Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Zbierają podpisy za odwołaniem prezydenta Wodzisławia

Do drzwi wielu mieszkańców pukają ludzie zbierający podpisy pod wnioskiem o zwołaniu referendum. Zamierzają odwołać ze stanowiska Mieczysława Kiecę, prezydenta Wodzisławia. 

Zbierają podpisy za odwołaniem prezydenta Wodzisławia

Temat referendum pojawia się od kilku miesięcy. O sprawie było wyjątkowo głośno, gdy prezydent zamierzał zlikwidować kilka szkół. Do tego doszła krytyka prezydenta związana ze stanem miejskiego budżetu. Na naszym portalu co jakiś czas o zamiarze zwołania referendum piszą anonimowe osoby. Nikt do tej pory nie traktował tego poważnie. Teraz okazało się, że zbieranie podpisów jest faktem.  

Ludzie zaangażowani w inicjatywę niewiele mówią poza tym, że prezydent powinien odejść ze stanowiska. Z naszych informacji wynika, że za inicjatywą stoi jedna z klientek Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wodzisławiu niezadowolona z rządów prezydenta. Najpoważniejsi kontrkandydaci Mieczysława Kiecy w ostatnich wyborach zaprzeczają jakoby mieli z tym coś wspólnego. – O sprawie referendum dowiedziałam się przypadkowo. Powiedział mi o tym jedna z pracownic mojej szkoły. Ludzie ci odwiedzili ją w domu. Proszę nie łączyć z tym mojej osoby – powiedziała nam Anna Białek, dyrektor II LO w Wodzisławiu, druga w ubiegłorocznych wyborach. Podobnie wypowiada się Józef Szymaniec, który w wyborach osiągnął trzeci wynik. – Prezydent został wybrany w demokratycznych wyborach. Wprawdzie minimalną większością głosów, ale jest prezydentem Wodzisławia. Zmiana na tym stanowisku po kilku miesiącach nie byłaby dobra dla rozwoju miasta – uważa Szymaniec.

Co na to Mieczysław Kieca? Prezydent uważa, że zbieranie podpisów jest nielegalne, ponieważ odbywa się niezgodnie z przepisami obowiązującymi w tej sprawie. Aby podpisy mogły być zbierane z inicjatywą musi wystąpić co najmniej pięciu mieszkańców. Powinni oni zacząć od powiadomienia o swoim pomyśle (na piśmie) prezydenta i komisarza wyborczego, a tego nie zrobiono. Dopiero potem mają 60 dni na zbieranie podpisów. Te zebrane wcześniej są nieważne. – Trudno mi tę sprawę komentować. Oby nie okazało się, że podpisy są wykorzystywane do innych celów – mówi Mieczysław Kieca.

Referendum może być zwołane nie wcześniej niż 10 miesięcy od ostatnich wyborów. Mieczysław Kieca został wybrany 5 grudnia 2010 r., więc referendum mogłoby się odbyć w październiku. Inicjatorzy powinni zebrać prawie 4 tys. podpisów (10% osób uprawnionych do głosowania, a jest ich w Wodzisławiu prawie 40 tys.). Jeśli ten warunek będzie spełniony (obok innych mniej ważnych) komisarz wyborczy zarządza referendum i wyznacza jego termin. Referendum będzie ważne, jeżeli do urn pójdzie nieco ponad 7,5 tys. wodzisławian (Co najmniej 3/5 głosujących spośród tych, którzy uczestniczyli w ostatnich wyborach. Wówczas głosowało ok. 12 600 mieszkańców). Prezydent zostanie pozbawiony stanowiska, gdy spośród ważnych głosów więcej będzie za odwołaniem niż przeciw.

(raj)

 

 

Ludzie

Mieczysław Kieca

Prezydent Wodzisławia Śl.

399 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~do persony-Owca (83.5. * .69) 11.09.2011 08:42
oceniono 10 razy
4
Zgłoś

ja jestem głupia belferka, ty skończony gbur, ja jestem owca-baran, a ty wykastrowany buchaj. Na tym zakończę dysputy z taką osobą jak ty. Co do podpisów, oczywiście się podpiszę. Ps. był jeden prezydent, pan Krzyżak, " Krzyżaki" dla ścisłości nie było.

