Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Radni zbierają podpisy…

„Chcemy, by mieszkańcy mogli taniej wykupić mieszkania należące do miasta” 

Radni: Mariusz Ganita, Ryszard Zalewski i Jan Zemło oraz członek rady dzielnicy Nowe Miasto Roman Kapciak. To autorzy ulotki, która trafiła do mieszkańców Wodzisławia. Panowie pytają w niej mieszkańców, czy są za wprowadzeniem 60-procentowej bonifikaty na wykup mieszkań komunalnych. Zbierają podpisy. – Mamy już ok. 150 podpisów. Jeśli zbierzemy ok. 500 wówczas jako radni przedłożymy stosowną uchwałę do przegłosowania. Jeśli uda się zebrać więcej, może tysiąc podpisów, to dokument będzie inicjatywą uchwałodawczą mieszkańców (taką możliwość daje zmieniony ostatnio statut miasta – przyp. red) – mówi Ryszard Zalewski.

Prawo do 60-procentowej bonifikaty miałby każdy najemca lokalu komunalnego, który zajmuje go dłużej niż 5 lat. Obecnie bonifikata może wynieść maksymalnie także 60%, ale jej otrzymanie jest znacznie trudniejsze. Mogą ją uzyskać jedynie osoby zajmujące mieszkanie bardzo długo, kilkadziesiąt lat (1,5% za rok, maksymalnie 45% zniżki). Do tego blok, w którym mieszkają nie jest ocieplony (10% zniżki) a oni sami są kombatantami (5% zniżki).

Kolejną propozycją radnych jest wystawienie do sprzedaży znacznie większej liczby mieszkań. Limit na 2012 r. zakłada sprzedaż 10 mieszkań. Z poprzednich lat do sprzedaży zostały 33 mieszkania, więc łącznie miasto może sprzedać w przyszłym roku 43 lokale. - My proponujemy, by co roku wystawiano na sprzedaż 200 mieszkań – mówią pomysłodawcy inicjatywy.

Prezydent twierdzi, że nie zna projektu, który proponują radni i trudno mu komentować całą inicjatywę. – Radni nie poruszali tej sprawy na komisjach ani na sesji rady miejskiej więc nie wiem co dokładnie zamierzają przeforsować. Wygląda jednak na to, że ich propozycja wymaga zmiany kilku uchwał rady miejskiej – mówi Mieczysław Kieca, prezydent Wodzisławia. Jego zastępca Eugeniusz Ogrodnik obawia się, że realizacja postulatów trójki radnych doprowadziłaby do pozbycia się miejskich zasobów mieszkaniowych w ciągu kilku lat. – Sprzedane mogą być mieszkania spełniające określone warunki, m.in. nie powinny być zadłużone. Jeśli połowa z ok. 2,3 tysiąca mieszkań jest zadłużona, to łatwo policzyć jak szybko byśmy pozbyli się mieszkań systematycznie opłacanych – mówi prezydent Ogrodnik.   

Radny Jan Zemło uważa, że problemu by nie było, gdyby miasto budowało nowe mieszkania. – Od lat nowe budynki nie powstają. Za prezydentury Adama Krzyżaka zagospodarowano budynki na ul. Kokoszyckiej i w Karkoszce. Potem już nie działo się nic w tej kwestii – twierdzi radny Zemło.  

(raj) 

Ludzie

Mariusz Ganita

Były Radny Miasta Wodzisławia Śląskiego, były prezes Spółdzielni Mieszkaniowej "Orłowiec" w Rydułtowach

Mieczysław Kieca

Prezydent Wodzisławia Śl.

Ryszard Zalewski

Radny Powiatu Wodzisławskiego

213 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Podpisz się... (80.238. * .20) 29.12.2011 16:24
oceniono 13 razy
-1
Zgłoś

Zemło to karierowicz ,

~sum (77.255. * .148) 29.12.2011 14:50
oceniono 13 razy
7
Zgłoś

A jednak Zemło to super gość wygrywa wybory jako radny, teraz czytam rozdzielił W-w i wszystkie gminy nawet nie myślą o powrocie. To co robi reszta tych nieudaczników w radzie i przy władzy

~do tego co marzy (188.0. * .65) 29.12.2011 14:41
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Powiem jedno jak byś ty miał łeb na karku to nie użalał byś się , nad sobą i nie pokazywał swojej nieudolności,bystry umysł to zaleta, nie wada, marzenia rzadko się spełniają zabieraj się do myślenia i pracy bo bez tej drugiej tacy jak ty mają zawsze problemy(.A mnie się marzy cysterna paliwa za friko)chociaż żadnego pojazdu nie posiadam.

