Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Mieszkańcy Wodzisławia protestują przeciwko budowie Drogi Głównej Południowej

 

Nie chcą hałasu i degradacji środowiska naturalnego 

 

 

Do urzędu miasta wpłynął protest mieszkańców niezadowolonych z planów budowy Drogi Głównej Południowej. Nie zgadzają się na życie w sąsiedztwie drogi. Obawiają się hałasu i drgań gruntu powodowanych przez pędzące pojazdy. Pod pismem skierowanym do radnych podpisało się około 130 osób. To m.in. mieszkańcy ul. Skrzyszowskiej, Kwiatowej, Wiejskiej, 26 Marca, Tysiąclecia i os. XXX-lecia. Są wśród nich właściciel ogródków działkowych przy ul. Bogumińskiej (ROD Gajówka) przez które przebiegać będzie planowana inwestycja. Część z działkowiczów, za odszkodowaniem, zostanie pozbawiona swoich ogrodów. 

Dariusz Szymczak, wieceprezydent Wodzisławia nie chce sprawy komentować. Uważa, że uwagi czy skargi powinny być kierowane do Regionalnego  Dyrektora Ochrony Środowiska, który wyda decyzję oddziaływania inwestycji na środowisko. – To ta instytucja rozpatruje wszelkie uwagi i protesty. Tak było również w przypadku uwag kierowanych w trakcje konsultacji społecznych prowadzony na przełomie lutego i marca – mówi Dariusz Szymczak.     

Radny Marian Balcer uważa, że mimo wszystko z mieszkańcami trzeba rozmawiać. Zaproponował zorganizowanie spotkania z mieszkańcami. Jego zdaniem powinno się ono odbyć jeszcze w sierpniu. Jego propozycja nie spotkała się jednak z aprobatą i spotkania nie będzie.

Droga Główna Południowa ma połączyć drogę krajową Wisła – Katowice w Pawłowicach Śląskich z drogą krajową Rybnik – Racibórz w Kornowacu. Przebiegać ma przez Jastrzębie-Zdrój (tutaj prace już trwają), Mszanę, Wodzisław i dalej pomiędzy Rydułtowami i Pszowem w kierunku Raciborza.

We wrześniu Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska ma wydać wspomnianą decyzję środowiskową. Wówczas będzie mogło ruszyć projektowanie drogi. Zakładając wariant pozytywny budowa mogłaby ruszyć za 5-6 lat.

(raj)

 

Ludzie

Dariusz Szymczak

Były zastępca prezydenta Wodzisławia Śląskiego.

Marian Balcer

Były Radny Miasta Wodzisławia Śląskiego.

58 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
Lechu47 25.09.2011 22:28
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Jechałem dzisiaj z Pszczyny do Raciborza średnia 45/h,załóżcie sobie te działki gdzie indziej i pozwólcie innym normalnie funkjonować...21 wiek.....większość z protestujących używa samochodu do dojazdu do pracy i na zakupy,zróbcie sobie wycieczkę np.do Bielska i może oczy wam się otworzą

~komuch (83.30. * .59) 26.08.2011 11:20
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

a co nas obchodzą rydy. cicho sieć podżegaczu

~Rydek (83.19. * .106) 26.08.2011 11:07
oceniono 8 razy
-4
Zgłoś

Z punktu widzenia Rydow ta droga jest w ogole nipotrzebna. Nam jest potrzebne szybkie i lepsze polaczenie z Raciborzem, Rybnikiem i Pszczyna czyli Droga ekspresowa Pszczyna-Raciborz. Droga do Wodzislawia istnieje i jest oblezona jedynie jak Wodziki jada do pracy do KWK Rydultowy i jak z niej wracaja. Poza tym tloku nie ma bo malo kto jeszcze z Rydow jezdzi do Wodzislawia bo nie ma po co...

