Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Prezydent Kieca proponuje likwidację SP 28 przez wygaszenie

Do konsultacji ze związkami zawodowymi trafił projekt uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Szkoły Podstawowej nr 28 w Wodzisławiu poprzez wygaszenie. To odpowiedź prezydenta na wniosek komisji oświaty z 21 września 2012 roku o przygotowanie propozycji reorganizacji sieci szkół

Prezydent Kieca proponuje likwidację SP 28 przez wygaszenie

Szkoła Podstawowa nr 28 wchodzi obecnie w skład Zespołu Szkół nr 3. Jak informuje Barbara Chrobok, rzecznik prasowy urzędu miasta w Wodzisławiu wygaszenie jest najłagodniejszą formą likwidacji, ponieważ rozłożona jest na kolejne lata począwszy od 2013 do 2018 roku. - Polegać będzie na zaprzestaniu naborów do klas pierwszych w kolejnych latach. Dotychczasowi uczniowie będą mieli gwarancję ukończenia szkoły w obecnym miejscu nauki, w budynku przy ul. Mieszka 10, a więc w tej samej placówce, w której naukę rozpoczęli. Nauczyciele będą pracowali pod kierunkiem obecnego dyrektora Zespołu Szkół nr 3 aż do momentu całkowitego rozwiązania szkoły podstawowej – informuje rzecznik.

W SP 28 systematycznie spada liczba dzieci. Obecnie w 6 oddziałach uczy się 115 dzieci. Dla porównania w 1997 roku uczęszczało do niej 865 uczniów, natomiast w 2008 roku już tylko 179.

Wszystko wskazuje na to, że w sprawie podjęcia uchwały zwołana zostanie odrębna sesja rady miasta. Obrady mają się odbyć na początku lutego. W sprawie przyszłości SP 28 będą mogli się również wypowiedzieć rodzice. Konieczna jest także opinia kuratorium.

Po podjęciu stosownej decyzji o wygaszaniu szkoły podstawowej dotychczasowy obwód szkoły zostanie przyłączony do obwodu SP 10. z wyjątkiem ulic: Krupińskiego, Kokoszyckiej oraz częściowo ulic Leszka, Mieszka i Przemysława. Te ulice zostaną włączone do obwodu SP 4 działającej w ramach Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 4. Ostateczna decyzja co do wyboru szkoły pozostanie jednak w całkowitej gestii rodziców. Jest to możliwe z uwagi na fakt, że od dwóch lat obwody szkół podstawowych funkcjonujących w Wodzisławiu są uwolnione.

Szkoła Podstawowa nr 10 jest wypełniona w 50 procentach. W 1997 roku chodziło do tej szkoły 705 uczniów, a obecnie kształci się w niej 353 uczniów, zaś jej baza sportowa zaspokoi w pełni potrzeby zwiększonej ilości dzieci.

- W likwidowanej szkole pracuje dobra kadra nauczycielska i jestem pewien, że większość otrzyma zatrudnienie w innych placówkach. – informuje prezydent miasta, Mieczysław Kieca. Natomiast większość nauczycieli jest zatrudnionych w ramach Zespołu Szkół nr 3 i właśnie tam pracę utrzyma. Podobnie rzecz się ma z pracownikami obsługi i administracji. W związku z dalszym funkcjonowaniem szkół przy ul. Mieszka 10 etaty te pozostaną utrzymane. Wszystkie szczegóły związane z zatrudnieniem poszczególnych osób będą systematycznie omawiane z organizacjami związkowymi.

Więcej 15 stycznia w "Nowinach Wodzisławskich"

Ludzie

Mieczysław Kieca

Prezydent Wodzisławia Śl.

1868 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~mhl999. (89.174. * .146) 02.02.2013 22:21
oceniono 10 razy
-8
Zgłoś

@piksi zawsze możesz mnie wyprosić. nie widzę sensu referendum przy obecnym zaangażowaniu mieszkańców w życie tego miasta. co z tego, że zbierzesz grupę, która zadziała zgodnie z procedurą skoro nie masz realnych szans na to by referendum gwarantowało wysokie prawdopodobieństwo wyniku, którego skutkiem będzie odwołanie władz miasta. sam sobie odpowiedz jakie są realne szanse na to. dobrze jest zebrać ludzi, którzy chcą działać by byli skuteczną przeciwwagą do idiotycznych wręcz działań rządzącej ekipy.

