Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Galeria w Wodzisławiu - budowa w przyszłym roku

Warszawska firma Retail Concept jest już właścicielem całego terenu dworca PKS w Wodzisławiu. 

Galeria w Wodzisławiu - budowa w przyszłym roku

Na terenie dworca przy ul. Witosa ma powstać Galeria Karuzela o powierzchni użytkowej nie przekraczającej 10 tys. m2. – Przystąpiliśmy do prac nad koncepcją wodzisławskiej galerii. Będzie ona zupełnie inna od tych wybudowanych przez nas w Ciechanowie czy Biskupcu - mówi Alina Pękalska z firmy Retail Concept. – Obecnie trwają ustalenia. Niebawem rozpoczniemy całą procedurę poprzez raport środowiskowy i wszystkie inne uzgodnienia techniczne, po pozwolenie na budowę.  Mamy nadzieję, że prace ruszą w połowie przyszłego roku – dodaje Alina Pękalska.

Przystanki autobusowe będą funkcjonować do momentu rozpoczęcia budowy

(raj)

 

1244 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Do ponizej (77.253. * .203) 29.11.2011 08:45
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Wreszcie napisaliscie to co trzeba, wodzislawianie maja wielkie porzeby galeryjne ale ich na takie zycie nie stac. Chca zeby byly kawiarnie, restauracje, eleganckie butiki, a na zakupy chodza do biedronki na przemian z lumpeksem, kawe wypija sobie w domu. A ta cala galeria to faktycznie patrzac na liste najemcow to oferta dla biedoty , najnizsza polka towarowa.

~goła dupa (80.238. * .11) 28.11.2011 23:02
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

w karuzeli akurat miało być dla biedoty , bo daichman niby dla kogo jest czy textil market

~przeds. do handlowca (80.238. * .20) 28.11.2011 22:43
oceniono 9 razy
-3
Zgłoś

Pojechałeś trochę za ostro bo nie można mówić, że całość klienteli sklepów w Wodzisławiu to wieśniaki, chociaż zgodzę się że przeważają. Często mają pretensje że oferujemy mały wybór towarów, a tymczasem i tak większość jest zbyt tępa albo zbyt skąpa aby kupić coś lepszego, droższego. W takiej galerii to i tak większość by tylko spacerowała, a nie kupowała. Już ja znam tych naszych lokalnych zakupowiczów. Kupią wszystko byleby było tanie. To nie jest klientela do galerii...

~handlowiec (80.238. * .29) 28.11.2011 22:36
oceniono 11 razy
-1
Zgłoś

Zgadzam sie z czarna mamba. Nawet w USA nie ma szpanerskich galerii w pipidówkach takich jak Wodzisłąw. Sa zwykłe sklepy i to wystarcza. Prezydent 5 lat temu zamącił wiesniakom w głowach i do dzisiaj bredzą o "galeriach", chociaż w takiej mieścinie sie to nie opłaca. Zaden inwestor nic nie wybuduje, bo ile PLN te wieśniaki sa w stanie wydać w takiej galerii na zakupy?. Musiałby sprzedawac bilety po 200 PLN od wiesniaka za spacerowanie i zakupy za 20 PLN. Od tego macie "biedronki"

~czarna mamba (195.14. * .3) 28.11.2011 21:38
oceniono 8 razy
0
Zgłoś

prowadze dzialanosc w wodzislawiu wiec jak powstanie galeria.. to porazka bedzie.. wszystko ch.. wezmie i pusto bedzie..a ludzie beda chodzic po galerii bo teraz to centrum rozrywki.. ludzie nie maja co ze soba zrobic i wola spedzac czas w galeriach jak GALERIANKI.. to jest moja opinia!!!!! wszystkim sie w glowach poprzewracalo i tyle!

~do poniżej (83.30. * .131) 28.11.2011 18:35
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

nie ma żadnego projektu,koncepcji,ani nawet wizji czegokolwiek na pks-ie.w umowie kupna nie ma daty końca inwestycji więc kolejna firma czeka żeby teren sprzedać za trochę więcej.

