Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Umowa z przewoźnikiem podpisana. Autobusy od 1 stycznia.

Dziś o godz. 13.00 w Urzędzie Miasta w Wodzisławiu prezydent podpisał umowę z Dolnośląskimi Liniami Autobusowymi sp. z o.o. dotyczącą obsługi komunikacyjnej miasta w 2013 roku.

Umowa z przewoźnikiem podpisana. Autobusy od 1 stycznia.
Podpis składa Mirosław Zieliński, prezes zarządu DLA sp. z o.o. Z prawej strony siedzi Krzysztof Kuśmierek, dyr. ds. przewozów, z lewej Wanda Zielińska, prokurent spółki oraz Dariusz Szymczak, zastępca prezydenta Wodzisławia.

Żółto-czerwono-niebieskie autobusy komunikacji wodzisławskiej wyjadą na ulice 1 stycznia. W Nowy Rok kursować będą według świątecznego rozkładu jazdy.

Przypomnijmy, że przez pierwsze dwa tygodnie stycznia korzystanie z autobusów wodzisławskich będzie darmowe. Potem zaczną obowiązywac bilety - 2 zł normalny i 1 zł - ulgowy.

 

Pierwotnie w mieście zakładano, że komunikacja ruszy 2 stycznia. Pozostało pytanie, co z Nowym Rokiem. Dziś na sesji miejskiej zapytano o to wprost prezydenta. Prezydent Mieczysław Kieca powiedział, że DLA zadeklarowały gotowość do rozpoczęcia obsługi kursów 1 stycznia.

143 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Ringo do mhl999 (80.238. * .20) 10.01.2013 12:19
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Bardzo dobry pomysł. Poczekalnia powinna być czynna od odjazdu pierwszego autobusu do przyjazdu ostatniego!

~to tak a propo komunikacji... (87.205. * .126) 09.01.2013 23:42

http://fakty.interia.pl/swiat/news/mieszkancy-tallina-jada-za-darmo,1881289

~mhl999. (89.174. * .146) 09.01.2013 22:39
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

póki co jest, ale nieczynna w godzinach kursowania autobusów pomiędzy 4:30 a 6:00 pomimo, że na dworzec przyjeżdżają linie MZK i pasażerowie tych linii muszą czekać na dworze. dla mnie to opór "urzędników" wszak SKM w związku z akcją zima pracuje 24h/dobę

~do mhl999 (80.238. * .20) 09.01.2013 22:29

A na dworcu autobusowym jest w ogóle poczekalnia?

~mhl999. (89.174. * .146) 08.01.2013 11:54
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

bilety miesięczne będę dostępne najpóźniej od 14.01 w biurze podróży Viola ul.Mendego 1 obok postoju TAXI

~maly.wariat (89.174. * .146) 07.01.2013 09:32
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

mhl999 dorzuć jeszcze do kompletu super wypasione wiaty przystankowe na które miasto wydało 38.363,95 zł. (10szt) http://wodzislaw-slaski.pl/files/Image/2012nowy/grudzien/wiatka.jpg pełnią jedynie funkcję estetyczną , żeby moralne pasażerów nie spało :D

~mhl999. (89.174. * .146) 07.01.2013 09:10
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

kolejna rzecz to poczekalnia, która otwierana jest o 6:00. Miasto jak zwykle głupio się tłumaczy bezdomnymi czy nadgodzinami pracownika, który ma otworzyć poczekalnię. Pierwsze autobusy miejskie (sic!) pojawiają się na dworcu przed 5! i wg mnie poczekalnia powinna być czynna wraz z przyjazdem pierwszych autobusów. Są osoby której dojeżdżają z Pszowa do Jastrzębia liniami MZK i czekają na przesiadkę na E3 ale poczekalnia zamknięta. Kolejna krótkowzroczność władzy pokazująca, że dworzec mający służyć komunikacji nie służy przyjezdnym. Klapki na oczach po prostu :)

