Jest porozumienie w sprawie nieszczęsnego mostu na A1
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz Alpine Bau doszły do porozumienia w sprawie naprawy mostu MA 532, znajdującego się w pasie autostrady A1. Alpine zadeklarowała, że most naprawi zgodnie z zaleceniami Inspektora Nadzoru Budowlanego.
Prace na moście zostały wstrzymane w kwietniu tego roku decyzją Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Ten uznał, że most nie jest bezpieczny i nakazał przerwanie na nim wszelkich robót. Tym samym kolejny lipcowy termin oddania do użytku A1 okazał się nierealny. Inwestor czyli GDDKiA winą za błędy w budowie obarczała wykonawcę czyli Alpine Bau. Austriacka firma broniła się twierdząc, że wady wynikały z błędów w projekcie, na które Austriacy zwracali uwagę już w 2009 roku.
ŚWINB przyznał, że konieczne jest poprawienie projektów wykonawczych i solidne wzmocnienie konstrukcji mostu. Na wdrożenie poprawek dał czas do sierpnia 2013 roku. Od czerwcowej decyzji na moście jednak niewiele się działo. GDDKiA oraz Alpine nie mogły dojść do porozumienia kto za wdrożenie w życie nakazów ma zapłacić. Ostatnio GDDKiA zakomunikowała jednak, że porozumienie zostało zawarte. Inwestor ma dostarczyć poprawione projekty, zaś wykonawca zrealizuje wszystkie roboty nakazane decyzjami ŚWINB. Jednocześnie GDDKiA poinformowała wszystkie poniesione przez nią koszty, zostaną potrącone wykonawcy robót z wystawionych przez Alpine Bau faktur VAT. Jeśli firma nie przystąpi do robót to inwestor zatrudni wykonawcę zastępczego, zaś Alpine obciąży kosztami wykonania zastępczego.
(art)
takie cyrki to tylko w polsce w Niemczech tygo ni ma yno sam jak zwykle
Projek mostu ponoć jest do bani,po pierwsze za dupe powinni brać tego dziadka profesorka który był projektantem i wziął milion złotych za ten projekt,
po drugie Dupka z Gddkia za pierdzenie w stołek za brak kontroli projektu i dopuszczenie do rozpoczęcia budowy mostu.
A tak pozatym ten projekt to bubel,nie jest to solidna konstrukcja mostu,ponieważ sądząc po opini innych projektantów dziadzia wyżyłował możliwości mostu na maxa,gdyby most mał być troche większy wymiarów wymagał by już innej konstrukcji.Biorąc pod uwagę nie dbałosc wykonania polskich robotników,bubel popękał i będzie pękał .Pytanie dlaczego Alpine nie podejmuje się wzmocnienia konstrukcji tylko woji zapłacic wykonawcy zastępczemy,a dlatego ze gdy most się rozsypie zwalą na jakość wykonania wykonawcy zastępczego i od wszystcy umyją ręce. Moscik oddają do użytku,ciężki transport troche po tym pojeździ i moscik zacznie się sypać jak większość polskich estakad powstałych w czasach komuny.I będą musieli zamknąć A1.Nietrzeby być jakimś wielkim profesorem zeby do takich wniosków dojsć. Jesli dopuściło się do powstania bubla teraz trzeba ratować bubel zeby się nie posypał dopuki siedzą w korytach. Na każdym kroku wychodzi ta polska byle jakość.
...a co z prokuraturą w Gliwicach, wstrzymała dochodzenie w tej sprawie?
karlusy pimponga robiiyli przez dwa lata ło to kery winny, a nasze drógi już sie sypióm łod tych tirsków (szczególnie łod tych przeładowanych ze żwirym z bukowa). kery za to beknie? żodyn, żodyn, nikogo to nie łobchodzi, a jeszcze firm popadało łod groma... kpiny
knedle wcale nie są gotowe od 2 lat, tez mają opóźnienie, a ten most niech budują jak najszybciej bo szkoda tych dróg dojazdowych
hah my załatwimy rułki,wy spawacza gorole ludzi i już sie most zrobi :)
Alpine deklarowała na swoich stronach o technicznej możliwości udrożnienia A 1 na tym odc.Czemu nikt nie podejmuje tego tematu,szczególnie władze lokalne i wojewódzkie.Zrobić wrzawę w mediach i nadepnąć na warszawkę ,która ma
Śląsk w d..ie jak przy korkach na Sośnicy.Trzeba larma,inaczej sie nie do.Knedle gotowe od 2 lat i sie z nos smieją.Wypieprzyć cało ta GODKA z wawy
Tekst informacji GDDKiK opublikowany jest na e-mszana.pl . Bez żadnych zmian. Wdaje się że takiej wersji trzeba się trzymać.
Gdzie to jest to porozumienie ? jak nikt nic nie wie kto to bedzie robił ani do kiedy ma byc ukończona naprawa? o sierpniu 2013 roku pisano juz dwa miesiące temu
no to ile można czekac na te prace,wybudować bajpas i niech sie sądzą do 2019 roku
Żenada na całej lini,od 2009 wiezieli że most budowany jest chu...o a jedna nic nie robili,rece opadaja to za de...
pomyśl trochę to nic nie kosztuje. Jeżeli inwestor ma dostarczyć poprawione projekty. Jeżeli ŚWINB uważa,że projekty są wadliwe to co chcecesz od wykonawcy, przecież jego obowiązkiem jest realizować obiekt zgodnie z zatwierdzonym przez inwestora projektem
"Inwestor ma dostarczyć poprawione projekty, zaś wykonawca zrealizuje wszystkie roboty nakazane decyzjami ŚWINB. Jednocześnie GDDKiA poinformowała wszystkie poniesione przez nią koszty, zostaną potrącone wykonawcy robót z wystawionych przez Alpine Bau faktur VAT. Jeśli firma nie przystąpi do robót to inwestor zatrudni wykonawcę zastępczego, zaś Alpine obciąży kosztami wykonania zastępczego" -----Już widze te otwarcie w 2013 roku ;]
Takie cos jak Alpine nie powinno być dopuszczone do przetargu.