Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Prezydent Kieca proponuje likwidację SP 28 przez wygaszenie

Do konsultacji ze związkami zawodowymi trafił projekt uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Szkoły Podstawowej nr 28 w Wodzisławiu poprzez wygaszenie. To odpowiedź prezydenta na wniosek komisji oświaty z 21 września 2012 roku o przygotowanie propozycji reorganizacji sieci szkół

Prezydent Kieca proponuje likwidację SP 28 przez wygaszenie

Szkoła Podstawowa nr 28 wchodzi obecnie w skład Zespołu Szkół nr 3. Jak informuje Barbara Chrobok, rzecznik prasowy urzędu miasta w Wodzisławiu wygaszenie jest najłagodniejszą formą likwidacji, ponieważ rozłożona jest na kolejne lata począwszy od 2013 do 2018 roku. - Polegać będzie na zaprzestaniu naborów do klas pierwszych w kolejnych latach. Dotychczasowi uczniowie będą mieli gwarancję ukończenia szkoły w obecnym miejscu nauki, w budynku przy ul. Mieszka 10, a więc w tej samej placówce, w której naukę rozpoczęli. Nauczyciele będą pracowali pod kierunkiem obecnego dyrektora Zespołu Szkół nr 3 aż do momentu całkowitego rozwiązania szkoły podstawowej – informuje rzecznik.

W SP 28 systematycznie spada liczba dzieci. Obecnie w 6 oddziałach uczy się 115 dzieci. Dla porównania w 1997 roku uczęszczało do niej 865 uczniów, natomiast w 2008 roku już tylko 179.

Wszystko wskazuje na to, że w sprawie podjęcia uchwały zwołana zostanie odrębna sesja rady miasta. Obrady mają się odbyć na początku lutego. W sprawie przyszłości SP 28 będą mogli się również wypowiedzieć rodzice. Konieczna jest także opinia kuratorium.

Po podjęciu stosownej decyzji o wygaszaniu szkoły podstawowej dotychczasowy obwód szkoły zostanie przyłączony do obwodu SP 10. z wyjątkiem ulic: Krupińskiego, Kokoszyckiej oraz częściowo ulic Leszka, Mieszka i Przemysława. Te ulice zostaną włączone do obwodu SP 4 działającej w ramach Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 4. Ostateczna decyzja co do wyboru szkoły pozostanie jednak w całkowitej gestii rodziców. Jest to możliwe z uwagi na fakt, że od dwóch lat obwody szkół podstawowych funkcjonujących w Wodzisławiu są uwolnione.

Szkoła Podstawowa nr 10 jest wypełniona w 50 procentach. W 1997 roku chodziło do tej szkoły 705 uczniów, a obecnie kształci się w niej 353 uczniów, zaś jej baza sportowa zaspokoi w pełni potrzeby zwiększonej ilości dzieci.

- W likwidowanej szkole pracuje dobra kadra nauczycielska i jestem pewien, że większość otrzyma zatrudnienie w innych placówkach. – informuje prezydent miasta, Mieczysław Kieca. Natomiast większość nauczycieli jest zatrudnionych w ramach Zespołu Szkół nr 3 i właśnie tam pracę utrzyma. Podobnie rzecz się ma z pracownikami obsługi i administracji. W związku z dalszym funkcjonowaniem szkół przy ul. Mieszka 10 etaty te pozostaną utrzymane. Wszystkie szczegóły związane z zatrudnieniem poszczególnych osób będą systematycznie omawiane z organizacjami związkowymi.

Więcej 15 stycznia w "Nowinach Wodzisławskich"

Ludzie

Mieczysław Kieca

Prezydent Wodzisławia Śl.

1868 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Zakochany (83.30. * .225) 03.02.2013 00:47
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

http://www.youtube.com/watch?v=Af8A1adaFmQ
dla Ciebie pani naczelnik - jest pani moim marzeniem - kocham panią jest pani cudowna

~do poniższych (80.238. * .202) 03.02.2013 00:47
oceniono 7 razy
3
Zgłoś

Trzeba po prostu ignorować to, co pisze ten mhl. Chyba też bywa na różnych zebraniach i gada. To jakiś zawodowiec od propagandy. Ciekawe kto go rozszyfruje. Ciekawe czy to ktoś z Wodzisławia (koleś którego może znamy) czy całkiem z zewnątrz i zawodowiec. Jeździ po całej Polsce świadczy takie usługi kolesiom z PO. Może ktoś wie co to jest?

