Koleje Śląskie nie chcą linii Wodzisław - Chałupki
Koleje Śląskie, które wkrótce będą wozić pasażerów po torach całego Śląska, opublikowały założenia rozkładu jazdy. Wszystko wskazuje na to, że ruch pasażerski na linii Wodzisław Śląski – Chałupki oraz Chałupki – Bohumin przestanie istnieć.
Pasażerowie, którzy codziennie podróżują koleją z Wodzisławia w kierunku czeskiej granicy, będą musieli zmienić środek lokomocji. Powołana przez marszałka spółka Koleje Śląskie, która w grudniu przejmie wszystkie regionalne połączenia, nie jest zainteresowana wożeniem pasażerów po zdezelowanych torach linii 158. – Stan torów na trasie Wodzisław – Chałupki jest tak zły, że wymaga interwencji ze strony zarządcy infrastruktury, czyli spółki PKP PLK – przyznaje Adam Warzecha, rzecznik prasowy Kolei Śląskich. Z informacji naszego tygodnika wynika, że PKP wykonała na linii bieżące naprawy i pociągi jeżdżą tu z prędkością o 10 kilometrów większą niż kilka miesięcy temu. Prędkość zwiększono z 30 na 40 kilometrów na godzinę... To prędkość bezpieczna. Szybsze przejazdy po wysłużonych torowiskach zagrażałyby bezpieczeństwu.
Nie opłaca się
– Jako przewoźnik nie jesteśmy zainteresowani wożeniem pasażerów z prędkością 30 kilometrów na godzinę a taką mamy podaną w dokumentacji. W tym rejonie jest spora konkurencja ze strony busów i ciężko byłoby nam przyciągnąć ludzi. Obsługa danej trasy to konkretne pieniądze, które należy na to przeznaczyć. Naszym zdaniem świadczenie usług w takich warunkach nie będzie opłacalne. Temat jest jednak otwarty i jeśli linia zostanie wyremontowana, co pozwoli zwiększyć prędkość przejazdową, nie wykluczamy wożenia pasażerów na trasie pomiędzy Wodzisławiem i Chałupkami – dodaje Warzecha. Jak się dowiedzieliśmy, Koleje Śląskie będą zmieniać rozkład raz w roku, chodzi jednak o drobniejsze zmiany. Temat przewozów na wspomnianej trasie wróci więc najszybciej w grudniu przyszłego roku przy okazji opracowywania nowego rozkładu.
Jest projekt
Jak poinformował niedawno Andrzej Janasz, dyrektor projektu w Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK S.A, rewitalizacja linii kolejowej nr 158 Rybnik Towarowy – Chałupki oraz odcinka linii nr 140 od stacji Rybnik do stacji Rybnik Towarowy znajduje się obecnie na liście rezerwowej, ale ma dużą szansę na realizację. Wstępnie zabezpieczono na jej wykonanie ok. 140 mln zł. Projekt modernizacji linii przewiduje zwiększenie prędkości pociągów na całej linii do 80 km/h (obecnie jeżdżą z prędkością 40 km/h). W jej ramach mają zostać wyremontowane lub wymienione tory, sieć trakcyjna, krawędzie peronów, oświetlenie i infrastruktura zabezpieczająca na całym jej przebiegu.
Co godzinę do Katowic
Szczegóły dotyczące nowego rozkładu jazdy Kolei Śląskich poznamy pod koniec października. Rozkład wejdzie w życie 9 grudnia. Koleje Śląskie będą uruchamiać dziennie 629 pociągów (obecnie jest ich 480). Koleje Śląskie obsłużą wszystkie linie, których stan techniczny pozwala na prowadzenie przewozów pasażerskich bez zagrożenia bezpieczeństwa pasażerów i sprawności taboru. Pasażerowie będą mieli możliwość podróżowania na terenie całego województwa śląskiego na podstawie jednej taryfy. Koleje Śląskie wprowadzą do niej bilety strefowe, sieciowe, dobowe imienne oraz miesięczne, kwartalne imienne i na okaziciela. Na głównych liniach pociągi będą kursowały w takcie (czyli w stałych odstępach czasowych). Na linii Gliwice–Częstochowa przybędzie pociągów przyspieszonych. Na tej trasie 30-minutowy takt obejmie odcinek Katowice–Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Pojawią się też pociągi łączące skrajne części województwa m.in. Racibórz–Częstochowa (przez Rybnik) i Zwardoń–Żywiec–Częstochowa. Co godzinę będą kursowały pociągi na linii Katowice – Rybnik.