~mhl999. (89.174. * .146) 07.01.2013 09:03
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

dodam jeszcze, że bilety tygodniowe/miesięczne powinny być dostępne od dowolnego dnia a nie jak to miasto proponuje od 1. każdego miesiąca w przypadku miesięcznych tłumacząc się tym, że tak będzie wygodniej kierowcy przy kontroli biletu bo bilety będą posiadały odpowiedni kolor na każdy miesiąc. dla kogo jest komunikacja dla urzędników i ich wygody czy dla mieszkańców? człowiek jadący na urlop, korzystający z jednej linii pozostanie w dylemacie kupić miesięczny czy jeździć na biletach jednorazowych? taka postawa nie jest nastawiona na mieszkańca ale urzędnika.

~mhl999. (89.174. * .146) 07.01.2013 08:59
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

samotna nie obraź się ale nie mogę się zgodzić z tym narzędziem propagandy, że jest taniej. miasto myśli, że ceną załatwi wszystko ale nie patrzy na potrzeby osób czasowo korzystających z komunikacji, bo to świadczy o tym czy komunikacja jest dobra czy nie. brakuje biletów czasowych (do 120min) lub jeśli czasowe są trudne do zorganizowania biletów dobowych (5zł) oraz biletów tygodniowych (15zł). takie działania miasta to zwykła krótkowzroczność, która wynika z braku doświadczenia w podróżowaniu komunikacją miejską. jeśli przyjadę do wodzisławia na tydzień i będę podróżował między zawadą a wilchwami to potrzebuję dziennie 4 biletów (8zł) by dojechać w obie strony. Przez 5dni roboczych daje to 40zł. Bilet tygodniowy za 15zł byłby o wiele korzystniejszym rozwiązaniem. Czcze gadanie, że wszystkich się nie zadowoli również mnie nie przekonuje. Idea komunikacji miejskiej to wygoda podróżowania w korzystnej cenie w okresie dobry/tygodnia/miesiąca przez wszystkich a nie tylko mieszkańców . O takim rarytasie jak karnet na 10 przejazdów ważny bezterminowo nie wspomnę. Wystarczy przejechać się do Brukseli by zobaczyć jak tam funkcjonuje komunikacja.

~do niezadolonych (88.208. * .148) 06.01.2013 22:43
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

jak w przypadku pociągów(Wodzisław odcięty od świata)polecam wszystkim taksówki .O każdej porze komfortowo

~Toffi (83.30. * .233) 06.01.2013 22:40
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Trudno nie dziwić się mieszkańcom Wilchw , popatrzcie na linię A i B od rana do popołudnia co pół godziny autobus , wieczorem do 22 co godzinę , do Zawady od rana co godzinę ,od 16 do 22 co 2 godziny też ... lepiej.

~Samotna (80.238. * .20) 06.01.2013 22:16
oceniono 8 razy
0
Zgłoś

Wszystkich się nigdy nie uszczęśliwi. Ale dzięki panu Kiecy i Szymczakowi mamy nowoczesne autobusy które łączą dzielnice Wodzisławia częściej i taniej! Trzeba to docenić, a nie ciągle się dąsać nie wiadomo o co. Do niedawna dojazd z Wilchw do szpitala był bardziej skomplikowany niż dojazd do Jastrzębia E-3.

~~stażystaMzkPotemSWD (188.137. * .185) 06.01.2013 12:55
oceniono 11 razy
-3
Zgłoś

więcej od ciebie jak staleś przy urnie glosując na kiecy.

~z.s;sl (89.174. * .146) 06.01.2013 12:35
oceniono 7 razy
3
Zgłoś

ile miałeś tego stażu by takie banały opowiadać

~stażystaMzkPotemSWD (188.137. * .185) 06.01.2013 11:05
oceniono 20 razy
0
Zgłoś

trzeba być naprawdę debilem sądząc, że władza wodzisławia chce dobrze dla mieszkańców. Jakby chcieli dobrze to by się dogadali z mzk wprowadzając siłą swoje sugestie odnośnie swojej wizji przebiegu tras. A wiem, że z nikim nie chcieli gadać (Pszowem, radlinem itd.). Jakoś taka czerwionka mogła odgórnie kazać, żeby 311C jechał przez bełk. Ale jak to kieca..jest jest jak jest nieważne byle jest. Zniszczyć rozje..ac same upadnie.

