Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Stawia pan na młodych czy pozwala dorabiać emerytom?

To pytanie najmłodszego z radnych Piotra Dominiaka do prezydenta Raciborza, a dotyczy dochodów jednego z podległych mu dyrektorów.

Stawia pan na młodych czy pozwala dorabiać emerytom?
Piotr Dominiak z RSS Nasze Miasto reprezentuje środowisko młodych raciborzan

 

Radny przypomniał Mirosławowi Lenkowi, że ten obiecywał w kampanii wyborczej stawiać na ludzi młodych. Tymczasem w jednej z placówek samorządowych dyrektor zarobił w ubiegłym roku 68,5 tys. zł oraz pobrał świadczenia emerytalne 43,2 tys. zł. - Czy pana zdaniem zatrudnianie osoby na dobrze - jak na raciborskie warunki - płatnym stanowisku, która jednocześnie pobiera wysoką - jak na polskie warunki - emeryturę, jest stawianiem na ludzi młodych? - dopytywał ostatnio prezydenta opozycjonista Piotr Dominiak.

Mirosław Lenk ripostował, że na dojrzałych też stawia, bo nie chce dzielić pracowników ze względu na wiek. - Ale nie chciałbym aby pracowali i pobierali emeryturę - przyznał. Obiecał sprawdzić zgłoszenie Dominiaka. - Co nie oznacza, że się pozbędę takiej osoby - zaznaczył prezydent.

 

Ludzie

Mirosław Lenk

Przewodniczący Rady Miasta Racibórz, były prezydent.

Piotr Dominiak

Prezes Stowarzyszenia ASK

34 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~do persony (83.21. * .148) 23.07.2011 12:41

persona wie co mówi: mamy starą, tępą, zacofaną babę, która nie potrafi opanować działania kasy, ani wystawić gablot z reklamami działań jej firmy, pieprzy wszystko co można spieprzyć i dodatkowo pełno młodych zdolnych animatorów po studiach, którzy dorabiają w Holandii. To się nazywa mistrzostwo ekipy Lenka...

~ktoś (83.13. * .114) 18.07.2011 10:07

róbcie tak dalej to za niedługo sami emeryci będą pracować na swoje emerytury w tym "mieście"

~Podpisz się... (83.238. * .34) 16.07.2011 19:10

Wiecie co te komentarze od persony to tylo dowod jego nidojrzlosci a to ze ktos pisze z bledami morze byc TZW. Dysortografiom a dlaczego takie choroby u ludzi powstaja ???? bo emeryci mlodzierz ucza i do nich podejscia nie maja . POZDRAWIAM wszystkich ktorzy sa zdania ze emeryt ma na rybach siedziec a mlody pracowac , i miec morzliwosc podnosic swoje kwalifikacje !!!!

~.... (83.238. * .198) 16.07.2011 11:55

WYSTUB MUSI ODEJŚĆ

~... (83.29. * .95) 15.07.2011 21:59
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Wspomniana pani dyrektor ponoć poza emeryturka, i pensyjka dorabia jeszcze w raciborskiej PWSZ (bidulka). W każdym razie takie nazwisko jest na rozkładzie zajęć, a wcześniej bodajże jej córka tam uczyła.

~do persona (31.63. * .100) 15.07.2011 18:25
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Persona co z ciebie za idiota ?? To według ciebie osoby młodsze nie moga zarzadzać. To jakie są w prywatnych firmach, raczej mlode, które już mają jakieś doświadczenie. I nie nazywaj tu wszystkich komunistami, bo nie kazdy chce sie nazywać tak jak ty, mały brudasie i nędzny kreaturo.

~jola (93.105. * .194) 15.07.2011 16:58
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

ja uważam że młodzi powinni pracować, a emeryci im zabierają miejsca pracy i tyle na ten temat

~do gówniarskiej persony (188.137. * .3) 15.07.2011 16:27
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Matole! Jeżeli słowo "nieetyczne" uważasz za wytykanie, to niech ci będzie. Emert powninien być na emeryturze i basta! Jeżeli chce pracować pobierając emeryturę, niech się zatrudni w firmi prywatnej. Jeżeli chce pracować w jednostce budżetowej, niech zrezygnuje z emerytury.

