Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Most na A1 w Mszanie może być gotowy dopiero w przyszłym roku!

Najpóźniej w połowie 2014 roku może być gotowy most na Autostradzie A1 w Mszanie. Taką informację w radiowej Trójce przekazał dziś Sławomir Nowak, minister transportu.

Most na A1 w Mszanie może być gotowy dopiero w przyszłym roku!

Szczegóły programu naprawczego dla mostu ma przekazać GDDKiA w piątek na konferencji prasowej. - Zgodnie z opiniami ekspertów (...) i wiedzą, która jest mi przekazywana przez Generalną Dyrekcję, ten obiekt według programu naprawczego zostanie skończony - powiedział Nowak. Jego zdaniem obiekt powinien być oddany do użytku najpóźniej w połowie przyszłego roku.

 

Kilka dni temu wykonawca mostu Alpine Bau powiadomiła o wycofaniu się z realizacji kontraktu. Szef GDDKiA Lech Witecki zasugerował, że być może nowy prezes Alpine nie był do końca zorientowany w sytuacji i wysłał pismo z propozycją wycofania się z rezygnacji.

Alpine podtrzymuje jednak swoje stanowisko, o czym powiadomiła dziś. W komunikacie firmy czytamy, że w minionych latach Alpine zawsze dążyła do zbudowania efektywnych, roboczych relacji z GDDKiA. Z tego też powodu nie zabierała publicznie głosu wobec wyzwań, z którymi musiała się mierzyć w codziennej współpracy z Generalną Dyrekcją. Zachowanie GDDKiA było nieproduktywne, świadczyło o braku woli współpracy, a przede wszystkim zaniedbywaniu zobowiązań wynikających z umowy. Równocześnie GDDKiA publicznie obwiniała Alpine o wszystkie problemy i opóźnienia spowodowane w rzeczywistosci przez niewłaściwe przygotowanie projektu oraz nieodpowiednie planowanie. Jaskrawym przykładem jest problematyczna konstrukcja mostu MA532, którego statyczny projekt był wielokrotnie ostro krytykowany. W przeszłości Alpine, wspierana opiniami międzynarodowych ekspertów, proponowała GDDKiA liczne, konstruktywne rozwiązania zakończenia jego budowy - profesjonalne, szybkie i bezpieczne dla przyszłych użytkowników.
Jak informowaliśmy GDDKiA w odpowiedzi na list pana Lecha Witeckiego z 20 maja br., Alpine nadal otwarta jest na konstruktywną dyskusję z Generalną Dyrekcją na temat możliwości zakończenia projektu. Niestety, metoda napraw, forsowana dotąd przez GDDKiA nie daje szans na szybkie rozwiązanie problemu, a także jest nieracjonalna z profesjonalnego punktu widzenia.
- To, że GDDKiA realizuje teraz gwarancję bankową, stanowi dla nas jasny sygnał, iż nie jest zainteresowana polubownym, korzystnym dla wszystkich rozwiązaniem. Nie będziemy zaskoczeni, jeśli okaże się, że sama GDDKiA ma na myśli zerwanie kontraktu - powiedział Arnold Schiefer, prezes Alpine Holding GmbH.
W przeciwieństwie do mylących doniesień medialnych, za decyzją Alpine o wycofaniu się z umowy z GDDKiA nie stały problemy finansowe. Już w marcu bieżącego roku firma porozumiała się z FCC (firmą-matką Alpine) oraz wierzycielami, uzgadniając plan restrukturyzacji. Obowiązuje on do 2015 roku, zapewniając niezbędne finansowanie, stabilizując pozycję Alpine i tworząc podstawy do budowania stabilnej przyszłości firmy.
Nie zmienia to faktu, iż Alpine nie może dłużej finansować polskich projektów infrastrukturalnych, a w odpowiedzi na niewłaściwe działania GDDKiA, zrobi wszystko, by bronić stabilności finansowej firmy. - Nie dopuścimy do upadłości naszej firmy, jak to spotkało już liczne polskie firmy budowlane, które w przeszłości poniosły konsekwencje postępowania GDDKiA – dodał A. Schiefer.

9 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
korektor 25.05.2013 22:29

ecam: Jeśli jeszcze nie oglądaliście, to polecam http://www.youtube.com/watch?v=Kr8yydgUPtQ

exploler 25.05.2013 18:55
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Dokładnie rocco, ja się założę że bd musieć na nowo stawiać ten most od podstaw. Tylko mnie zastanawia kto za to beknie i czemu jeszcze nie został pan minister Nowak zdymisjonowany hmmm...

labamba 24.05.2013 09:16
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

tak samo jak mozna zapytac po co tam most za 400milionów? Warszawka wie ,jak coś dużo kosztuje to wiecej można uszczyknąć,taka jest prawda w tych inwestycjach,dazenie aby coś wiecej kosztowalo

labamba 24.05.2013 09:13
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

bo z 45 milionów więcej można wyprowadzić,co tam 8 milionów

Corhydron 23.05.2013 21:07
oceniono 10 razy
6
Zgłoś

GDDKiA upiera się przy najdrozszym bezsensownym wariancie naprawy za 45 mln zł! Eksperci, w tym ekspert GDDKiA prof. Kazimierz Flaga proponują inny wariant naprawy za 8 mln zł. Bezskutecznie! I dlatego budowa stoi.

zxc 23.05.2013 19:12
oceniono 11 razy
11
Zgłoś

szkoda, że minister Nowak nic nie powiedział o lokalnych drogach...

Rocco 23.05.2013 17:41
oceniono 19 razy
17
Zgłoś

On będzie jeszcze do rozwalenia i na nowo bedą budować....ah ah ah PL i l()ve

Ernest 23.05.2013 17:01
oceniono 13 razy
9
Zgłoś

Omje zamje mogom tyn most łobalić, bela jeżdża za darmo po A1. Gdyby most był ukończony, a cały odcinek gotowy to zaraz zaczęłoby się łupienie kierowców na bramkach. Teraz warszawka nie ma wyjścia jak zostawić sprawę tak jak jest a Kluzikowa dopisze to do swoich osiągnięć i na łamach prasy będzie skomlić, że to jej zasługa darmowego odcinka A1.

labamba 23.05.2013 15:49
oceniono 14 razy
14
Zgłoś

to jest mistrzowskie wykonanie mostu,teraz nikt winien. Warszawka raz wyrzucila firme ,by znowu dac im robić.To już był przekręt,to czego mogli sie spodziewac?Alpina szastała kasą jak zaczynali budowę A1 miszkania ,samochody niewiadomo co jeszcze,a teraz brak kasy?