~informator (89.174. * .146) 05.01.2013 23:11
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

strzelec mylisz się i to bardzo !!!! powiat zobowiązany jest do zorganizowania transportu a nie jego finansowania. niby to samo ale jednak nie. jeśli gminy w powiecie powiedzą "nie będziemy płacić" za to co starosta proponuje, to starosta więcej zrobić nie może i komunikacji nie będzie. okrutne ale prawdziwe.

~strzelec (80.238. * .20) 05.01.2013 21:52
oceniono 10 razy
6
Zgłoś

Miasto Wodzisław zrobiło wreszcie pod nosem nierobów ze starostwa. Obowiązek zapewnienia komunikacji w ramach powiatu jest w gestii powiatu. A nie wiedzieć czemu w Wodzisławiu zajmował się tym Urząd Miasta zamiast starostwo. Kieca odegrał się na starostwie, a przy okazji poprawił komunikację wewnątrz miasta. A co do połączeń z Rydułtów, Radlina, Pszowa i innych miejscowości powiatu do Wodzisławia - niech się tym zajmie pan Skatuła. Przecież i tak nie ma nic do roboty poza piciem kawy. A jeśli nie ma pomysłu to po co w ogóle taki twór jak powiat, który żadnej poważniejszej sprawy dla mieszkańców nie potrafi załatwić?

~do ~znawca (91.214. * .89) 05.01.2013 21:13
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

masz rację a na twoje pytanie odpowiadam że nie mogę dojechać do celu bo mi k,,,,,,y zlikwidowali polączenie z Radlina Górnego na Marcel

~znawca (89.72. * .124) 05.01.2013 11:32
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Ludzie, piszcie prawdę, a nie czy jesteście za lub przeciw. Nikogo nie obchodzi, czy lubicie jakiegioś prezydenta czy nie, ważne jest, czy dojechaliście do celu. Piszcie o tym, bez zbędnych komentarzy typu - lubię nie lubię, bo ja popuszczam, a on nie popuszcza i nikogo to nie obchodzi...

~., (89.174. * .146) 05.01.2013 11:27
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

możesz dojeżdżać na jednym bilecie pod warunkiem, że mieszkasz w centrum

~do Samotna i Pro_kieców (188.137. * .185) 05.01.2013 07:23
oceniono 16 razy
0
Zgłoś

samotna to pewnie jakaś nauczycielka, która dojeżdża z szpitala na przystanek sp6 żyjąc mottem "studiowałam to 300m pieszo nie pójdę" Masz czego chwalić, syf i bajzel. Ja wymagam, żebym mógł dojeżdżać jak za czasów MZK na jednym miesięcznym poza miasto, a nie tylko twój 1 przystanek bo srasz wyżej niż widzisz.

~ded (37.31. * .230) 04.01.2013 22:24

czytniki e-karty sa dlatego ze niebieski solaris byl rezerwa dla lini D.L.A w Rybniku

~Samotna (80.238. * .20) 04.01.2013 12:17
oceniono 27 razy
1
Zgłoś

Władze miasta mogą tym razem mieć satysfakcją bo przejęcie komunikacji obywa się bez większego zamieszania. Autobusy są nowsze, rozkłady przejrzyste. No i przez pierwsze dwa tygodnie można jeździć za darmo. Panie Kieca, panie Szymczak - wyrazy uznania. Wszystkie moje koleżanki chwalą po pierwszych dniach nowe rozwiązania!

~informator (94.42. * .2) 03.01.2013 21:06

przez najbliższy rok to funkcja typowo dekoracyjna.

