Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Jest szansa na remont linii Wodzisław – Chałupki i budowę nowego peronu w Wodzisławiu

Wstępnie na modernizację zabezpieczono 140 mln zł.

Jest szansa na remont linii Wodzisław – Chałupki i budowę nowego peronu w Wodzisławiu
Wizja lokalna 28 sierpnia na terenie, przez który przebiega linia kolejowa.

We wtorek, 28 sierpnia, w Wodzisławiu odbyło się spotkanie władz miast i powiatu z przedstawicielami spółki PKP PLK S.A. Dotyczyło ono planów PKP w zakresie rewitalizacji linii kolejowych z Rybnika do Wodzisławia i dalej do Chałupek. W rozmowach uczestniczył m.in. starosta Tadeusz Skatuła i Dariusz Szymczak, wiceprezydent Wodzisławia.

Znaleźli pieniądze

Dyskusja nad  stanem tej linii kolejowej przybrała na sile w ostatnich miesiącach. Przeciwko jej likwidacji apelowali samorządowcy powiatu wodzisławskiego.  Teraz pojawiło się światełko w tunelu. Niewykluczone, że linia zostanie wyremontowana. Jest również szansa na wybudowanie w Wodzisławiu nowego peronu (na wysokości dworca PKS przy ul. Witosa)

Jak poinformował Andrzej Janasz, dyrektor projektu w Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK S.A, rewitalizacja linii kolejowej nr 158 Rybnik Towarowy – Chałupki oraz odcinka linii nr 140 od stacji Rybnik do stacji Rybnik Towarowy znajduje się obecnie na liście rezerwowej, ale ma dużą szansę na realizację. Wstępnie zabezpieczono na jej wykonanie ok. 140 mln zł.

Przekonać marszałka

Niestety, według informacji przedstawicieli kolei, inwestycja może zostać zagrożona przez plany Kolei Śląskich, które z końcem roku mają przejąć wszystkie kolejowe przewozy regionalne w województwie. Okazuje się bowiem, że przewoźnik należący do władz województwa śląskiego w nowym rozkładzie jazdy nie przewiduje żadnego pociągu na trasie Wodzisław Śl. – Chałupki. Kolejarze zaapelowali więc do samorządowców o interwencję u marszałka województwa śląskiego, ponieważ nie ma praktycznie żadnych szans na remont linii, po której nie jeżdżą pociągi. - Starosta Skatuła już w tej sprawie kontaktował się z marszałkiem Adamem Matusiewiczem. Przedstawi też problem na najbliższym posiedzeniu zarządu związku Subregionu Zachodniego i zwrócił się o pomoc do lokalnych samorządów – mówi Wojciech Raczkowski, z Biura Rady i Zarządu Powiatu.

Miasto zajmie się peronem

Projekt modernizacji linii przewiduje zwiększenie prędkości pociągów na całej linii do 80 km/h (obecnie jeżdżą z prędkością 30 km/h). W jej ramach mają zostać wyremontowane lub wymienione tory, sieć trakcyjna, krawędzie peronów, oświetlenie i infrastruktura zabezpieczająca na całym jej przebiegu. Budowa przystanku „Wodzisław Śląski – Centrum” będzie traktowana jako odrębne przedsięwzięcie, którego przygotowaniem od strony projektowej łącznie z uzyskaniem pozwolenia na budowę zajmie się miasto. Wiceprezydent Dariusz Szymczak już zadeklarował gotowość podjęcia się tego zadania, o ile miejscy radni zabezpieczą na ten cel środki. Miasto będzie musiało także przejąć na siebie koszty stworzenia infrastruktury dojścia na przystanek. Prezydent Mieczysław Kieca ma nadzieję, że inwestycję wesprą finansowo władze powiatu.

Ostateczna decyzja na zimę

Ostateczna decyzja czy przedsięwzięcie będzie realizowane zapadnie pod koniec roku na szczeblu władz centralnych PKP – PLK S.A. i Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Cała inwestycja ma zostać wykonana do grudnia 2014 r.

