Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Galeria w Wodzisławiu - budowa w przyszłym roku

Warszawska firma Retail Concept jest już właścicielem całego terenu dworca PKS w Wodzisławiu. 

Galeria w Wodzisławiu - budowa w przyszłym roku

Na terenie dworca przy ul. Witosa ma powstać Galeria Karuzela o powierzchni użytkowej nie przekraczającej 10 tys. m2. – Przystąpiliśmy do prac nad koncepcją wodzisławskiej galerii. Będzie ona zupełnie inna od tych wybudowanych przez nas w Ciechanowie czy Biskupcu - mówi Alina Pękalska z firmy Retail Concept. – Obecnie trwają ustalenia. Niebawem rozpoczniemy całą procedurę poprzez raport środowiskowy i wszystkie inne uzgodnienia techniczne, po pozwolenie na budowę.  Mamy nadzieję, że prace ruszą w połowie przyszłego roku – dodaje Alina Pękalska.

Przystanki autobusowe będą funkcjonować do momentu rozpoczęcia budowy

(raj)

 

1244 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Komitet (80.238. * .20) 21.01.2012 20:06
oceniono 11 razy
-1
Zgłoś

Nie ma zgody na wyższy obiekt niż parterowy. Wyższy zdominowałby wodzisławskie śródmieście. Nie może to być wyższe niż dawny PKS. W innym przypadku będzie bunt mieszkańców i miłośników wodzisławskiej starówki!

~Podpisz się... (164.126. * .234) 21.01.2012 17:34
oceniono 7 razy
1
Zgłoś

prezydent sobie moze, a oni i tak, jeżeli cokolwiek wybudują, to postawią to co się będzi IM opłacało, na czym najlepiej zarobią i w d.. mają wodzisław i prezydenta

~do nigdy niekumatych (83.30. * .145) 21.01.2012 15:51
oceniono 9 razy
5
Zgłoś

nie ma zgody na 3 poziomy obiektu ale jest zgoda na 2 poziomy.i 2-poziomowy obiekt powinien powstać.prezydent powinien się tym zająć i naciskać u inwestora.

~do poniżej (80.238. * .20) 21.01.2012 13:46
oceniono 30 razy
0
Zgłoś

prezydentowi to wisi jaki bedzie ten obiekt,przecież nie mieszka i nie zamieszka nigdy w naszym zapyziałym miasteczku,

~P.S. (77.253. * .112) 21.01.2012 13:36
oceniono 8 razy
6
Zgłoś

Zapomnialem dodac, ze urbanisci sa z Rybnika

~Do ponizej (77.253. * .112) 21.01.2012 13:33
oceniono 21 razy
-7
Zgłoś

Zrozum człowieku, ze to jest poza mozliwosciami Prezydenta. NIE MA ZGODY OD URBANISTOW NA 2-u KONDYGNACYJNY OBIEKT !! Ma byc plaskato i juz

~Protest do abcid (83.30. * .145) 21.01.2012 12:10
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

Skoro prezydent jest po spotkaniu z inwestorem i skoro zainteresowanie najemców jest duże to czy powstanie dwupoziomowy obiekt?Jeśli nie to niech się prezydent spotyka z inwestorem do skutku i wtedy będzie mógł powiedzieć że odniósł sukces.Nie chcemy byle jakiego badziewia w samym centrum miasta!!!

~abcid do Stadiana (83.30. * .223) 20.01.2012 17:43
oceniono 12 razy
10
Zgłoś

Stadian proszę Cię nie polemizuj ze mną . Nie wiem kim jesteś ale nie ma możliwosci abyś w tym temacie był lepiej zorientowany niż ja. Prezydent jest po spotkaniu z inwestorem i swoje ustalenia z nim ma. Wtej chwili są prowadzone prace nad nowym kształtem dworca. Zainteresowanie najemców jest wieksze niż pierwotnie inwetor przypuszczał i radykalnie zmienił plany co do inwestycji. I czytaj dokladnie !!! Teren na WPK jest wlasnością PKM JASTRZĘBIE a nie PKM WODZISŁAW który swoją drogą również swego czasu istniał !!! Reszta Twoich informacji to własne domysły i spekulacje nie pokryte faktami.