~Historyk (78.133. * .112) 11.09.2011 07:14
oceniono 8 razy
0
Zgłoś

Bardzo jestem za odwołaniem tego heretyka!

~CapsLock (83.10. * .205) 11.09.2011 00:09
oceniono 10 razy
0
Zgłoś

Niech osoby które organizują akcję napiszą o niej coś więcej. Z przyjemnością się podpiszę. Bardzo bym chciał żeby się udało. Do tego jednak potrzebna jest jakaś większa inicjatywa informacyjna. Spróbujmy, może się uda? Jestem za i bardzo chciałbym się podpisać. Myślę że potrzebny jest większy impet organizacyjny, większy rozgłos tej akcji.

~persona (84.10. * .24) 10.09.2011 22:16
oceniono 8 razy
-4
Zgłoś

Nie jestem kobietą! A Kiecę wymieniłem jako "kropkę nad i", kropkę nad nieudacznikami. Przeczytaj jeszcze raz. A teraz włączam telewizor, bo niedługo Adamek vs. Klitschko. :)))

~Ringo do persony (80.238. * .20) 10.09.2011 22:01
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Wymieniłaś jednym tchem kilka osób jako przyczyny całego zła, a dlaczego nie dołączyłaś do tej listy Kiecy? Zobacz na Lenka i Racibórz oraz Newy i Rydułtowy. Objęli ster władzy w tym samym roku co Kieca w Wodzisławiu czyli 2007. Porównaj ich dokonania z Kiecą a przekonasz się, że można w ciągu 4-5 lat autentycznie zmienić miasto. Zarówno Racibórz jak i Rydułtowy poszły w wielu dziedzinach do przodu. Wodzisław w ciągu ostatnich 4-5 lat NIE ZMIENIŁ SIĘ ABSOLUTNIE NA PLUS. Za to przeżyliśmy tu kilka personalnych afer, kłótni i ciągłego obwiniania poprzedników. Powiem więcej - apatia wśród mieszkańców jest obecnie większa niż wtedy bo Kieca odebrał nadzieje na zmiany jakie miało wielu jego wyborców. Wodzisław stoi w stagnacji tak samo jak w latach 90 i 2000-2007.

~CapsLock (83.10. * .205) 10.09.2011 21:59
oceniono 6 razy
-2
Zgłoś

Persona masz rację w tym co piszesz. Nie zapominaj jednak o tym że Wodzisław zamieszkuje plus/minus 50.000 mieszakńców z czego 40.000 to osoby uprawnione do głosowania. Na Kiecę w ostatnich wyborach głosowało raptem 12.600 osób. Ludzie którzy nie głosowali siedzieli w domach bo nie mieli na kogo oddać swojego głosu. I nie ma im się co dziwić! Gdy Kieca kandydował po raz pierwszy głosowałem na niego ale dlatego że nie wyobrażałem sobie Krzyżaka w roli zwycięzcy. Poza tym powiem szczerze że wierzyłem w obietnice Kiecy, jak wielu innych młodych ludzi. Na ostatnich wyborach nie byłem bo nie chciałem dawać głosu nikomu. Chciałbym by Kieca został odwołany dlatego że będzie to ostrzeżeniem w kolejnych kampaniach dla tych którzy łgają i wielki rozgłos że wodzisławianie potrafili rozliczyć kogoś kto zagrał im na nosie i w przyszłości rozliczą każdego innego oszusta w taki właśnie sposób. Myślę że powinniśmy uporać się nie tylko z Kiecą ale z całym Urzędem Miasta. To już chyba pora po tych 20 latach marazmu. Może niczego wielkiego dla Wodzisławia przez to nie osiągniemy ale damy odpór oszustom i przynajmniej nie będą robić nas w ch...