(raj)

 

Ludzie

Dariusz Szymczak

Były zastępca prezydenta Wodzisławia Śląskiego.

Tadeusz Skatuła

Były radny powiatu wodzisławskiego, wicestarosta i starosta wodzisławski.

258 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~... (195.212. * .97) 12.09.2012 12:01
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Tak w ogóle to miał być przetarg na Śląsk i trzech przewoźników miało już opracowane własne rozkłady (PR, KŚ i Arriva) - zarówno rozkład PR jak i Arrivy zapewniał bezpośrednie połączenia Wodzisławia z Katowicami, tylko cholerne KŚ wymyśliły takie gó...o. Szkoda że w końcu dostali wszystko bez przetargu.

~... (195.212. * .97) 12.09.2012 11:49

Może by tak Przewozy Regionalne przetrasowały do Wodzisławia jakieś Interregio, np. z Warszawy ? Nie muszą chyba wszystkie te pociągi na Bielsko jeździć ?...

~..... (83.10. * .23) 12.09.2012 11:45

nawet do Włoszczowej pociąg pojedzie a do Chałupek czy Bogumina już nie... :P

~bystrzak (77.253. * .149) 12.09.2012 11:45
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Wpuśćmy Czechów na nasze tory, np Bohumin - Katowice, jakieś inne trasy. Skoro opłaca się im eksploatować nasz węgiel to może też będzie im się opłacało jeździć po naszych torach ? Niestety nie naprawią za nas naszych torów, choć gdyby była taka możliwość to pewnie by to zrobili.

~KŚ=H0 (195.212. * .97) 12.09.2012 11:41
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Będzie więcej pociągów i będą łączyć skrajne części województwa. Jeździć będą wszędzie gdzie to możliwe, no po prostu WSZYSTKO SUPER !!! I tylko qrv...a !!! z Wodzisławia będzie już tylko jedna relacja => do Rybnika. Chcecie jechać gdzieś dalej ? To biegajcie po peronach. DNO !

~yo (93.159. * .194) 12.09.2012 11:16
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

@kolejowy: I co że więcej? Jak podzielą trasę dajmy na to Katowice-Racibórz na dwie czyli Katowice-Rybnik i Rybnik-Racibórz to już masz zamiast jednej relacji dwie. Czysta kreatywna księgowość. No ale brzmi to fajnie w mediach i ludziska zadowolone no bo przecież jest więcej pociągów to mordy w kubeł...

~kolejowy (80.238. * .20) 12.09.2012 11:04
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

WAŻNE! O nowym rozkładzie jazdy Kolei Śląskich: http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/9933/Koleje-Slaskie-wiecej-pociagow-od-grudnia.html Ma być więcej pociągów!!!

~podpisz się (164.126. * .186) 12.09.2012 10:50

www.zmieleni.pl

~..... (83.10. * .23) 12.09.2012 08:31

właśnie chyba celowo wszystko obcinają. Kiedyś kilkanaście towarowych na dobę jechało z Wodzisławia na południe.

~... (195.212. * .97) 12.09.2012 06:25

teraz już chyba nic nie jeździ

~do kolejarza (80.238. * .126) 11.09.2012 20:58

ktoś pracuje na PKP w Wodzisławiu? Może wie ile towarowych na dobę jeździ na linii z Wodzisławia do Chałupek...

~z Leszczyn (46.148. * .227) 11.09.2012 18:39

czy prędko czy nie niech chociaż szlak knurów szczygłowice przewrócą do życia na linii leszczyny gliwice w oznakowaniach tej linii pisze że maksymalna prędkość tej linii to 70 km/h

~z Leszczyn (46.148. * .227) 11.09.2012 18:31
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

ja myśle że jak linia kolejowa 149 Zabrze makoszowy leszczyny na odcinku knurów szczygłowice była by wyremontowana i jakby jeszcze puścili na niej osobówki do gliwic to było by o sto razy prędzej pociągiem góra 20 minut i z leszczyn był był w gliwicach a nie tymi zasranymi autobusami linii 194 co się wleką po półtorej godziny

~nikt nie myśli (80.238. * .126) 11.09.2012 18:25
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

bo w Warszawie myślą że Polska kończy się w Rybniku. Może tak pociągi nad morze powinny zatrzymywać się w Tczewie albo Koszalinie i Szczecinie? Po co jechać na Hel do Kołobrzegu albo Swinoujścia?