~anonim (91.204. * .222) 03.01.2013 20:00

mam pytanie, czy czytniki na e-karty w wodzisławskich autobusach będą używane czy będą pełniły tylko funkcję dekoracyjną. W autobusie niebieskim linii A jest ich aż 6 .

mhl999 03.01.2013 15:51
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

@Magdalena-001 zbyt wiele oczekujesz. W twoim wypadku skazana jesteś na 2 przewoźników MZK i KM Wodzisław by móc sprawnie dojeżdżać. Niestety odbije się to na twoim budżecie. Ciesz się, że możesz dojechać do Pszowa bo inni tej możliwości nie mają.

mhl999 03.01.2013 15:49
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

@do mhl999 mnie jako pasażera nie interesuje to kto ile gdzie dopłaca i dlaczego. interesuje mnie to bym na jednym bilecie mógł dojechać do gmin ościennych. to wg mnie jest obowiązkiem miasta by komunikacja była przystępna, bo tylko idiota myśli, że wodzisławianie pracują w wodzisławiu. @miastowy zmień płytę bo to już powoli robi się nudne. kieca jakby nie patrzeć coś zrobił. więcej czy mniej od poprzedników to kwestia indywidualnej oceny. wystarczy popatrzeć na wzrost budżetu z 80 mln na prawie 140 w przeciągu 6 lat. racjonalnie patrząc liczy się zadłużenie o którym prezydent mówić nie chce i mami ludzi nadwyżką w budżecie. bo taka z księgowego punktu widzenia występować będzie.

~hapol (89.72. * .124) 03.01.2013 14:36
oceniono 6 razy
0
Zgłoś

"se" :D i jak tu się ze skryszowioków nie śmiać? :D

~miastowy (77.255. * .7) 03.01.2013 14:32
oceniono 16 razy
-8
Zgłoś

Dalej wybierajcie ludzi z Bielska Białej a nie z Wodzisławia jako rządzących a na pewno będzie wam się "żyło lepiej wodzisławianie"!Ze Skryszowioków się śmieją a za przywódcę miasta wybrali se osobę mającą z Wodzisławiem tyle wspólnego co ja z Montem Everest ,to jest logika hahahahahaha. Potem cały Wodzisław i mieszkańcy obchodzą Kiecusia, tyle co zeszłoroczny śnieg

~... (170.64. * .72) 03.01.2013 11:54
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

teraz z Wodzisławia na Pszów Wiadukt jedzie 221 i 222

~Magdalena-001 (77.255. * .7) 03.01.2013 11:36
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

Ale ja czegoś tu nie rozumiem albo jestem tempa jak but widocznie ;(.Nie jeździłam często autobusami ale była linia np 201,205,206 co z Wodzisławia z dworca głównego jechały na Pszów Wiadukt (o ten konkretny przystanek mi chodzi).Nie rozumiem czemu on nie jest wpisany w tych liniach C (jest tylko Pszów Dworzec-Centrum).Czy to znaczy,że dalej ta linia nie jedzie i trzeba się przesiadać na inny autobus by dostać się na Wiadukt czy Krzyżkowice???Nie znam się za bardzo,dlatego się pytam bardziej doświadczonych kto teraz jeździł przez te parę dni jak to wygląda?Czy jest bezpośredni autobus z Wodzisławia dworca na Pszów wiadukt i ile jest mniej więcej tych linii??Bo Pszów Centrum mnie nie interesuje

~do mhl999 (170.64. * .72) 03.01.2013 10:08
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

ZTZ obsługuje te gminy tylko dlatego, że gminy płacą za kursy, nie są członkami ZTZ. Dość sprytne bo np. dla wielu rybniczan też jest ważny np. dojazd do kopalni Marcel czy Rydułtowy, a mimo to te mieściny płacą Rybnikowi bez szemrania. Ciekawe co by było jakby tak Wodzisław wydłużył swoje linie i zawnioskował o współfinansowanie, na pewno wielkie larmo zaś by się podniosło, że Wodzisław chce wydoić sąsiadów, a rybnikersy by tu dolewały jeszcze oliwy do ognia. No cóż duży może więcej, północna część powiatu jest ślepo zapatrzona w Rybnik, w końcu stwierdzą że oni Wodzisławia nie potrzebują i skończy się to rozpadem powiatu.

