Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Koszulki kibica – czy można nosić logo bukmachera?

Czy fani futbolu mogą bez przeszkód poruszać się w odzieży sygnowanej logo firm bukmacherskich – sponsorów drużyn – w tym wejść na stadion podczas EURO 2012 w koszulkach ulubionego klubu?

Koszulki kibica – czy można nosić logo bukmachera?

EURO 2012 rozpocznie się już za niecały rok. Przez ponad dwa tygodnie kibice będą świętować na ulicach Warszawy, Poznania, Wrocławia oraz Gdańska. W wielu przypadkach ubrani będą w sportowe koszulki reprezentacji i swoich ulubionych klubów.

Obowiązująca od stycznia 2010 roku ustawa o grach hazardowych wprowadziła generalny zakaz reklamy zakładów wzajemnych. Odnosi się on do prezentowania przez bukmacherów znaków towarowych i innych symboli graficznych, z wyjątkiem informowania o sponsorowaniu. Zakaz (zawarty w art. 29 ustawy) dotyczy zarówno zlecających reklamę, jak i wszelkich firm czy osób fizycznych, które ją umieszczają lub czerpią z takiej reklamy korzyści. Za naruszenie Ustawy grozi wysoka kara grzywny.

W tej sytuacji kibice mogą mieć uzasadnione wątpliwości, czy bez ryzyka surowej kary mogą założyć koszulkę klubową z logo bukmachera. Odpowiedź na to pytanie zależy od kontekstu.

- Należy odróżnić sytuację, gdy kibic danego klubu zakłada koszulkę prywatnie – utożsamiając się z ulubioną drużyną lub piłkarzem – od zamierzonego budowania przekazu reklamowego. Trudno sobie wyobrazić, że urząd celny, który odpowiedzialny za ściganie naruszeń ustawy hazardowej – będzie karał każdego, kto nosi odzież z logotypem bukmachera. Dodatkowo, rozdawanie gadżetów kibicom sponsorowanej przez bukmachera drużyny na przykład w ramach konkursu dla widowni, mieści się w dozwolonym Ustawą informowaniu o sponsorowaniu. Nie można zatem następnie karać kibiców na używanie tych gadżetów– mówi Dominik Jarawka, prawnik Fortuny zakłady bukmacherskie.

Natomiast rzeczywiście karze podlegać mogą inicjatorzy i uczestnicy zorganizowanej kampanii, polegającej na noszeniu gadżetów sygnowanych logo bukmachera i mającej na celu reklamę zakładów wzajemnych.

Zarówno podczas wielkiego święta futbolu w Polsce, EURO 2012, jak również na co dzień kibice nie muszą obawiać się kary za noszenie koszulek i innych gadżetów klubowych, na których widnieje logo bukmachera.

(red.)

Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~marcin (87.101. * .60) 02.11.2011 14:04

Jednym slowem PARANOJA