~tak (88.208. * .88) 10.09.2011 21:38

masz racje persona

~persona (84.10. * .24) 10.09.2011 21:15
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

Owca, wiesz co to takiego "netykieta"? Kiedy ty wreszcie zrozumiesz głupiutka belferko, że pisanie wersalikami to coś podobnego do wchodzenia belfra do szkoły w stroju Adama? Zawsze mówiłem Owca, żeś BARAN!
A genezy problemów naszego miasta, droga młodzieży, szukać należy już w pierwszych latach zmian ustrojowych. Kasta nauczycielska już wtedy dała o sobie znać. Do tego nieszczęście z notorycznymi nieudacznikami u sterów władzy. Lewandowskie, Krzyżaki, Zemły... No właśnie, Zemło, człowiek, który doprowadził do rozbicia dzielnicowego - seryjnego odłączenia okolicznych gmin. Do dzisiaj wybierany na radnego. A więc go chcemy!!! Do tego takie Białkowe czy Szymańce, ech... To własnie m.in. Ci ludzie są odpowiedzialni za dzisiejszy stan Wodzisławia. Kieca jest tylko "kropką nad i". Jest też nieudaczny, z iście szczenięcym podejściem do sprawowanego urzędu. Ale takiego wyboru dokonaliśmy sami! Nikt nam go nie narzucił! Więc równie głupie jest namawianie teraz do referendum. Przecież nic takiego od dnia dokonanego wyboru się nie wydarzyło, co uzasadniałoby taką inicjatywę. Przez takie działania trudno się dziwić, że w oczach sąsiadów jesteśmy po prostu GŁUPI!

~wyborca (80.238. * .20) 10.09.2011 20:59
oceniono 5 razy
-1
Zgłoś

a wszystkiemu winna nieudolna władza, to jej zawdzięczamy upadek miasta,

~do wyborcy (80.238. * .20) 10.09.2011 20:53
oceniono 5 razy
-1
Zgłoś

Sorry, że nadepnąłem ci na stopę mówiąc o Grabowieckim kiedy ty widziałbyś na następcy Kiecy kogoś innego. Nieważne. Najważniejsze aby legalnie pozbyć się Kiecy ze stanowiska prezydenta i jego nieudolnych współpracowników. Co do podziału miasta to doszłoby do niego gdyby mieszkańcy dzielnic widzieli przyszłość w Wodzisławiu. Nie widzieli jej i trzeba im przyznać że byli dobrymi prorokami bo faktycznie Wodzisław pod kątem gospodarczym jest dzisiaj słabszy od Radlina czy Rydułtów...

~wyborca (80.238. * .20) 10.09.2011 20:34
oceniono 7 razy
3
Zgłoś

ps.zapomniałeś,że Pan Grabowiecki to wieloletni radny,który także tak jak Pani Białek głosował za podziałem miasta.

~Pss (80.238. * .29) 10.09.2011 20:34
oceniono 7 razy
-1
Zgłoś

zakończcie te wasze bezsensowne waśnie ... i co wam z tego przyjdzie że sie naplujecie jeden na drugiego ... zabierzcie sie do roboty nad referendum i odwłaniem przybysza Mieczysława.

~wyborca (80.238. * .20) 10.09.2011 20:32
oceniono 5 razy
-3
Zgłoś

Pan Grabowiecki ma bdb stołek w spóldzielni mieszkaniowej więc z pewnością nie bedzie kandydował na prezydenta,trzeba rozejrzeć się za kimś mądrym, miastu potrzebny jest prezydent mądry,skuteczny w działaniu na rzecz miasta i jego mieszkańców,który bedzie mieszkańcem miasta i bedzie wsłuchiwał się w głosy mieszkańców.

~do wyborcy (80.238. * .20) 10.09.2011 20:15
oceniono 5 razy
-1
Zgłoś

Wodzisław mógłby rozruszać Grabowiecki. Szczerze mówiąc to spółdzielnia którą kieruje to jedyna rzecz z jakiej Wodzisław może być dumny. W dodatku świetnie zna Wodzisław i zna specyfikę działania rady miejskiej. Jego widziałbym jako następcę Kiecy.