~persona (84.10. * .24) 15.07.2011 16:15
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

Ale to że jesteś zwykłym baranem z pewnością nigdy do ciebie nie dotrze, skoro przez ponad 50 lat nie dotarło. Nigdy nie zrozumiesz, że jednoczesne pytolenie banałów o "pracy publicznej" z wytykaniem człowiekowi, że pobiera NALEŻNE mu pieniądze to komuchostwo w jego najczystszej, zakłamanej formie. I nie zmienisz tego choćbyś nie wiem ile razy zaprzeczył, że niby nie masz komuszej mentalności. Wypiłeś ją wraz z mlekiem matki, chłopino!

~do gówniarskiej persony (188.137. * .3) 15.07.2011 15:52
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

Zrozumiałem to:"bez odbioru". Koniec pracy, biurko posprzątane, tydzień zaliczony. Co do określenia mnie jako komucha. Być może z własnego doświadczenia, doświadczeń bliskich i znajomych, posiadasz wiedzę o tym, że jak jest komunizm to trzeba być komunistą. Chyba ktoś ciebie nauczył, że jak była okupacja to trzeba być niemieckim faszystą . Oceniając w ten sposób kogokolwiek, wykazujesz niski poziom intelektualny, wlaśnie na poziomie partii J.Kaczyńskiego, jego pretorian i rydzykowego radyja. Jeżeli nie zrozumiałeś nic o przekazywaniu wiedzy młodszym, przygotowywaniu ich do pracy publicznej, nic do ciebie nie dotarło o wymianie pokoleniowej, to odnoszę wrażenie że "swińskie komunistyczne koryto" pasuje do ciebie jak ulał! Przeżyłem MO, ZOMO, ORMO i SB, preżyję i takich jak ty. Oni także nie posiedali żadnych argumentów. Jedyną bronią była przemoc, strach i poniżanie. Ja się na to uodporniłem, ty jednak uważaj bo ci może odbić. Chyba że już za późno!

~Persona (83.22. * .159) 15.07.2011 14:04
oceniono 8 razy
-4
Zgłoś

Baranie po 50-tce, nawet nie zająknęłeś się nt. zarządzania tą jednostką. Natomiast komunistyczna, pewnie wrodzona, mentalność każe ci pleść typowe dla ludzi tamtego okresu dyrdymały. U młodych tu komentujących z butów wyłazi dulszczyzna, a z ciebie stary zgorzkniały komuch, którego guzik obchodzi meritum sprawy tylko ideologiczne pierdzielenie. Prawo nie zabrania w żadnym kraju dorabiania do emerytury, bo emerytura to jest coś, na co człowiek pracował całe życie i należy sie mu mnie więcej tak, jak komunistycznej świni koryto. A jak prócz tego ktoś chce skorzystac z jego wiedzy, umiejętności - to zatrudnia go i ma obowiązek zapłaty za wykonaną pracę. Komuchom takie coś się nie podoba, bo od razu z zawiści zapied*liliby temu komś np. emeryturę. Takie zachowanie jest typowe dla przeciętnego zwolennika Jarosława Kaczyńskiego - narodowego komunisty. Bez odbioru!

~jjj (93.105. * .194) 15.07.2011 13:25
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

a kierownik urzędu pracy czy nie powinien też już być na emeryturze

~volly (94.40. * .50) 15.07.2011 12:07
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Jeżeli sobie wypracował emeryturę to niech sobie na nią idzie. Jeżeli firma prywatna przyjmie go do pracy za tą stawkę to ok, ale nie z państwowych pieniędzy. Ciekawe czy prywatną firmę byłoby stać na taki wydatek, u prywaciarza pracowałby za połowę stawki albo i mniej, jeżeli w ogóle by pracował. Oczywiście mając pod sobą tylko tyle ludzi. P.S. no i nie byłby dyrektorem tylko co najwyżej kierownikiem.

