Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Złe oznakowanie dojazdu do Mikołajczyka

 

Na ulicy Mikołajczyka został wprowadzony ruch jednokierunkowy. Jednak ta zmiana nie pociągnęła za sobą odpowiedniego oznakowania na ul. Rybnickiej, co powoduje niepotrzebne zamieszanie w ruchu drogowym.

Złe oznakowanie dojazdu do Mikołajczyka

 

Na problem zwraca uwagę nasz Czytelnik. - Kierowca jadący ul. Rybnicką od Wodzisławia dowiaduje się, że nie może wjechać na ul. Mikołajczyka dopiero kiedy chce skręcić. Jest to niedopatrzenie, gdyż jest to ruchliwa DK 78 (ul. Rybnicka – przyp. red.) i może powstawać niepotrzebny bałagan w ruchu drogowym – informuje Czytelnik.

Jadąc ul. Rybnicką kierowca widzi jedynie znak ostrzegawczy o skrzyżowaniu z drogą podporządkowaną z obydwu stron. Przy Rybnickiej nie ma żadnej informacji o zakazie wjazdu w ul. Mikołajczyka. Zdaniem Czytelnika sprawę rozwiązałby znak zakazu skrętu w lewo.

Ulicą Mikołajczyka dotąd wjeżdżało się i wyjeżdżało z osiedla. Teraz droga służy jedynie do wyjazdu. Wjazd na osiedle usytuowany jest kilkaset metrów powyżej. Naszym zdaniem przydałoby się ten wjazd lepiej oznaczyć, ponieważ kierowcy nie znający dobrze terenu mogą go zwyczajnie przeoczyć. Przy ulicy stoi tylko znak oznajmujący, że jest to droga dojazdowa. Ale znów nie ma żadnej informacji, że w istocie to dojazd do osiedla wprowadzony w związku ze zmianą organizacji ruchu na Mikołajczyka. Na pierwszy rzut oka ulica przypomina drogę prowadzącą do lasu, a nie do zabudowań, których w ogóle nie widać zza drzew.

- Zaraz po Wszystkich Świętych zajmę się sprawą – mówi Arkadiusz Łuszczak, naczelnik wydziału komunikacji wodzisławskiego starostwa nam naczelnik.

42 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~magistry (80.238. * .12) 25.11.2011 15:02

pajac jakis wymyślił strefę,wymienic słupy energetyczne,bo ledwo stoją to nie wymyślą,drzewa przyciąć też trudno,tabliczke pokazującą wjazd na osiedle nie ma kto postawić,panowie z UM zajmijcie sie naprawdę rzeczami pożytecznymi.

~do mieszkanka (80.238. * .12) 24.11.2011 17:59

chodnika nie zrobia bo dwa lata temu odpowiedziała GDDKiA że nie widza potrzeby zrobienia tam w kierunku Wodzisławia chodnika.Gdzie wasi radni,nie widza problemu? Bo po wyborach.

~mieszkanka~` (89.68. * .59) 24.11.2011 17:37

odnosnie chodnika w strone Wodzisławia,cos zaczyna się tam dziac nie wiem czy robią chodnik czy tylko utwardzaja pobocze ale cos robia...czy ktos wie co?

~tak (80.238. * .12) 22.11.2011 20:17
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

zamiast zając się przejściem dla pieszych i chodnikiem w strone Wodzisławia,to zajmuja sie bzdurnymi znakami

~~mieszkanka~ (89.68. * .59) 20.11.2011 21:29
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

no właśnie- takie mydlenie ludziom oczu:((

~pijar PO (80.238. * .12) 20.11.2011 15:24
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

bo przy zmianie znaków najmniej wysiłku ,a cos się dzieje,ha,ha

~~mieszkanka~ (89.68. * .59) 19.11.2011 15:12
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

znaki parkingowe tez powinny zniknac bo komu one tam potrzebne,kazdy i tak chce parkowac pod swoimi oknami,zeby miec oko na auto.Od znakow wskazujacych od którego miejsca mozna parkowac i po której stronie ulicy miejsc parkingowych nie przybyło. Moze by tak konkretny parking UM zrobił taki z prawdzwego zdarzenia wyłozony kostką.A do tego klomby z kwiatami,ławeczki pod kazdym blokiem ,no i koniecznie sygnalizacje nad przejsciem dla pieszych.To przeciez dla bezpieczenstwa mieszkancow i nie tylko!!!!!że juz nie wspomne o dalszym odnawianiu pozostałych blokow,odmalowaniu klatek schodowych i zrobieniu centralnego ogrzewania. To tez w trosce o srodowisko.Takze jak widac potrzeby sa duze i mysle ze zrealizowanie tych, ktore zostały tu wymienione napewno bardziej ucieszyłyby mieszkancow WYSPY niz znaki parkingowe czy zakazy wjazdu.Trochę rozsadku panowie urzednicy w wydawaniu pieniedzy,i podejmowaniu decyzji...