~Protest ! (83.30. * .186) 20.01.2012 16:46
oceniono 10 razy
8
Zgłoś

Jeśli na tym terenie może powstać obiekt dwupoziomowy to taki powinien powstać! Zgadzam się z tymi co chcą bojkotu tej inwestycji!Trzeba pisać pisma nie tylko do prezydenta ale także do inwestora!Trzeba zagrozić że nie będziemy tam kupować jeśli postawią tam jednopoziomowe badziewie!!!

~Do Stadnina (77.253. * .183) 20.01.2012 15:09
oceniono 10 razy
-2
Zgłoś

Stadian ale p*** , obecny inwestor kupil teren od prywatnego inwestora. Do tego nie wiesz co wybuduje Retail, bo nie masz skad wiedziec wiec skoncz pisac dla samego pisania i gdybac sobie.

~mieszkaniec centrum (77.253. * .137) 20.01.2012 14:48
oceniono 9 razy
-1
Zgłoś

Czyli będzie większa biedronka...

~Stadian do abcid (164.126. * .234) 20.01.2012 13:38
oceniono 9 razy
1
Zgłoś

Inwestor nie jest niczym związany w umowie, gdyż terenu nie kupował od miasta. ale od PKS w likwidacji, nadto w Wodziu nie istnieje cos takiego jak PKM (jak np. w Rybniku), a linie miejskie są obsługiwane przez MZK w Jastrzębiu i teren ten należy do MZK, a nie PKM; co do wielkości "galerii" czy raczej parku handlowego, to rzeczywiście nie może tam powstać nic wyższego, niż dwa piętra, ale za to z uwagi na dosyć rozległy teren, bo inwestor zapowiedział, iż w przypadku rozpoczęcia inwestycji wykorzysta cały teren dworca (w miejscu obecnego wjazdu dla autobusów byłby wjazd na parking) miejsce jest na dosyć sporą galerię... niestety, ale biorąc pod uwagę wielkości i formę pozostałych "galerii" Karuzela, dodatkowo koncepcję zabudowy zrobioną dla AMJ przez Retail (podawałem już adres podstrony) obawiam się, że zdecydują się na zabudowę parterową...jedyne, co może ich skłonić do wybudowania czegoś większego, to duże zainteresowanie najemców, niemniej jednak, z uwagi na czasy kryzysu nie liczyłbym na to za bardzo

~Rock do do stadiana (80.238. * .20) 19.01.2012 21:53
oceniono 8 razy
2
Zgłoś

Co za głupi tekst... "Trzeba protestować" a gdzie - przed sejmem? Może napisz w tej sprawie do ONZ. ;) Teren został sprzedany inwestorowi. Nie jest już miejski, a inwestor może postawić to co chce. Nie wszyscy wiedzą, że widok na kościół i wodzisławską starówkę jest chroniony dlatego nic wysokiego nie może go zagrodzić od tej strony miasta. Wysoki budynek byłby tam nie na miejscu. Ale z drugiej strony też jestem trochę przerażony jak Stadian napisał, że to ma być coś podobnego jak Czerwona Torebka - będzie się znas śmiać pół województwa :((

~Do stadiana (83.30. * .125) 19.01.2012 20:46
oceniono 6 razy
0
Zgłoś

W takim razie trzeba protestować!Nie chcemy takiego gó... w mieście!Trzeba wysłać list protestacyjny do prezydenta!!!Niech postawią coś porządnego dwupoziomowego z kinem a jak nie to niech zasadzą tam drzewa i będzie większy park!

~abcid (83.30. * .250) 19.01.2012 19:49
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Przecież wiadomo że inwestor jest zobowiązany umową do umieszczenia w galerii poczekalni i taka jest jego wola a same przystanki mają być umieszczone na obecnym placu manewrowym. Nie ma żadnych lużnych pomysłów na przeniesienie dworca na plac byłego WPK a sam teren jest własnością PKM Jastrzębie a nie MZK a to jest różnica. Dziś prowadzono odwierty gruntów a sam inwestor jest nastawiony na szybką realizację inwestycji.