Adrian Czarnota
koleje pseudośląskie a do tego szajskie i nie jeżdzą. wstyd
Te koleje to pseudoslaska paranoja. Mialo byc lepiej wyszlo jak zawsze. Oby tylko linie wyremontowali i wrocily na nia pociagi osobowe, czeskie czy PKP bo te niby slaskie koleje zrobily antyslaski rozklad jazy
Nawet z przesiadką w Rybniku dojazd do Katowic będzie tańszy niż autem i dużo wygodniejszy niż busami. Wydaje mi się że lepsza jest przesiadka niż totalny brak połączeń z/do Wodzisławia tak jak teraz.
Region całkiem na psy schodzi, nie rozumiem tylko z czego ten Kieca się tak cieszy, odnoszę wrażenie, że im gorzej w mieście w którym pracuje i zarabia tym dla niego lepiej.
http://kolejeslaskie.com/upload/1353076358Koleje_Slaskie-Rozklad_jazdy_od_09-12-2012.pdf
a, przepraszam, 1 pociąg bezpośredni z Katowic do Wodzisławia został! o 18:22, warto zapamiętać
Nie wiem, czy już widzieliście - pojawił się rozkład Kolei Ślaskich obowiązujący od 9 grudnia, tak jak zapowiadano - nastąpiła likwidacja linii kolejowej z Wodzisławia Śląskiego do granicy RP w Chałupkach oraz likwidacja bezpośredniego połączenia Wodzisławia z Katowicami. Uff, całe szczęście, że już wcześniej pojawiały się takie informacje, dzięki temu zdążyłem kupić sobie samochód. Wielu znajomych podróżujących z Wodzisławia do Katowic zrobiło podobnie. Szkoda kolei, bo to był najlepszy transport na tym odcinku (w relacji ceny biletu studenckiego do jakości).
patrzę codziennie na te pociągi PASAŻERSKIE na trasie do Chałupek i tam ,jak w piosence ,Trzech pasażerów :dwóch kolejarzy i maszynista
kto z Was korzysta codzienni z kolejowego transportu pasażerskiego ?
No i co z tym remontem, wie ktoś może ?
http://www.srkgs.rail.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=378:mrr-ogosio-konsultacje-spoeczne-aktualizacji-listy-projektow-indywidualnych-poi&catid=38:artykuy
No też chciałbym wiedzieć
Ruszyło się coś? Coś nowego wiadomo?
No ciekawa mapka
http://www.plk-sa.pl/uploads/pics/objazdy_slaskie.jpg
masz rację !!!!
HA HA HA HA !!!
u nich wszystk wiecznie trwa
No na to wygląda ...
NIGDY
ha , ha , ha
śmiechu warte
kiedy tyn problem roawiążą
chcymy cugów !!!!
i co z tego że napiszesz jak i tak nie będzie odzewu
Do SMKZW: I jakie masz zamiary w związku z naszą koleją, stacją etc? Co planujesz w jaki sposób chcesz zmienić coś na tej stacji i przede wszystkim jakie masz pojęcie o kolei. Jestem bardzo ciekawy, skoro wychodzisz z taką inicjatywą, więc tutaj jest dobra pora i miejsce, aby to napisać.
Znajomy jeszcze za komuny był w wojsku i wtedy panowało takie powiedzenie "tam gdzie zaczyna się wojsko, tam kończy się logika" może nasze koleje nadal działają wedle tego schematu.
ciekawe tylko dlaczego wszyscy się odwrócili od lini Wodzisław-Chałupki? Skoro tyle pociągów jedzie przez Rybnik dlaczego nie jadą najkrótszą trasą do Czech? Daleki jestem od podejrzeń ale czy to nie jakiś spisek?
http://www.nowiny.pl/86130-mozemy-jezdzic-pociagiem-za-darmo.html
Po co kolejne stowarzyszenie skoro jest prężne SRKGŚ? Natworzyć kilka stowarzyszeń nie ma sensu. Lepiej działać w obrębie już istniejących struktur.