~ja tylko pytam (80.238. * .20) 28.11.2011 18:17
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Mieszkaniec ale nie uważasz że jest to stary koncept? Obecna galeria która nazywa się Karuzela ma być znacznie mniejsza i chyba ciekawsza w formie (wnioskuję po nazwie). A swoją drogą to nawet nie był projekt tylko "zarys"... Ta poprzednia firma chyba nigdy nawet nie zrobiła projektu budynku.

~mieszkaniec centrum (77.253. * .184) 28.11.2011 12:45
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

http://www.retailconcept.pl/projektyD_PL.html Jeżeli ktoś coś takiego nazywa galerią handlową to gratuluję dobrego samopoczucia ;)

~mieszkaniec centrum (77.253. * .184) 28.11.2011 10:16
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Co do sklepów, to jest ich wbrew pozorom sporo, tyle że rozłożone na przestrzenie rynku i kilku ulic, a nie zamknięte pod jednym dachem. Natomiast, one są i jeśli tylko chodzi o kupienie jakiejś konkretnej rzeczy to wbrew pozorom się da, tylko trzeba trochę po mieście pospacerować. Dla fanów galerii polecam wyjazd do Kiecowa czyli Bielska Białej, tam są galerie focus x5 lub więcej. Samochodem godzina jazdy z Wodzisławia, a na chwile obecną to nawet PKSem można dojechać do Bielska i wrócić w ten sam dzień (informacja dla niezmotoryzowanych) Jeśli ktoś chce łazić przez pół dnia po galerii i patrzeć sobie, a całe zakupy to dietetyczna cola, to rzeczywiście jest problem, bo galerii takiej jak w Rybniku nie ma i nie będzie na pewno, bo z ekonomicznego punktu widzenia taka inwestycja jest nie tyle nieopłacalna co na obecny kryzys wogóle abstrakcyjna i nie realna. Galerii przez najbliższe kilka lat nie będzie i na tym ta dyskusja powinna się zakończyć.

~Podpisz się... (91.200. * .160) 28.11.2011 10:01
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

jesli tylko sklepami zyjesz i weekendami to marny masz los

~Ringo do mieszkańca (80.238. * .20) 28.11.2011 09:03
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

Mam wrażenie, że Wodzisław jest największym miastem widmo w naszym regionie... Miejsc pracy brak, duże zakłady zlikwidowane, inwestycji brak, zadłużenie ogromne :(( Sklepy jak z czasów PRL - miasto widmo

~Takie sobie luźne myśli (46.205. * .27) 28.11.2011 07:46
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Polityka podnoszenia podatków, akcyz, i innych obciążeń drenujących nasze portfele będzie zmniejszać popyt i sklepy będą zamykane jeden po drugim. Trzeba było się puknąć w głowę i nie opowiadać banialuk o ZIelonej Wyspie rozdmuchując biurokrację w i tak już drogim państiwe tylko zacząć go reformować. Kto nie uruchomił dochodowych inwestycji w swoim mieście kilka lat temu ( i nie mam na myśli sklepów,"jarów", tylko gospodarcze, powiększające znacznie kwotę przychodów budżetowych) to teraz może tylko siąść pod krzywym drzewem na rynku albo fontanną i zapłakać.

~do mieszkańca D. (80.238. * .20) 28.11.2011 00:21
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

No ale tych sklepów w Wodzisławiu jest 5 na krzyż. A w Rybniku ulic ze sklepami jest multum i wcale mnie nie dziwi, że jedne są bardziej oblegane od innych. Ja zawsze mówię: padają te sklepy co do których właściciele albo przeliczyli się z czynszem i zabija ich czynsz albo nie mają pomysłów na handel i powinni sie zająć czymś innym. Jeśli z Rybnika czy Bielska wyniósł się jakiś sklep - to żadna pociecha. Jeśli tam się nie utrzymał - w Wodzisławiu nawet nie spróbuje się otworzyć...