~mhl999. (89.174. * .146) 03.02.2013 00:43
oceniono 9 razy
-7
Zgłoś

"Jest ZA a nawet PRZECIW." bredzisz po prostu.

~prosząca o refleksję (83.7. * .10) 03.02.2013 00:37
oceniono 12 razy
12
Zgłoś

Panie mh999- może pana teorie mają racje bytu , ale teaz to chyba nie czas i miejsce.Bardzo proszę, żeby pan przynajmniej nie utrudniał. Dla niektórych to są sprawy życia, a nie tylko filozoficzno- ideologiczne, liczę na zrozumienie, pozdrawiam

~mhl999. (89.174. * .146) 03.02.2013 00:35
oceniono 8 razy
-6
Zgłoś

@piksi wciąż nie wiem w której części arkad usiądziesz ;-)

~piksi (91.225. * .4) 03.02.2013 00:22
oceniono 10 razy
6
Zgłoś

ja tylko powtórzę co napisałem wcześniej dopóki mnie nie zasypał mhl999 swoimi złoytmi myślami: Eh, ludzie, nie fjesbuk, nie te gadanie tutaj da nam wolność od tych ludzi którzy nas upokarzają, jedynie realna praca da nam efekt. Zrobię takie małe doświadczenie w poniedziałek o godzinie 18:00 zamówię sobie kawę w restauracji pod arkadami, i zacznę czytać Rzeczpospolitą. I jestem ciekaw ilu przyjdzie z Was żeby usiąść i pogadać co można zrobić w życiu z tą kroczącą katastrofą w mieście, nie w wirtualu. W końcu do referendum przy małym zaangażowaniu wystarczy 10-15 osób żeby zebrać wymaganą liczbę podpisów.

~byłam tam (83.7. * .10) 03.02.2013 00:12
oceniono 16 razy
12
Zgłoś

Rzeczywiście mhl999 przyłożył się do wykorzstania przez prowadzacych socjo- techiki zmęczenia przeciwnika

~tata125 (80.238. * .153) 03.02.2013 00:12
oceniono 9 razy
9
Zgłoś

Do Obserwator tego zamieszania : Tak, to ta osoba ;-) Też nie wiem, o co mu chodzi. Wygląda na kolegę NASZYCH RADNYCH-BEZRADNYCH. I PREZYDENTA, KTÓRY tak wspiera wodzisławskie rodziny, że aż zamyka najładniejsze szkoły.

~Zakochany (83.30. * .225) 03.02.2013 00:11

http://www.youtube.com/watch?v=JrpCR0rkEgQ
kolejny utwór dla Ciebie pani Naczelnik

~Obserwator tego zamieszania (83.30. * .225) 03.02.2013 00:06
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Wytłumaczcie mi, kto to jest ten mhl999 - czy to ten co na zebraniu mówił o tych pismach do radnych i czy mu odpisują. To ludzie zajmują się takim pierdami a tu szkoła nie ważna. Ja do końca nie wiem o czy on tam z tymi radnymi polemizował. Bo o szkole raczej nie. A pytania typu ile szkół ma zostać 13 czy 12 jakie to ma znaczenie. To tak jak do basenu wlać 100000 hektolitrów wody czy 100001. Chłopie czy Ty nie umiesz o niczym inny pisać tylko od początku w koło Macieju to samo jak kołowrotek. Jak 8.02.2013 przyjdziesz na tę sesję to Ci na zdam tak do koryta jak tym co będą z Tobą polemizować.

~mhl999. (89.174. * .146) 03.02.2013 00:02
oceniono 4 razy
-4
Zgłoś

@mieszkanka os.PIASTÓW nie ma czegoś takiego jak reorganizacja placówek oświatowych, bo po prostu nie ma (i tego jestem pewien) wszystkich możliwych wariantów jakie mogą zaistnieć przy likwidacji dowolnej szkoły. tutaj radny Króliczek ma rację składając swój wniosek oto jak "rozłożą się etaty". błąd tego rozłożenia polega jednak na tym, że mówimy tylko o jednej szkole a nie wszystkich możliwych wariantach. bo to by było uczciwe wobec nauczycieli. jeśli w mieście, docelowo przy obecnej licznie gimnazjalistów docelowo powinny funkcjonować 2 gimnazja to rodzi się pytanie które gimnazjum zostanie zlikwidowane. założenia są takie, że gim4 zdechnie śmiercią naturalną, ale gim3 będzie zawsze miało najmniej uczniów choć będzie "sportowe" czyli promowane "rzekomo" przez miasto. ktoś z państwa uwierzy w likwidację gim1 czy gim2 do którego chodzi ok.2x więcej uczniów niż gim3?

