Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Siedlaczek nie chce płacić abonamentu RTV dwa razy

Poseł PO z Rud skarży się ministrowi kultury na pomysł KRRiTV by abonament płacić razem z rachunkiem za prąd.

Siedlaczek nie chce płacić abonamentu RTV dwa razy
Poseł PO Henryk Siedlaczek zainteresował się nowym pomysłem na ściąganie abonamentu RTV

Henryk Siedlaczek złożył interpelację do ministra kultury i dziedzictwa narodowego, że propozycja Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiTV) wzbudza wśród społeczeństwa powszechną niechęć i poczucie formalnego przymusu do opłacania stacji publicznych. 

Poseł dziwi się, że ma płacić abonament niezależnie od tego, czy uiszcza abonament platformy cyfrowej, czy też nie. - Powstanie zobowiązanie do wpłacania drugiego – przymusowego abonamentu za telewizję publiczną - podkreśla w swym piśmie. Kończy je pytaniem do ministra czy podwójne opłacanie abonamentu jest zdaniem resortu rozwiązaniem właściwym?

Ludzie

Henryk Siedlaczek

Były poseł na Sejm RP, radny sejmiku śląskiego, senator XI kadencji

32 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~proszę (83.10. * .155) 03.01.2012 20:54
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

zaproponować panie posle żeby nie płacic podatku pit bo płacimy go w benzynie

~do skoro (188.0. * .65) 03.01.2012 20:02
oceniono 8 razy
6
Zgłoś

Ciebie położna zamiast w dupa to ,w głowa trafiła, wszyscy płacimy jakieś abonamenty,i to potrzeba wyprostować żeby nie płacić podwójnie.np. Polsat -Cyfra ,- N,- Kablówka..........a telewizja publiczna z g...em na ekranie.

~PŁATNIK (87.205. * .79) 03.01.2012 19:39
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

TA NASZA WARSZAWA WYMYŚLA CORAZ NOWSZE OBOWIĄZKOWE OPŁATY

~skoro (83.10. * .155) 03.01.2012 19:32
oceniono 8 razy
-8
Zgłoś

w niemczech każdy pracujący płaci abonment to może brać przykład od mądrzejszych a nie nawoływać do łamania prawa panie posle

~Podpisz się... (87.205. * .128) 03.01.2012 19:30
oceniono 10 razy
10
Zgłoś

Ja nie rozumiem jednego: jestem posiadaczką cyfrowego Polsatu, za który płacę dość wysoki abonament (prawie 80,-). W tym pakiecie mam również TVP1 i TVP2(programu regionalnego nie mam chociaż do Katowic mam przysłowiowy rzut beretem). W związku z tym proszę mi wyjaśnić dladzego mam po raz drugi płacić abonament TVP skoro już go opłaciłam platformie cyfrowy Polsat? Niech TVP rozlicza się z cyfr. Polsatem. Przecież linię telefoniczną zakładała Telekomunikacja Polska, ja korzystam z usług innego operatora i nikt mi nie każe płacić daniny telekomunikacji! A może oni dopiero teraz się obudzą?!
A wracając do abonamentu TVP, to niech mi te kanały zablokują i tak nie ma tam nic nowego tylko same powtórki, to w imię czego mam płacić abonament. Te wszystkie filmy, które "lecą" w TVP można z pamięci cytować.
To tyle w tym temacie.

~do szatan (188.0. * .65) 03.01.2012 17:57
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

A teraz my się jeszcze dociepnymy do tego 54 euro abonamentu , do ratunku euro , życzyniem Tuska , żyć nie umierać..

~szatan (217.233. * .78) 03.01.2012 17:51
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

napisalem ile wynosi abonament kwartalnie i kto jest zwolniony

~do szatan (188.0. * .65) 03.01.2012 17:47
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Szatan to nie jest o bezrobotnych to z innej bajki..

