Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Prezydent Kieca proponuje likwidację SP 28 przez wygaszenie

Do konsultacji ze związkami zawodowymi trafił projekt uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Szkoły Podstawowej nr 28 w Wodzisławiu poprzez wygaszenie. To odpowiedź prezydenta na wniosek komisji oświaty z 21 września 2012 roku o przygotowanie propozycji reorganizacji sieci szkół

Prezydent Kieca proponuje likwidację SP 28 przez wygaszenie

Szkoła Podstawowa nr 28 wchodzi obecnie w skład Zespołu Szkół nr 3. Jak informuje Barbara Chrobok, rzecznik prasowy urzędu miasta w Wodzisławiu wygaszenie jest najłagodniejszą formą likwidacji, ponieważ rozłożona jest na kolejne lata począwszy od 2013 do 2018 roku. - Polegać będzie na zaprzestaniu naborów do klas pierwszych w kolejnych latach. Dotychczasowi uczniowie będą mieli gwarancję ukończenia szkoły w obecnym miejscu nauki, w budynku przy ul. Mieszka 10, a więc w tej samej placówce, w której naukę rozpoczęli. Nauczyciele będą pracowali pod kierunkiem obecnego dyrektora Zespołu Szkół nr 3 aż do momentu całkowitego rozwiązania szkoły podstawowej – informuje rzecznik.

W SP 28 systematycznie spada liczba dzieci. Obecnie w 6 oddziałach uczy się 115 dzieci. Dla porównania w 1997 roku uczęszczało do niej 865 uczniów, natomiast w 2008 roku już tylko 179.

Wszystko wskazuje na to, że w sprawie podjęcia uchwały zwołana zostanie odrębna sesja rady miasta. Obrady mają się odbyć na początku lutego. W sprawie przyszłości SP 28 będą mogli się również wypowiedzieć rodzice. Konieczna jest także opinia kuratorium.

Po podjęciu stosownej decyzji o wygaszaniu szkoły podstawowej dotychczasowy obwód szkoły zostanie przyłączony do obwodu SP 10. z wyjątkiem ulic: Krupińskiego, Kokoszyckiej oraz częściowo ulic Leszka, Mieszka i Przemysława. Te ulice zostaną włączone do obwodu SP 4 działającej w ramach Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 4. Ostateczna decyzja co do wyboru szkoły pozostanie jednak w całkowitej gestii rodziców. Jest to możliwe z uwagi na fakt, że od dwóch lat obwody szkół podstawowych funkcjonujących w Wodzisławiu są uwolnione.

Szkoła Podstawowa nr 10 jest wypełniona w 50 procentach. W 1997 roku chodziło do tej szkoły 705 uczniów, a obecnie kształci się w niej 353 uczniów, zaś jej baza sportowa zaspokoi w pełni potrzeby zwiększonej ilości dzieci.

- W likwidowanej szkole pracuje dobra kadra nauczycielska i jestem pewien, że większość otrzyma zatrudnienie w innych placówkach. – informuje prezydent miasta, Mieczysław Kieca. Natomiast większość nauczycieli jest zatrudnionych w ramach Zespołu Szkół nr 3 i właśnie tam pracę utrzyma. Podobnie rzecz się ma z pracownikami obsługi i administracji. W związku z dalszym funkcjonowaniem szkół przy ul. Mieszka 10 etaty te pozostaną utrzymane. Wszystkie szczegóły związane z zatrudnieniem poszczególnych osób będą systematycznie omawiane z organizacjami związkowymi.

Więcej 15 stycznia w "Nowinach Wodzisławskich"

Ludzie

Mieczysław Kieca

Prezydent Wodzisławia Śl.

1868 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Iksio (80.238. * .203) 15.01.2013 19:36
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

A do jakie podstawówki chodził Prezydent KIECA - wodzisławskiej? a może nie. Może Prezydent nie wie że zanim powstało SP 28 to do SP 10 dzieci chodziły na dwie zmiany na 7.30 albo na 13.45 Więc cóż dlaczego teraz dzieci nie mogą też tak chodzi przecież Wodzisław rodziną stoi. W kupie siła

~do Hela82 (87.205. * .195) 15.01.2013 19:31
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

A Ty uważasz, ze na sporcie zna się Kieca, czy Ogrodnik?????