~Podpisz się... (188.137. * .185) 03.01.2013 09:24
oceniono 8 razy
0
Zgłoś

wodzislaw się do nikogo nie podepnie bo po prostu nie chce płacic za komunikację. Mają to po prostu głęboko w.... wpadli na pomysł "pobawmy się w pasożyta niech pasażerowie sami se płacą".

~do mhl999 (87.205. * .126) 03.01.2013 09:23
oceniono 7 razy
3
Zgłoś

Miasto osiągneło swój cel. Zaoszczędziło. Zapewniam, że nie ma dla nich najmniejszego znaczenia jak to funkcjonuje.

mhl999 03.01.2013 09:15
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

@KM wspólny jest przewoźnik DLA ;-) Poza tym mnie zastanawia wciąż jedno, co stanie się jeśli gminy: Marklowice, Pszów, Rydułtowy wystąpią z MZK i przystąpią do ZTZ. Wówczas Wodzisław okaże się samotną wyspą. Ten scenariusz jest równie prawdopodobny jak przystąpienie tych gmin do "wodzisławskiej komunikacji" wszak ZTZ obsługuje te gminy a Wodzisław ma je gdzieś :)

~Toffi do ... (83.30. * .107) 03.01.2013 08:52

@ mhl999 i @ Magdaleny-001 . Dobrze podpowiedziane :) Jeśli trzymamy się godziny 9:00 w Pszowie to widzę dodatkowo takie rozwiązanie. Z Wodzisławia D.A. linią C o godz: 7:38 , w Pszowie jesteśmy 8:08 i przesiadka do 226 z godz : 8:20 . Oczywiście tu pojawia się problem zakupów 2 biletów. MZK wyjdzie 3,60 zł , a linią C + 226 odpowiednio 2 zł + 2,20 zł = 4,20 zł No niestety drożej. Pozdrawiam Was :)

~KM (170.64. * .72) 03.01.2013 08:33
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Skończcie już pierniczyć o podpinaniu Wodzisławia do ZTZ, bezmózgowce. Co ma Wodzisław wspólnego z ZTZ ?

mhl999 03.01.2013 08:27
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

@Paranoja tak to ma wyglądać. Tylko nie bardzo rozumiem po co się dublujesz linią 216 i E3? Smutna prawda jest taka, że ktoś kto musi wyjechać poza Wodzisław skazany jest na zakup 2 biletów miesięcznych - przy założeniu, że pracuje/mieszka poza Wodzisławiem. Tak naprawdę jest to więc pozorna oszczędność - oszczędza miasto ale nie mieszkańcy.

mhl999 03.01.2013 08:24

@Magdalena-001 szkoda, że nie napisałaś skąd z Wodzisławia będziesz wyjeżdżała. Linią MZK do Pszowa (221 lub 222 ale to kursy okrężne) lub 224 (bezpośrednio) a potem już linią MZK w Pszowie linią 226. Problem w tym, że jadąc na 9:00 lina 224 w Pszowie na dworcu jest o 8:24 a linia 226 na Pszów.Wiadukt odjeżdża o 8:20 :-/

~Paranoja (5.173. * .80) 03.01.2013 01:47
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Dzisiaj miałem dwa bilety, na 216 i E-3 i gdyby KM Wodzisław nie była darmowa to miałbym cztery! Czy tak to ma wyglądać????? Niech się ktoś zlituje i albo wróci do MZK albo niech podepnie Wodzisław pod ZTZ, bo to co teraz jest to jest jakaś paranoja i kpina, okrągłe zero w kwestii jednolitej taryfy! Idę o zakład, że ani MZK, ani UM nie wystąpiły z taką inicjatywą bo im to jest jedno, oni nie jeżdżą autobusami, oni nie kasują czterech biletów, oni się wożą merolami a obywatela mają gdzieś byle zaoszczędzą na premie dla siebie.