~dupa nie centrum handlowe (80.238. * .11) 27.11.2011 23:56
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Galeria i tak w niczym nie pomoże ostatnio w Sferze w Bielsku padł firmowy Adidas - Nike to samo w Rybniku. Na deser z Plazy wyniósł się duży sportowy i restauracja Siux a niby takie duże miasta i taki ruch. Całą waszą kasę zgarnia zachodni kapitał właściciel molocha a dla Was zostaną noclegownie jak już wszystko przewalicie

~mieszkaniec dąbrówki (80.238. * .11) 27.11.2011 23:53
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

to i tak by nie była galeria tylko parę sklepów z osobnymi wejściami a pośrodku parking. w mieście nie ma galerii ale lokale są wynajęte i są sklepy przejdźcie się w Rybniku na Powstańców Śl czy Raciborzu na deptak - same pustostany Nie chcę czegoś takiego w Wodzisławiu , miasta widma

~Stadian (109.243. * .137) 27.11.2011 23:44
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

jak już pisałem - Retail nie jest zainteresowany wybudowaniem galerii w Wodzisławiu - nawet nie wpisali tej inwestycji na swoich stronach www.retailconcept.pl . Jedynie jedna z ukrytytych podstron zawiera bardzo starą koncepcję, z czasów, jak właścicielem był AMJ Inwestment (listopad 2009) - http://www.retailconcept.pl/projektyD_PL.html

~do slav (83.30. * .80) 27.11.2011 23:35
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

a baranie real to nie spożywka?masz cepie kaufland,tesco,carrefoury i inne sklepy i błażnie nie masz gdzie kupować?mentalność z oś 30-lecia prl...wielki pan a azbest z butów wystaje...

~slav (80.238. * .29) 27.11.2011 22:59
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

mam wrazenie ze w wodzislawiu wszystko jest opoznione.galerie juz sa od lat,nie ma nawet reala czy cos konkretnego,same spozywki,ostatnio jest aldik,smiechu warte,w NRD bylo w latach 80 to sa wszystko jakies odpady smieciowe nie chce brac w tym udzialu,zakopac ten wodzislaw przykro mi bo tu mieszkam ale tak jest

~do smoll biznes (80.238. * .20) 27.11.2011 22:33
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Póki Wodzisław będzie istnieć póty potrzebne będą szkoły, kanalizacja, wywóz śmieci i niestety urzędnicy pochłaniający rocznie aż 17 milionów złotych...

~smoll biznes (80.238. * .11) 27.11.2011 22:19
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

zauważcie że przedsiębiorca może wszędzie przenosić swój biznes i tak na prawdę to mi zwisa gdzie będę prowadził sklep czy Wodzisławiu czy w Rybniku. Bardziej powinni się martwić o inwestycje nauczyciele i urzędnicy bo mogą potracić ciepłe posadki z braku kasy w budżecie. I już tracą bo były redukcje w MOSIRZE i UM ale to ich dalej nic nie uczy i kupują w innych miastach. Tak że powtarzam jeszcze raz wszem i wobec wszyscy przedsiębiorcy bez problemu mogą się wynieść z Wodzisławia bez uszczerbku dla nich samych, po prostu nazywa się to transfer kapitału !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

~do "do stadiana" (80.238. * .20) 27.11.2011 22:19
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Jeśli ktoś jest milionerem to on tu tylko mieszka ale na zakupy spożywcze jedzie do Almy a na inne zakupy do Wiednia... Więc twój argument że milionerzy będą klientami ewentualnej galerii jest po prostu śmieszny, wręcz idiotyczny... Poza tym nie obrażaj Ślązaków bo problemem nie są ludzie którzy wyposażają domy i o nie bardzo dbają z Czyżowic czy Godowa ale ciemnota blokowa której do szczęścia wystarczą Dni Wodzisławia, telewizja cyfrowa i zakupy w Biedronce... A jeśli jest ktoś ambitniejszy to stąd wyjeżdża. Popatrz - niby miasto, a po 17.00 wszystko siedzi w domach przed telewizorami...

