Rafamet: lepsze wyniki grupy
Grupa Kapitałowa RAFAMET w I kwartale 2012 r. osiągnęła zysk netto w wysokości 1,384 mln zł. Stanowił on 292 proc. zysku netto z I kw. 2011 r.
Przychody ze sprzedaży w całej Grupie Kapitałowej wyniosły 26,279 mln zł wobec 19,577 mln zł wypracowanych w I kwartale 2011 r.
Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A., jako jednostka dominująca w I kwartale 2012 r. osiągnęła wyniki podobne do wypracowanych w analogicznym okresie roku poprzedniego. Przychody netto ze sprzedaży produktów i usług wyniosły 19,165 mln zł, w porównaniu do 15,798 mln zł I kw. 2011 r. Stanowi to wzrost o 21,3 proc. Zysk na działalności operacyjnej ukształtował się na wysokości 1,296 mln zł, w porównaniu do 1,301 mln zł w roku ubiegłym. Zysk netto wyniósł 999 tys. zł i był niższy o 197 tys. zł niż w roku poprzednim (1,196 mln zł).
- Na wynik całej Grupy miała wpływ poprawa sytuacji w Zespole Odlewni „RAFAMET”, która odzyskał rentowność produkcji. Proces restrukturyzacji jednostki zależnej zaczyna przynosić efekty. Teraz najważniejsze będzie utrzymanie tego dobrego trendu do końca roku – informuje E. Longin Wons, prezes zarządu RAFAMET S.A. - Wyniki jednostki dominującej są na podobnym poziomie, co w roku ubiegłym. Nieco niższy zysk od oczekiwanego spowodowany jest umocnieniem się wartości złotówki zanotowanym na dzień 31 marca 2012r. w stosunku do ostatniego dnia roku ubiegłego. Nie bez znaczenia jest też coraz agresywniejsza walka cenowa prowadzona przez konkurencję, zmuszająca do sprzedaży produktów z niższą marżą – mówi prezes.
Największym rynkiem zbytu dla Spółki była w omawianym okresie Turcja, gdzie sprzedaż wyrobów i usług wyniosła 5,394 mln zł, co stanowi 28,1 proc. ogółu sprzedaży. Innymi istotnymi rynkami sprzedaży eksportowej były: Litwa (2,201 mln zł) oraz Czechy (1,638 mln zł), a także Bułgaria, Chiny, Belgia, Bośnia i Hercegowina.
Zespół Odlewni „RAFAMET” sp. z o. o. w I kw 2012 r. wypracowała zysk netto na poziomie 407 tys zł. W analogicznym okresie roku ubiegłego podmiot ten wykazywał straty na poziomie działalności operacyjnej oraz wyniku finansowego netto.
(Adventure Media s.c. Agencja Public Relations)