~mhl999. (89.174. * .146) 02.02.2013 22:17
oceniono 10 razy
-6
Zgłoś

@uważny czytelnik widzę, że prosisz się o kłopoty. jeśli jesteś w stanie udowodnić mi tu i teraz, że działam w interesie "władz miejskich" to śmiało. zapytaj się jednak wcześniej Kłosińskiej czy Ogrodnika czy jestem za czy przeciw likwidacji sp28.

~piksi (91.225. * .4) 02.02.2013 22:13
oceniono 8 razy
6
Zgłoś

do mhl999, nie wiem czy dobrze robisz próbując przyjść, skoro wygłaszasz peany na temat szamotowicza, uważasz grabowieckiego za dobrego radnego, i nie widzisz kontrkandydata przeciw kiecy. Myślę że referendum powinni robić ludzie którzy wierzą w jego sens.

~mhl999. (89.174. * .146) 02.02.2013 22:12
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

co do sp17 i włożenia w nią kasy, to owszem pewnie nie jedna złotówka zostanie w nią włożona, ale nie mam nic przeciwko pod warunkiem, że miasto będzie miało gwarancję jej przejęcia przez jednostki zewnętrzne tworzącą wówczas szkołę niepubliczną. w przeciwnym przypadku jestem przeciw z całym szacunkiem do radnego adama króliczka, to naprawdę sympatyczny człowiek, nie wyrażam zgody na marnotrawienie środków by w tej dzielnicy utrzymywać 2 placówki oświatowe.

uważny czytelnik 02.02.2013 22:12
oceniono 10 razy
8
Zgłoś

Zwracam się do osób zbulwersowanych wczorajszym zachowaniem radnych i popierających referendum: ignorujcie mhl999, nie komentujcie jego pisaniny, to jest człowiek działający w interesie ludzi dziś trzymających ster rządów w Wodzisławiu, mhl999, czyli Pan [XXXXXXXXXXX - naruszenie danych osobowych].

~Mieszkaniec Piastów (83.30. * .17) 02.02.2013 22:09
oceniono 8 razy
6
Zgłoś

Myślę, ze radni, przedstawiciele danej dzielnicy powinni chociaż odnieść się do argumentów rodziców z SP 28. To naprawdę wyglądało tak, jakby bezmyślnie podnosili rękę, nie dyskutujac z mieszkańcami. W SP 1 jest 15 dzieci w klasie 1 i nikt nie wspomina o jej likwidacji. W SP 28 jest 22 już zapisanych. Nie będę powtarzać argumentów o wielkich pieniądzach wyłożonych w remont tej szkoły. I bardzo dobrych wynikach z egzaminów zewnętrznych. Nie liczyło się nic. Pani Klosinska stwierdziła, że to nieważne.

~mhl999. (89.174. * .146) 02.02.2013 22:09
oceniono 9 razy
-5
Zgłoś

popieram też szamatowicza o dyskusję w temacie nt oświaty, popieram króliczka o wyliczenia jak "polecą" etaty w zespole szkół nr 3, jeśli dobrze liczyłem kiedy dyrektor wymieniał to mówimy o 8-10 etatach i nikt mi nie wmówi, że tym nauczycielom miasto może zagwarantować pracę. wątpię by stosowne wyliczenie zdążył przygotować urząd i radni mieli czas na zapoznanie się z nimi, bo znając ich (radnych) tempo "prac" to jest to po prostu nierealne.

~mhl999. (89.174. * .146) 02.02.2013 22:06
oceniono 6 razy
-6
Zgłoś

@piksi postaram się pojawić o ile nie rozłożę się chorobowo bo czuję się fatalnie. "rzepa" też dobra ale usiądź sobie w jakimś konkretnym miejscu żebym nie musiał cię szukać po całym lokalu ;-)

~piksi (91.225. * .4) 02.02.2013 21:59
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Eh, ludzie, nie fjesbuk, nie te gadanie tutaj da nam wolność od tych ludzi którzy nas upokarzają, jedynie realna praca da nam efekt. Zrobię takie małe doświadczenie w poniedziałek o godzinie 18:00 zamówię sobie kawę w restauracji pod arkadami, i zacznę czytać Rzeczpospolitą. I jestem ciekaw ilu przyjdzie z Was żeby usiąść i pogadać co można zrobić w życiu z tą kroczącą katastrofą w mieście, nie w wirtualu. W końcu do referendum przy małym zaangażowaniu wystarczy 10-15 osób żeby zebrać wymaganą liczbę podpisów.

