Teraz w ZTZ Rybnik za bilet zapłacisz komórką
Od 1 czerwca wprowadzono kolejną innowację w autobusach Zarządu Transportu Zbiorowego w Rybniku. Teraz, aby zapłacić za przejazd, można po prostu użyć telefonu.
Od zeszłego roku do zarządu można wysyłać sms z informacjami np. o tym, że kierowca jest miły, czy odwrotnie. Teraz z myślą o podróżnych preferujących łączność telefoniczną i płatności mobilne firma CallPay uruchomiła sprzedaż biletów jednorazowych obowiązujących na liniach ZTZ.
Jak w takim razie można zapłacić za bilet przez telefon? Na początek należy zarejestrować się w systemie CallPay. Można to zrobić na dwa sposoby. Można zadzwonić pod nr (22) 100 16 00 i zdefiniować swój kod PIN, którym później będziemy potwierdzać transakcje. Rejestracja przez telefon trwa ok. pół minuty. Można też zarejestrować się na stronie CallPay.pl.
Po dokonaniu rejestracji należy doładować konto w systemie CallPay lub wskazać rachunek bankowy, z którego będą rozliczane transakcje. Doładowanie konta odbywa się poprzez „panel zarządzania” na stronie internetowej. Możliwe jest także zasilenie konta w standardowy sposób dokonując przedpłaty na rachunek CallPay, poprzez przelew z rachunku bankowego. System CallPay umożliwia także realizację płatności za pojedynczy bilet bezpośrednio z rachunku dowolnego banku, do którego wydana jest karta płatnicza MasterCard/Maestro lub Visa. Rozwiązanie to nie wymaga dokonywania wcześniejszej przedpłaty środków na konto w systemie CallPay. Taka opcja również wymaga aktywacji przez internet.
Kiedy już będziemy chcieli kupić bilet, musi się to odbyć natychmiast po wejściu do pojazdu. W tym celu należy nawiązać połączenie telefoniczne, z jednym z numerów – odpowiednim dla rodzaju biletu. Dla biletu normalnego w strefie 0 to numer (32) 445 39 20, dla ulgowego w tej samej strefie to (32) 445 39 21. Dla strefy 1 numer dla biletu normalnego to (32) 445 39 22, a dla ulgowego (32) 445 39 23. W strefie 2 analogicznie dla normalnego wybieramy w komórce (32) 445 39 24 i dla ulgowego (32) 445 39 25. Tonowo należy podać numer linii, który powinien być potwierdzony krzyżykiem (wyjątek to linie nocne, dla których należy wpisać numer 101 dla N1 i 103 dla N3).
Jak w takim razie będzie przebiegać kontrola biletów? Kontroler poda nam numer, pod który będziemy musieli zadzwonić. Jeśli kupiliśmy bilet, połączenie zostanie zerwane, a po chwili przyjdzie potwierdzenie sms. Jeśli jedziemy na gapę, połączenie nie zostanie zerwane i kontroler zostanie powiadomiony o braku biletu.
Szymon Kamczyk