~do Stadiana (77.253. * .203) 27.11.2011 21:29
oceniono 9 razy
5
Zgłoś

W tym miescie mieszka przeszlo 40-stu milionerow, wiec z ta kasa nie jest tak zle. Do tego dochodza bogate gminy jak Czyzowice, Godow, Mszana. Problem tkwi w mentalnosci ludzi, bo oni tu uwielbiaja ciułac kase, a galerie to jest wielkomiejski styl zycia , czyli zakupy , knajpy i zero przejmowania sie przyszłoscia. Slazacy wszystko wpychaja w domy, a malo inwestuja w siebie., czyli potocznie po pałacach w dresie.

~Stadian (109.243. * .137) 27.11.2011 20:39
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

inwestora nie interesują ani szkoły, czy ich brak, ani drzewa na rynku, czy też brak samego rynku, ani też to czy w mieście jest asfalt, czy klepisko - ważne, aby w określonej odległości byli ludzie na tyle zarabiający, aby mieli co wydać w galerii, która nie jest dla biedoty; istotna jesdt lokalizacja w tym ilość dobrze zarabiajacych ludzi (lub dużo wydających - w tym single), którzy mogą w określonym czasie przybyć do galerii w czasie wolnym; jeżeli nawet są to tak znienawidzeni przez gallusa nauczyciele...im więcej osób dobrze zarabiajacych w danym mieście, tym większa szansa na większą inwestycję - informacje takie ma kążdy urząd skarbowy

~do gallusa. (83.30. * .6) 27.11.2011 20:30
oceniono 6 razy
0
Zgłoś

no widzisz, gallusie , krzywe drzewa na rynku, fontanna za Gierka, park za Gomułki, wszystko przetrwało, a pryncypał Kieca, --- czym cię nakarmił?? obiecankami, dużego fikusa ci pokazał, środkowy palec!!!!!!! co inwestora obchodzą szkoły, inwestora obchodzi tani grunt, do tego uzbrojony. Ty drążysz temat - oświata, a oświata cię olewa, tak jak większość tu piszących. Ja też wolę zjeść pizza za 4-dychy, niż wodzisławskie badziewie, co mam zgagę przez dwa dni. Tak swoją drogą, czego się tak uczepiłeś tego rynku, jest ładny, nawet bardzo ładny. Powtarzasz się, się, się , nie masz czkawki od tej oświaty, albo nadkwasoty. @ rozsądny aleś szczelił , jak z procy, lepiej, ze starego szlojdra.

~do poniżej (80.238. * .20) 27.11.2011 20:21
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

to bzdura,szkoły podstawowe i gimnazja są miejskie a nie marszałka,nie pisz głupot,

~@do akurat (188.137. * .211) 27.11.2011 19:48
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

nie akurat a napewno szkoła na piastów przechodzi pod marszałka województwa

~Rozsądny do Gallusa (80.238. * .20) 27.11.2011 15:19
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

Masz rację odnośnie sporych zaniedbań ze strony władz miejskich np. w stosunku do rynku ale... inwestorzy biorą pod uwagę tylko wyniki gospodarcze i zyski, a nie światełka i krzywe drzewa... Na dzień dzisiejszy Wodzisław ma bardzo słabe argumenty za tym aby ktoś postawił tu coś poważnego lub w ogóle aby cokolwiek postawił. I to akurat nie jest winą obecnych władz miasta. To raczej fatalna postawa kolejnych rządów wobec Śląska spowodowała, że jakiś tam Ciechanów jest korzystniejszy obecnie do inwestycji od Wodzisławia. Likwidacja kopalni 1 Maja czy Koncentratów były decyzjami politycznymi.

