozwija bardziej to racja ale jednocześnie rośnie i jego zadłużenie, które jest nieporównywalnie większe niż Wodzisławia a mimo wszystko potrafią cieszyć się z tego co jest, a Wodzisławiu wciąż istnieje problem specyficznie smutnej mentalności wodzisławskiej społeczności. Pozdrawiam marudnych:)

~Ja, (83.5. * .185) 30.06.2011 19:45
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

nieraz i krzykacze muszą pozamykać swoje dzioby, żeby obstać, trzeba swoją dumę wsadzić do kieszeni, bo cię inni zadziobią.

~do poniżej (80.238. * .12) 30.06.2011 19:23
oceniono 10 razy
6
Zgłoś

niezrozumiałe jst stanowisko radnej Rybki i radnego Zemły,w tak ważnej sprawie należy się określić za lub przeciw,wstrzymanie się od głosu to zwykłe tchórzostwo.Ciekawe,że radny Zemło ma opinie krzykacza a tu...bez komentarza,

~do dobry budżet (77.255. * .41) 30.06.2011 17:14
oceniono 9 razy
3
Zgłoś

jaja sobie robisz jaki dobry budżet przy prawie 50 mln długu

~do Monia (77.255. * .41) 30.06.2011 17:10
oceniono 5 razy
-1
Zgłoś

masz rację powinienem pomyśleć za ciebie

~dobry budżet (79.191. * .97) 30.06.2011 17:04
oceniono 6 razy
-2
Zgłoś

to zaakceptowali

~Monia (87.205. * .98) 30.06.2011 15:20
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

A głosuj sobie na kogo tam chcesz, pomyśl jednak troszkę przedtem

~brawo (80.53. * .234) 30.06.2011 15:09
oceniono 12 razy
-2
Zgłoś

no to będziemy głosować tylko na PJN, to jedyni w mieście ODWAŻNI , BRAWO ZALEWSKI !

~wd (87.205. * .98) 30.06.2011 15:06
oceniono 11 razy
1
Zgłoś

Wcale tak nie uważam. Można się wstrzymać od głosu, kiedy ma się wątpliwości. Może pani Rybka i pan Zemło uważali, że nie mogą dać przyzwolenia na jakieś działania w tym roku, choć prawnie mogł to absolutorium Kieca otrzymać. To raczej zwrócenie uwagi na to, że nie wszystkie działania były OK. Proszę więcej poczytać na temat absolutorium, panie Połednik

~rozumię (77.255. * .160) 30.06.2011 14:52
oceniono 16 razy
8
Zgłoś

że radny Zalewski był przeciw.Jasno wyraził swoje stanowisko.Ale p..Rybka i p.Zemło to lawiranci,albo są za albo przeciw a nie żeby się nie narażać wstrzymują się od głosu.Po co wogóle byli na tej sesji,chyba żeby skasować dietę.Tchórzowskie zachowanie.

~werka (77.114. * .12) 30.06.2011 14:35
oceniono 9 razy
3
Zgłoś

Z oświadczeń majątkowych radnych wynika że KLUB PJN jest najbogatszym klubem radnych. Niech sie zrzucą i dołożą do budżetu.

~Podpisz się... (31.174. * .32) 30.06.2011 12:27
oceniono 11 razy
-3
Zgłoś

kpina

~sssss (78.31. * .194) 30.06.2011 12:03
oceniono 11 razy
-3
Zgłoś

śmiechu warte!!!!!!