Irytujące zachowania sprzątaczek
Powstał pierwszy ranking ośmiu najbardziej irytujących zachowań sprzątaczek w biurach.
To zestawienie wyników analizy wrocławskiej firmy sprzątającej Cleneo oraz Ośrodka Badań Opinii Adama Kowalskiego. Problem dotyczy kilku milionów pracowników biurowych w Polsce, zarówno administracji publicznej jak i firm prywatnych.
Sprzątanie biura przez firmę zewnętrzną lub osobę prywatną już od lat jest w Polsce standardem. Niestety w wielu przypadkach, gdy do biura wkracza sprzątaczka, zaczynają się problemy. To właśnie drobne konflikty potrafią zepsuć początek dnia pracy.
Wrocławska firma sprzątająca Cleneo od niemal roku pyta nowych klientów o ich dotychczasowe przygody z personelem sprzątającym. W styczniu 2013 roku na jej zlecenie Ośrodek Badań Opinii Adama Kowalskiego przeprowadził badanie ankietowe.
Na tej podstawie powstał aktualny ranking najbardziej irytujących zachowań sprzątaczek biurowych.
1. Brak kubka, lub mój kubek na innym biurku - 67 proc.
2. Segregowałam dokumenty cały dzień, a rano były znów na jednym stosie - 41 proc.
3. Pozamieniane krzesła przy biurkach - 32 proc.
4. Odłączone przewody, wtyczki - 24 proc.
5. Poprzestawiane kubły na śmieci - 17 proc.
6. Dokumenty podniesione w celu wytarcia biurka i położone z powrotem na mokrą powierzchnię - 12 proc.
7. Tablica w sali szkoleniowej dokładnie wyczyszczona z ważnych notatek - 11 proc.
8. Woda po nadmiernie podlanym kwiatku wycieka na parapet i dalej na biurko z dokumentami - 7 proc.
W ankietach znalazły się również bardzo nietypowe problemy - jeden z informatyków napisał, że codziennie znajduje na swoim biurku komputerową myszkę zwiniętą w kłębek. Ta sytuacja powtarza się każdego dnia bez względu na to, czy zostawia informacje na biurku proszę nie zwijać myszki, czy też nie.
Specjaliści Cleneo radzą, jak ustalić zasady współpracy:
Sprzątaczka nie ma prawa rozpoczynać sprzątania w pokoju, w którym ktoś jeszcze pracuje (na przykład po godzinach), chyba, że ta osoba wyrazi na to zgodę.
Ustalcie system informowania sprzątaczki, którego biurka ma dziś nie sprzątać. Zwykłe kartki się nie sprawdzą. Jednakowe dla wszystkich, wyraźne zawieszki sprawdzają się znakomicie.
Wyłączajcie monitory. Personel sprzątający powinien mieć obowiązek czyszczenia LCD specjalnymi preparatami, a nie ma prawa niczego wyłączać. Nawet monitora.
Nigdy nie zostawiaj na włączonym komputerze niezapisanych dokumentów.
Chcesz, aby sprzątaczka nie ruszała Twojego brudnego kubka, schowaj go. Inaczej rano znajdziesz czysty na kuchennej suszarce.
Postaraj się, aby wszelkie kable komputerowe nie leżały w przejściu między biurkami. Sprzątaczka odkurzając będzie musiała pokonać tę przeszkodę!
Potraktuj osobę sprzątającą jak pracownika biurowego, który wykonuje swoje zadania w tym samym miejscu co Ty, ale w innych godzinach. Pomyśl jakie informacje chciałbyś przekazać takiej osobie, aby twoja prywatność i organizacja pracy były uszanowane.
cyrk w biurze
acha, to na twoim gabinecie napisane jest OO
Mnie czasem tylko zadziwia brak przestrzegania BHP a zwłaszcza w sklepach kiedy podłogi pomyją mozna sie połamać,,,dobrze że potem ubezpieczenie jest :)
Umnie zawsze znajduje Kondomy
Mózg pewnie też ci schowała i do tej pory go nie znalazłeś.
jak z mojego gabinetu wychodzi sprzątaczka to nie umię majt znaleść tak je zawsze skryje