Zmiany w rozkładach, wyjątek dla Rydułtów
W połowie marca nastąpi pierwszy poważny retusz w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej Wodzisławia. Kursy w godzinach szczytu, szczególnie w kierunku Wilchw, zostaną wydłużone od 2 do 5 minut.
Jak mówi Dariusz Szymczak, zastępca prezydenta Wodzisławia wpływ na tę decyzję mają zarówno większy ruch na drogach jak i sprzedaż biletów. - Chociaż sprzedaż biletów przebiega coraz sprawniej, to przy większej liczbie pasażerów tę minutę czy dwie trzeba dołożyć - mówi.
Zmiany obejmą rozkład kursów linii D łączącej Radlin II z Jedłownikiem - Karkoszką. Korekta wiąże się z dopasowaniem kursów do potrzeb szkół. - Planujemy również odwrócenie kierunku pierwszej pętli porannej na linii D - mówi Szymczak. Dotąd przebiegała przez Nowe Miasto ul. Radlińską, potem ul. Chrobrego. Po zmianie autobusy będą jeździły z Chrobrego na Radlińską co ułatwi dostanie się uczniów do Gimnazjum nr 3. Nowością wprowadzoną po uwagach mieszkańców będzie połączenie 3 kursami Radlina Dolnego z Górnym. - Badania pasażerów wykazywały, że nie ma zapotrzebowania na to połączenie. Potem jednak pojawiły się sygnały, że przydałoby się, bo jest potrzeba dotarcia do szkoły czy przychodni - mówi zastępca prezydenta. Bolączką pozostaje kurs dojazdowy do szpitala i kopalni w Rydułtowach przed godz. 6.00. Nie wypalił temat przewozu pracowniczego. Zgłosili się pojedynczy chętni pasażerowie. Władze Wodzisławia zauważyły, że MZK nie podejmie tematu. - Częściowo temat rozwiązuje firma Kłosok z prywatną linią 516, przy czym nie kursuje w weekendy, ani przed godz. 6.00. Zrobimy więc odstępstwo od zasady komunikacji i uruchomimy jeden poranny kurs dojazdowy - mówi Dariusz Szymczak.
Urząd miasta zbierał uwagi od pasażerów od pierwszych dni stycznia, czyli od początku funkcjonowania Komunikacji Miejskiej. Pasażerowie zgłosili 17 wniosków. - Czekamy jeszcze na opinię samego przewoźnika, bo niewykluczone, że z jego strony też padną konkretne propozycje. Może się np. okazać, że któryś kurs jest zbędny z uwagi na brak pasażerów. Wówczas zamiast płacić za te wozokilometry być może wykorzystamy je w innym miejscu realizując kolejne uwagi pasażerów - mówi Dariusz Szymczak, zastępca prezydenta.
Zapowiada wprowadzenie wszystkich zmian jednocześnie, do 15 marca.
Ludzie
Były zastępca prezydenta Wodzisławia Śląskiego.
No i co z tymi zmianami? dziś jest 15 marca i cisza. MZK może i jest daremne, ale organizacyjnie bije na głowę wodzisławską komunikację, tak to jest jak się za temat transportu zbiorowego zabierają amatorzy
Łaskawie dadzą jeden poranny kurs do Rydów - a powrót ?!... a praca w systemie zmianowym? poza tym pojutrze zmiana rozkładu, a informacji ani na przystankach ani na stronie www. Całkowita amatorka :/
super autobusy DLA maja lepsze niz MZK I tansze bilety DUZO KURSOW jest super
niech Szymczak powie prawde, że kłosok sam sobie utrzymuje linię 516- miasto NIC nie doplaca do tej linii (będą cięcia), kierowcy DLA czekają nadal na wypłatę z...stycznia.
@informator,Wodzisław-obca władza:Szymczak z Pszczyny,Kieca z Bielska,Szymczak zamieszkał w naszym miescie dopiero jesienią ub.roku,zero rozeznania w terenie!!!
~Do Azs co do tego co piszesz to nie byl bym tego az taki pewien bo dostać sie pod sam zakład pracy a iśc pieszo od przystanku to jest rużnica
Panie Szymczak, kiedy pan się wreszcie nauczy topografii??? Linia 516 nie jeździ przez Kopalnię Rydułtowy tylko przez Kopalnię Marcel - to dwa różne zakłady tak jak Pszczyna jest innym miastem od Żor...
Dobrze się mówi tym co mają samochody,jakby każdy miał samochód to trudno by było wjechac na ta ulica.
a ja bym całkiem zlikwidował i niech marudy jeżdżą na rowerach albo TAXI
A ja bym wprowadził tyle autobusów, aby się ścigały na trasie i walczyły o pasażerów. Najlepiej wyjazd co 5 minut.
co godzina czy dlużej co to za komunikacja miejska? powinna byc zmiana aby co 30 minut był kurs,
Komunikacja powinna być częściej. Wczoraj chłopki chciały się dostać na trening do Zawady po południu, nie ma jak dojechać ani jak wrócić. Zawada to dzielnica Wodzisławia i autobusy powinny jeździć co 20 minut po wszystkich dzielnicach miasta. Skoro już nie dopłacamy do przejazdów miedzy miastami to zagęśćmy sieć połączeń wewnątrz miasta. Mogą być po południu mniejsze busy, ale często tak żeby można było dojechać bez problemu do centrum i wrócić do swojej dzielnicy.
Komunikacja w mieście powinna być bezpłatna z częstotliwością kursów co 15 min. Rok czy dwa minie i ludzie zaczną się przesiadać na transport publiczny, przynajmniej ci pracujący w mieście.