MOPS z Wodzisławia zmienia siedzibę
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wodzisławiu zamierza opuścić siedzibę przy ul. Kubsza oraz swoje biura w urzędzie miasta.
- Brakuje nam miejsc dla pracowników. Ponadto obiekt przy Kubsza nie spełnia standardów jeśli chodzi o osoby niepełnosprawne. Nie ma windy, podjazdów. Nie ma też szans na dostosowanie. Klatka jest wąska i nie ma w niej miejsca na windę - wyjaśnia powody wyprowadzki Danuta Rassek, zastępca dyrektora MOPS w Wodzisławiu.
Ośrodek rozgląda się za nową siedzibą w centrum miasta. Potrzebuje przynajmniej 450 metrów kw. powierzchni biurowej, którą zamierza wynająć na 10 lat. Na ogłoszenie odpowiedział póki co jeden podmiot. Póki jednak sprawa nie jest dopięta MOPS nie zdradzi lokalizacji. Przeprowadzka będzie się wiązała z adaptacją pomieszczeń. To zaś oznacza wydatki. - Liczymy się z tym, zamierzamy pokryć wydatki z własnych środków - mówi Danuta Rassek. MOPS zamierza się przenieść jeszcze w tym roku.
Jak MOPS może zapłacić za wynajem, skoro MOPS nie zarabia nawet złotówki. Skoro nie ma miejsc do urzędników, to po prostu zwolnić urzędników i po kłopocie. Przecież dziś w takim MOPSie to dzięki komputeryzacji wystarczył by jeden człowiek.
@kłamstwo tu nie chodzi oto kto podjął decyzję, ale kto na nią wpadł. to jeszcze pikuś, poczytaj to http://ogloszenia.wodzislaw-slaski.pl/miasto-wodzislaw-slaski-poszukuje-firmy-w-celu-zakupu-filizanek/ ciśnienie mi się dźwiga i chyba mieciu dostanie zapytanie o wszystkie ogłoszenia/przetargi/zapytania o cenę z ostatnich 7 lat przy tego typu pierdołach jak filiżanki. aż jestem ciekaw komu będą rozdawać te filiżanki.
Sp 28 (niedługo była) czeka na MOPS! Dawajcie i się przenoście ;/
No pewnie za malo miejsca,przyjac nowych,do amadeusa z nimi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ps - za nasze pieniądze utrzymuje się również posłów, radnych, senatorów, wczesnych lub bardzo wczesnych emerytów :).
@mhl- chyba nie myślisz, że takie decyzje podejmuje się bez wiedzy i konsultacji z prezydentem! To wiem a nie powiem nic Ci nie przypomina? Przecież w sprawie SP28 też było -wiem ale nie powiem. @znawca- akurat niekoniecznie wzrost liczby urzędników wynika z widzimisię Kiecy. To raczej wina rządu, który nakłada na samorządy coraz więcej obowiązków (np ustawa śmieciowa) co pociąga za sobą wzrost zatrudnienia. akurat tu znawcą nie okazałeś :).
Od 2011 roku w Polsce przybyło 7000 urzędników, czyli mamy już 443000 urzędasów... czyli ponad 3% wszystkich zatrudnionych siedzi na stołkach w urzędach za nasze pieniądze i nic nie robi. Jest to mądre???
A tu jeszcze piszą, że ciągle ich przybywa, już się nie mieszczą w urzędach... No, ale w sumie rozumiem, wujek załatwił pracę siostrzenicy, ta koleżance z liceum, następna sąsiadce, sąsiadka bratowi, miejsc zaczęło brakować, więc trzeba powołać jakąś nową funkcję, nowy dział, by były nowe stołki do obsadzenia... paranoja.
biura będa robić i wydawac kase na ich fanaberie, a ludzi gonić jak zgłoszą sie po pomoc,dobre ma pomysły pani dyrektor
tylko referendum jak nie może zapanować nad swoimi pracownikami
Chyba się zastępcy dyrektora MOPS w głowie przewróciło i to zdrowo. Po pierwsze miasto dysponuje obiektami o pow.600m2 - praktycznie przy UM (hotel mosir i klubokawiania przy głównym budynku - oba można "przejąć"). Co prawda to dwa budynki, ale nie powinno to stanowić większych przeszkód. Po drugie co to znaczy, że nie chce zdradzać. Wiadomo już z konkurencyjnego portalu, że chodzi o odra.office. zasłanianie się byle "gównem" to kpina. jeśli wpłynął dokument (papier/mail) to wystarczy poprosić o jego pokazanie, wszak w zasadzie wszystkie tego typu dokumenty są jawne. za samą myśl o komercyjnym wynajmie ktoś powinien otrzymać naganę lub polecieć ze stołka. jeśli to niezależna decyzja dyrekcji mops-u to prezydent powinien kogoś przywołać do porządku. jeśli wspólna to prezydent dolewa tylko oliwy do ognia przed referendum. remont obu obiektów będzie kosztował, ale skoro UM remontuje się na potęgę to warto jeszcze wyremontować 2 obiekty. na dodatek własne ;-) wątpię by MOPS płacił podatki od nieruchomości jak jest to w przypadku odra.office.