~mhl999. (89.174. * .146) 02.02.2013 21:58
oceniono 5 razy
-3
Zgłoś

@Piast nie wiem i nie obchodzi mnie to gdzie mieszka Szamatowicz, ale nie zgodzę się z tym, że powinien być przeciw likwidacji sp28. choć na upartego, co miałoby solidne uzasadnienie powinien być przeciw skoro w październiku 2012 próbował podjąć dyskusję nt oświaty i wniosek nie przeszedł na radzie. Logicznym dla mnie przynajmniej jest to, że skoro taka dyskusja się nie odbyła to głosuję przeciw jako znak protestu wobec takiej "NĘDZNEJ" polityki radnych w ważnym społecznie temacie jakim jest oświata.

~mhl999. (89.174. * .146) 02.02.2013 21:56
oceniono 13 razy
-7
Zgłoś

co do referendum to sobie darujcie. jeśli nie macie ludzi, których wiedza nt samorządu jest przynajmniej dobra to przypadkiem możecie bardziej zaszkodzić miastu niż mu pomóc. miasto niby jest otwarte na potrzeby mieszkańców, przedsiębiorców, ale w praktyce to nie do końca tak wygląda. referendum nie ma sensu, pierwszym krokiem jest zbudowanie niezależnego serwisu miejskiego, który pokaże urząd "z drugiej strony" wszelkie powiązania, które istnieją, o których wiele osób wie, ale nikt tego nie przekłada szerszej publiczności. każdą plotkę można sprawdzić, każde powiązanie można pokazać na wiele sposobów. ważne jest to by zjednoczyć ludzi wokół siebie, którzy zaczną myśleć podobnie. wówczas referendum jest możliwe. trzeba jednak mieć również kim zastąpić obecną władzę, a ja póki co nie widzę lepszego kandydata na prezydenta niż kieca. co do radnych, to myślę, że można zastąpić parę osób. dla mnie, po wczorajszym moim pytaniu i zlewających odpowiedziech jedynie Kalinowska, Szamatowicz, Grabowiecki, Rychlik, Chłapek mają prawo być radnymi w tym mieście. reszta to skazańcy do odstrzału, w liczbie 16 sztuk, bo dla mnie to sztuki, które najwyraźniej liczą, że mogą mnie zlać. jak się uprę to z nudów zadam im co tydzień różne pytania na temat miasta a przed wyborami upublicznię kto miał odwagę mi odpisać.

~anty 2 (89.73. * .191) 02.02.2013 21:51
oceniono 17 razy
13
Zgłoś

szamatowicz w radzie leczy swoje kompleksy.Jego chamskie zachowanie w stosunku do Pana Zalewskiego to był pokaz jego ciemnej osobowości

~Piast (77.253. * .134) 02.02.2013 21:51
oceniono 10 razy
6
Zgłoś

Szamatowicz jest mieszkańcem Os. Piastów i z racji zamieszkania powinien być z nami

~mhl999. (89.174. * .146) 02.02.2013 21:47
oceniono 11 razy
-7
Zgłoś

nie chcę się czepiać, ale Szamatowicz nie jest przedstawicielem dzielnicy związanej z sp28. Grabowiecki natomiast nie był tam w charakterze członka jeden z komisji (strategii, oświaty) ale w charakterze przewodniczącego RM. Odnośnie zadawania trudnych pytań to po prostu proszę się spodziewać, że zostaniecie olani (z Zalewskim na czele) bo nie potrafili odpowiedzieć na proste pytanie ile szkół optymalnie powinno być w Wodzisławiu. Nie przekonuje mnie argument rodziców, że rozmywam temat, nie przekonuje mnie argument radnych, że pytanie nic nie wnosi do dyskusji bo wg mnie każdy trzeźwo myślący człowiek powinien sobie ustalić w obecnej sytuacji końcowy etap do jakiego dążymy. tym etapem jest ilość szkół w mieście, kolejnym etapem jest to które to szkoły oraz jak rozłożą się obwody i liczba uczniów. wówczas można związkom powiedzieć ile tak naprawdę potrzeba etatów i zacząć rozmowy. niestety wodzisław zabiera się "od dupy" strony do reformy oświaty likwidując losową placówkę. rację mają rodzice twierdząc, że los placówek które były do likwidacji 2 lata temu wciąż nie pozostał rozwiązany. na moje pytanie odpowiedzieli tylko ci radni, którzy odpowiedzieli mi na piśmie. wyjątkiem z tych "piśmiennych" był Połednik, który bał się odpowiedzieć na proste pytanie. wybaczcie, ale radny, który publicznie twierdzi, że nie odpowie mi na pismo nie jest dla mnie radnym, a przynajmniej nie powinien piastować takiego stanowiska.