~wyborca (80.238. * .20) 10.09.2011 20:00
oceniono 5 razy
-1
Zgłoś

zgadzam się z poniższym,nie ma rozwoju miasta ,a ostatnie prawie 5 lat panowania Kiecy to zapaść miasta,nie ma nic za to sa wielkie długi ,które zawdzięczamy obecnemu prezydentowi no i oczywiście nowej =starej radzie miasta. Zaciagniete kredyty zostały przejedzone,zero inwestycji ,za to nieracjonalne wydawanie pieniedzy nie tam gdzie potrzeba.Brak nowych miejsc pracy, z roku na rok mniej mieszkańców bo...jak nie ma szans na pracę to nikt w takim mieście nie zamieszka . Ludzie ,którzy przyjechali tutaj w PRL ,lata 70-te jak mają gdzie wyjecha,c to wyjeżdżają bez mrugnięcia oka w swoje rodzinne strony,emeryturę ZUS przeleje na konto niezależnie od miejsca zamieszkania a ich dzieci kupują mieszkania tam gdzie mają pracę co jest całkiem zrozumiałe.Pani Białek była przez wiele lat radna miejską i zagłosowała za podziałem miasta,na szczęśćie mieszkańcy przestali dawać jej mandat zaufania na radną i od kilku lat nie jest już w radzie miasta,a Pan Szymaniec to bardzo kiepski kandydat,jego wypowiedź swiadczy o nim"Zmiana na tym stanowisku po kilku miesiacach nie byłaby dobra dla rozwoju miasta(...).Panie Szymaniec gdzie ten rozwój miasta? Machina ruszyła,to referendum musi być ważne drodzy mieszkańcy musimy to zrobić dla siebie bo przecież miasto to my jego mieszkańcy.Mieszkańcy sa najważniejsi a prezydent i radni mają nam służyć podejmując właściwe,dobre dla nas decyzje.

~podatnik (87.101. * .60) 10.09.2011 19:54
oceniono 12 razy
-2
Zgłoś

Dziwne, ze w Wodzislawi nie ma kasy na nic a szkoly traktuje sie jak zlo konieczne, a w Rybniku stac miasto na dobra edukacje i kilkaset dodatkowych godzin tygodniowo dla mlodziezy zeby jeszcze poprawic wyniki nauczania. Jak zwykle w Rybniku sie da a w Wodzislawiu nie. Czy to nie dziwne? To pytanie do zwolennikow Kiecy.

~do capslocka (80.238. * .20) 10.09.2011 19:44
oceniono 8 razy
4
Zgłoś

Masz dużo racji w tym co napisałeś. Przy czym chciałbym jednak zauważyć, że w takim Sandomierzu jest przynajmniej huta szkła, a w Wodzisławiu nie ma ani jednego zakładu który podnosiłby morale gospodarcze miasta i przyciągał innych. W Wodzisławiu mamy totalną pustynię gospodarczą, na pewno najgorszą w całym naszym regionie jeśli nie w województwie. To jedno. Drugie to to, że mamy obecnie sytuację taką, że Województwo Śląskie płaci bardzo duże janosikowe z których funduje się różne rzeczy w biednych i zacofanych województwachy typu podkarpackie. I tutaj wszystkie siły województwa i samorządy powinne popierać dążenie Śląska do autonomii bo obecne zasady nadal będą wyjaławiać i niszczyć Śląsk, który nadal po Mazowszu przynosi największe dochody z podatków dla naszego państwa. Trzecia sprawa to śląscy posłowie którzy zupełnie nie dbają o jakikolwiek lobbing na rzecz Wodzisławia czy całego regionu. Spytaj się posła z Tarnobrzega co zrobił dla swojego miasta, a wymieni ci przynajmniej kilka rzeczy. Spytaj się też posła Gawędy czy Zawadzkiego co zrobili jako posłowie dla SWD - a otrzymasz w zamian głuche milczenie... Brak współpracy posłów z samorządowcami naszego regionu to kolejna duża bolączka. A do Kiecy mam żal że mimo iż jest z PO nie potrafi współdziałać z rządzącą partią na rzecz Wodzisławia i że zadłużył strasznie miasto nie poprawiając jego estetyki - czyli zgadzam się pod tym względem z tobą. Jedynie co na plus w Wodzisławiu to Osiedle XXX lecia które jest bardzo zadbane ale to zasługa nie władz miasta a spółdzielni.

~do persony-OWCA. (83.30. * .212) 10.09.2011 19:39
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

PERSONA JESTEŚ ZŁYM CZŁOWIEKIEM, ZEJDŻ Z TEGO WYSOKIEGO LOTU ZANIM SPADNIESZ NA ZIEMIĘ I ROZTRZASKASZ SOBIE TEN SWÓJ CZEREP.