~akurat (80.238. * .11) 27.11.2011 14:48

akurat

~do poniżej (188.137. * .211) 27.11.2011 12:33
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

chyba ciebie to ucieszy od września będzie jednej szkoły mniej w naszym budżecie

~Gallus Anonimus 2 (83.30. * .244) 27.11.2011 12:19
oceniono 17 razy
1
Zgłoś

Taki inwestor robi analizę miasta i co widzi?Krzywe drzewa na rynku i asfaltowa droga.Fontanna za Gierka i park za Gomułki.Nie ma hali sportowej ani innych wizytówek miasta.A że jest gigantyczna ilość szkół to inwestora nie zainteresuje.Macie coście chcieli.Nauczyciele i doktorki wodzisławskie zostawiają pieniądze w innych miastach a przedsiębiorcy wodzisławscy dwoją się i troją żeby komuś pizza za 12zł. smakowała.Ale taki pedagog wybierze pizze za 40 zł. w Plazie bo ma 4 koła na miesiąc i go stać.Oświata wodzisławska drąży budżet miasta bez litości w zamian pokazując miastu środkowy palec po lekcjach...

~Stadian (109.243. * .137) 27.11.2011 09:00
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

DW 935 przebiegająca przez Rydułtowy ma większe obciążenie o niecałe 7 %większe niż DK78 biegnąca przez Wodzisław; współczynniki ekonomiczne dla Wodzisławia, co zapewne dziwi, są większe niż innych miast w powiecie - widać to chociażby po tym ,że większe firmy są zaiteresowane inwestycjami - wystarczy spojrzeć na ich kapitał zakłądowy oraz zrealizowane inwestycji; DL Invest Group z Katowic na razie inwestuje w galerie o wielkości do 4.000 m2(chociaż na stronie piszą o 10), a więc nie ma się czym podniecać, skoro rydułtowska będzie miała 3618m2 i 8 najemców - to raczej kilka sklepów niż galeria

~Rozsądny do gallusa (80.238. * .20) 26.11.2011 22:01
oceniono 7 razy
1
Zgłoś

Gdyby inwestorzy brali pod uwagę czynniki ekonomiczne do powstania galerii to w przypadku powiatu wodzisławskiego największe szanse na jej powstanie miałby Radlin... A na drugim miejscu Rydułtowy. Niestety ale Wodzisław to gospodarczy cmentarz i inwestor musiałby mieć naprawdę dużą odwagę aby tu zainwestować. Kupcy ze Śródmieścia już dzisiaj mają problemy żeby utrzymać się na rynku i to nie z powodu tego, że ludzie nie mają pieniędzy lub z powodu tego, że mają słaby towar. Po prostu nie ma w Wodzisławiu klientów!!! Ludzie pracują w dużej mierze poza Wodzisławiem i robią zakupy w innych miejscach. A w Rydułtowach czy Radlinie sporo ludzi pracuje na miejscu i z przyjemnością się przejdzie na zakupy do miejsc zakupowych jakie tam by powstały. Zauważcie, że każdy inwestor który zamawia analizę dla inwestycji w Wodzisławiu po jakimś czasie się wycofuje bo każda firma konsultingowa wykazuje, że duża inwestycja w Wodzisławiu będzie przedsięwzięciem deficytowym. Proponuję władzom miasta aby zrezygnowały z podatku od nieruchomości na 10 lat. Może tym przekonaliby jakąś firmę, żeby postawiła coś w Wodzisławiu.

~Gallus nonimus 2 (83.30. * .30) 26.11.2011 21:20
oceniono 13 razy
-5
Zgłoś

Tak czytam co pisze stadian i serio nadziwić się nie potrafię.Lokalizacja przy drodze wojewódzkiej w Rydułtowach jest lepsza od drogi krajowej w Wodzisławiu?!To są podobne rewelacje jak te demaskatora odnośnie tych samych pieniedzy na 3 szkoly w Rydułtowach jak i na 13 w Wodzisławiu.Idąc tym tokiem rozumowania to jeszcze lepsza jest droga powiatowa czyli jest szansa na galerię przy...Czyżowickiej.

