Przegrana bitwa z MZK o linię autobusową
1 listopada z rozkładu MZK wypadnie linia 217, a trasy linii 203 i 211 zostaną skrócone. Międzygminny Związek Komunikacyjny podjął decyzję mimo sprzeciwu władz Radlina.
O likwidację połączeń zabiegał od miesięcy Wodzisław, chcący zaoszczędzić na finansowaniu połączeń.
Linia 203 po zmianach obejmie Wodzisław od dworca kolejowego do autobusowego. Z kolei trasa linii 211 będzie wiodła od przystanku Wodzisław Łużycka do dworca autobusowego z wyłączeniem przystanków przy ul. 26 Marca, Matuszczyka i Pszowskiej. W Radlinie obydwie trasy zostaną bez zmian.
Korespondencja MZK z Radlinem trwała od lutego. Benedykt Lanuszny, dyrektor Biura Związku tłumaczy, że linia 217 pokrywa się z linią 201, więc jej likwidacja nie powinna budzić sprzeciwu pasażerów. „Jak wynika z przeprowadzonych napełnień linią tą średnio przewozimy około 0,7 pasażera na jeden kilometr” pisze Lanuszny w piśmie z 7 marca. Tłumaczy, że likwidacja linii spowoduje ograniczenie ilości wozokilometrów w Radlinie o 81,2 km w dzień roboczy, 63,9 km w sobotę i 23,2 km w niedzielę. Miesięcznie ograniczyłoby to wozokilometry w Radlinie o około 2077 km, co zmniejszyłoby dotację tego miasta do MZK o 5816 zł.
Władze Radlina poproszone o opinię odparły krótko – nie dla zmian. MZK zaproponował więc rozwiązanie pośrednie. Jeśli Radlin nie zgadza się na całkowitą likwidację 217, można zostawić jej część w granicach tego miasta. Linia 217 mogłaby też zostać bez zmian. Daniel Wawrzyczek, przewodniczący zarządu MZK napisał burmistrzowi Radlina, że miasto musiałoby wtedy finansować całą linię, czyli również odcinek wodzisławski. Linia w Wodzisławiu kosztowałaby Radlin miesięcznie 7358 zł. Propozycje związku nie zachwyciły burmistrza, ani radnych Radlina. Ze względów ekonomicznych odmówiły finansowania. Zbigniew Podleśny, zastępca burmistrza Radlina napisał, że utrzymanie linii w całości leży w interesie mieszkańców. Ułatwia dojazd do szkół, zakładów pracy czy szpitala, jak również do dzielnicy Wodzisławia Radlin II. Ostatecznie lepsze byłoby zostawienie radlińskiego odcinka linii 217 niż likwidacja w całości o ile, jak informuje Zbigniew Podleśny, nie zwiększyłoby kosztów ponoszonych przez Radlin. Po tak postawionej sprawie MZK podjął decyzję o całkowitym zlikwidowaniu linii 217 i skróceniu tras 203 i 211 w Wodzisławiu.
JA JESTEM ZA TYM BY Z MIASTA WODZISŁAW POWSTAŁA WIEŚ WODZISŁAW!!CZY W KOŃCU KTOŚ PRZEJRZY NA OCZY I ZOBACZY ZE WODZISŁAW TO TOTALNA RUINA!!JAK MOGLIŚMY POZWOLIC BY KTOŚ taki KIEROWAŁ NAMI!!
No super!Dojeżdżam do pracy znajdującej się blisko szpitala autobusem 211(innego busa nie mam) i teraz co? Będę musiała dojeżdzac albo dwoma busami albo przyjdzie mi iść piechotą...Brak słów!:(
....tak natworzyć szkół gimnazjów,a dzieci niech idą pieszo...brawo!!!!
Moze niech Kieca kupi sobie nowe "sluzbowe" auto za te oszczednosci.
no tak bo przeciez lepiej autem pojechac i to najczesciej samemu; a potem jak duren stac w korkach, tracic czas i paliwo; ludzie sa na ogol glupi a glupi nie pojmuje ze jazda autobusem to duzo korzysci; a najwiecej mozna zyskac jezdzac rowerem;
miasto Wodzisław bez komunikacji miejskiej to...dziura nie miasto,Kieca jak zwykle szuka oszczedności nie tam gdzie trzeba,a trzeba zacząć od siebie panie prezydencie!!!!!!!