~CapsLock (83.10. * .205) 10.09.2011 19:28
oceniono 8 razy
2
Zgłoś

Tego w Wodzisławiu nie było jeszcze nigdy. Kieca to zwyczajny oszust. Głosowałem na niego gdy kandydował po raz pierwszy bo miałem dosyć gbura i klerykała Krzyżaka. Na ostatnich wyborach nie byłem bo nie było odpowiedniego kandydata który zasługiwał by na mój głos. Ale wydaje mi się śmieszne że w miejscowości która liczy sobie plus/minus 50.000 mieszkańców w wyborach wygrywa facet który uzyskał plus/minus 12.600 głosów. Myślę że za wszelką cenę trzeba obalić Kiecę z jego satnowiska i każdego następnego który nie spełni swoich wyborczych obietnic. Tyle miejscowości podobnych do Wodzisławia wykorzystuje fundusze z UE. Tworzy, buduje, wszędzie coś się dzieje. Takie podkarpackie i świętokrzyskie mieściny jak Sandomierz, Tarnobrzeg, Mielec, budują baseny, stadiony, hale widowiskowo - sportowe, kina. Odświeżają stare i zapuszczone domy kultury, kamienice, parki. I są to inwestycje w rozmiarach XXL. Tylko w Wodzisławiu się nic nie dzieje. Kiła, mogiła i syf. Proponował bym tylko by pomysłodawcy i organizatorzy referendym przeciw Kiecy zorganizowali stronę w internecie i nieco bardziej się przedstawili żeby wszyscy wiedzieli kto jest organizatorem. Z przyjemnością się podpiszę. A Kieca już zaczyna swoją denną gadkę "wicie, rozumicie..." bo zaczyna się palić grunt pod nogami. Swoją drogą jak mógł ktoś pomyśleć że Szymaniec czy Białek organizują taką akcję? To jeszcze więksi nieudacznicy niż ten cały Kieca. Swoją drogą wypowiedź Szymańca "Zmiana na tym stanowisku po kilku miesiącach nie byłaby dobra dla rozwoju miasta(...)" rozbawiła mnie do łez. To po to właśnie jest organizowana cała ta akcja, bo coś takiego jak "rozwój miasta" prócz tępych chaseł i sloganów nie istnieje już od ponad 20 lat.

~zzz (188.137. * .211) 10.09.2011 19:08
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

prawo nakazuje jeszcze miesiąc

~do poniżej (80.238. * .20) 10.09.2011 18:52
oceniono 5 razy
-1
Zgłoś

jeżeli faktycznie chcecie przeprowadzić referendum i odwołać nieudolnego prezydenta to weźcie się porządnie do roboty,im szybciej tym lepiej,

~zzz (188.137. * .211) 10.09.2011 18:42
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

@do persony nie jestem belfrem i nigdy nim nie byłem a jeżeli chodzi o ścisłość to twoje posty są głupie.

~persona (84.10. * .24) 10.09.2011 18:20
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

...chodziło mi o tego 2 wpisy poniżej mojego poprzedniego postu (choć ten pierwszy jest równie głupi).

~persona (84.10. * .24) 10.09.2011 18:19
oceniono 6 razy
0
Zgłoś

Typowy belfer pode mną się wpisał. Zarozumiały i głupi. I takie właśnie barany kształtują nasze dzieci. Dlatego ta reforma jest miastu potrzebna, jak rybie woda! Odpowiednio przeprowadzona załatwi nam dwie kwestie: 1) Pozwoli nam odciążyć budżet, na który jako mieszkańcy sie składamy, i przeznaczać więcej środków na inwestycje zamiast przeżeranie ich przez belferską kastę - wymierne. 2) Odsieje nam prawdziwych nauczycieli od takich baranów, jak ten poniżej - bezcenne!!!

