Godzina wysłania e-maila ma znaczenie
Pracownicy MailChimp.com po przeanalizowali blisko miliard e-maili osób, które korzystają z ich usług, po czym opublikowali wyniki badania, które w pewnym stopniu potwierdzają, że pora wysłania maila ma znaczenie. Okazuje się, że odbiorcy wiadomości różnie na nie reagują o różnych porach dnia i nocy.
Najmniejszy współczynnik odczytanych wiadomości notuje się w godzinach nocnych, czego nietrudno się domyślić. Co ciekawe, nad ranem sytuacja wcale nie wygląda o wiele lepiej. Z każdą godziną jednak odbiorcy otwierają coraz więcej wiadomości. Apogeum przypada na godziny popołudniowe. MailChimp podaje, że najlepiej wysyłać zatem wiadomości od godz. 14.00 do 17.00, bo wtedy mają one największą szansę na natychmiastowe odczytanie.
Wpływ na nasze nawyki pocztowe mają także dni tygodnia. Wiadomo, weekendy pod tym względem wypadają najgorzej. Nie tylko dlatego, że nie czytamy e-maili, ale też ze względu na to, że niewiele ich otrzymujemy. Kiepsko też pod tym względem wypadają pierwszy i ostatni dzień tygodnia roboczego. W poniedziałki i piątki najwidoczniej jesteśmy jeszcze (albo już) na weekendzie, czego widać efekty. Najwięcej wiadomości jest przesyłanych oraz otwieranych od wtorku do czwartku, przy czym daje się zauważyć nieznaczną przewagę tego ostatniego.
(źródło: antyweb.pl)