~Zakochany (83.30. * .225) 02.02.2013 23:56

http://www.youtube.com/watch?v=8n3So0Ryf1o
Dla Ciebie

~mhl999. (89.174. * .146) 02.02.2013 23:56
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

@kłamstwo mylisz się, mój kolega Połednik, jak to niektórzy sądzą, pomimo, ze opisał został wykreślony z tej mej listy.

~mieszkanka os.PIASTÓW (80.238. * .153) 02.02.2013 23:53
oceniono 9 razy
7
Zgłoś

Największe wrażenie - Kieca opowiadający jak wszyscy inwestorzy wycofują
się z Wodzisławia. .. No to trzeba dzieciom zabrać szkołę, no co robić ??? I te bilbordy : "Wodzisław stawia na rodzinę". Żenada. Radny Szamatowicz grożący rodzicom procesami... O Ogrodniku nie wspomnę, bo słów mi brak. Reorganizacja oświaty, która polega na zamknięciu najładniejszej, najbezpieczniejszej szkoły w mieście... Już robią tam miejsce na MOPS, a dalej pewnie jakieś urzędy ??? A nasze dzieci niech się gniotą w śmierdzącej SP 10. Co tam.

~Zakochany (83.30. * .225) 02.02.2013 23:52
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

To wezmę urlop

uważny czytelnik 02.02.2013 23:50
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

do Zakochanego: 08.02.2013 musisz być o g. 9:00, bo podobno Rada zbierze się o tej godzinie. Wbrew wcześniej podawanym informacjom, że o 16:00.

~kłamstwo (80.238. * .36) 02.02.2013 23:45
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

hahaha radnym w tym mieście może być tylko ten kto odpisuje mhl-owi. A to dobre :). A klika byleby mu odpisywała. Napradę wysokie wymagania masz.

~Zakochany (83.30. * .225) 02.02.2013 23:43
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Nie ważne czy ma czy nie ma, na następnej sesji się jej oświadczę. W piątek 8.02.2013. Myślę, że nie odmówi kupię bukiet róż - czerwonych. Myślę że będą to najlepsze oświadczyny - a data też pamiętliwa , która zakończy działalność SP nr 28 Wodzisław Śląski - bo kto ma nadzieję, że radni zagłosują przeciw likwidacji to ja zrobię wszystko, żeby wyszła za mnie w drugi dzień świąt Wielkanocnych

~aa (83.29. * .221) 02.02.2013 23:33
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

Do ~Zakochany wiem, że miłość nie wybiera, ale pani naczelnik ma męża. Mogę Tobie w sekrecie tylko podpowiedzieć, że jak będziesz bardzo się starał to wg. mnie masz szanse. Głowa do góry!

~Bartek Reichel (83.30. * .225) 02.02.2013 23:27
oceniono 16 razy
12
Zgłoś

Myślę, że każdemu należy się szacunek, nawet p. Ogrodnikowi jest zwykłym człowiekiem. Myśl, że nikogo nie zabił nic nie ukradł tak jak wielu innych polityków. Wybrali go wyborcy a on nie potrafi nic zdziałać to posiedzi jeszcze dwa lata i zmiana. Mnie wkurzył słowami, że uwolnił obwody bo "cholera go brała jak rodzice przepisywali dzieci do dziadków" żeby iść do Jedynki jak był tam dyrektorem - a jak wiadomo to on namawiał rodziców do tych działań i jest to prawda autentyczna. Ale jakiś szacunek mam do niego - bo jest tylko kłamczuchem.

~młoda rozczarowana (83.7. * .10) 02.02.2013 23:18
oceniono 20 razy
18
Zgłoś

Myślę, że od tego są radni i władze, żeby znajdować rozwiązania- i chyba tego brak zwykłemu mieszkańcowi- nikt nie liczy się z ich zdaniem, z rodzicami którzy mają na tym osiedlu młodsze dzieci, ( kupili tu mieszkania ze względu na bliskość przedszkola, a w przyszłości szkoły). Jesteśmy za jakąś przemyślaną polityką miasta- bo na razie..........................