~Loslauer (31.60. * .43) 11.09.2012 16:02
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

TLK Racibórz - Białystok od nowego rozkładu będzie znowu skrócony do Rybnika - i nic nie stoi na przeszkodzie by wydłużyć go do Wodzisławia, oprócz złej woli urzędasów z PKP i braku zainteresowania władz lokalnych. Gdzie teraz jest Zawadzki, który zabiegał o pociągi dalekobieżne dla Rybnika ?

~cvc (83.26. * .85) 11.09.2012 14:24
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Powinno stworzyć się korytarz CARGO+osobówki Gliwice-Zabrze Makoszowy-Leszczyny-Rybnik-Wodzisław-Chałupki-Bogumin. 80km/h na całej długości wpłynęło by na rozwój lini znakomicie.

Artur Klimek 11.09.2012 14:09

To chyba normalne, linii nie zagraża zamknięcie. Ostatnio z Wodzisławia w ciągu 4 minut odjeżdżały 3 pociągi w kierunku północnym. Po lewym torze gagarin, po prawym osobowy do Katowic, a linią piaskową z Marklowic towarowy z szybu marklowickiego na kopalnię Marcel.

~ze słuchu (83.26. * .85) 11.09.2012 13:53

dzisiaj jakieś pociągi lub lokomotywy cargo jechały przynajmniej dwie koło 11 i teraz bo słyszałem jak jechały

~kolejowy do ~... (80.238. * .20) 11.09.2012 13:18

Nie wiem czy to odbudują. Dużo zależy od kopalni i od chciejstwa jakichś dyrektorów. Kiedyś były plany modernizacji tej linii na 120 km/h w ramach jakiegoś korytarza towarowego Gdańsk-Rybnik-Zebrzydowice. Ale może to były tylko plany... A linia by się przydała. Sporo ludzi dojeżdża do Gliwic do pracy czy na studia. Sporo też gliwiczan chętnie pojechałyby do Czech turystycznie.

~... (195.212. * .97) 11.09.2012 13:17
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Mieć choć jeden szynobus i stworzyć własnego przewoźnika, np. WKR Wodzisławska Kolej Regionalna :) i chrzanić Koleje Śląskie. A i nad przyłączeniem do opolskiego też poważnie się zastanowić...

~... (195.212. * .97) 11.09.2012 13:13

@Leszczyny - linia między Gliwicami a Leszczynami będzie prędzej czy później odbudowana, jest przewidziana do remontu przez PLK. Ale tam też powinni zrobić modernizację przynajmniej do 80 - 100 km/h, żeby pociąg nie jechał 2 x dlużej niż bus, tak jak było przed zawieszeniem. No i musiałyby z Gliwic do Bohumina jeździć, a nie że puszczą ogryzki.

jasiu psota 11.09.2012 13:09
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Zapewniam Was, że robię co w mojej mocy. I że nie jest za późno. Byliśmy też u wicestarosty i nadzieje są większe niż kiedykolwiek. Więcej poczytacie za tydzień, na papierze - mam nadzieję. Policja złapała złodziei - coś wreszcie zadziałało. A ja też muszę pracować, żebym miał za co konstruować...

