Adam Zdziebło pyta o linię Wodzisław-Chałupki
Treść oświadczenia senatora Adama Zdziebło, złożonego na szóstym posiedzeniu Senator RP w dniu 16.02.2012r., skierowanego do ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej Sławomira Nowaka w sprawie utrzymania linii kolejowej Wodzisław - Chałupki. Pismo w tej sprawie zostało również wystosowane do zarządu spółki PKP PLK.
Oświadczenie skierowane do ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej Sławomira Nowaka:
Szanowny Panie Ministrze!
Na początku lutego bieżącego roku w mediach pojawiła się informacja o planowanej przez PKP PLK likwidacji linii kolejowej Wodzisław Śl – Chałupki.
W pierwotnej wersji odcinek ten znalazł się w grupie inwestycji zgłoszonych do naprawy głównej, później okazało się jednak, że decyzja o jego zamknięciu jest tylko kwestią czasu. Likwidacja połączenia kolejowego Wodzisław Śl. - Chałupki będzie nieodwracalną stratą dla całego regionu. Linia ta, umożliwia najkrótsze połączenie zachodniej części województwa śląskiego z kolejami czeskimi i stacją Bohumin - jednym z większych i ważniejszych obiektów na terenie działania kolei czeskich, tworzących wraz z innymi tzw. Ostrawski Węzeł Kolejowy. Ze stacji Bohumin dostępne są połączenia do Bratysławy, Wiednia, Brna oraz Pragi.
Powyższa trasa jest ważna nie tylko ze względu na swój transgraniczny przebieg, ale również ze względu na przebiegający nią transport pasażerski i towarowy. Patrząc na sieć dróg w tym rejonie, to właśnie aspekt kolejowych przewozów towarowych jest niezwykle istotny, jako jeden z kluczowych elementów składających się na potencjał rozwojowy tej części województwa. Warto w tym miejscu również dodać, że kompleksowy remont torowiska na tym odcinku wykonano w latach 60-tych ubiegłego stulecia. Brak jasnego sygnału dotyczącego utrzymania opisywanej linii budzi oczywiste obawy, czy nie podzieli ona losu linii 177 łączącej Racibórz z Głubczycami, która od grudnia 2010r. ze względu na zły stan techniczny toru oraz bezpieczeństwo została formalnie zamknięta.
Gdyby tak się stało, wówczas transport kolejowy towarów prowadzonych opisanym odcinkiem musiałby zostać zastąpiony transportem kołowym, co przy istniejącym stanie infrastruktury drogowej w powiatach wodzisławskim i raciborskim i specyfice funkcjonujących tam przedsiębiorstw, może stać się przyczynkiem do znacznego pogorszenia ich pozycji rynkowej. Co za tym idzie, może negatywnie wpłynąć na lokalny rynek pracy.
Szanowny Panie Ministrze, zdając sobie sprawę z ogromu wyzwań, jakie stoją przed sektorem kolejowym, deklarując jednocześnie pełne wsparcie dla pańskich działań proszę, biorąc pod uwagę znaczenie gospodarcze linii kolejowej Wodzisław Śl – Chałupki, o odpowiedź dotyczącą jej przyszłości.
Łączę wyrazy szacunku
Adam Zdziebło
Senator RP
Ludzie
wiceminister, senator
wiecej dyskusji tutaj: http://www.nowiny.pl/80990-odcinaja-raciborz-od-swiata.html
O jakim rozwoju myślicie, to miasto już od dawna się nie rozwija, jest martwym miastem, nikt nie inwestuje. Wystarczy pojechać do sąsiednich miast i zobaczyć jak wyglądają MIASTA i później przyjechać do dzielnicy wodzisław śl. Władzom miasta nie zależy na rozwoju, lepiej mieć święty spokój.
miasto rozwija się tylko wtedy, gdy ma dobrą komunikację miejską,dobre drogi i połączenia PKP i PKS,bez tego ....bez komentarza,
jestem zwolennikiem PO ale takie działania sa jak najbardziej wskazane. Jeżeli region ma sie rozwijać to potrzebna jest dobra komunikacja zarówno drogowa jak i kolejowa. to jest szansa dla całego regionu. Może trzeba znowu zbierać podpisy i wysłać do warszawy!
Na stodolni będziemy jeździć
brawo Panie Senatorze! Linie trzeba zachowac dla regionu.
nawet powinna byc uyrzymana jako alternatywa trasy przez Zebrzydowice w razie jakiejs kraksy czy czegos innego
brzydki łysek
Jak mozna dopusci do zamkniecia tej linii kolejowej ? Trzeba ja raczej szybko modernizowac, zeby to byla szybka kolejka lącząca Bohumin z Wodzisławiem. Dałoby to mozliwosc dogodnych zakupow dla czechow w naszym miescie , a takze naszych tanich( ceny paliwa) wypadow do Bohumina czy Ostrawy . Trzeba rozwijac wspólprace i handel przygraniczny, a nie sie odcinac od swiata. Ze stacji Bohumin odjezdzaja pociagi nie tylko do Pragi i Wiednia ale tez do Krakowa !! i Zakopanego !
Ty się chłopie odłącz od nas nalepiej,na gliwickiej mają tam takie odłączalne pomieszczenia,bedziesz odłączony i będzie Ci lepiej,co za pajac!
A ja mówie wam -CZAS SIE ODŁĄCZYC OD WARSZAWY.. znim nas wykończą....