~Stadian (164.126. * .234) 19.01.2012 19:34
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

nie ma co liczyć na cuda, że będzie to galeria na miarę focusa czy plazy :-( ...niestety, jak podaje sam retail:"Karuzela Parki charakteryzują się typowymi dla tego formatu bezpośrednimi wejściami do sklepów z dużego parkingu. Dzięki takiemu rozwiązaniu klienci będą mieli dogodny dostęp do każdego lokalu, a najemcy zyskają atrakcyjną ekspozycję witryny." Zobaczcie sami, jak wyglądają wizualizacje tych parków http://www.urbanity.pl/budynek5439/karuzela-park oraz http://www.thecity.com.pl/Obiekty-handlowe/Wiadomosci/Ruszyla-komercjalizacja-sieci-Karuzela-Park powierzchnia tych parków to 4000-8000 m2, zabudowa parterowa bez korytarzy charakterystycznych dla galerii, tylko wejście do poszczególnych sklepów prosto z parkingu...dokładnie tak jak w czerwonej torebce...żenada

~dworzec autobusowy (80.238. * .20) 19.01.2012 19:06
oceniono 6 razy
2
Zgłoś

prezydent ma w nosie mieszkańców, co to za miasto bez dworca autobusowego,a z MZK nie powinien mieć problemu dogadać się Szymczak,wszak wiednieje na ich liście płac z dobrym wynagrodzeniem,

~Stadian (164.126. * .234) 19.01.2012 18:49
oceniono 6 razy
0
Zgłoś

nawet nie ma konkretnych planów, gdzie dworzec zostanie przeniesiony, a co dopiero, że ma tam być jakiś nowy budynek. Po pierwsze musiałby to być teren gminy, a wszystkie na ten cel się nadające są terenami inwestycyjnymi na sprzedaż. Jest jedynie luźny pomysł, że może powstanie na miejscu byłego dworca WPK (obecnie parking po drugij stronie ul. Witosa), ale to nie jest teren miejski. lecz MZK, nadto dzierżawiony prywatnej firmie... inaczej mówiąc raczej tam nie powstanie, chyba, że miasto dogada się z MZK...poza tym nieoficjalnie wiadomo w UM, że nie ma co się spieszyć z budową nowego dworca, gdyż inwestor (retail) ma problemy nie tylko finansowe i niekoniecznie jest zainteresowany szybkim wybudowaniem czegokolwiek, więc zburzenie dworca, to jedyne działanie w celu powstania galerii, ale nie bezinteresowne, bo o wiele łatwiej sprzedać grunt pod inwestycję bez budynku i można uzyskać o wiele lepszą cenę

~do poniżej. (178.42. * .124) 19.01.2012 17:38

super--na dachu Karuzeli, niech się kręci w koło,,,,,,,

~Podpisz się... (83.30. * .251) 19.01.2012 17:25

dworzec ma być na dachu Karuzeli

~dobre pytanie (80.238. * .20) 19.01.2012 17:19
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

no cóż,tego nikt nie wie,wszechobecna cisza,władza milczy,na te chwilę jest kontener jako poczekalnia i nic więcej nawet WC nie ma,biedni pasażerowie,a dla miasta wstyd,a w kontenerze brud i śmieci,wczoraj pokazali w wiadomościach katowickich,

~bystrzak (77.253. * .137) 19.01.2012 17:08

Mam pytanie do zorientowanych, czy jest już lokalizacja nowego dworca autobusowego, skoro już budynek PKSu wyburzyli to możliwe że za niedługo rozpocznie się budowa czegoś nowego a autobusy będą musiały się automatycznie wynieść. Pytam gdzie.

~do poniżej. (178.42. * .124) 19.01.2012 16:29
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

wiesz jeszcze dużo wody upłynie, niż powstanie ta galeria. Ty @ śmieszek, a skąd ty masz takie "czarne wiadomości" słyszałeś, że gdzieś grają, ale nie wiesz w której remizie,,,,co??? Lecrerc niech się "zwija" przyjdzie inny, może poprawi zaopatrzenie i będzie taniej.

~śmieszek (80.238. * .20) 19.01.2012 00:12
oceniono 6 razy
0
Zgłoś

Nie wiem czy wiecie ale wszyscy się przestraszyli konkurencji ze strony Galerii Karuzela i się zwijają. Lecrerc to tylko początek. Słyszałem, że Kaufland rozważa likwidację, a Biedronka zamierza po otwarciu galerii pozbyć sie 50% personelu. Niektórzy mówią nawet, że Karuzela spowoduje zamknięcie paru blaszaków w Jastrzębiu. Jej oddziaływanie będzie kolosalne.

~do zzz (77.253. * .199) 18.01.2012 22:55

Zmienia się nazwa, właściciel czy sklep zostaje zlikwidowany?