~... (195.212. * .97) 11.09.2012 13:00
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Szkoda że milczy jakoś forumowicz który podobno konstruował szynobus i zamierzał nim kursować po trasie z Raciborza do Olzy i Pszowa. http://www.nowiny.pl/80990-odcinaja-raciborz-od-swiata.html
Za późno ;( Od czasu zamknięcia Anny pociągi już tamtędy nie kursują, tory są rozkradane, a budynki podpalane.
http://www.nowiny.pl/82578-skradli-elementy-szlaku-markowice-syrynia.html
http://www.nowiny.pl/patrol/85644-splonela-nastawnia-w-syryni.html
http://www.nowiny.pl/patrol/85676-rozkradali-torowisko-w-belsznicy.html

Czy podobny los spotka linię Wodzisław - Chałupki ?...

~czekam na remont (83.26. * .85) 11.09.2012 10:10
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Zamnięta czy nie remontowana linia do Chałupek to cios gospodarczy dla całego regionu. Nie ma o czym mówic że linia z Rybnika przez Wodzisław do Czech jest jak najbardziej potrzebna. Warunkiem jest te 80km/h bo wtedy da się zrobić dobry rozkład będą pasażerowie a w wolnych chwilach i CARGO pojedzie przez Wodzisław na Czechy. Ostatnio przebywałem w okolicy lini i muszę wam przyznać, że łapię się za głowe bo za dnia nic prawie nią nie jedzie, choć jakieś CARGO mogło by te 20km/h jechać. Widać tutaj było to od dłuższego czasu przygotowane aby doprowadzić do cichego zlikwidowania tej lini. Trzeba cały czas walczyć o tę linie i lokalnie i w Katowicach i w Warszawie, inaczej to koniec kolei w Wodzisławiu i znaczne ograniczenie możliwości transportu zbiorowego w całym regionie. SR i SWD muszą w tej sprawie jasno zaprotestować.

~z Leszczyn (46.148. * .227) 11.09.2012 09:19
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

pieprzona polityka ,nic tylko zamykać najlepsze linie kolejowe i likwidować najlepsze połączenia i pociągi o odpowiednich godzinach ,jeszcze przyjdzie czas że ci zarządcy będą tego żałować co zrobili ;/

~yo (37.209. * .171) 10.09.2012 22:01
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

@Pysio: Ale czy ja mówię, że go kochają? Jak nie będą mieli wyboru bo komuś będzie zależało na uwaleniu połączenia kolejowego (vide Żory i Jastrzębie) to ludzie go chcąc nie chcąc "pokochają" nie mając żadnej alternatywy

~pysio do yo (80.238. * .20) 10.09.2012 21:02
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

No mylisz się w ocenie, że Drabas zaciera ręce bo ludzie mają tej firmy serdecznie dość. Do Wodzisławia to też zaczęło jeździć i przeważnie jedzie pusty. Ludzie cenią wygodę jazdy pociągiem (nawet jeśli jedzie wolno) lub własny samochód. Busy nie są ani wygodne, ani zbyt wiele szybsze od pociągów.

~yo (151.248. * .6) 10.09.2012 20:58

@Pysio: Czego niby mam nie być pewny?! Nikt torów do Orzesza nie położy. Jak im źle w busiku to zostaje im jazda koleją przez Rybnik...powodzenia

~pysio do yo (80.238. * .20) 10.09.2012 20:09

Nie bądź taki pewny. Znajomi z Żor mają już serdecznie dośc zapchanych, niepunktualnych i niepewnych busików. Jakby mieli pociąg od razu by się przesiedli.

~yo (93.159. * .194) 10.09.2012 18:57
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

@Artur Klimek: ok wyolbrzymiam, ale jeżeli chodzi o Rydułtowy to na tle powiatu jest to zaledwie jedno miasto. Co do uwalenia Wodzisławia to jestem pewien, że zamknięcie połączenia do granicy za kilka lat zakończy działalność kolei w Wodzisławiu. Chyba żeby stał się jakiś armagedon np benzyna zdrożała do 10 zeta (co kiedyś i tak nastąpi:). Pan Drabas już zaciera ręce bo czuje, że będzie powtórka z Żor. Co do Żor to oczywiście masz racę, ale połączeń ze stolicą województwa (oddalonego o ~40 km) nie ma, no i pozostały połączenia dzięki innym liniom kolejowym. W Wodzisławiu nie ma innych linii poza tą jedną...