~jo (77.252. * .250) 26.08.2011 10:56
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Oczywiście że droga jest niepotrzebna emerytom, i babciom z zadbanym ogródkiem. Reszcie jak najbardziej tak. Proponuję wjechać do miasta około godziny 15-16 i z niego wyjechać - przekonacie się że nie pójdzie gładko. A za parę lata będzie jeszcze gorzej. A ogródki ? Cóż ludzie dostaną odszkodowania. Domy ? Również. Jak budowano autostradę też znikło z powierzchni wiele domów. Jakoś nikomu krzywda się nie stała - ci którzy nie przepili pieniędzy mieszkają w nowych domach w garażu jest nowe auto z odszkodowania i parę groszy na koncie. Protestujecie tak jakby ludzi się wyganiało z domu na bruk.

~obiektywna (87.101. * .60) 20.08.2011 12:54
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Ta droga i tak nie powstanie za kadencji Kiecy.

~he???? (87.101. * .60) 20.08.2011 11:30
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

a ty sie podpisales z imienia i nazwiska?

~do ponizej (87.205. * .210) 20.08.2011 11:11
oceniono 7 razy
5
Zgłoś

podpisz sie z imienia i nazwiska ty anonimowy glupku

~zainteresowany (87.101. * .60) 20.08.2011 11:04
oceniono 14 razy
-4
Zgłoś

A ja również protestuję. To jest bezsensowna inwestycja. Koszty są niewspółmierne do potencjalnego efektu. Wodzisław nie jest zakorkowanym miastem, żeby budować drogi za tyle milionów. Za te pieniądze powinno się zrobić coś innego, coś dla mieszkańców a nie dla kilku osób, które będą potrzebowały wspaniały dojazd do autostrady. Teraz do autostrady też bez problemu można dojechać i nie jest to żadnym problemem. Pieniądze muszą pójść na inny cel. Będziemy protestować do skutku!! Nie damy zaasfaltować i zabetonować całego Wodzisławia!!

~al (178.183. * .8) 20.08.2011 08:53
oceniono 11 razy
9
Zgłoś

Bardzo słuszna uwaga! Również protestuję przeciwko stawianiu przez redakcję mnie i większości myślących w tym samym szeregu co kilkudziesięciu oszołomów. Może byście ruszyli d.... i zrobili sondę na ten temat? To ważny temat dla regionu.

~mieszkaniec wodzislawia (77.253. * .139) 20.08.2011 08:28
oceniono 13 razy
9
Zgłoś

Prosze nie pisac w moim imieniu " mieszkancy wodzislawia protestuja..." ja jestem mieszkancem i bardzo sie ciesze z tych planow inwestycyjnych. To jest jakas grupa oszolomow ta sama ktora sie sprzeciwiala reorganizacji szkol,ktora blokuje wszelki rozwoj w tym miescie i nie ma ona NIC wspolnego z normalnymi mieszkancami. Tytul artykulu powinien ewentualnie brzemiec "grupa mieszkancow"

~mhl999 (93.105. * .97) 20.08.2011 07:02
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

to jest właśnie przykład demokracji ludzie popsioczą a władza i tak zrobi swoje.

~mhl999 (93.105. * .97) 20.08.2011 07:01
oceniono 6 razy
2
Zgłoś

co do samej drogi to powstanie prędzej czy później, skoro jastrzębie jest na etapie prac to cała reszta niejako już pójdzie z automatu i jest to tylko i wyłącznie kwestią czasu. wszyscy protestujący niech sobie to przemyślą bo jedyne co osiągną to opóźnienie w jej budowie, może z niewielką korektą trasy, która w żaden sposób znacząco nie poprawi ich sytuacji po wybudowaniu drogi.