~hey (193.150. * .66) 02.02.2013 23:15
oceniono 7 razy
3
Zgłoś

Nie masz racji! Niejedno miasto tej wielkości ma podobną ilość szkół. Ale u nas kasa idzie na ufoludki, a tam na dzieci.

~Zakochany (83.30. * .225) 02.02.2013 23:14
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Najcudowniejsza jest pani naczelnik, zakochałem się wybaczcie ale ten jej uśmiech, ta życzliwość to piękno wychodzące z jej serca - jestem pod wrażeniem. Dobrze że nie mam żony, nie wiem czy ona mam męża ale chcę spędzić z nią resztę życia - jest wspaniała piękna i urokliwa - oszalałem na jej punkcie

~mhl999. (89.174. * .146) 02.02.2013 23:12
oceniono 5 razy
-1
Zgłoś

@2.0TDJ masz w zasadzie rację jeśli chodzi o liczbę szkół w miastach podobnych liczebnie do wodzisławia.

~hey (193.150. * .66) 02.02.2013 23:11
oceniono 8 razy
4
Zgłoś

I znowu Stowarzyszenie Nasz Wodzisław z "oszołamami". Ohyda!

~mhl999. (89.174. * .146) 02.02.2013 23:11
oceniono 6 razy
-6
Zgłoś

@Podpisz się... wyjaśnij mi powody, dla których "oszczędny" radny wziął urlop. ja ich nie znam i prawdę mówiąc nie interesują mnie do końca. skoro twierdzisz, że jest inaczej to śmiało. masz pole do popisu. pewna radna o której wspominasz nie ma dla mnie znaczenia. może jej mąż budzi we mnie większy szacunek niż ona sama. jesteś w błędzie i tyle ci powiem :)

~2.0TDJ (83.5. * .105) 02.02.2013 23:09
oceniono 12 razy
4
Zgłoś

Wy dalej o tym samym?!Idżcie do barłoga ze swą kobietą lub chłopakiem zamiast pisać głupoty o niepotrzebnych wodzisławskich szkołach!Prawda cudaki jest taka że w żadnym mieście tej wielkości w tym kraju nie ma tylu szkół podstawowych.Sprawdzcie oszołomy a potem pier**** głupoty!

~mhl999. (89.174. * .146) 02.02.2013 23:08
oceniono 9 razy
-7
Zgłoś

nawet jeśli obroni się sp28 przed likwidacją to nie oznacza to, że ta szkoła w perspektywie "dyskusji o oświacie" nie zostanie zlikwidowana. przy założeniu przedstawienia pełnych danych o każdej szkole, o tym jak zmienią się obwody przy zlikwidowaniu szkoły X i jak zmieni się liczba uczniów w pozostałych szkołach. pozostawienie sp10 i sp4 ma dla mnie sens pod kątem 3km "bezpłatnych" jakie przekładają się na miasto. to graniczne szkoły w obwodzie, sensowne więc jest zlikwidowanie szkoły w środku. pytanie jednak czy "ów" szkoła nie mieści się w granicach tych obwodów, bo wówczas argument "3km" przemawia na korzyść sp28. malejąca liczba uczniów w szkołach przemawia za likwidacją jednej ze szkół (sp4,sp10,sp28) ta ostatnia jest w środku. najbardziej pesymistyczny wariant powie, że zostanie tylko jedna ze szkół i jest nią, jak dla mnie sp28. wiąże się to jednak z likwidacją gimnazjum, które w mojej opinii powinno być w centrum miasta, bo "4km" jakie wówczas obowiązują i tak zostaną zachowane przy obecnym układzie szkół gim1 i gim2.

~Podpisz się... (193.150. * .66) 02.02.2013 23:05
oceniono 8 razy
2
Zgłoś

mhl Człowieku, o czym ty piszesz??? Jakie prywatne życie. Jeżeli nie rozumiesz tak prostej sprawy, to znaczy, że nie znasz się na oświacie ( co już dawno dało się zauważać - pewnie tylko dlatego podjąłeś temat, bo pewna radna jest w komisji oświaty)!