~hihi (188.0. * .65) 29.12.2011 14:38
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Racja Max - Faktor ale to trza wiedzieć jak a tam niektórzy radni ani czytać nie umieją

~do poniżej (188.0. * .65) 29.12.2011 14:35
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

to prawda a co najważniejsze we wszystkich tych miejscowościach dzieje się teraz o wiele lepiej niż w Wodzisławiu

~Max- Faktor (77.255. * .148) 29.12.2011 14:35
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Każdy radny też może złożyć projekt uchwały

~do Podpisz się (77.255. * .148) 29.12.2011 14:23
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Jak się czyta wpisy niektórych idiotów to tego się nie da czytać, oddzielenie Rydułtow to zasługa Tatury, Semana i Sikory,Marklowic to obecny wójt Chruszcz, i Skupień, Pszów to Zemło, a Radlin to Magiera i Rduch

~Xfaktor (80.238. * .13) 29.12.2011 14:00
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Zgadajcie sie z polakiem on też zbiera podpisy.

~do tego z orłowca (84.10. * .195) 29.12.2011 13:58
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Orłowiec ma się dobrze-patrz Zarząd i Rada Nadzorcza,co innego mieszkańcy-ciągłe podwyżki,konta wyczyszczone po poprzednikach i teraz te 10mln pożyczki.Okna były 50/50%teraz 100% żyć nie umierać!!!!Kiedy podwyżki funduszu remontowego/nie przed wyborami?szanowna Rado-co?/,a termomodernizacyjny kiedy podwyżka?

~A mnie się marzy (95.50. * .170) 29.12.2011 12:54
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

Kupić sobie mieszkanie jak prezez G. za 95tys. i to ponad 80m2. Alez on ma szczęście. (przynajmniej tak wynika z oświadczenia majątkowego naszego radnego) Ten człowiek to ma łeb na karku! Ciepła postadka+ tanie mieszkanie= Życ nie umierać.

~polak (84.82. * .152) 29.12.2011 11:46
oceniono 9 razy
3
Zgłoś

Pogonić tych urzędasów z ZGM i R którzy biorą kasę za nic.
Tam są układy i wielkie pieniądze wydawane bez kontroli.
Precz z Dyrekcją ZGM i R.

~ze Orłowca (188.0. * .65) 29.12.2011 10:04
oceniono 6 razy
2
Zgłoś

Co ci zrobił , że wypisujesz taki bzdury nie podziękował za regularne płacenie czynszu,Orłowiec mo się dobrze i niech tak zostanie, czynsze są tańsze jak w Wodzisławiu na komunalkach :,do sprawdzenia?bloki się ociepla klatki maluje zacznij myśleć jak taki jesteś niezadowolony to się wybuduj a 10 mln. na 10 lat na zasobach 5 tysięcy mieszkań to jest ślina .popatrz jakie okna za Mazurka były wymieniane a za pana Ganity i sie nie odzywej j bo nie mieszkasz na Orłowcu a za pomówienia o zadłużeniu powinien ci zrobić sprawa !!.

~Podpisz się... (77.253. * .138) 29.12.2011 09:44
oceniono 15 razy
3
Zgłoś

Zemlo szpec od likwidcji wszystkiego, najpierw zlikwidowal Wodzislaw terytorialnie( rozbiory to jego robota) a teraz trzeba Wodzislaw dobic finansowo i rozdac majatek. Jak osoby takiego pokroju mozna wybierac do wladzy. Zawada, czy Wy jestescie az tak ograniczeni??

~radlinianin (84.10. * .195) 29.12.2011 09:35
oceniono 8 razy
-2
Zgłoś

Duet Ganita/Materna=likwidacja firmy!!!!

~do poprzednika (84.10. * .195) 29.12.2011 09:32
oceniono 9 razy
-1
Zgłoś

Masz rację.On zrobi wszystko by ocalić tyło i jeszcze dobrze zarobić,nie patrząc na konsekwencje.Zawsze rozdawał nie swoje,a ludzi wpuszczał w maliny!!!Myślę że kiedyś to wszystko odda z nawiązką!!!!!