~Hela82 (80.238. * .203) 15.01.2013 19:28
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Gdyby któryś z włodarzy Wodzisławia ruszył głowa to by wiedział że prawdziwych sportowców kształtuje się od najmłodszych lat a nie od gimnazjum.

~Miki76 (80.238. * .203) 15.01.2013 19:26
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Kiedy jest jakieś zebranie w sprawie SP 28. Przecież teraz już można zapisywać dzieci do 1-ej klasy a dyrektor nie może mi zabronić wpisania się na listę do SP 28. Rodzice dzieci chętnych powinni jak najszybciej taką listę stworzyć.bo inaczej będzie to samo co ze żłobkiem pare lat temu co był na os. Piastów. Tez władza zabroniła wpisywać na listę dzieci a potem powiedzieli, że nie ma chętnych

mhl999 15.01.2013 17:44

@jot prosty przykład "coś za coś" np sp3 - remont basenu i boisko szkolne jak należy czy remont części budynku - twój wybór.

~do pacana podpisz się (83.4. * .180) 15.01.2013 17:38
oceniono 7 razy
3
Zgłoś

gdyby faktycznie był to zaścianek to nie ma 13 szkół jak w jakimś 100 tys mieście.zaściankowi to jesteście wy pedagogiczne oszołomy!już niedługo w szkołach będzie 1 nauczyciel na jednego ucznia.

~Podpisz się... (80.238. * .43) 15.01.2013 17:15
oceniono 13 razy
9
Zgłoś

Na nowoczesny wyremontowany obiekt mają chrapkę a nie o dobro dzieci im chodzi planują tam przenieść ciepłe posadki z MOSIR-u i dyrekcję nowego parku który ma powstać w wąwozie.... Dyrektorzy muszą mieć reprezentatywne i nowoczesne miejsce tak to u nas już działa czym bliżej człowiek korytka tym większe wymagania i aspiracje na reprezentacyjną siedzibę a dzieci wrzucić na masę do 10-tki niech chodzą na 2 zmiany, śmierdzą lizolem a na orlik będą sobie mogły pozaglądać na niedzielnych spacerach z rodzicami... Wstyd mi za to ze mieszkam w takim zaściankowym mieście gdzie władza należy do tak płytkich i obłudnych ludzi..... Wodzisław stawia na rodzinę.... dobrze to ktoś podsumował BEZDZIETNĄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

~do mama 4 (89.73. * .241) 15.01.2013 16:47
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

A gdzie są uczciwe konkursy? Może w powiecie? Popatrz na nazwiska dyrektorów i wice....

~do mama 4 (80.238. * .66) 15.01.2013 16:39
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Miasto obsadza swoimi ludźmi stołki dyrektorskie, a potem taki ,,dyrektor" nie może władzy podskoczyć i posłusznie wykonuje wszystkie polecenia. Chyba nikt już nie wierzy, ze konkursy są rzetelne. Trzeba mieć jaja,zeby sobie nie dać w kaszę dmuchać!!!

losiu 15.01.2013 15:13
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Ale ja nic nie piszę o zebraniu, tylko o liście dla rodziców - uważniej czytaj ...

~do losiu (91.200. * .165) 15.01.2013 15:02
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

nie siej nieprawdziwych informacji, wróciłam z przedszkola z dzieckiem - otrzymałam kartke z inf o zebraniu

~hey (193.150. * .66) 15.01.2013 15:01
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

Zamiast usiąść z ludźmi, porozmawiać, wytłumaczyć, przedstawić konkretny plan tych zmian, oni na łapu-capu dzisiaj 28, jutro coś jeszcze. W tym chaosie nikt nie wie, o co chodzi, łącznie z projektodawcą pewnie. Ważne, że coś się robi, ale co i jak, to dla nich nieważne.

losiu 15.01.2013 14:42
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

W przedszkolach zabronili nawet zostawić listy do wpisywania się rodziców, kto jest zainteresowany na posłanie w tym i w przyszłych latach dzieci do SP28

~ekonomia (83.10. * .56) 15.01.2013 14:37
oceniono 14 razy
14
Zgłoś

moja propozycja: zlikwidować SP nr 1 dzieci przenieść do 2 i 3 w miejsce SP 1 przenieść gimnazjum z Wilch które by zlikwidowano. Zlikwidować SP 4 dzieci do 2 i 28. Zlikwidować SP 10 dzieci do SP 28 i 5. To jest ekonomia.

