Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Bistro z sercem do klienta

O sprawdzonym pomyśle, który jak się okazuje gwarantuje sukces w gastronomii rozmawiamy z właścicielami DeSo Sp. z o.o.  - Zenonem Deptą i Pawłem Sosnowskim, którzy prowadzą Bistro DeSo w Radlinie przy ul. Mariackiej 30 i Cafe DeSo w Rydułtowach.

Bistro DeSo funkcjonuje od roku. Macie już stałych klientów?

Zenon Depta: - Tak i jest to wyznacznikiem tego, że trafiliśmy z pomysłem w samo sedno. Nasze bistro, czyli specyficzna kombinacja restauracji serwującej niedrogie jedzenie z barem i kawiarnią jest, uważam, doskonałym rozwiązaniem jak na nasze czasy, kiedy wielu ludzi chce szybko zjeść ciepły posiłek, a nie ma czasu na zakupy i gotowanie w domu. Dodatkowo zagospodarowaliśmy niszę rynkową i wozimy obiady abonamentowe do domów klientów.  Jest co prawda wiele firm dowożących posiłki do domów, ale nikt jeszcze nie robił tego w sposób zorganizowany i ciągły. Pomysł podsunęli mi klienci szukający dla swojej matki sposobu na dostarczanie jej codziennie gorących posiłków. Zobaczyłem wówczas na rynku potrzebę takich usług, szczególnie w odniesieniu do osób starszych. Nikt tego do tej pory nie robił po tak niskich cenach. Wydajemy w ten sposób kilkadziesiąt obiadów dziennie. Sporo też ludzi przychodzi po pracy, żeby coś zjeść na miejscu.

Jak zatem udało się Wam pogodzić dobrą jakość i niskie ceny?

Paweł Sosnowski: - To że potrafimy tanio i dobrze ugotować to nic nadzwyczajnego, to raczej wielu restauratorów zatraciło zdolność rozsądnej kalkulacji. Nastawili się na szybki i spektakularny zysk, a my dążymy do celu, ale małymi kroczkami. Trzeba to robić z sercem, bo ludzie nie dają się oszukać. Kto tego nie zrozumie, ten nie odniesie sukcesu w gastronomii. Nie opłaca się oszczędzać na jakości produktów. Nawiasem mówiąc, różnica w cenie dobrych składników a tych gorszej jakości nie jest znów taka duża. Chodzi raczej o przemyślany wybór. Nasz produkt musi smakować. Ważne jest też, żeby nie udziwniać, silić się na wielką oryginalność, tylko odpowiadać na oczekiwania klienta i wprowadzać do restauracji takie właśnie jedzenie. Można sobie wymyślić np. kuchnię meksykańską, ale cóż z tego, skoro klient ma ochotę na schabowego albo golonko. Ważny jest też personel zatrudniony w restauracji, który podejdzie do przygotowywania posiłków nie tylko z obowiązku, ale i z sercem.

Udało Wam się znaleźć takich ludzi?

Zenon Depta: - Tak, i uważam że to połowa sukcesu. Mamy doskonałego kucharza i ponadto pana Bartka - pracownika w bufecie - który kocha swoją pracę i czuje do niej powołanie.

Jakie macie jeszcze pomysły w odpowiedzi na oczekiwania rynku?

Paweł Sosnowski: - Od 1 października chcemy poszerzyć naszą działalność o pub dla młodzieży. Jesteśmy elastyczni i dostosowujemy się do potrzeb. Docelowo dążymy do stworzenia dużej sieci kawiarni i bistr w okolicznych miastach.

Co daje Wam największą satysfakcję w prowadzeniu tego biznesu?

Zenon Depta: - Satysfakcję daje nam to, że klient wróci i że zaczyna się o nas mówić, niekoniecznie źle! Mimo iż lokalizacja naszego bistro nie jest najszczęśliwsza, goście do nas trafiają, co świadczy o dobrej opinii jaką ma nasz lokal. "Są miejsca, czasy i ludzie, których się nie zapomina" - taka jest nasza dewiza i w myśl tego staramy się trafiać do serc klientów.

(Rozmawiała Ewa Halewska-Karaśkiewicz)

Tekst sponsorowany