~z Leszczyn (46.148. * .227) 10.09.2012 18:51
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

jak zagląda coraz więcej klientów z czech na wodzisław to mogli by czesi się tym zainteresować kto wie może więcej połączeń i może tańsze by były tylko to też zależy od plk czy by się zgodziła np, linię 158 na odcinku chałupki wodzisław dać czechom

Artur Klimek 10.09.2012 18:36

yo: Jak na razie kolei pasażerskiej nie ma tylko w Jastrzębiu Zdroju. W Żorach jest nadal coś kursuje, od nowego rozkładu przywracane są połączenia Rybnik - Żory - Pszczyna. Powiat Wodzisławski to chyba zbyt ogólnikowe słowo, nie sądzisz? W Rydułtowach kolej ma się ok i od nowego rozkładu nie ma cięć. I teraz temat Wodzisławia jako stacji końcowej. Czy się to utrzyma, nie wiadomo. Wiadomo jednak, że w Czechach do wielu małych miejscowości i miasteczek prowadzą linię i są tam stacje końcowe, jednak tam to jest norma i prędkości na liniach lokalnych są w granicach 80-100 km/h. U nas prócz stacji końcowych w uzdrowiskach (chociaż ta w Ciechocinku również była zagrożona) i w większych miastach, czy miejscowościach turystycznych, ciężko jest uświadczyć coś tak normalnego, czym jest stacja końcowa, np u naszych południowych, czy zachodnich sąsiadów. Nawet stacja w Jastrzębiu Zdroju, dużym mieście, nie potrafiła się utrzymać dłużej niż przez 4 lata, bo właśnie w 1997 pozbawiono ją połączeń z Wodzisławiem, czy Cieszynem p. Moszczenicę. Jednak tam nie było takiego ruchu towarowego jak u nas. Myślę, że nie umarła by wodzisławska stacja tak szybko. Ale kurcze, o czym ja piszę, przecież nie możemy dopuścić, aby Wodzisław stał się stacją końcową, może stać się stacją końcową dla niektórych relacji, dla TLK - tu się zgodzę, ale nie możemy dopuścić, żeby w kierunku Czech nie było pociągów pasażerskich. Już raz w historii zgodziliśmy się w 1997 roku, aby linia 159 przeszła do historii. Pociągów do Wisły nie ma do dziś...

~Trzeba walczyc o swoje (87.205. * .233) 10.09.2012 18:18
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

Do Wodzisławia zaglada coraz wiecej klientow z Czech, gdyby bylo dobre połącznie z Bohuminem i Ostrawa oraz przystanek Wodzisław Centrum to mielibysmy nalot sasiadow za granicy. Czesi lubia jezdzic pociagami i sa tego nauczeni tam nikt nie likwiduje polaczen ani nie rozbiera torów

~z Leszczyn (46.148. * .227) 10.09.2012 17:50
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

ja myśle że więcej połączeń do wodzisławia/chałupek było by wtedy gdyby tory były jeszcze w dobrym stanie i np, nie odcinanie przed 12 laty pociągów z gliwic wtedy to ruch był idealny

~yo (93.159. * .194) 10.09.2012 17:23
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Prawda jest taka, że jeżeli uwalą linię do Chałupek, to za jakiś czas skończy się kolej w Wodzisławiu NA ZAWSZE!!! Już kursuje drabas i jak te ogryzki z Wodzisławia będą kiepsko skomunikowane to ludzie nie będą z nich tłumnie korzystać co spowoduje, że "wicie rozumicie ale to sie już nie opłaca" i po stu paru latach kolej w powiecie wodzisławskim przejdzie do historii. Tak samo było w Żorach, Jastrzębiu i coś mnie się zdaje, że przyszedł czas na Wodzisław. Co innego gdyby było połączenie z Czechami...