~no to (87.239. * .60) 19.11.2011 08:00

to znaczy że czytelnik miał rację,nie pan naczelnik

~do mieszkanka (80.238. * .12) 18.11.2011 22:58
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

usuneli bo żle postawili,trzeba ich bylo upomnieć,ze jak cos robia to ma to byc zrobione prawidłowo,po upomnieniu poskutkowalo

~dzień świra? (80.238. * .12) 18.11.2011 22:55
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

na siłe uszczęśliwiają mieszkańców robiąc przy okazji zamieszani z znakami ,postawcie lepiej oznakowanie że tam jest osiedle,bo narazie to kazdy myśli że tam jest las

~badzcie poważni panowie z UM (80.238. * .12) 18.11.2011 22:18
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

no właśnie pana naczelnika z Starostwa nie interesuje sie tym aby mieszkańcy mogli przejśc na druga stronę bardzo ruchliwej DK 78 (Rybnicka w Radlinie) tylko wypowiada się w sprawie oznakowania.A juz wyjaśnienia pana z UM Radlin sa komiczne bo mówi że ta zmiane zrobili z powodu braku miejsc do parkowania.On chyba nie wie o której ulicy mówi,bo jakby wiedział to by sie nie osmieszał.Przyszła moda na stawianie oznakowania stref i oni czyli urzędasy tez takie chcą miec w Radlinie.Racjonalnego wytłumaczenia tego zamieszania z znakami niema.Panowie bądzcie powazni i zostawcie tak jak było całe lata.

~~mieszkanka ~ (89.68. * .59) 18.11.2011 00:34
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

I chwała tym co usunęli te znaki ,czy miasto nie ma na co wydawac pieniedzy??takie znaki za darmo przeciez nie są, A moze by tak sygnalizacje na przejsciu dla pieszych zrobić?ta droga jest tak ruchliwa a przejscie z osiedla na drugą strone graniczy z cudem.Na tej drodze na wysokosci osiedla doszło juz do tylu smiertelnych wypadkow i nie tylko ze trudno to zliczyc:(Uwazam ze te znaki nikomu do szczescia nie sa potrzebne ,tylko wprowadzały zamieszanie, a mieszkancy osiedla przeklinaja tego kto to wymyslił.Moze by tak najpierw zapytac mieszkancow co o tym sądzą??Prosze o rozsadek nim znow wydacie nasze pieniadze na kolejne znaki i apeluje o sygnalizacje nad przejsciem dla pieszych!!!!!

~do a.luszczak (87.239. * .60) 17.11.2011 14:03
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

coś twoje wyjaśnienia nie wypaliły,znaki zdjęli,bo były żle postawione,nie może sobie każdy robić jak chce

~tak (87.239. * .60) 17.11.2011 13:16
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

do czasu dogadania się z GDDKiA usuną nowe oznakowanie,bo tak trzeba,a nie na hurra

~no (80.238. * .12) 09.11.2011 15:06
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

zaczeli od końca,zamiast wyciąc polowę tych topól i zadbać o osiedle to znaki zmieniaja.Tam z Rybnickiej nie widać że tam strefa,że tam wogule ktos mieszka

~ale filozofie (80.238. * .12) 09.11.2011 10:12
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

czy nie mozna było wszystko uzgodnić jak sie chcialo stawiać znaki ? Strefę mozna było oznaczyc blizej bloków,i znaki zostawić.Dać zakazy skrętu i po sprawie.