~jot (95.51. * .226) 15.01.2013 14:29
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

no ja takich "kompromisów" nie uznaję i nie wierzę w to że to jest warunkiem sprawowania władzy. jak już pisałem jest to cecha ludzi bez jaj. jak się ma wiedzę, autorytet i charakter to można sprawować władzę bez kupczenia. myślę ze taka osoba miałaby na tyle silne poparcie mieszkańców że chętni na "coś za coś" szybko by się naprowadzili na właściwe tory. ale może ja tylko idealistą jestem............

mhl999 15.01.2013 14:05

mylisz się, polityczne bagno to "coś za coś" i tak będzie zawsze. sztuka polega na kompromisie. każda ze stron musi coś zyskać, coś stracić.

~jot (95.51. * .226) 15.01.2013 13:58
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

zgodzę się że referendum to taki straszak który nigdy nie odpali. nie ma na to szans. i z drugiej strony nie widzę aż tak mocnych podstaw żeby okazało się skuteczne. ale nie zgodzę się że należy trzymać obecną ekipę na kolejną kadencję. powód jest prosty - z każdym rokiem umacniają swoją pozycję i brzydko mówiąc "klika" się coraz bardziej rozrasta. widać to po coraz większej ignorancji władzy zwykłych szaraków- patrz wybory do rady dzielnicy. radnym nie chce się nawet reprezentować mieszkańców w takich tematach jak likwidacja szkół. klika ma się dobrze i mocno się trzyma. a nie widzę w tym wszystkim dbania o interesy mieszkańców. dziwi mnie że najpierw chciano zlikwidować przedszkole na os piastów które najpierw odremontowano a teraz na tapecie jest szkoła 28. przypadek czy ta lokalizacja komuś pasuje? jeśli pojawi się konkretny kandydat (nie nauczyciel ani górnik) to z pewnością oddam na niego głos. ciągłość władzy była dobra w monarchiach ale jest ona dobra tylko dla......monarchy.

mhl999 15.01.2013 13:37
oceniono 5 razy
-1
Zgłoś

nie możecie rozmawiać poprzez pryzmat referendum i odwołania Kiecy ze stołka. prawda jest taka, że takie referendum jest wręcz niemożliwe do przeprowadzania w tym mieście. Kieca będzie się z was "śmiał na boku" z takimi pomysłami jak referendum. ta bajka jest tutaj powtarzana od lat i jak dotąd efektu nie ma. jest o wiele lepsza droga do osiągnięcia tego celu. nie będę jej jednak zdradzał publicznie i osoby, które o tym wiedzą proszę o ich nieujawnianie. brzydko mówiąc "morda w kubeł". zarówno Kieca jak i Ogrodnik chcą rozmawiać nt oświaty i należy to wykorzystać by wypracować wspólne stanowisko dobre z punktu widzenia miasta.

~mama4 (79.191. * .172) 15.01.2013 13:30
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

właśnie losiu, na spotkaniach z dyr przed rozpoczęciem roku szkolnego zachwalał szkołę, aby uczyło się w niej jak najwięcej dzieci, szkoda że nie powiedział, że to już ostatni rocznik, wtedy moje dziecko poszłoby do innej szkoły, bo nie chcę aby młodsze dzieci chodziły do innej, i co każde dziecko w innej szkole??? PARANOJA!!!

~be (188.137. * .146) 15.01.2013 13:23
oceniono 13 razy
7
Zgłoś

pisałem już to na 1 stronie że decyzja o likwidacji zapadła już rok temu wtedy to usłyszałem z ust prezydenta w obecności dyrektora szkoły o jej likwidacji i przekazaniu jej do marszałka województwa w celu utworzenia SMS to wszystko jest na wniosek jednego pana który to jest prezesem klubu, członkiem komisji sporu przy prezydencie i jedyne wyjście na odwleczenie tej dycyzji to wniosek o referendum w sprawie odwołania prezydenta i całej rady miejskiej