~mhl999 (93.105. * .97) 20.08.2011 06:59
oceniono 7 razy
5
Zgłoś

@luk skąd wniosek, że cały ruch od (Rybnika , Żor i zjazdu w Świerklanach) pójdzie tamtędy? czy osoby jadące z rybnika do gorzyc, z żor na kopernika wybiorą wariant o którym mówisz? szczerze wątpię. ruch odpowiednio się rozłoży przez co pewną ulgę odczują mieszkańcy między pkp a mc'donalds kosztem tych z wyszyńskiego. taka jest cena postępu. @belfer "Jeśli większość byłaby przeciw to dlaczego nie uszanować takiej decyzji?" pomyśl, że większość jest przeciw pensjom na poziomie 1000-1200 zł - dlaczego rząd nie zmienia stawek? mówisz o prawach demokracji - w tej materii ów prawa całkowicie zawodzą, a ceny nie spadają. mówi się o obniżce akcyzy na paliwo - zdecydowana większość ją popiera - ale ceny jakoś nie chcą drastycznie polecieć w dół. ludziom wciska się natomiast brednie, że należy się cieszyć bo cena paliwa spadła o 3 czy 5 groszy i jest to największy spadek w ostatnim miesiącu. demokracja to jedna wielka lipa. @mieszkaniec z Wiejskiej sprzedaj dom i wyprowadź się gdzieś indziej, gdzie będziesz miał ciszę i spokój (np. ul.Ogrodowa spełnia twój wymóg). skoro przebieg drogi był znany od czasów komuny to co cię dziwi, że po tych dziesięcioleciach przestoju będzie realizowana? "władza" zakasała rękawy i ma taki cel, moim zdaniem słuszny, doprowadzić ów projekt do końca.

~;)))) (80.238. * .27) 19.08.2011 20:47
oceniono 7 razy
-5
Zgłoś

Ludzie dajcie spokój ta droga ma być za 5-6lat i tak zrobią co zechcą! Ty poniżej to nie obrażaj innych , taki jesteś doskonały???

~BUSC (31.174. * .109) 19.08.2011 20:34
oceniono 10 razy
4
Zgłoś

..." Nie zgadzają się na życie w sąsiedztwie drogi"...a ja nie zgadzam sie życ w sąsiedztwie z takimi ludzmi...skąd wogóle tak debilny pomysł by zbierac podpisy i oprotestowac budowe drogi. .nie rozmumię LUDZIE...jak miasto ma starac sie o inwestorów??dziś dla inwestorów liczy się czas i bliskoś autostrad..chyba,że przez nowe miejsca pracy romumiecie pustaki (kolega Bartek debil nr 1 na tym fotum) budowę stacji benzynowych..
NOWA DROGA SZANSA NA ROZWÓJ

~do Bartek (80.238. * .12) 19.08.2011 17:51
oceniono 10 razy
8
Zgłoś

bez dobrej sieci dróg zapomnijcie o miejscach pracy,kto wybuduje zaklad na przysłowiowym zad....,?Kazdy inwestor patrzy jakie ma warunki komunikacyjne,widać nie dociera to do wielu

~do poniżej (80.238. * .20) 19.08.2011 17:40
oceniono 10 razy
0
Zgłoś

w Wodzisławiu władza miejska jest sama dla siebie,dba tylko o siebie ,mieszkańców się lekceważy,

~do poprzednika (80.238. * .20) 19.08.2011 17:31
oceniono 6 razy
-2
Zgłoś

W Rybniku są gorsze korki niż w Wodzisławiu, a cały czas przybywa miejsc pracy bo tam władze myślą perspektywicznie, zwalniają przedsiębiorcow z podatków i prowadzą politykę probiznesową. W Wodzisławiu jest odwrotnie, mój znajomy zastanawia się aby przenieść firmę do strefy do Rybnika...

~Podpisz się... (77.253. * .139) 19.08.2011 16:44
oceniono 8 razy
8
Zgłoś

Bartek jak czytam te debilstwa to sie niedobrze robi. Miejsca pracy tworza firmy ( prywatne, a im trzeba dac mozliwosci w postaci infrastruktury. Jeju.... jaki ten narod jest tepy ekonomicznie:(((

~Bartek (87.101. * .60) 19.08.2011 16:30
oceniono 12 razy
-6
Zgłoś

Zgadzam sie z poprzednikiem. W Wodzislawiu nie ma korkow i dlatego bez sensu budowac droge za ilesdziesiat milionow!!! Lepiej pomyslec o miejscach pracy dla mlodych ludzi bo tu nic nie ma!!!

~al (178.183. * .165) 19.08.2011 16:29
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

a gdzie chcesz stworzyć miejsca pracy bez dróg? na orbicie...?