Artur Klimek 10.09.2012 15:43
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Drogi SR, swoją wypowiedź napisałeś tak, jakby z Rybnika do Wodzisławia szły wąskie tory i robisz wielkie halo, że trzeba będzie się przesiadać. Przesiadka to zwyczajna sytuacja na kolei, tak samo jak szynobus to normalny pojazd szynowy, jak skład wagonowy czy elektryczny zespół trakcyjny. Prawda jest taka, że jednak i z Raciborza i z Wodzisławia będzie bardzo mało bezpośrednich pociągów do Katowic. Bodajże jedna para będzie bezpośrednia co jest śmiechem na sali. Ale jeśli dadzą szybkie skomunikowanie, tzn. 2 minuty na przesiadkę drzwi w drzwi bez latania po peronie, to ok, takie coś zdaje egzamin, ale niestety pasażerowie polskiej kolei zniechęcili się do przesiadek, właśnie przez długie oczekiwanie na przyjazd kolejnego pociągu i szukanie pociągu po peronach. Kiedyś jadąc z Jastrzębia pociągiem do Katowic, prawie każdy kończył bieg w Orzeszu i była przesiadka na pociąg z Rybnika/Wodzisławia/Raciborza do Katowic. Wtedy było wszystko pięknie skomunikowane, pociągi przyjeżdżały na styk i ludzie sobie chwalili. Zresztą tamta władza wspaniale zniechęciła podróżnych do korzystania kolei właśnie przez całkowite nieskomunikowanie pociągów, ot taki przepis na uwalenie linii. Nie można też do jednego worka wsadzać Wodzisławia i Raciborza, bo Racibórz leży na dwutorowej, uczęszczanej linii kolejowej, ma więcej połączeń a w sezonie odjeżdżają z tamtejszej stacji dwa pospieszne pociągi (poza sezonem jeden). I teraz wspaniałe pytanie, dlaczego jeden TLK, na przykład do Łeby nie może odjeżdżać z Wodzisławia? Jesteśmy gorsi? Mamy o 10 tyś mniej mieszkańców i przez to można nas mieszać z błotem? Dlaczego to zawsze my musimy dojeżdżać do Rybnika i przesiadać się na TLK nad morze? Jest wiele pytań i mało odpowiedzi.

~marta. (195.212. * .97) 10.09.2012 14:21
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Poświęcasz czas na pisanie takich bzdur i myślisz że ktoś to jeszcze kupi... uważasz ludzi z SWD za nie potrafiących myśleć idiotów ? Toż nasi nieudolni wybrańcy wiele lat pozwalali Rybnikowi na rządzenie regionem i każdy dziś widzi jakie są tego skutki dla Rybnika a jakie dla innych miast. Jeszcze większe podporządkowanie całego regionu rybnickim interesom miałoby się okazać korzystne ? Daj sobie już spokój z tą nachalną propagandą. Potrafisz wznieść się ponad tą waszą bufonadę i zauważyć że połączenie Katowice - Bohumin jest naszą wspólną sprawą, na jej rzecz powinniśmy razem lobbować i współpracować po partnersku - i że można to robić bez niepotrzebnego zadzierania nosa i ciągłego twierdzenia że wam należy się więcej ?

~pasazer (87.101. * .60) 10.09.2012 14:01

bedzie w koncu ten pociag do Moskwy? Bo mial byc a jakos nic nie slychac

~do SR (195.72. * .223) 10.09.2012 13:59
oceniono 8 razy
2
Zgłoś

kompleksy to ty moze masz spowodowane małym przyrodzeniem....... jesteś gościu denny, nudny, pyszałkowaty i sam sobie siebie myslisz że jesteś pempkiem swiata , a w gruncie rzeczy używając tych samych sloganów (nie wiem nawet od jak dawna) pokazujesz jak bardzo też jesteś ograniczony .