Promują walory swojej miejscowości
Młodzież z Czerwionki-Leszczyn nagrała film o sołectwie Książenice, promujący miejscowość jako idealne miejsce do życia.
Młodzież z Czerwionki-Leszczyn zorganizowała kampanię promocyjną Książenic. Owocem ich działań jest niespełna 15-minutowy film o jednej z najstarszych miejscowości w regionie. – Chcemy dotrzeć z naszym nagraniem do jak największej liczby odbiorców. Naszym zamierzeniem jest ukazanie Książenic przez pryzmat wyjątkowych mieszkańców i podkreślenie walorów przyrodniczych miejscowości. Mamy nadzieję, że uda nam się również obalić kilka stereotypów, mówiących o tym, że nic się tu nie dzieje – mówi Patrycja Suchart, uczennica Zespołu Szkół w Czerwionce-Leszczynach, współtwórczyni akcji. Kampania odbywa się w internecie oraz mediach społecznościowych. Nagranie już teraz bije w sieci rekordy popularności, a uczniowie czerwieńskich szkół chętnie przesyłają je sobie na telefony komórkowe. Tylko w ostatni weekend film obejrzało ponad 1200 osób!
– Liczba odsłon filmu pokazuje, że ma on duży potencjał wirusowy i ma szansę zaistnienia w świadomości wielu młodych mieszkańców regionu – komentuje Mariusz Juszczyk, animator akcji, który czuwał nad rozwojem kampanii. Kampania jest częścią projektu „Kreatywni dla tradycji – twórcze działania młodzieży”, realizowanym przez gminę i miasto Czerwionka-Leszczyny oraz agencję reklamową Medium. Wcześniej, w ramach tego przedsięwzięcia, młodzież wzięła udział w warsztatach z zakresu marketingu, promocji, projektowania stron internetowych i fotografii.
– Książenice mogą być miejscem, gdzie można się wyciszyć i uciec od całego zgiełku miejskiego – podsumowuje Przemek „PrzemoC” Gadomski, mieszkaniec Książenic i jeden z bohaterów nagrania. Film można obejrzeć na kanale YouTube.
(ska)
Czytaj więcej w świątecznym numerze Tygodnika Rybnickiego!