~Piastów (80.238. * .20) 02.02.2013 21:29
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

cd.radny Kaczyński,

~podpisz się (178.235. * .176) 02.02.2013 21:29
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

http://archiwum.bip.wodzislaw-slaski.pl/WODZISLA/PLIK34CC.PDF?id=13005

~podpisz się (178.235. * .176) 02.02.2013 21:27
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

http://archiwum.bip.wodzislaw-slaski.pl/WODZISLA/PLIKDE94.PDF?id=12997

~Piastów (80.238. * .20) 02.02.2013 21:27
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

@uważny czytelnik,likwidacja żłobka na Piastów to rok 2003,sprawdź kto był wtedy radnym miejskim,skład rady niewiele różni się od obecnego,na pewno był Grabowiecki,Rychlik,Białek,Szamatowicz,Wistuba,Króliczek,Stachoń,Wyleżych,Balcer,itd.

~Rodzic (80.238. * .171) 02.02.2013 21:15
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Oczkiem w głowie pana Ogrodnika są klasy sportowe w sp 10,ale żeby tak się stało muszą być po dwie klasy.1 dwie,2 dwie itd,Dzieci w sp 10 na rok szkolny 13/14 nie spełnią tych warunków,dlatego potrzebne są dzieci.A skąd wziąść .....zlikwidowaç sp 28,i wtedy plan pana Ogrodnika wypali.Jakie są powiązania Ogrodnika z sp 10 jeżeli nowoczesna szkoła przegrywa z ruiną

~do poniżej (178.235. * .176) 02.02.2013 21:11
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Może stworzymy na facebooku stronę referendum w Wodzisławiu

~Mieszkanka Piastów (83.30. * .17) 02.02.2013 21:09
oceniono 12 razy
10
Zgłoś

Tylko radny Zalewski był przeciwny. Zemlo i Rybka wstrzymali się. Reszta pokornie podniosła rękę tak, jak chce Kieca. Nawet nie wzięli udziału w dyskusji. Najbardziej rozczarował Grabowiecki, Szamatowicz - przedstawiciele naszej dzielnicy. Nie chodzi nawet o samo głosowanie, ale tez o ignoranckie i lekceważące podejście do nas, mieszkańców os. Piastów i XXX-lecia. Nie mogliśmy uwierzyć, ze to NASI radni....

~Sp28 (178.235. * .176) 02.02.2013 21:09
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

https://www.facebook.com/RatujmySp28WWodzislawiuSlaskim

~hehea (91.225. * .4) 02.02.2013 20:36
oceniono 11 razy
7
Zgłoś

szamotowicz się obraził że aa wywalili, oooo, szkoda, jak z niego wychodzi cha.... to fajnie a jak mu coś pociągnęli to foch.

~ciekawy (83.7. * .10) 02.02.2013 20:10
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

A co ze stołówkami szkolnymi? Jak to jest po zmianach? Czy ktoś wie?

~WIDZ (83.29. * .36) 02.02.2013 19:22
oceniono 9 razy
5
Zgłoś

CZY KTOŚ MOŻE PODAĆ Z IMIENIA I NAZWISKA JAK GŁOSOWALI POSZCZEGÓLNI RADNI W DNIU WCZORAJSZYM Z POŁĄCZONYCH KOMISJI ONANIZMU I MASTURBACJI PREZYDENTA MIASTA?

~Bogna245 (83.30. * .17) 02.02.2013 19:21
oceniono 16 razy
12
Zgłoś

Popieram referendum. Kieca uwaza, ze z rodzicami nie trzeba się liczyć. Miał w nosie nasze argumenty. Głupie usmieszki i złośliwe uwagi. A radny Szamatowicz... Brak komentarza dla bezczelnego zachowania tego pana.