~Wiktoria 1 (83.30. * .12) 02.02.2013 23:01
oceniono 7 razy
3
Zgłoś

Wstyd mi za panią naczelnik, nie mówiąc o tym gburze Ogrodniku i panu Szamotowiczu - ordynaria nieskończona. Pozostali Radni przyzwoici nie ważne jak głosowali, każdy ma swoje zdanie i mają do tego prawo - bo o czymś decydują. Pan prezydent Kieca też bardzo opanowany - nie ma zastrzeżeń robi co może. Ale trzeba pamiętać on jest tylko marionetką i rządzą od lat stare pryki, w tym zapiździałym Wodzisławiu. PO z p. Ogrodnikiem na czele i ludzie z boku nie koniecznie radni.

~mhl999. (89.174. * .146) 02.02.2013 23:00
oceniono 12 razy
-6
Zgłoś

@hey nie widzę takiej potrzeby by wchodzić w życie prywatne Szamatowicza bo o nim chyba mowa. Każdy za zgodą przełożonych ma prawo do takiego urlopu. Skoro ktoś go udzielił to mnie nie interesuje dlaczego tak się stało. W mojej opinii to człowiek, z którym warto rozmawiać. Działa "metodycznie" i to mi się podoba.

~ciekawy (83.7. * .10) 02.02.2013 23:00
oceniono 12 razy
8
Zgłoś

No właśnie jak to jest z tymi radnymi co pracują. bo te rady i spotkania odbywają się głównie rano?

~mhl999. (89.174. * .146) 02.02.2013 22:57
oceniono 6 razy
-4
Zgłoś

@piksi nauczyciele w całej tej "reformie oświaty" zostali olani na maksa. To nauczyciele stracą najwięcej. niestety przez pseudo działania "radnych" nauczyciele wciąż nie wiedzą na czym stoją. może się powtórzę, ale gdyby było wiadomo ile szkół w mieście powinno pozostać wiadomo by było jak trzeba uciąć etaty. inna kwestią jest to jakie to szkoły i w jakim czasie nastąpi ta reforma. uczciwość nakazuje pokazanie nauczycielom, że wodzisławiu potrzeba tyle i tyle etatów. tak by nauczyciele mieli szanse na ustosunkowanie się do sytuacji a związki zawodowe na wynegocjowanie pewnych warunków. nie są w stanie utrzymać wszystkich etatów i to nie jest tajemnicą. niestety takie skakanie po szkołach, która może się uda zlikwidować może nie, powoduje duży sprzeciw po stronie nauczycieli. to nie jest zagranie fairplay ze strony radnych czy urzędu. pewne dane można wyliczyć i prosty przykład jest "po piątku" kiedy to przedstawiono dane na 2018 w sp4 i sp10. to samo można zrobić dla wszystkich szkół i do póki tego się nie zrobi nie można mówić o reformie oświaty w tym mieście. niestety wg mnie tylko 5 radnych jest zdolnych zaryzykować "swój stołek" by podjąć ten temat. nawet jeśli jest to Grabowiecki, którego uważa się za wytrawnego gracza w polityce lokalnej. Mam swoje powody, by mieć do niego szacunek, bo pewnie po dzień dzisiejszy spierałbym się ze spółdzielnią o pewną pierdołę bo inaczej tego nie mogę nazwać. Grabowiecki załatwił tą sprawę od ręki, tak jak powinno się to załatwić. Osobiście nie wierzę w wynik referendum bo nie ma jednostki spajającej przeciwników obecnej władzy, punktującej jej na swój sposób. To można zrobić i jestem za, nawet jeśli ktoś twierdzi, że jestem zwolennikiem Kiecy. .

~hey (193.150. * .66) 02.02.2013 22:47
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

Mhl, ty tak lubisz pisać, to napisz do dyrekcji sp5 list z zapytaniem, ile dni urlopu bezpłatnego miał w bieżącym roku szkolnym nasz oszczędny radny.