~zzz (188.137. * .211) 10.09.2011 18:18
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

tak panie prezydencie dokładnie za miesiąc dostanie pan i komisarz w Bielsku pismo podpisane przez 10 mieszkańców miasta o wszczęciu procedury referendum o odwołanie pana z zajmowanego stanowiska i od tego momentu będą zbierane oficjalnie podpisy od mieszkańców miasta Wodzisław Śląski

~już się podpisałam. (83.30. * .212) 10.09.2011 16:37
oceniono 8 razy
6
Zgłoś

wiecie co, przestańcie już o tych nauczycielach i tej oświacie. Od wyborów na prezydenta, nic innego nie umiecie pisać -- tylko nauczyciele, oświata, wszystkiemu winne. Urlopy zdrowotne, mało lekcji, wysokie pobory, dużo szkół. Wymyślcie w końcu jakiś inny temat, te wasze szmatławe argumenty można wrzucić do kosza. Jeśli się wam ten wybór nie podoba, będziecie mieli okazję, przy urnie wyborczej wybrać kogoś innego. Na razie nikt z was, którzy tu tak gardłują nie ma odwagi stanąć do wyborów i przeciwstawić się nauczycielom. Pytlujecie tymi ozorami jedno i to samo-- to już jest chore, każdy napisze jakąś swoją urojoną myśl, drugi to podłapie, jeszcze inny przepisze jakiś cytat z gazety i udaje geniusza............wszystkiemu winna jest kasa, nie ma jej, a do tego złe zarządzanie. Gdy byście mogli, to wszystkich nauczycieli byście ubrali w wory pokutne i przy pręgierzu wychłostali--za winy nieudaczników. @ Wiechu ty masz najlepszego prezydenta---gratulacje za żart.

~Wiechu z Wodzisławia (77.255. * .56) 10.09.2011 14:34
oceniono 14 razy
6
Zgłoś

Normalna czysta wiocha, wiele wypowiedzi bez podstawowej wiedzy samorządowej, ekonomicznej itp. zwykłe pieniactwo ... Mamy najlepszego Prezydenta i życzmy mu wytrwałości wśród tej naszej bandy wiecholi

~wyborca (80.238. * .20) 10.09.2011 12:43
oceniono 6 razy
0
Zgłoś

@Prorok ,do upadku miasta doprowadzi nieudolna władza samorządowa,

~Wojt - ten Wojt (83.4. * .212) 10.09.2011 12:38
oceniono 8 razy
6
Zgłoś

Szacunek dla przedmówcy ! Bez zmniejszenia liczby szkół w Wodzisławiu nigdy na nic nie będzie pieniędzy. Natomiast zawsze będziemy liderami regionu w dziedzinie liczby nauczycieli chronionych, obrośniętych przywilejami i pchających się bez skrupułów po władzę w mieście. A tak na marginesie. Ciekawe czemu w UM ta grupa jest tak licznie reprezentowana? Dlaczego jest tak mało przedstawicieli innych środowisk? Bo przeciętny człowiek jest dziś tak zagoniony, że nie wie jak się nazywa. Praca, dom, dzieci. Ale ten kto pracuje 3 godziny dziennie tego nie zrozumie.

~Do ponizej (87.205. * .183) 10.09.2011 10:46
oceniono 12 razy
8
Zgłoś

Nawet jakbys chcial przeprowadzic ta reforme w oswiacie, ktora jest naprawde konieczna to zawsze sie znajdzie jakis oszolom, ktory zablokuje, podjudzi rodzicow. Pamietaj tez ze srodowiska nauczycielskie zrobia doslownie wszystko zeby ta reforma nie przeszla, beda zwolywac zebrania w szkolach, klamac, napuszczac rodzicow z prostej przyczny, kazdy boi sie swoje miejsce pracy. Nauczyciele sa bardzo swiadomi tego , ze chroni ich karta nauczyciela i nie mozna ich zwolnic, nawet jak nie ma dla nich etatu( pracy). Nawet jak nie maja godzin lekcyjnych na poziomie 1/4 etatu to miasto musi im doplacic do calego etatu, jednym slowem zyc i nie umierac i trzymac sie tego co sie ma rekami i nogami. Zeby zrobic ciecia w oswiacie trzeba DETERMINACJI RADNYCH i podjecia ostrych decyzji( uchwal), ale radni tego nie przeglosuja bo wola trwac w niebycie( pobierac diety i udawac ze problemu nie ma). Tylko ze kazdy miecz ma dwie strony, po nastepnych zmarnowanych latach moga juz przestac na zawsze byc radnymi miejskimi.