~do do lul i do Bona (80.238. * .20) 19.08.2011 16:17
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Jakiego miasta? Dwie ulice na krzyż, kościół i kilka bloków - i to ma być miasto? Poza tym w Wodzisławiu nie ma w ogóle korków. Budowanie nowych dróg zamiast tworzenia nowych miejsc pracy jest totalnie bez sensu...

~hukal (83.238. * .50) 19.08.2011 16:13
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

a po nowych drogach jeżdzisz?? fajnie się jeżdzi...prawda???

~mieszkaniec z Wiejskiej (80.238. * .27) 19.08.2011 12:55
oceniono 10 razy
-8
Zgłoś

nie chodzi tylko o ogródki działkowe a o domy, które są przy Wiejskiej.... ciekawe czy Ty byś chciał mieszkać przy takiej drodze. Jestem przeciw budowie takiej drogi, skończy się tam cisza i spokój a zacznie się hałas!

~Bona (91.1. * .157) 19.08.2011 12:54
oceniono 8 razy
6
Zgłoś

Popieram ,nie protestowac (i tym samym opozniac rozpoczecie budowy ) tylko pozytywnie patrzec na ten projekt ! Przeciez przez Wodzislaw juz teraz jest trudno przejechac.Przez nasz grunt tez ma ta droga przebiegac -a my od poczatku jestesmy za jak najszybszym rozpoczeciem inwestycji .

~al (178.183. * .165) 19.08.2011 12:44
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

Taki sobie polski ład urbanistyczny. W naszym mieście hale produkcyjne powstają pomiędzy domami jednorodzinnymi (Kokoszycka, Starowiejska), składy budowlane (Wolności), ciężkie tiry lawirują wąskimi osiedlowymi dróżkami do różnych firm (np. ubojnia na Karkoszce). Gdzie są CI OBROŃCY ciszy i spokoju!? W tej kwestii od kilku kadencji również (bez)radny Balcer milczy! Przecież to rada miasta powinna uchwalić plan zagospodarowania przestrzennego, którego nie ma od lat . Po co nam drogi, strefy gospodarcze ważne żeby była marchewka z działki i można było kogoś opluć... na emeryturce...

~do luk (80.238. * .12) 19.08.2011 10:58
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

to lepiej stac w korkach? Opamietajcie się budować nowe drogi trzeba,i tak za pózno,bo za niedługo nie wyjedziesz z miasta.Dawno ta droga powinna być,coś to pachnie wyborami i ktos staje sie aktywny,może ten ktoś przedstawi sie z nazwiska.

~as (83.30. * .86) 19.08.2011 10:31
oceniono 10 razy
8
Zgłoś

nie protestować tylko budować. Akurat żaden ogródek działkowy nie może być przeszkodą do budowania drogi która dla rozwoju powiatu jest niezbędna. Co innego gdyby chcieli zniszczyć wąwozy, jakieś ładne stawy albo parki. Ogródki można przenieść w inne miejsce. PROJEKTOWAĆ I BUDOWAĆ.

~do poniżej (80.238. * .20) 19.08.2011 10:27
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

tak to bedzie wyglądało,cały ruch zostanie wprowadzony do miasta...wszędzie buduje sie obwodnice aby ograniczyć ruch w mieście tylko u nas jest odwotnie...

~luk (83.238. * .82) 19.08.2011 10:24
oceniono 7 razy
-5
Zgłoś

Nie chodzi o to, że droga będzie przebiegać przez XXX-lecia i 26 Marca tylko o to że , jak powstanie to właśnie tamtędy czyli Matuszczyka , nowym rondem i nowym wiaduktem nad torami pójdzie cały ruch od Rybnika , Żor i zjazdu w Świerklanach. Ot tyle.

~inna grupa za budowa drogi (77.253. * .139) 19.08.2011 10:15
oceniono 8 razy
8
Zgłoś

ciekawe , kto to znowu podjudza? Moze tak po nazwiskach, a nie anonimowo "grupa mieszkancow" ja sie z nimi nie solidaryzuje . Ciekawe kto znowu latal i zbieral te podpisy i histeryzowal. Marusze to zawsze byla zacofana wiocha.