Propozycjami podzielimy się na spotkaniu założycielskim. Kontakt: smkzw@vp.pl
Miałem na myśli rentowność jeśli chodzi o infrastrukturę. Mało kto wie, że linia Rybnik-Kędzierzyn to jedna z najbardziej obciążonych dwutorowych linii kolejowych w Polsce, a linia Leszczyny-Katowice Ligota to jedna z trzech najbardziej obciążonych w Polsce linii jednotorowych. PKP PLK ma stąd ogromne zyski a inwestuje w niewielki sposób. Teraz w Rybniku budują nowy wiadukt za kilka milionów ale to trochę mało...
Tego czy będzie ten remont, chyba nikt do końca nie wie, w naszych warunkach 2014 rok to odległa perspektywa. Za to wzrosło prawdopodobieństwo że SMKZW jednak powstanie :)
to będzie remont czy nie? bo już sam niewiem ;/
Za dużo pojęć się tu miesza.
1 Kolej NIGDZIE NA ŚWIECIE NIE JEST W PEŁNI RENTOWNA, natomiast na całym cywilizowanym świecie dopłaca się do kolei jako do środka transportu ekologicznego i umożliwiającego szybkie przemieszczanie ciężkich materiałów.
2 Co do rentowności infrastruktury ciekaw jestem ile państwo polskie wydało pieniędzy na drogi a ile na kolej, w ujęciu rocznym np za 2011.
3 Dlaczego nikt nie dopilnował żeby tiry jadące tranzytem przez polskę nie jechały na wagonach.
http://www.nowiny.pl/86093-zlodzieje-torow-zlapani-dzieki-obywatelskiej-postawie-mieszkanca-belsznicy.html Dobrze że ktoś tego pilnuje (za darmo), niestety PLK już nie odbuduje wyrżniętych torów. Bo po co ?...
Rentowna kolej w rejonie Rybnika, heh ;) Gorzej z koleją w rejonie Wodzisławia i Raciborza, gdzie znajdują się wymienione linie, które zostaną oddane złomiarzom. A Jasiu Psota miał uruchamiać tam swój szynobus.... Poza tym ten wykaz został sporządzony zanim stało się jasne że KŚ nie mają zamiaru uruchomić połączeń na odcinku Wodzisław - Chałupki. Nie ma się co łudzić że towarowe jeszcze jakiś czas pojeżdżą, bo zdarza się to tylko od czasu do czasu. PLK 9 grudnia zdejmie obsługę z tej linii, a w ciągu roku złomiarze dokonają reszty. Zobaczycie że w 2014 roku nie będzie już mowy o jakiejś modernizacji linii tylko o ewentualnym wytyczeniu ścieżki rowerowej. SMKZW, są ludzie którym zależy, jakie masz propozycje ?
Nie wiem czy zauważyłeś ale na liście do likwidacji linii z tego artykułu jaki cytujesz sa tylko trzy z naszego regionu: Olza-Markowice, Syrynia-Pszów i Racibórz-Głubczyce. Mimo tak dużych cięć w skali Polski inne zostaną bo kolej w rejonie Rybnika jest bardzo rentowna.
tą j****ą spółkę PKP PLK by się sprzydało rozpierdzielić ponieważ z tego co piszą to widać że większość liń kolejowych mają w d***e nic tylko by zamykali z z transportem komunikacyjnym coraz gorzej ;/
kikuty słupów sieci trakcyjnej już można od roku także podziwiać na odcinku linii kolejowej 149 knurów szczygłowice http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=3263&okno=galeria&&photoid=73044 ciekaw jestem czy wogóle nastąpi remont tego odcinka co łączył leszczyny i rybnik z gliwicami