~śmieszne zmiany (80.238. * .12) 07.11.2011 19:41
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

bo wszyscy maja strefy i tu też chcieli mieć,takie zabawy dorosłych dzieciaków

~poco to zamieszanie? (80.238. * .12) 06.11.2011 13:09
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

akurat w tym miejscu cisnie sie pytanie "komu to przeszkadzało",niewiem czym kierował sie ten co stoi za zmiana ruchu na ul.Mikolajczyka,całe lata nic nie przeszkadzalo,jak juz to zasadny byłby wjazd od Wodzisławia,a wyjazd od Rybnika,bo z góry jadąc to nie wiadomo że tam osiedle.

~do ema (80.238. * .12) 06.11.2011 11:32
oceniono 8 razy
4
Zgłoś

no to zdjąć wszystkie znaki,jakos przeżyją,tobie te gazy z koksowni zaszkodzily

~ema (31.62. * .143) 05.11.2011 21:41
oceniono 10 razy
-6
Zgłoś

do niedawna stał zakaz na wjeździe do Hutniczej od Rybnickiej, a na samej Rybnickiej żadnego zakazu skrętu w lewo lub w prawo nie było i jakoś wszyscy dali sobie z tym radę i przeżyli

~do a.luszczak (80.238. * .12) 05.11.2011 18:14
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

niewiem czy to słuszne aby przy drodze krajowej tak ruchliwej robic zamieszanie z znakami,bo niby skrzyżowanie jest a go niema,dziwactwa .Może pan zobaczy ze brakuje 500m chodnika w strone Wodzisławia,często uczęszczane pobocze na Rybnickiej przez pieszych ,często dochodzi tam do potrąceń,przy okazji niech pan o tym tez napisze do GDDKiA.Pozdrawiam.

~a.luszczak (178.183. * .3) 05.11.2011 18:05
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

słusznie - nie mogę wydać dyspozycji żeby je ściągnąć, mogę tylko monitować w GDDKiA. Dlatego wciąż są....

~za lasem mieszkają? (80.238. * .12) 05.11.2011 18:03
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

"Wjazd na osiedle usytuowany jest kilkaset metrów powyżej. Naszym zdaniem przydałoby się ten wjazd lepiej oznaczyć, ponieważ kierowcy nie znający dobrze terenu mogą go zwyczajnie przeoczyć. Przy ulicy stoi tylko znak oznajmujący, że jest to droga dojazdowa. Ale znów nie ma żadnej informacji, że w istocie to dojazd do osiedla wprowadzony w związku ze zmianą organizacji ruchu na Mikołajczyka. Na pierwszy rzut oka ulica przypomina drogę prowadzącą do lasu, a nie do zabudowań, których w ogóle nie widać zza drzew."


Robią sobie strefy zamieszkania,a osiedle za lasem,dobrze to napisane,nie stać juz władz miasta na tablicę informacyjną?Za dużo zachodu?To akurat UM Radlin powinien zadbać o swoich mieszkanców i postawić czytelne znaki że tam jest osiedle.

~tak po prawdzie (80.238. * .12) 05.11.2011 17:56
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

" Zaraz po Wszystkich Świętych zajmę się sprawą – mówi Arkadiusz Łuszczak, naczelnik wydziału komunikacji wodzisławskiego starostwa nam naczelnik."

To cytat z artykułu,ale zarządcą DK78 jest GDDKiA oraz ul.Mikołajczyka UM Radlin,tak więc pan naczelnik nie jest kompetentny do załatwienia tej sprawy.

~pora zająć stanowisko (80.238. * .12) 05.11.2011 16:32
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

mam pytanie dlaczego nie zdjeto tam tych znaków A-6a,jak zmieniono ul.Mikolajczyka w strefę? Znaki maja byc czytelne,nie wprowadzać dwuznacznosci.Zajmij się tym skoro masz coś do powiedzenia,jak piszesz.

~do luszczak (80.238. * .12) 05.11.2011 16:14
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

a najlepiej zobacz na miejscu i sugeruj sie tylko zdjeciem

~do luszczak (80.238. * .12) 05.11.2011 16:06
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

to w takim razie zdjąć a-6a,brak w tym twoim wywodzie logiki

~do a.luszczak (80.238. * .12) 05.11.2011 16:05
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

widać to z jakim skutkiem w powiecie wodzisławskim

~do a.luszczak (80.238. * .12) 05.11.2011 16:03
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

jak tam jest ten znak co widac na zdjeciu,to na ul.Rybnickiej MUSI być znak zakaz skretu w lewo jadąc od Wodzisławia

~a.luszczak (178.183. * .3) 05.11.2011 15:59
oceniono 5 razy
-3
Zgłoś

Mylisz się, to już nie jest skrzyżowanie. Wyjazd ze strefy nie tworzy skrzyżowania (dlatego nie ma znaku A-7). Wyjeżdżający nie wyjeżdża z drogi podporządkowanej a włącza się do ruchu jakby wyjeżdżał z posesji. Zajmuję się tym od lat. Zbędne są też zn. A-6. Pozdrawiam.