~do belfer. (83.30. * .222) 19.08.2011 09:43
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

ty popierasz nowe drogi, niech ich powstanie jak najwięcej, ale, też szanujesz większość protestujących, bo oni pragną spokoju. Gdzie te drogi w takim razie mają powstać?? interes nie zawsze idzie w parze, coś trzeba poświęcić.

~o co chodzi (80.238. * .12) 19.08.2011 08:01
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

a co ma do tej drogi zamieszkanie na Tysiaclecia,26-go Marca XXX-lecia?

~Maxiu (83.5. * .224) 18.08.2011 23:54
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Ta droga powinna powstać jak najpredzej aby wkońcu była jakas konkretna komunikacja z innymi miastami

~belfer (80.238. * .20) 18.08.2011 23:36
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

toffi i mhl wy zawsze będziecie szukać jakichś teorii spiskowych, mamy demokracje, internet, niezależnych radnych i mieszkańców. Dzisiaj można oprotestować wszystko. Takie prawo demokracji i już. Ja popieram nowe drogi jak już wcześniej pisałem ale szanuję wolność obywateli naszego miasta. Jeśli większość byłaby przeciw to dlaczego nie uszanować takiej decyzji?

~Toffi do mhl999 i ... ??? (83.30. * .13) 18.08.2011 23:31
oceniono 6 razy
2
Zgłoś

Ja myślę że opisywani mieszkańcy osiedli które wymieniasz dobrze wiedzą o którą drogę chodzi ale ktoś ich napuścił i protestują bo zagrożone są ich działki na Maruszach. Jeśli nowe drogi to utopia to niemamy o czym rozmawiać. Wariantów drogi na starcie było 8 i na ekologię oczywiście że się patrzy ale trzeba iść na kompromis. Droga będzie finansowana ze środków urzędu marszałkowskiego i pieczęć nad realizacji będzie miał głównie wojewoda a nie nasze władze samorządowe. Wystarczyło przyjść na spotkanie do WCK dotyczącego między innymi oddziaływania na środowisko planowanej drogi a nie szerzyć teraz propagandę.

~sds (80.238. * .9) 18.08.2011 23:10
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Najwięcej budynków zostanie jednak wyburzonych w samym Wodzisławiu Śląskim, gdzie trasa ma biec wzdłuż ulicy Pszowskiej, przez Kokoszyce (ulica Oraczy, Czyżowicka), Jedłownik-Karkoszkę (Starowiejska, Turska), a następnie do Mszany lub przez tak zwane Pustki na granicy Wodzisławia z Mszaną

~sds (80.238. * .9) 18.08.2011 23:06
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

a którędy przez 30-lecie bedzie ta droga prowadzic? miedzy blokami? co za ludzie, pewnie sami nie wiedza co oprotestowują...

~mhl999 (93.105. * .97) 18.08.2011 22:41
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

co do ekologów to nic innego jak banda darmozjadów, którzy po otrzymaniu odpowiedniego wsparcia finansowego są gotowi odstąpić od swych rozszczeń. na czym miała by polegać rewitalizacja miasta i jak ona wpłynie na poprawę jakości życia w tym mieście w perspektywie 2-3 pokoleń?

~mhl999 (93.105. * .97) 18.08.2011 22:36
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Mieszkańcy ul. 26 Marca, Tysiąclecia i os. XXX-lecia dają wyraz swojej głupoty i najwyraźniej nie wiedzą przeciw której drodze protestują. Nie pamiętam przedstawionych wariantów trasy, ale nie przypominam sobie by przebiegały one wzdłuż w/w ulic. Trzeba by wyburzyć niemały kawałek miasta by puścić tamtędy drogę. Jest to najwyraźniej protest dla samego protestu. Radnemu Balcerowi proponuję zrobić spotkanie w dzielnicach z w/w ulicami by przekazał mieszkańcom, że DGP będzie przebiegała parę kilometrów od ich miejsca zamieszkania.