~szatan (217.233. * .78) 03.01.2012 17:28
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Niemcy placa 54 euro na kwartal Studenci sa zwolnieni z oplat tak samo bezrobotni tak zwani hart 4 jest ich 6 milionow nie ktorzy sa nawet 20 lat bo panstwo mieszkanie oplaci prad gaz i jeszcze na emeryture minimalna maja oplacane do lekarza za darmo lekarstwa tez darmowe gebis tez dentysta zrobi za darmo fakt ze tani ale zrobi wiec poco lenie maja robic

~do poseł ? (83.27. * .30) 03.01.2012 16:51
oceniono 9 razy
9
Zgłoś

za posiadanie odbiornika rtv płacę w sklepie kupując go,a abonament dotyczy OGLĄDANIA programu telewizyjnego i tak powinno być.Jeśli płacę za CYFRĘ + lub CYFROWY POLSAT to znaczy że korzystam z tych kanałów i niech sobie telewizja publiczna zakoduje swoje programy,bo nie są mi potrzebne.Nie korzystam z nich więc za co mam płacić?

~.mhl999. (89.174. * .146) 03.01.2012 16:35
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

takich starych, martwych przepisów jest trochę więcej ;-)

~do a jak (188.0. * .65) 03.01.2012 14:23
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Dziękuję za mianowanie , proszę sprawdzić w jakiej formie płacą i czy Niemcy zgodzili by się na podwójne abonamenty przy wielokrotnie większych zarobkach niż nasze za tak denną telewizję publiczną ..

~szatan (217.233. * .108) 03.01.2012 14:18
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

no i macie rzady PO

~a jak (212.160. * .70) 03.01.2012 14:10

to jest panie pośle w niemczech? Czy tam trzeba płacić czy też nie?

~do .mhl999 (188.0. * .65) 03.01.2012 14:06
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

To ty się teraz obudziłeś , przepisy są stare i nie na czasie,te przepisy dobre były za Wilusia a nie w erze obecnej telewizji chcę płacić za towar a nie za WIDZIMISIĘ.....

~.mhl999. (89.174. * .146) 03.01.2012 13:51
oceniono 4 razy
-4
Zgłoś

@uzywajacy te przepisy istnieja wręcz od wielu wielu lat - teraz się obudziłeś?

~UŻYWAJĄCY (83.30. * .113) 03.01.2012 12:21
oceniono 8 razy
8
Zgłoś

"płaci się za używanie tv czy radia" ktoś napisał za niedługo nasi pseudo rządzący wymyślą podatek za używanie pralki mikrofalówki odkurzacza tostera no i żony CHORY TO KRAJ !

~szokowany (217.233. * .108) 03.01.2012 12:05
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Posiadam mieszkanie wlasnosciowe ktore stoi puste bez telewizora i radia gdyz sam mieszkam za granica z cala rodzina czasami sasiadka idzie podlac kwiatki czy otworzyc okna to tez bede placil abonament

~ż (188.0. * .65) 03.01.2012 11:56
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

Tu pana panie Siedlaczek popieram , ja posiadam nie tylko telewizor radio ale :pralkę - lodówkę i inne potrzebne urządzenia zakupione za moje pieniądze do których państwo mi się nie dołożyło, programy odbieram i regularnie opłacam do Polsat- cyfra, to dlaczego na mnie się wymusza drugi raz płacenie abonamentu programy publiczne mnie nie obchodzą więc niech są zakodowane,czy ja w przyszłości nie doczekam się,wykupywania biletów jak będę chciał oglądać film .

~zzz (93.105. * .118) 03.01.2012 09:50
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

nie mam telewizora to tez bede placil? ten kraj to cos wiecej niz Meksyk :D

~zxc (83.29. * .203) 03.01.2012 09:46
oceniono 7 razy
3
Zgłoś

Czyli panie Pośle Siedlaczek do tej pary nie płacił pan obowiązkowego Abonamentu (proszę nie mylić z abonamentem platform cyfrowych)? Proszę o odpowiedz!

~protestujmy (83.22. * .63) 03.01.2012 08:53
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Siedlaczek chyba nie zna ustawy podając argument o drugim abonamencie, ale uważam, że w tym wypadku cel uświęca środki czyli trzeba protestować przeciwko przymusowi płacenia za publiczną TV wszelkimi metodami.