~Rydułtowik (84.10. * .195) 29.12.2011 09:26
oceniono 9 razy
1
Zgłoś

Ganita doprowadził do ruiny spółdzielnia Orłowiec;jest zadłużona na kilanaście milionów,a teraz chce wziąść pożyczka na 10 mln,ze spłatą do 2022 roku.Czynsze największe w rejonie-niesłuszne!!!!!!Tylko go słuchajcie,a daleko zajdziecie!!!!!!

~Obserwator Roman (188.33. * .77) 28.12.2011 23:10
oceniono 10 razy
0
Zgłoś

Zemło, Zalewski Ganita brawo !

~do xyz2 (188.0. * .65) 28.12.2011 19:56
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Jak ktoś mieszka i opłaca oraz utrzymuje to mieszkanie .przez 20 albo więcej lat, to przez same opłacanie spłacił już to mieszkanie, ty miałeś wybór z którego nie skorzystałeś i przykro powiedzieć tak działa rynek wtórny , mieszkania nowe są w cenach podobnych jak stare , no ale decyzja była twoja

~edi (83.22. * .147) 28.12.2011 19:52
oceniono 9 razy
-1
Zgłoś

kim są Ci radni co wyskakują z takimi pomysłami?

~do poniżej (80.238. * .20) 28.12.2011 19:47
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

@osa,dziewczyno na to musi byc uchwała rady miasta,teraz podpisz petycję,potem wykupisz mieszkanie,tanio,

~osa (80.238. * .28) 28.12.2011 19:45
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

a ile za metr beda liczyc czy ktos wie?

~sprzedaż mieszkań (80.238. * .20) 28.12.2011 19:42
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

sprawa jest prosta i do zrobienia ,sprzedać mieszkania za niska cenę,powstają wspólnoty,sami będą dbac o swoje domy,gmina przestanie dopłacać ,remontować itd.,jak widać Kieca,Ogrodnik no i pewnie co niektórzy radni nie maja pojęcia jak się do tego zabrać,podpowiem- wiekszość miast ma ten problem dawno z głowy,miejscy prawnicy niech poszukają takie gminy i wezmą z nich wzór,życzę owocnej pracy,

~xyz2 (80.238. * .23) 28.12.2011 19:40
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Jak stare mieszkania na 30 lat !!!!? Ja piszę że my wszyscy młodzi musimy brać kredyty na 30 lat żeby kupić zdewastowane mieszkania do całkowitego remontu !!! A ktoś kupuje sobie za psie gówno !!! Nie obchodzi mnie w jakim stanie są te mieszkania komunalne !!! Ja też kupiłem mieszkanie do całkowitego remontu i też musiałem wziąść kredyt na 30 lat. Więc czemu inni mają mieć możliwość wykupienia za złotówkę ?

~do osa (188.0. * .65) 28.12.2011 19:36
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

No to pisz, o tym marnotrawstwie, takie rzeczy nie mają prawa bytu ,te mieszkania są prywatne czy co , ten problem by załatwiły ,tanie wykupy.

~2B (87.205. * .219) 28.12.2011 19:32
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

Czynsz który mają płacić najemcy lokali komunalnych ledwie pokrywa wydatki miasta na utrzymanie budynków komunalnych. Przy obecnym zadłużeniu najemców lokali komunalnych - ok. 3 mln złotych miasto albo te pieniądze wyłoży i wpompuje w postkomunistyczy i archaiczny zgmir albo za chwilę te budynki się rozsypią. Wybór jest prosty - sprzedać mieszkania i koszty utrzymania budynków przełożą się na właścicieli lokali. Nie wiem dlaczego prezydent tego nie widzi. Chyba dlatego że z tych czynszów płaci wysokie pensje dwom (sic!) nieudolnym dyrektorom zgmir

~osa (80.238. * .28) 28.12.2011 19:15
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

wiem co jest czynsz a co media ty sie najpierw zorientuj ile sie placi np na 30 lecia za spoldzielcze 42m a ile za komunalne za 42 m i sobie porownaj inie wypisuj tu glupot ze miasto doplaca do mieszkan ,administracje stac na to zeby kierownika do sraw technicznych wozil osobisty kierowca po osiedlu, bo on jest wozony ipatrzy jak sprzataczki pracuja to jest marnotrastwo naszych pieniedzy ,duzo by tu pisac na ten temat

~do poniżej (80.238. * .20) 28.12.2011 18:53
oceniono 7 razy
3
Zgłoś

te mieszkania muszą byc bardzo tanie,wykup za niską cenę,tak to robia inni,powstają wspólnoty mieszkaniowe ,mieszkańcy sami się rządzą i utrzymują swoje mieszkania,a gmina pozbedzie sie kosztów,

~do xyz2 (188.0. * .65) 28.12.2011 18:39
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Kto kupuje stare mieszkania na 30 letnie raty,człowieku widzisz je na utrzymaniu miasta za 30 lat za taką kasę ,one już dziś mają wiele do życzenia gdzie ty się uchowałeś..

