Dzień słodkości w jankowickim gimnazjum
Uczniowie zrzeszeni w sekcji przedsiębiorczości zaproponowali kolejną akcję charytatywną, dzięki której będą mogli wesprzeć finansowo znajdującego się w potrzebie młodszego kolegę.
Kolejne przedsięwzięcie na terenie Gimnazjum im. Księdza Walentego w Jankowicach zrealizowali członkowie sekcji przedsiębiorczości (opiekunem grupy jest Edyta Cwanek-Furtak), która działa w ramach projektu „Aktywny w szkole – Aktywny w życiu”. Jest to program edukacyjny finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, a odbywa się pod opieką merytoryczną Uniwersytetu Śląskiego. Tym razem młodzi „przedsiębiorcy” zaproponowali drugą edycję „Dnia Słodkości” (pierwsza tego typu inicjatywa została zrealizowana w zeszłym roku).
Tym razem przygotowano więc domowe wypieki (w zadanie zaangażowali się również rodzice), które sprzedawano na terenie szkoły podczas specjalnego kiermaszu 3-4 listopada. Smaczne ciasta i inne słodkości cieszyły się dużą popularnością wśród uczniów i nauczycieli jankowickiego gimnazjum, a akcja przyniosła zysk w wysokości ponad 180 złotych. Całkowity dochód zostanie przekazany na konta dwóch wybranych młodych ludzi, dla których liczy się każdy przysłowiowy grosz ze względu na konieczność długotrwałego leczenia. Konkretne osoby, które otrzymają pomoc, wybrali sami pomysłodawcy akcji.
Warto nadmienić, że już w zeszłym roku odbył się pierwszy „Dzień Słodkości” w Gimnazjum im. Księdza Walentego, po którym przesłano uzyskane pieniądze leczącemu się dziecku. Poza tym członkowie sekcji przedsiębiorczości – oprócz typowych, warsztatowych spotkań – organizują cykliczne zajęcia dla miejscowych przedszkolaków, a także gości z innych, zaprzyjaźnionych szkół (np. z Rybnika). Warto również wspomnieć o niedawnej akcji charytatywnej na rzecz kontuzjowanego żużlowca, Kamila Cieślara, którą zaproponowali i przeprowadzili jankowiccy gimnazjaliści.
Widać więc, że jankowiccy gimnazjaliści w praktyczny sposób nabywają umiejętności, które będą mogli wykorzystywać przez całe dorosłe życie. Poznanie podstaw marketingu czy zasad funkcjonujących na rynku są przecież konieczne w realiach XXI wieku. Oprócz tych elementów ważna jest również chęć niesienia pomocy ludziom, a kształtowanie wrażliwości na potrzeby innych jest nieocenionym elementem wychowania młodego pokolenia. Liczy się także sama chęć zaangażowania się w akcję i przygotowanie całości „Dnia Słodkości”. Skoro jednak zapału nie brakuje to młodzi „przedsiębiorcy” z Jankowic planują już kolejne działania.
(red.)