losiu 15.01.2013 12:40
oceniono 11 razy
5
Zgłoś

Najciekawsze jest to, iż cały czas jest mowa o oszczędnościach, a miasto nie ma żadnego planu restrukturyzacji oświaty w naszym Mieście. Na wczorajszym spotkaniu z władzami okazuje się, że nie chodzi o pieniądze ... to pytam o co ? Ktoś ma chrapkę na nowy budynek, w który pieniądze włożyli także rodzice, bo musiały powstać klasy dla 6-cio latków. Proszę zobaczyć jakim zapleczem dla sportowego gimnazjum jest obecnie podstawówka, ile dzieci jest już w podstawówce wychwytywanych do uprawiania sportu (tak to funkcjonuje na całym świecie). A tu pobudowali orliki, boiska, zaplecze i "wywalają" dzieci. Mam nadzieję, że Radni nie przegłosują takiej ustawy, która raz nie jest uzasadniona, a dwa krzywdząca dla dzieci i rodziców, których mamiło się nowoczesną szkołą na wysokim poziomie.

~mama4 (79.191. * .172) 15.01.2013 12:36
oceniono 10 razy
6
Zgłoś

tak mi się skojarzyło, podobno prezydent stawia na rodzinę, ale chyba BEZDZIETNĄ!!!!!!!!!

~mama4 (79.191. * .172) 15.01.2013 12:35
oceniono 8 razy
8
Zgłoś

do jot, tak mamy dane: w SP1 jest mniej dzieci niż w SP28, i gimnazjum razem , wspólne wejście, łazienki, itp... Tylko ciekawe czemu kieca nie ruszy tamtej szkoły, naraziłby się komuś???????????

mhl999 15.01.2013 12:33
oceniono 19 razy
-9
Zgłoś

moim zdaniem prezydent miasta powinien pozostać na III kadencję. choć wiem, że to niepopularna decyzja i nie wszystkim pasuje ale problem oświaty potrwa minimum 2 kadencje i lepiej będzie jeśli odpowiedzialność za tę decyzję będzie ponosił jeden prezydent niż kolejny z nowymi pomysłami.

~jot (95.51. * .226) 15.01.2013 11:10
oceniono 12 razy
6
Zgłoś

do cała prawda: przed ostatnimi wyborami też miał Kieca wracać do Bielska. i co? i postawię sporo kasy na to że kolejne 4 latka zaklepie sobie ciepłej posadki. a my jak narzekamy tak narzekać będziemy. wodzisławianie są bardzo słabo zorganizowani niestety.

~do-nie ma dzieci bo jest MOPs (83.10. * .26) 15.01.2013 10:54
oceniono 18 razy
-2
Zgłoś

W zeszłym roku szkolnym MOPs był przeniesiony do sp 10 i urzędowali tam cały rok, a mimo to liczba dzieciaków nie spadła, więc nie zwalajcie na MOPs. Mimo tego, też uważam że szkoła nie jest odpowiednią siedzibą na tego rodzaju instytucję

~Do-cała prawda (94.40. * .187) 15.01.2013 10:28
oceniono 20 razy
10
Zgłoś

Ludzie pamietajcie w 2014 WYBORY .My też zamkniemy Mieciowi dzwi od Urządu Miejskiego . Pojedzie tabor z powrotem do Bielska

~ANKIETER (85.219. * .186) 15.01.2013 10:16
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

w ankiecie masz te dane, na 4 stronie ankiety http://tnij.org/oswiata-wodzislaw

~jot (95.51. * .226) 15.01.2013 10:00
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

a ma ktoś dane jak wygląda ilość dzieci na starym mieście? bo wydaje mi się, ze tam bardziej dba się o interesy mieszkańców. bo i Kalinowscy ze starego miasta i Kieca. i nasz wodzisław też tam ma mocną reprezentację. a reszta do odstrzału.nasi radni? no cóż - ktoś ma fuchę w radzie miasta, ktoś zatrudnił kogoś w skm-e więc się nie odezwą. przedstawienie musi trwać. ale wybieramy jak wybieramy to mamy co mamy.

~cała prawda (83.30. * .32) 15.01.2013 09:47
oceniono 11 razy
5
Zgłoś

Pan Kieca najlepiej zamknąłby cały Wodzisław !!!

~nie ma dzieci bo jest MOPs (83.4. * .128) 15.01.2013 09:44
oceniono 17 razy
9
Zgłoś

Liczba dzieci w SP28 spadła bo Urząd Miasta przeniósł tam MOPs. Kto chce posyłać dzieci do szkoły jeśli w pobliżu stoi menel? Całość ukartowana. Ciekawe czy MOPs może być w szkole? Tym ktoś się powinien zająć!