~kontrola społeczna (80.238. * .20) 02.02.2013 19:00
oceniono 10 razy
8
Zgłoś

wodzisławski samorząd to nepotyzm rodzinny,

uważny czytelnik 02.02.2013 18:59
oceniono 13 razy
9
Zgłoś

Referendum będzie. Zdążymy. Czy ktoś dysponuje info, jak głosowali radni, gdy decydowali o losie żłobka na os. Piastów? Warto mieć wiedzę o minionych dokonaniach obecnych radnych.

~kontrola społeczna (80.238. * .20) 02.02.2013 18:57
oceniono 10 razy
4
Zgłoś

potrzeba odważnych ludzi,którzy zorganizują to referendum,jestem ZA,

~pisior (91.225. * .4) 02.02.2013 18:49
oceniono 10 razy
4
Zgłoś

nikt nie mówi o partii pis, tylko o grupie kilkunastu, a może więcej osób, którzy też dostali nie raz ani dwa w dupę od władz. Więc byłoby nieroztropnością nie skorzystać z ich pomocy. Po co to zatem minusować.

~be (188.137. * .211) 02.02.2013 18:06
oceniono 12 razy
4
Zgłoś

do wkurzonych jak pisałem o zebraniu 15 osób i złożyć wniosek o referendum choćby w formie straszaka to zostałem zminusowany,ale dalej jestem za tym żeby zebrać 15 podpisów pod wnioskiem o referendum w sprawie odwołania prezydenta i RM ale trzeba go złożyć najpózniej w wtorek

~też popieram (89.72. * .144) 02.02.2013 17:33
oceniono 17 razy
11
Zgłoś

i tak należy zrobić, bo to towarzystwo wzajemnej adoracji rozbestwiło sie w naszym miescie do zenitalnej buty i arogancji, a dzieje sie tak - bo tak naprawdę nic nierobieniem dajemy im na to przyzwolenie

~do wszystkich czytających (80.238. * .20) 02.02.2013 17:26
oceniono 19 razy
13
Zgłoś

żadna partia nam nie pomoże ,tu trzeba zdecydowanych działań mieszkańców,tylko referendum,za jednym razem pozbedziemy się wszystkich łącznie z radnymi,potem nowe wybory i wybieramy ludzi spoza obecnej władzy,a jeżeli ktokolwiek z obecnych bedzie startował to rozliczmy z wszystkich obietnic,nie trzeba się bać zadawać niewygodnych pytań kandydatom na stanowiska samorzadowe,polecam BIP urzedu miasta oswiadczenia majatkowe prezydentów,radnych ,naprawdę ciekawa lektura,

~pisior (91.225. * .4) 02.02.2013 16:54
oceniono 20 razy
2
Zgłoś

Popieram, Gazeta Polska i Pisiory pomogą.

~popieram (80.54. * .200) 02.02.2013 16:20
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

słusznie

~do opozycji (178.235. * .176) 02.02.2013 15:36
oceniono 19 razy
13
Zgłoś

No to może w końcu opozycja wobec Kiecy się zbierze do kupy i rozpocznie procedurę referendum

~SM2 (89.73. * .191) 02.02.2013 15:33
oceniono 16 razy
14
Zgłoś

Tak luzik mieli. Miejmy nadzieje ,że ludzie przestaną wreszcie tolerować tą sitwę

~KM (89.72. * .144) 02.02.2013 14:39
oceniono 21 razy
19
Zgłoś

zgadza się oni sobie nawzajem nie zrobią krzywdy.. ... tkwią w swych układach ... tu nie ma miejsca na zyczliwość dla ludzi spoza układu ... widać to było wczoraj z jaką "powagą" nas traktowano, my emocje i rozpacz, a po drugiej stronie luzik

~krecik9 (89.73. * .191) 02.02.2013 14:34
oceniono 21 razy
19
Zgłoś

Kieca miał swoje parę minut informując zebranych co już zdążył zamknąć ,co wygasić,kogo zwolnić................ itd To była prawdziwa arogancja władzy.Oni zlikwidują to miasto do reszty. Nie przepraszam zostawią Urząd Miasta ,aby móc sobie wzajemnie zatrudniać swoje rodziny i innych pociotków.Tak się spłaca długi za takie głosowania jak w dniu wczorajszym.Kolesie różnią się tylko w czasie kampanii wyborczej,później już mają 4 lata na swoje układziki i dogadywania się za NASZE pieniądze.DOŚĆ TEGO!BASTA!