~do gówniarskiej persony (188.137. * .3) 15.07.2011 11:35
oceniono 9 razy
5
Zgłoś

Jestem tym który napisał "do gówniarskiej persony". Jestem grubo po 50-tce i zważ pisząc "smarkacze". Myślenie o sprawach publicznych to nie to samo co zarządzanie prywatnymi folwarkami. Pseudo"elyty" zarządzające naszym majątkiem publicznym , wzorem komunistów, uważają siebie jako tych, którzy są ponad wszystkimi. Nie ma systematycznej wymiany pokoleń, jest natomiast dziedziczenie rodzinne i znajomościowe! Po to są uprawnienia emerytalne i wiek emerytalny aby przekazać następnym pokoleniom możliwość wniesienia nowej myśli. Możesz wykpiwać h, sz, u czy ó, ale pamiętaj że pouczający to nie mądrość tylko stan psychiczny!

~persona (83.22. * .159) 15.07.2011 11:18
oceniono 13 razy
-9
Zgłoś

Nie wiem jak jest zarządzana jednostka, którą kieruje ten dyrektor. Ale to własnie o tym powina byc mowa i przez pryzmat tego powinien być oceniany. A wy, smarkacze? Dulszczyzna - tak bym ocenił te wasze wypociny. Pobieranie emerytury przez człowieka, który sobie ją wypracował - "nieetyczne"? Być może, ale tylko dla takich ludzi jak wy! To samo dotyczy pobierania wynagrodzenia za wykonaną pracę. Słabo widzę przyszłość naszego kraju przy reprezentującej tak niskie loty młodzieży.... PS. Słowo "ponirzszy" pisze sie przez "ż", "krztałcić" przez "sz", a "charować", przez "h". To tak gwoli młodzieńczej kompetencji...

~do ich raciborza (188.137. * .3) 15.07.2011 11:15
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

No pewnie, bo jak mówimy o x-sińskim mamy na myśli y-greka a w domyśle chodzi z-cińską. No jakież to proste!!!

~ich racibórz (83.29. * .246) 15.07.2011 11:03
oceniono 8 razy
-8
Zgłoś

Tu nie chodzi o to, że ta osoba pobiera emeryturę i nadal pracuje. Dominiakowi jak i całemu NaM-owi chodzi o Wystubową. Tu się nie wchodzi w grę troska o młodych lecz o mszczenie się cały czas na Wystubowej. Może Dominiak tak pogoni do roboty Rapnickiego, któremu też się płaci, a mało robi.

~obserwator (31.63. * .97) 15.07.2011 10:28
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

do persony
Jestes w wielkim bledzie. Czy w tym referacie nie ma ludzi doswiadczonych tylko ten stary emeryt. A jak rzadza emeryci w R-cku to widac na kazdym kroku. I popieram wszystkim ktorzy wytykaja lenkowi ze UM to nie jego prywatny folwark . A funkcja Prezydenta to funkcja sluzebna i wszystkim trzeba sluzyc anie elitom , kolesiom itp. a reszta mieszkancow sie nie liczy. A tak na marginesie to jak patrzy emeryt na nowoczesne miasto. Ano tylko pewnie widzi same galerie i nic wiecej. A persona niech nieobraza mlodych preznych radnych. W nastepnych wyborach napewno juz sie skonczy duet wzajemnych kolesi TW i ML.

~do gówniarskiej persony (188.137. * .3) 15.07.2011 10:02
oceniono 8 razy
8
Zgłoś

Może ty jesteś głupi, ale przez pryzmat swojej głupoty nie oceniaj innych. Jak Pan Lenk założy sobie prywatną firmę to dla mnie nie będzie istotne czy zatrudnia emerytów, rencistów, czy pobierają renty, emerytury lub inne swiadczenia. Rozmawiajmy o stanowiskach publicznych i pieniądzach publicznych. Jażeli pracuje na stanowisku publicznym i pobiera emeryturę , jest to w najwyższym stopniu nieetyczne. Pracując na stanowisku publicznym i zbliżając się do wieku emerytalnego, taki pracownik powinien przygotowywać swoich następców, a ten tryb powinien być nadzorowany przez pracodawcę.

~Podpisz się... (83.5. * .151) 15.07.2011 10:02
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

Ponirzszy komentarz to kolejny dowod wciskania ciemnoty !!!!! Jak mlodzi ludzie maja sie krztalcic ??? Skoro panstwo daje tylko bogatym a reszta musi charowac by przezyc miesiac . I gdzie tu logika ?????