~taka prawda (80.238. * .20) 15.01.2013 09:11
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

dyrektora szkoły zatrudnia urząd,więc jezeli chce dalej pracować to nie może się sprzeciwić,inaczej zniszczą go,to jest tak..".chcesz dalej pracować do emerytury to nie możesz przeszkadzać",przeszkodzisz-wylecisz,takie stanowisko władz miasta było już za poprzedniej władzy,

uważny czytelnik 15.01.2013 08:56
oceniono 12 razy
2
Zgłoś

Dzieci i szkoły to ostatnie pozostałe w Wodzisławiu skarby, innych nie ma, i trzeba ich bronić. Władze miasta celowo manipulują opinią publiczną. Jakie te władze mają sukcesy, mają tylko porażki, bo każda kolejna likwidacja jest dowodem nieudolności tych władz.. W tym roku będzie wielki krach, pęknie nadmuchany balon nazywany Rodzinnym Parkiem Rozrywki i trzeba będzie oddać eurodotacje, tak jak to stało się w związku z SP3.

~prawo (80.238. * .20) 15.01.2013 08:43
oceniono 10 razy
6
Zgłoś

@DD,do Sanepidu należy napisać pismo i opisać sytuację jednocześnie poprosić o kontrolę,przyjdą,sprawdzą itd.

~do poniżej (80.238. * .20) 15.01.2013 08:37
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

i przedszkola bez Karty Nauczyciela,tak już jest w innych miastach i jest bdb.

~jot (95.51. * .226) 15.01.2013 08:16
oceniono 9 razy
1
Zgłoś

likwidacja nie jest rozwiązaniem problemów z finansowaniem oświaty. to tylko działania doraźne żeby Ogrodnik mógł uwiarygodnić swoją funkcję i pokazać że "zapracował" na swoją wypłatę. jedyne rozwiązanie to tworzenie szkół bez karty nauczyciela. niesie to podwójne zyski - finansowe i jakościowe. spadają koszty a rośnie poziom nauczania. takie rozwiązanie zadowala wszystkich za wyjątkiem.....kiepskich nauczycieli bo oni najwięcej stracą. ci dobrzy zyskają finansowo. szkoda że Kieca i Ogrodnik stają po stronie interesów miernoty. szkoda że żaden z nich nie ma jaj.

~do Ślunzoka (83.4. * .128) 15.01.2013 08:12
oceniono 13 razy
5
Zgłoś

do Ślunzok ale głupi jesteś. Przecież likwidacja SP28 nie da żadnych oszczędności!! Jedynie SP10 wcielona do 28 może by coś zmieniła.

~były wyborca Kiecy (83.4. * .128) 15.01.2013 08:04
oceniono 17 razy
11
Zgłoś

Dlaczego w nowoczesnym budynku jest MOPS?????????????????? DLACZEGO? Najpierw MOPs teraz likwidacja SP28 a później gimnazjum nr 3. Wszystko małymi krokami. Nie wiem czy pan Kieca nie ma oczu że dalej trzyma p. Ogrodnika jako viceprezydenta. To kompletna porażka!

~wodziks (178.182. * .188) 15.01.2013 07:50
oceniono 19 razy
-5
Zgłoś

jestem za likwidacją i wielu mieszkańców jest za tym pomysłem, tylko nieliczni są przeciwko. moi drodzy robimy to dla dobra naszych dzieci.

~Ślunzok (89.73. * .85) 15.01.2013 07:26
oceniono 22 razy
-8
Zgłoś

Ja proponuje to miasto przekształcić w jedną wielką szkołę. Szkoły trzeba ZLIKWIDOWAĆ. Rozumiem argumenty rodziców, ze blisko, że znajomi nauczyciele, ale w tym mieście żyją też ludzie, którzy oczekują, że pieniądze pójdą na coś innego niż tylko szkoły. Uczniów jest coraz mniej, a za coś trzeba te szkoły utrzymywać. Samorząd otrzymuje pieniądze na jednego ucznia, więc matematyka jest prosta: mniej uczniów->mniej pieniędzy na utrzymanie szkoły-> brak pieniędzy na utrzymanie szkoły-> likwidacja! Niestety, to nie są lata 90-te, w których Wodzisław potrzebował tylu szkół. Nie dość, ze miasto się wyludnia z powodu migracji, to jeszcze mamy niż demograficzny. Część szkół zlikwidowana być MUSI!