Drożej za bilet na autobus miejski
Od 12 września zapłacimy o 20 gr więcej za jednorazowy bilet normalny, a za ulgowy 10 gr więcej.
Przedsiębiorstwo Komunalne w Raciborzu informuje, że podwyżki cen biletów wzrosną, bo taką uchwałę podjęła Rada Miasta 22 czerwca. Obecne ceny nie były zmieniane od września 2008 roku.
Nowy cennik biletów i dotychczasowe ceny:
Przejazd jednorazowy:
bilet normalny - 2,60 zł/ było 2,40 zł
bilet ulgowy - 1,30 zł/ było 1,20 zł
Za dowolną liczbę przejazdów na określonej linii w ciągu miesiąca - bilet imienny:
bilet normalny - 78,00 zł/ było 72,00 zł
bilet ulgowy - 39,00 zł/ było 36,00 zł
Za dowolną liczbę przejazdów na określonej linii w ciągu miesiąca - bilet na okaziciela:
bilet normalny - 94,00 zł/ było 88,00 zł
bilet ulgowy - 47,00 zł/ było 44,00 zł
Za dowolną liczbę przejazdów na dowolnych liniach w ciągu miesiąca - bilet imienny:
bilet normalny - 104,00 zł/ było 96,00 zł
bilet ulgowy - 52,00 zł/ było 48,00 zł
Za dowolną liczbę przejazdów na dowolnych liniach w ciągu miesiąca - bilet na okaziciela:
bilet normalny - 116,00 zł/ było 108,00 zł
bilet ulgowy - 58,00 zł/ było 54,00 zł
Za dowolną liczbę przejazdów na określonej linii w ciągu dziesięciu dni - bilet imienny:
bilet normalny - 26,00 zł/ było 24,00 zł
bilet ulgowy - 13,00 zł/ było 12 zł
Za dowolną liczbę przejazdów na dowolnych liniach w ciągu dziesięciu dni - bilet imienny:
bilet normalny - 32,00 zł/ było 30,00 zł
bilet ulgowy - 16,00 zł/ było 15,00 zł
Bilety czasowe (nowość):
Za dowolną liczbę przejazdów na dowolnych liniach w ciągu 90 minut
bilet normalny - 3,60 zł
bilet ulgowy - 1,80 zł
Za dowolną liczbę przejazdów na dowolnych liniach w ciągu 24godzin
bilet normalny - 7,80 zł
bilet ulgowy - 3,90 zł
Ceny biletów poza granicami administracyjnymi miasta Racibórz nie uległy zmianie.
(źródło: pk-raciborz.pl)
za 5-7 lat miejskie autobusy do likwidacji, -kogo beda woziły, jak to miasto niknie i mniej ludzi...kazdy ma fure rower itd...
żenada;/ wszystko drożeje a wypłaty wmiejscu stoją;/
Bardzo się cieszę z podwyżki. Bilety były ostatnio zbyt tanie. Rozmawiałem już o wszystkim z rodziną i zdecydowaliśmy, że jeśli bilety nie zdrożeją, zaczniemy jeździć na gapę.Teraz czekamy aż utną kurs spod naszego domu.
Podwyżki cen biletów są do zrozumienia, nadal nie są one w porównaniu do innych miast szczególnie wysokie, ALE: niestety raciborski magistrat nie widzi chyba żadnej potrzeby zmian w komunikacji miejskiej polegających m.in. na zmianie obowiązujących rozkładów jazdy, zwiększeniu ilości połączeń (z dzielnic co ok. 0,5h-1h-poza szczytem komunikacyjnym) oraz powstaniu nowych linii. Jak rozumiem mniejszy tabor ma służyć temu, żeby właśnie jeździł mniejszy (bardziej ekonomiczny) autobus, ale z większą częstotliwością. Obecnie niestety SOR'y o długości 8,5m z (nie)powodzeniem zastępują tabor 11-12m, jaki kursował na liniach przed zakupem SOR'ów. Dla dyspozytorów PK niestety nie ma najmniejszego znaczenia, czy ludzie wejdą, czy nie - ot, przy planowaniu autobusów chyba przeprowadzane jest losowanie w numerkach (taborowych). W efekcie, jak np. na linii nr 3 po godzinie 7 zawsze jeździł pełny Jelcz, tak dzisiaj na codziennie na tej linii jeździ mały SOR. A przecież z komunikacji miejskiej w Raciborzu korzystają tylko Ci, co muszą, czyli uczniowie i emeryci oraz niezliczone zastępy wszelkiego rodzaju rencistów, krwiodawców - bo za (pół) darmo. W odpowiedzi na pisma kierowane do UM już od ponad 2 lat pada odpowiedź - PLANUJEMY przeprowadzić badania napełnienia oraz potrzeb komunikacyjnych. Może redakcja portalu planuje poruszyć temat?