Staroście przydałby się bufet
Tak oznajmili ankietowani przez studentów PWSZ klienci starostwa. Pytano ich także czy urzędnicy oczekują łapówek.
Po raz pierwszy przy badaniu poziomu zadowolenia z obsługi w starostwie (urząd zleca je uczelni co roku) w ankietach pojawiło się pytanie o nieetyczne zachowanie urzędnika, np. oczekiwanie przyjęcia łapówki. - Żadna z ankietowanych 935 osób nie spotkała się z takim zachowaniem pracownika starostwa - stwierdziła dr Teresa Jemczura goszcząca na sesji samorządu.
Urzędników z placu Okrzei określono w ankietach jako osoby o wysokiej kulturze osobistej, uprzejme i życzliwe. Aż 63% respondentów nie korzystało ze strony internetowej starostwa.
Jakie są oczekiwania ankietowanych wobec urzędu?
- wydłużenie pracy do godz. 19 w piątki (przynajmniej tak długie dyżury raz w miesiącu);
- instalacja windy;
- zwiększenie liczby stanowisk obsługujących,
- uruchomienie kasy w każdym z biur,
- sygnalizacja świetlna informująca o wolnym stanowisku,
- większy parking;
- udzielanie bezpłatnych porad prawnych przez radcę prawnego;
- otwarcie bufetu dla klientów urzędu oraz automatu z napojami;
- klimatyzacja pomieszczeń gdzie obsługiwani są klienci;
Ludzie
inspektor ds. inwestycji w gminie Rudnik, były Starosta Raciborski