~do persona (83.238. * .198) 15.07.2011 10:02
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Co do doświadczenia się zgodzę. Ale nie zgodzę się co do wynagrodzenia. niby dlaczego pobiera i wypłatę i emereyturę? To jest nieetyczne i niemoralne. Poza tym zawsze może służyć jako doradca. Nie musi być pryncypałem który kasuje tak duże pieniądze.

~Podpisz się... (79.163. * .75) 15.07.2011 09:58
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Świetnie! Brawo dla młodego radnego! Oby było więcej takich ludzi jak Dominiak!!! Jak ma być niższe bezrobocie w kraju skoro emeryci pracują na umowach o pracę-młodym zostaje bezrobotne albo za granica!

~persona (83.22. * .159) 15.07.2011 09:49
oceniono 12 razy
-8
Zgłoś

Polak jest głupi. Patrzy przez pryzmat zawiści. Nienawidzi tych, którzy mają lepiej od niego. W tym przypadku zawiść przesłoniła u pana radnego (i u poniżej komentujących) rzecz najważniejszą: otóż istotą sprawy jest dobro kierowanej firmy, tudzież jednostki samorządowej. Sadzanie na takich stanowiskach ludzi niedoświadczonych, młokosów to głupota/nieodpowiedzialność. Sztukę dobrego menadżerstwa nie wynosi się ze szkoły. To coś trzeba mieć we krwi, a potem latami szlifować na kolejnych szczeblach kariery. Reasumując: nie jest istotne, jakie ma dochody szef, czy pobiera dodatkowo emeryturę itd. Ważne jest, jak wygląda kondycja zarządzanej przez niego firmy. A pan radny, jako najmłodszy, wykazał się cechą szczególną - gówniarstwem...

~Podpisz się... (83.5. * .151) 15.07.2011 09:37
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Tak jest u nas w kraju partie nie moga mediow uzywac do reklam a to robia

~Podpisz się... (83.5. * .151) 15.07.2011 09:36
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

I taka polityka w tym kraju jak masz i i dostaniesz wiecej ! a jak ci brakuje co ci jeszcze zabierzemy !!! bo tak jest zawsze kup auto to ci taki podatek dowala ze niewiesz co masz z tym zrobic a takie osoby moga wszystko i jeszcze im panstwo pomaga . A biedota niech z glodu umiera takie podejscie polityczne obiecac a nie doczymywac . Ja terz wam naobiecuje I puzniej super chate wybuduje i powiem ze funduszy braklo na moje obietnice!!!!!!!!!!!

~X&Z (83.238. * .198) 15.07.2011 09:09
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Lenk sprawdzi i nie dopatrzy się nieprawidłowści. Kruk krukowi oka nie wykole. Mimo że sprawa przegrana i tak brawa dla Dominiaka :)

~zusik (83.26. * .242) 15.07.2011 08:42
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Tak ma być. Żeby się przyjąć na nowo trzeba startować w nowym naborze. Ciekawe co będzie:)

~Ble (83.238. * .146) 15.07.2011 07:49

Ale przecież wchodzą teraz przepisy postulowane przez Fedak, że emeryt będzie musiał się zdecydować, albo emerytura, albo praca. Ale nie jestem pewien, mógłby to ktoś potwierdzić?

~luki (77.255. * .230) 15.07.2011 07:46
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Stawiam na dyrektora Urzędu Pracy pana S.

~@J (83.30. * .46) 15.07.2011 03:24
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Dyrektor RCK. Wszystko jest na BIP.

~qa (89.174. * .2) 15.07.2011 00:39
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

który to dyrektor? Nazwisko proszę

~Podpisz się... (93.105. * .155) 15.07.2011 00:33
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

ma emeryture i dorabia w szkole, a młodzi mgr WON za granice zbierac fasolki, kolejna patologia do uregulowania, rece opadają juz do tej władzy...czy ktoś (raciborzanie) przejrzą na oczy ? oby!!!!!!!!!!!!!

~aaa (89.174. * .2) 15.07.2011 00:28

już widzę jak się go pozbędą, albo dobrowolnie zrezygnuje z emerytury.
Dlaczego to nie jest odgórnie ustalone, albo pensja, albo emerytura, kurna

~:) (93.105. * .74) 14.07.2011 23:51
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

brawo:)