~mhl999. (89.174. * .146) 02.02.2013 22:45
oceniono 5 razy
-5
Zgłoś

@do mhl realizm sytuacji polega na tym, że kolejne wybory będą zupełnie inne niż te poprzednie. wybacz ale jestem zdania, które wypowiedział rodzic na wczorajszym spotkaniu, że jesteście państwo (radni) reprezentantami wszystkich mieszkańców a nie tylko swojej dzielnicy. mniej więcej taki był sens tych słów i w pełni je popieram. szczególnie w trudnych tematach jakim jest oświata, na którą powinno patrzeć się przez pryzmat całego miasta a nie tylko dzielnicy. jak bardzo się mylę pokazali radni, którzy po prostu nabrali wody w usta używając argumentów "nie znam się", "wiem ale nie powiem", "nie odpowiem na pytanie". to niestety pokazuje szacunek ów radnych do wyborców czy mieszkańców. jestem zdania, że radny nie musi znać się na wszystkim, ale w tematach trudnych społecznie, dotyczących całego miasta powinien mieć jasno wyrobione stanowisko. ma prawo do zmiany zdania po wysłuchaniu argumentów różnych stron (rodziców, nauczycieli, urzędu) ale powinien to zdanie posiadać. od tego jest radnym miejskim, bo takie piastuje stanowisko. jeśli chce być radnym dzielnicy to niech startuje w wyborach do rad dzielnic gdzie odpowiedzialność ogranicza się do dzielnicy a nie całego miasta. masz prawo się z tym nie zgadzać ale mój punkt widzenia jest właśnie taki. radny miejski odpowiada za całe miasto.

~hey (193.150. * .66) 02.02.2013 22:40
oceniono 8 razy
6
Zgłoś

Po piątkowej sesji powiększyła się lista osób, którymi zachywca się mhl. Oczywiście, ma prawo zachwycać się radnym Szamatowiczem, który tak doskonale łączy pracę na cały etat w szkole i funkcję radnego, który na pewno bierze urlop bezpłatny na czas zebrań w UM odbywających się w czasie godzin pracy, żeby nie obciążać budżetu miasta niepotrzebnymi wydatkami :))

~piksi (91.225. * .4) 02.02.2013 22:33
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

do mhl999, skąd wiesz że referendum nie będzie nie osiągnie 60% uprawnionych do głosowania? Czy Ty nie widzisz: olanej Odry, zlikwidowanych stołówek, upadku zakładów komunalnych, niszczonych nauczycieli? To są ludzie którzy zostali skrzywdzeni przez obecne władze. Poza tym jak nie spróbuję to potem będę sobie pluł w brodę że nawet nie zrobiłem podejścia. Tak więc i tak sobie w poniedziałek poczekam na ludzi.

~mhl999. (89.174. * .146) 02.02.2013 22:30
oceniono 5 razy
-5
Zgłoś

@uważny czytelnik udostępniasz moje dane osobowe, którymi nie masz prawa dysponować. będę je chronić do skutku i to żadna groźba. chcesz mnie "nazwać" to możesz to zrobić z imienia ale nie nazwiska. w przeciwnym wypadku licz się z problemami. Kalinowska chce reformy oświaty ja również, choć dziwię się jej stanowisku jakie przyjęła w wczorajszym głosowaniu, bo nie takiej reformy oczekuje. Grabowiecki potrafił mi odpowiedzieć na pismo, jest skłonny pójść na pewne ustępstwa (przynajmniej tak deklaruje) zapewniając środki na konkretne zadania oświatowe (również radny. Zemło jest to skłonny poprzeć). Szamatowicz podobnie jak Grabowiecki ma swój punkt widzenia i w nawiązaniu do tego co mówił na wczorajszym spotkaniu o szkołach w miastach 45-55 tys (lub podobny przedział, niech mnie ktoś poprawi jak pamięta lepiej ode mnie) ma rozeznanie ile miasto utrzymuje szkół. tych miast w Polsce jest niewiele. Osobiście to sprawdzałem, choć w innym przedziale i nie było ich więcej niż 20.

~do mhl (77.253. * .134) 02.02.2013 22:25
oceniono 10 razy
8
Zgłoś

mhl czy Ty naprawdę jesteś taki naiwny czy tylko udajesz, radnych wybierają wyborcy w poszczególnych okręgach i oni oceniają radnych po zaangażowaniu w sprawy ważne dla danego okręgu, Jak możesz porównywać radną Kalinowską do takich radnych jak, pani Rybka, p. Króliczek czy p. Zemło oni dostali grubo ponad 400 głosów a p. Kalinowska mniej niż 60 a w następnych wyborach przypuszczam, że ta dysproporcja będzie jeszcze większa, sympatie sympatiami ale myśl realnie. Widać , że dla ciebie Wodzisław kończy się na Piastów, są jeszcze inne dzielnice

uważny czytelnik 02.02.2013 22:22
oceniono 12 razy
8
Zgłoś

mhl999, twoje słowa, że proszę się o kłopoty traktuję jako groźbę. waż swoje słowa. a że jesteś tym, kim jesteś, świadczy to, że wychwalasz tu szamatowicza, grabowieckiego, kalinowską. to moja ostatnia uwaga odnosząca się do twoich słów.