~do a.luszczak (80.238. * .12) 05.11.2011 15:54
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

jest widoczny z drugiej strony ulicy,he,he.Ale widocznie jestes urzędnikiem i nie znasz przepisów,bo przewaznie tak jest,że ci co maja wiedziec nie wiedzą,he,he

~do a.luszczak (80.238. * .12) 05.11.2011 15:52
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

mylisz się ,jadąc od Wodzisławia zobaczysz znak kiedy bedziesz chciał skręcić,przed skrzyzowaniem jest znak A-6a i pod nim powinni dołozyć znak zakaz skrętu w lewo (B-21),a jadąc od Rybnika mijamy wjazd na Mikołajczyka i przed przystankiem jest znak A-6a i powinien być jeszcze znak zakaz skretu w prawo tj.B-22 i nie znasz kolego przepisów

~a.luszczak (178.183. * .3) 05.11.2011 15:31
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

Spójrzcie na zdjęcie. Czy ten znak jest niewidoczny? Znaków zakazu skrętu nie będzie, są niepotrzebne.

~znawca (80.238. * .12) 05.11.2011 13:28
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

może już dotarło do urzedników z UM Radlin odpowiedzialnych za oznakowanie dróg,że to nie plac przed urzędem miasta,tu ich droga tworzy skrzyzowanie z DK78(Rybnicka-Mikolajczyka) i trzeba uzgodnień z GDDKiA w sprawie zmiany oznakowania.Bo to że na osiedlu zmienili ruch,robi zmiany w oznakowaniu na DK 78 i wtym cały problem ktorego nie widzieli.

~do ted1 (80.238. * .12) 05.11.2011 11:53
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

ale wyjazd i wjazd na ul.Mikolajczyka to skrzyżowanie z drogą DK 78 i UM Radlin powinien o tym wiedzieć,zmieniajac ruch na swoim osiedlu,wychodzi na to że nie mają pojęcia urzednicy zmieniający to oznakowanie,dobrze o nich to nie świadczy.Oni chyba tylko "swój interes "widzieli,reszta ich nie obchodzi,totalny niewypał z tym oznakowaniem.

~czytelnik 1 (80.238. * .12) 05.11.2011 11:15
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

wyglada na to że UM Radlin postawił znaki na osiedlu nie biorąc pod uwage zmiany oznakowania na DK 78,a to jest istotne,bo tam maja byc znaki zakazu skretu w lewo od Wodzisławia i zakazu skretu w prawo jadąc od Rybnika,no cóz to przerosło urzędników miejskich.Nie mają pojecia że zmieniając znaki na osiedlu należy zmienić także na DK 78 i uzgodnic to z Dyerkcja Dróg Krajowych.Teraz wiedza w czym problem,powinni to naprawić.

~obserwatormediów (80.238. * .12) 05.11.2011 08:48
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

do redakcji dlaczego artykuł jest po części kasowany? cenzura?

~.mhl999 (89.174. * .146) 04.11.2011 14:00
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

ted1 ale ulica rybnicka nie jest już miejską ;-) na niej przecież umieszczone są znaki o drogach podporządkowanych czy zakazach skrętu o których tutaj mowa

~do ted1 (83.5. * .3) 04.11.2011 12:48
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

część tekstu artykułu jest usunięta. Wcześniej było napisane że PZD opracowywał zmiany. Zobacz na post MHL

~ted1 (80.52. * .178) 04.11.2011 12:39
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

do ~cc nie wiem o co ci chodzi z tym PZD jak coś piszesz to najpierw pomyśl. Jeśli chodzi o ul. Mikołajczyka to PZD nie ma z tym nic wspólnego tylko UM Radlin bo to jest droga miejska. Ale niestety takie są tutaj posty, byle coś napisać