~do osa (188.0. * .65) 28.12.2011 18:32
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Zerknij osa jeszcze raz, ile płacisz czynszu, Czynszu,? a najlepiej idż do szkoły nauczysz się czynsz+ media = 620 zł.

~xyz2 (80.238. * .23) 28.12.2011 18:32
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

Jak mieszkają tam ludzie których stać na opłaty !!!! To niech kupują mieszkania za cene która panuje na rynku !!! Po 100 tyś !!! Dlaczego jedni muszą się pakować w kredyty na 30 lat i płacić do końca życia a inni kupują sobie za złotówkę ? Ci którzy pakują się w kredyt ciężko mają spłacać raty a dodatkowo robić opłaty za mieszkanie ! Dlaczego inni mają mieć lżej ?

~osa (80.238. * .28) 28.12.2011 18:09
oceniono 6 razy
-4
Zgłoś

puknij sie w leb mieszkam na 26 marca i place za mieszkanie komunalne 620 zl
!!! to sa teraz najdrozsze mieszkania nawet spoldzielcze sa tansze ,mam 42 metry!!!

~3 -nie (188.0. * .65) 28.12.2011 18:01
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Czy pan panie Ogrodnik czasem za mocno nie przesadza.? Czy pana opinia nie jest za bardzo przerośnięta.? Czy nie potrzeba poprosić kogoś o opinię np. osobę kompetentną w tej dziedzinie ?.>> jest 21 wiek potrzeba się wyzbywać czworaków..

~Podpisz się... (80.238. * .20) 28.12.2011 17:57
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

@osa,takich czynszów nie ma w mieszkaniach komunalnych,to zawsze były i są najtańsze mieszkania dotowane przez gminę czyli wszystkich podatników,

~do osa (188.0. * .65) 28.12.2011 17:42
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Bo miastu musi pasować,kapujesz płacisz za tych co nie płacą , to w twoim interesie najbardziej było by na rękę takie rozwiązanie tych radnych.

~osa (80.238. * .28) 28.12.2011 17:31
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

nie wiem o jakich czynszach dotowanych tu mowicie bo te mieszkania sa drozsze niz spoldzielcze za 42m place 620 zl

~@wodzio (80.238. * .20) 28.12.2011 17:27
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

mądra wypowiedź jest oczywiście Twoja nie Wodzika,który jest złośliwy i zawistny,

~sprzedaż mieszkań (80.238. * .20) 28.12.2011 17:24
oceniono 8 razy
2
Zgłoś

nareszcie mądra wypowiedź, obiektywna,trzeba sprzedać mieszkania i nie dopłacać do nich,ludzie z waszych podatków dopłacacie do tych co mieszkają w tych mieszkaniach,a mieszkają w nich też ludzie,których stac na opłacanie niedotowanego czynszu, jezeli wykup mieszkań bedzie za przysłowiową złotówkę to mieszkańcy zapłacą za zaległe czynsze bo inaczej nie bedą mogli kupić tych mieszkań, tak więc zniknie problem zadłużenia i utrzymania tych zasobów,

~Wodzik (109.197. * .189) 28.12.2011 17:19
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

mieszkańcy domów jednorodzinnych w Wodzisławiu zbierają podpisy o zwolnienie od podatków. Mamy już 998 podpisów

~wodzio. (188.0. * .65) 28.12.2011 17:17
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

Zaczynam się zastanawiać ,co ludzie z Wodzisławia noszą pod czapkami,? bo mi nikt nie powie że włosy i rozum . Upierać się przy niepotrzebnych kosztach ,które wynikają z utrzymania takich mieszkań, czynsze w żadnym przypadku tego nie pokrywają.Nie wiem w jakim procencie miasto dokłada z budżetu miasta między innymi podatków wszystkich mieszkańców? ,ale na pewno ,na tych mieszkaniach wychodzi , na bardzo duży minus, i zgadzam się z radnymi, miasto zostałoby w wielkim stopniu odciążone z utrzymywania mieszkańców o różnej skali dochodów i majętności ,tak się dzieje w innych miastach i się sprawdza..