~zzz (188.137. * .211) 18.01.2012 20:31
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

do@samotnej nie strasze tylko zamykają elekrerca

~do Samotnej (83.30. * .181) 18.01.2012 20:09
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Kierownictwo jednego z Wodzisławskich marketów po przeczytaniu między innymi Twoich wpisów zlitował się i postanowił sprzedać swój market firmie która na jego miejscu wybuduje 5 poziomową Galerię Handlową abyś nie musiałaś jeździć do Rybnika.

~Samotna do zzz (80.238. * .20) 18.01.2012 19:57
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Nie strasz ludzi! Czy w Wodzisławiu nawet markety znikną? Jeśli wiesz coś więcej to napisz a jeśli żartujesz to twój żart jest bezsensowny...

~zzz (188.137. * .211) 18.01.2012 19:43
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

na dworcu cisza a od kwietnia znika z wodzisławia jeden market

~też tak można. (83.26. * .150) 18.01.2012 16:49
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

ciekawe jakby w UM zlikwidowano ubikacje, gdzie by urzędasy leciały za swoją "potrzebą". Dobrze, chociaż, że w dużych sklepach są te "przybytki". Rozwalono szalety miejskie, ale nikt nie zapewnił czegoś innego, wstyd, dla miasta.

~mieszkaniec centrum (77.253. * .137) 17.01.2012 21:26
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Widziałem na PKSie na peronie 2 albo 3 toi toje, obok byłego kiosku Relay, a obecnie poczekalni. Także coś jest...

~ja tylko pytam (80.238. * .20) 17.01.2012 20:28
oceniono 9 razy
3
Zgłoś

Czy w galerii pojawi się ogólnodostępne WC? Bo teraz to Wodzisław robi wstyd na cały region... Ani jednej publicznej ubikacji. W Wodzisławiu naprawdę można narobić w gacie jak się zachce albo pozostaje park... W Katowicach czy Rybniku - ubikacje lub toalety na każdym kroku, a u nas nawet tak łatwej rzeczy nie można "załatwić"... http://www.tuwodzislaw.pl/wiadomosci,wstyd-w-wodzislawiu-nie-ma-publicznej-toalety,wia5-3266-3468.html

~Rock do ccc (80.238. * .20) 16.01.2012 21:14
oceniono 9 razy
7
Zgłoś

Oj tak, to były wspaniałe czasy... Takie piękne rzeczy miały w Wodzisławiu powstać. Okres największej propagandy Kiecy i jego stowarzyszenia. Dziś już wiemy, że zostaliśmy oszukani, a propagandyści też jakby zapomnieli o tych projektach...

~mieszkaniec2 (188.0. * .21) 16.01.2012 20:35
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Jak na razie pełno gruzu...... jak zawsze

~ccc (178.37. * .28) 16.01.2012 20:15

http://www.wodzislaw-slaski.pl/files/File/gazeta/g3.pdf

~Stadian (46.113. * .189) 16.01.2012 17:56

na razie retail nie ma nawet koncepcji poza tą starą: http://www.retailconcept.pl/projektyD_PL.html
na razie na rynkach brak informacji, czy wogóle mają nową

~~wtajemniczony (79.188. * .18) 16.01.2012 10:07
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

do ~Stadian zgadzam się z Tobą. konkretnie i na temat :) "galeria karuzela" -takiego projektu jeszcze nie ma w starostwie. ale to kwestia czasu :)

~stadian (dla ścisłości) (46.113. * .189) 15.01.2012 21:05
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

projekt zlecił AMJ Investmen tz Poznania reprezentujący irlandczyków

~Stadian (46.113. * .189) 15.01.2012 20:36
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

ze trzy lata temu to caelum development wydał ponad 1 mln na projekt, a nie mógł dostać pozwolenia na budowę, skoro nie tylko o nie się nie starał, ale najpierw trzeba było uzyskać pozwolenie na rozbiórkę istniejącego obiektu, a nigdy o nic takiego nie wystąpił...można to sprawdzić w starostwie, bo to informacja publiczna; nadto pozwolenie otrzymuje wyłącznie właściciel, i gdy teren sprzeda, to nowy musi się na nowo starać o pozwolenie...ustawa Prawo budowlane

~do ~Podpisz się... (79.188. * .18) 13.01.2012 07:52
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

a co? wydawałeś pozwolenie?