~mieszkaniec (87.101. * .60) 10.09.2011 10:38
oceniono 8 razy
-2
Zgłoś

Ile trzeba zebrac tych podpisow?

~O pieniądzach w oświacie (87.205. * .191) 10.09.2011 09:54
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Skupiacie sie tu na kwestii kosztów utrzymania placówek oświatowych. Większość zapomina jednak o tym , że te koszty wynikają głównie z polityki rządu zrzucającego na barki samorządów konieczność pokrywania rosnących wydatków związanych z okresowymi podwyżkami dla nauczycieli i przyznawaniem im przywilejów (urlopy "zdrowotne"). Dodatkowym problemem jest to że Wodzisław nie posiada znaczących źródeł przychodów (kopalnie, inwestorzy). Jasne że szkół w mieście mogłoby być mniej i reforma jest konieczna. Szemrane, ukrywane przygotowanie "reformy" oświaty (w dodatku uzupełnione prawdopodobnie chęcią załatwienia przy okazji czyichś prywatnych interesów) spowodowało, że i Kieca i cała ta idea przestały być wiarygodne. Prezydenta zgubiła chyba zbytnia pewność siebie. Myśle, że gdyby otoczył sie innymi ludźmi i spróbował przeprowadzić te zmiany przy otwartej kurtynie miał szanse to zrobić.Moim zdaniem głównym zarzutem wobec niego powinno być wprowadzenie w błąd wyborców i sposób przygotowania "reformy oświaty", a nie chęć jej przeprowadzenia,

~i tak (88.208. * .88) 10.09.2011 09:51
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

nic z tego nie będzie!

~do prorok (87.205. * .191) 10.09.2011 08:34

Rozumiem, że początkowy upadek jest dziełem Kiecy i spółki

~st. (87.205. * .191) 10.09.2011 08:33
oceniono 6 razy
-2
Zgłoś

Odczep się słoneczko od Jareczka, bo gdyby nie on i pozostali rodzice, to teraz sporo przedszkolaków nie miałoby miejsc w przedszkolach. Argumenty, że miejsca jeszcze są wynikają z nakazu pierwszeństwa dla matek pracujących, co w ogóle jest bzdurą, niesprawiedliwością i wykluczaniem społecznym. Po drugie, niewiele dobrego mamy w Wodzisławiu, ale oświata na pewno stoi na dobrym poziomie, co pokazują wyniki testów i osiągnięcia naukowe. Nie niszcie więc tego, bo za parę lat może być u nas jak w zachodnich publicznych szkołach. Niech sobie np. Ogrodnik urządzi w 1 Boston Public, ale ze swoimi dziećmi lub wnukami!

~Podpisz się... (87.205. * .183) 10.09.2011 07:04
oceniono 8 razy
2
Zgłoś

Piszecie na co ida pieniadze, przeciez to widac golym okiem na utrzymanie 13 szkol w niecalym 50 tys miescie. Okoliczne gminy maja po 2 lub 4 szkoly, a my mamy Jareczka Swite obronce oświaty.

~Prorok (83.30. * .105) 10.09.2011 00:34
oceniono 6 razy
0
Zgłoś

Oświata doprowadzi miasto do końcowego upadku!To już pewne!

~hp (77.255. * .97) 09.09.2011 22:37
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

gdzie te czasy co rzadzil Gierek nigdy nie wroca

~mhl999 (89.174. * .146) 09.09.2011 21:40
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

@Stanisław W. dowiedz się ile wodzisław pozyskał na dodatkowe zajęcia dla uczniów a potem się wypowiadaj @belfer zadłużenie miasta vs brak inwestycji widocznych dla oka to fakt, ale jest wiele inwestycji, które z czasem pokażą, że wydatek był słuszny. na widoczne gołym okiem inwestycje przyjdzie odpowiednia pora, przeskoczyć się tego nie da, a raczej nie opłaca się taki przeskok w dłuższej perspektywie czasu

~do Rocky (89.174. * .146) 09.09.2011 21:37
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

nie wiesz na co, zagraniczne wycieczki, promocja na festiwalach a droga 1 km to chyba wojewódzka albo krajowka no bo chyba nie miejska