~Podpisz się... (188.33. * .163) 26.11.2011 19:36
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

pomysł dobry, ale w ocenach rynku nie bierze się jako istotnego współczynnika wpływu osób zza granicy...waluta jak wiadomo, rzecz płynna, raz nasza tania, za kilka lat może znowu będziemy jeździć do czech na zakupy, a wóczas taka inwestycja by się nie zwróciła, za duże ryzyko

~stadian do analityka (188.33. * .163) 26.11.2011 19:31
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

proponuję rozejm

~Xs (84.10. * .106) 26.11.2011 19:22
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Ktoś z łbem na karku wybudował by w Gorzycach / Wodzisławiu porządne centrum handlowe z 200 sklepów. Rybnik by się odciążył od Wodzisławia a i może nawet przyciągnął do tego miasta zombi trochę ludzi. Zjazd z A1 i obroty non stop. Czesi przyjeżdżają do SWD coraz częściej na zakupy. Wolą dać na paliwo, u nas zapłacić za pół ceny niż u siebie kupować. A wygląda na to że będą mieli u nas coraz lepiej robić zakupy niż w Czechach. Co idę po łososiową do Kauflandu to jakiś Czech chce żeby mu chleb pokroić. Więc inwestowanie w Wodzisław nie jest takie głupie jak to sobie wyobrażają Rybniczanie czy tam wiecznie dumni i lepsi Rydułtowianie. Tylko trzeba zrobić coś porządnego wykraczającego poza możliwości ambicji Wodzisławia typu nowy chodnik, biedronka czy obwodnica której plany były 15 lat temu.

~Stadian do Zniesmaczonej (188.33. * .163) 26.11.2011 19:10
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Rydułtowy mają dwa istotne atuty...lokalizacja przy drodze wojewódzkiej o dużym współczynniku ruchu i większa średnia zarobków niż w Wodzisławiu Śl, a także ma więcej szczęścia, bo ich włodarze robią o niebo mniej niż nasi w celu pozyskania inwestorów

~Stadianik, (188.33. * .163) 26.11.2011 18:56
oceniono 11 razy
11
Zgłoś

Retail Concept buduje budynki w tej samej konstrukcji, co biedronka - parterowe baraki - dach na dźwigarach jak hala MTK (ta która kilka lat temu się w zimie zawaliła) wsparty na betonowych słupach - niskie koszty, a wystarczy tylko zburzyć ścianki działowe i Biedronka gotowa...w takiej samej technologii powstaje Galeria Rydułtowy...żenada

~mieszkaniec centrum (87.205. * .140) 26.11.2011 10:20
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Nie no jak na pksie będzie kolejna biedronka to to będzie mega kpina z mieszkańców. Choć z drugiej strony gdyby miała powstać biedronka to nawet budynku dworca nie trzeba by było wyburzać a jedynie przystosować, przerobić i tanim kosztem nowy "market" by powstał. Później Kieca by powiedział : "chcieliście ? To macie ;)"

~zniesmaczona do stadiana (83.30. * .30) 26.11.2011 09:41
oceniono 9 razy
-3
Zgłoś

W Wodzisławiu na pks-ie jedyne co może powstać to Biedronka.Możesz tu pisać bajki o galerii i o kinie ale w tym mieście o inwestycjach tylko się rozmawia.Natomiast w takich Rydułtowach już teraz stawiają galerię i hipermarket!To może wytłumacz stadian jakim cudem badacze rynku wybrali ponad 2 razy mniejsze Rydułtowy?Nie wiem czy Wodzisław ma takiego pecha ale same podejrzane i nieudaczne firmy się nim interesują.Najlepiej ten pks wyburzyć i posadzić tam drzewa to będzie większy park bo Biedronek jest już dość.