Plaza Rybnik przyjazna niewidomym i słabowidzącym
Centrum Handlowo – Rozrywkowe Rybnik Plaza położone w ścisłym centrum miasta Rybnika aktywnie włączyło się w kampanię społeczną "Bądź widoczny-bądź świadomy".
Galeria, jako pierwsza tego typu placówka w Polsce zmieniła swój design pod kątem osób z dysfunkcją wzroku. - Ośrodek Pomocy Społecznej dzięki kampanii „Bądź świadomy – bądź widoczny” zainspirował nas do działania. Wspólne dyskusje z koordynatorem projektu - panem Mirosławem Górką na temat kampanii zaowocowała wprowadzeniem na terenie Centrum oznakowania dla osób słabowidzących. Mogę stwierdzić, że jesteśmy otwarci na współpracę i czekamy na kolejne ciekawe projekty, które pomogą kształtować przestrzeń publiczną bez barier - mówi Joanna Szwelengreber, dyrektor Plaza Rybnik. W rybnickiej galerii pojawiły się m.in kontrastowe naklejki
na szklanych ściankach galerii, które mają ułatwić osobom niedowidzącym poruszanie się po obiekcie.
Przypomnijmy, kampania społeczna "Bądź świadomy-bądź widoczny" ma na celu zwiększenie świadomości społecznej i podjęcie rozwiązań zapewniających bezpieczną, przyjazną przestrzeń publiczną i komunikację miejską osobom niewidomym i słabowidzącym.