~.mhl999. (89.174. * .146) 03.01.2012 08:39
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

@TVP poczytaj sobie ustawę z 21.04.2005 roku (Dz.U.05.85.728) w której zapisano, że płaci się za używanie tv czy radia ale DOMNIEMYWA SIĘ, że osoba go posiadająca używa tego odbiornika. Sam jesteś więc sierotą ;-) Co do Siedlaczka to kolejny populista podobnie jak z (bez)płatną A1

~TVP (188.0. * .21) 03.01.2012 07:59
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

@poseł -jakiś Ty durnowaty !!! kiedy sobie kupię auto to idąc twoim tokiem rozumowania powinienem także płacić za benzynę której nie potrzebuję .Oj sieroto ty moja . Niech sobie zakodują swoje programy ,a ja już sobie wybiorę za które chcę płacić abonament .( pewne programy mogli zakodować np TVP-Sport bo cwaniaki zaobserwowali że oglądalność jest spora ,a swoje buble chcą ludziom wcisnąć na siłę ).

~do poniżej (83.238. * .34) 03.01.2012 00:08
oceniono 12 razy
10
Zgłoś

Ale nie w takiej formie jak to chce zrobić KRRiTV! Opłacamy darmozjadów, bzdety z gwiazdami, durne teleturnieje, seriale z pseudoaktorami, itp. Wiesz ile oni w miesiąc w tej TV zarabiają?! Ich misja dawno się skończyła. Tyle świetnych programów które z premedytacją uśmiercili... Telewizja edukacyjna NIE ISTNIEJE! Gwarantuję, że w tej formie nie przetrwają.
9 lat walczyliśmy z TVP (wspólnie z nieżyjącym już Tomaszem Pyciem) o reemisję Sondy, wreszcie po 9 latach powtórzyli... na TVP Historia, bez komentarza... Jak chcesz to płać, ja nie zamierzam dokładać się do najnowszych modeli aut prezesów i niebotycznych gaży celebrytów.

~jestem z abonamentem (93.105. * .221) 02.01.2012 23:23
oceniono 8 razy
0
Zgłoś

Ale płacąc abonament płacimi za misję, jaką tv powinna nieść. i płacimy za to, iż niszowe a wartościowe programy można oglądać w tv. w tv publicznej chyba nie o to chodzi, aby oglądac głupkowate telenowele i durnowate teleturniej bo to można na komercyjnej konkurencji. powinna nieść wartości i edukować. inna sprawa, czy aktualnie to robi!

~poseł? (80.238. * .9) 02.01.2012 22:03
oceniono 14 razy
-10
Zgłoś

pan poseł powinien wiedzieć że płaci się za posiadanie odbiornika rtv a nie za to że ogląda się programy tv czy słucha radia, opłaty za tv sat nie zwalniaja z tych opłat...

~adam 1 (83.4. * .16) 02.01.2012 21:10
oceniono 19 razy
17
Zgłoś

tak niech tv zakoduje swoje programy /panie SIEDLACZEK popieram pana

~do "TV" : (83.238. * .34) 02.01.2012 20:47
oceniono 11 razy
11
Zgłoś

otóż TO... ;) ale wtedy jedyną osobą która oglądała by ichni program byłby tylko pan w "reżyserce" na Woronicza

~TV (188.0. * .21) 02.01.2012 20:37
oceniono 18 razy
18
Zgłoś

Problem jest prosty do rozwiązania ,niech sobie TV-publiczna zakoduje swój sygnał i wtedy kiedy będę czuł potrzebę oglądania TV-publiczną wykupię sobie abonament . Nikt na siłę nie będzie mnie zmuszał do płacenia tego z czego nie korzystam.

~precz z abonamentem (188.137. * .3) 02.01.2012 20:26
oceniono 20 razy
20
Zgłoś

od kilku lat korzystam z płatnej platformy satelitarnej i nie oglądam przeładowanych reklamami i durnymi reklamami z jeszcze durniejszymi serialami publicznymch nadawców. Mogę płacić za radio3, bo tylko tego słucham.

~ZeN (83.238. * .34) 02.01.2012 20:11
oceniono 21 razy
21
Zgłoś

Popieram pana Siedlaczka w całej rozciągłości choć informacja powyżej jest nieprecyzyjna. Jakakolwiek instalacja satelitarna jest wyposażeniem ponadstandardowym i nie zwalnia z opłat... Ale absurdalnym jest aby ktoś nie posiadający odbiornika TV płacił haracz tylko dlatego że posiada inne odbiorniki energii elektrycznej jak piec elektryczny, żarówkę, grzałkę w akwarium czy choćby komputer. Kroją nas gdzie tylko mogą. To jest chore! Wyrejestrowałem tv już dawno, co i innym polecam. A publiczna TV niech zginie i przepadnie!