Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Naprzód: zmiany śmieciowe konieczne. Rydułtowy nieugięte

Grupa radnych zaproponowała niższe stawki za wywóz śmieci w Rydułtowach. Burmistrz ostrzegła, że może to doprowadzić do niewydolności finansowej systemu. Podobno odpadów jest tak dużo, że firma, która je odbiera, wspomina nawet o zerwaniu z miastem umowy.

Naprzód: zmiany śmieciowe konieczne. Rydułtowy nieugięte
Głosowanie dotyczące wysokości stawek za wywóz śmieci

Na sesji 24 października radni klubu Moje Miasto chcieli obniżenia stawek za wywóz śmieci. Zaproponowali, by mieszkańcy domów jednorodzinnych, którzy segregują odpady, płacili 8,50 zł za osobę (zamiast 10 zł), mieszkańcy bloków, którzy nie segregują 15 zł (zamiast 15,50 zł), a mieszkańcy bloków, którzy prowadzą segregację 7,50 zł (zamiast 8,50 zł). Na obniżki załapaliby się również przedsiębiorcy.

Radni z klubu uzasadniali, że po zakończonych postępowaniach przetargowych w wielu gminach, w tym w Pszowie i  Wodzisławiu, obniżono stawki. – Z analiz, które przeprowadziliśmy wynika, że w Rydułtowach również można. Obecne są dużym obciążaniem dla budżetów domowych – podkreślił radny Marek Wystyrk i przedstawił kilka argumentów. – Przede wszystkim całościowa kwota wpłacana przez mieszkańców jest w tej chwili kwotą wyższą niż ta, którą miasto płaci firmie odbierającej odpady. Mało tego, zwrócili się do nas przedsiębiorcy, którzy są bardzo niezadowoleni z tego, że ich opłaty drastycznie wzrosły, mimo że śmieci produkują tyle, co wcześniej. Miejmy nadzieję, że te argumenty trafią do radnych. Jeśli nie, będzie nam niezmiernie przykro, bo zmiany są w interesie mieszkańców – mówił Wystyrk.

Widmo zerwania umowy?
Przed obniżeniem stawek ostrzegała burmistrz Kornelia Newy. Zwróciła uwagę na kilka aspektów. Po pierwsze, że z informacji przedstawionych przez firmę Naprzód, która wywozi śmieci wynika, że odpadów zmieszanych jest więcej, niż przewidywano, co może rodzić nieprzewidziane skutki. – Cały czas prowadzimy rozmowy. Firma zastanawia się, czy będzie mogła świadczyć dla nas usługę – podkreśliła burmistrz i dodała, że przedsiębiorstwo wspomniało już nawet o zerwaniu umowy i wypłacie miastu odszkodowaniu lub o zaprzestaniu wywozu i sądowym finale sprawy. – Sytuacja jest skomplikowana i grozi niewydolnością finansową – zaznaczyła burmistrz i zwróciła się do radnych, by nie głosowali za obniżeniem stawek.

Na styk
Po drugie burmistrz Newy przedstawiła szczegółowe dane dotyczące wpływów z tytułu opłat za śmieci, a także na co są one przeznaczane. – Z obliczeń wynika, że za pierwszy kwartał powinnyśmy otrzymać 700,4 tys. zł. Natomiast uzyskaliśmy kwotę znacznie niższą, bo 590 tys. zł. A jakie mamy wydatki? Firmie wykonującej usługę płacimy co miesiąc 150,9 tys. zł, a więc w tym roku musimy uiścić jeszcze 755,8 tys. zł – podkreśliła. Do tego dołożyła wynagrodzenia dla 4 urzędników (łącznie 104 tys. zł). Materiały, korespondencja i media to 19,5 tys. zł. Do tego dojdzie zakup kontenerów za 35 tys. zł. Mają one utworzyć punkt, gdzie będzie można wrzucać odpady wielkogabarytowe i gruz. – A więc w tym roku wydamy jeszcze 1,7 mln zł. W przyszłym roku wydatki będą jeszcze większe, bo musimy uruchomić komórkę windykacyjną. Planujemy też budowę Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Z wyliczeń wynika, że zostanie nam na to 627 tys. zł, a kosztorys opiewa na 800 tys. zł. Łącznie w 2014 r. możemy wydać 2,86 mln zł – zakończyła.

Ostatecznie za wprowadzeniem obniżonych stawek było 6 radnych, przeciwko 13. Zmian więc nie będzie.


Andrzej Adamczyk, prezes rydułtowskiej spółki Naprzód przyznaje, że odpadów jest niestety więcej, niż wynikało z dołączonych do specyfikacji przetargowej prognozowanych danych. – Według prognoz, które ktoś przygotował na zlecenie gminy, miało być 4252 tony zmieszanych odpadów komunalnych na rok, czyli 354 na miesiąc. Tymczasem miesięcznie odbieramy w granicach 600 ton, więc mamy 100 proc. przekroczenia. A przecież wraz z początkiem sezonu, kiedy zaczyna się wyrzucanie popiołu, będziemy mieli tendencję zwyżkową – podkreśla prezes Naprzodu. Dodaje, że problem należy w jakiś sposób rozwiązać. – Musimy wspólnie z władzami gminy usiąść do stołu i porozmawiać. Jedno takie spotkanie już się odbyło, ale na razie nie przyniosło konkretnych ustaleń. Myślę, że liczba ton zgadzałaby się ze wstępnymi założeniami, gdyby wywozy odpadów obywały się raz w miesiącu, jak chociażby w Pszowie, który również obsługujemy – tłumaczy. Czy zatem – jeśli kwestia zbyt dużej liczby odpadów nie zmieni się – nad Rydułtowami wisi groźba zerwania umowy na ich wywóz przez spółkę? – To byłoby najprostsze, ale nie chcemy do tego doprowadzić. Należy znaleźć inne rozwiązanie – podkreśla prezes Adamczyk.

41 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
kierowca c 07.11.2013 21:59
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

Newy siedzi w kieszeni Adamczyka!

makabra123 05.11.2013 22:55
oceniono 10 razy
10
Zgłoś

http://www.nowiny.pl/88362-dwaj-wnukowie-pani-burmistrz-dostali-mieszkanie-z-miasta.html?p=4 - To był sztandarowy przykład, a śmieci to kolejny absurd obecnej władzy i babci

makabra123 04.11.2013 10:28
oceniono 12 razy
12
Zgłoś

agam1981r - ty chyba ciągle siedzisz u tej pani burmistrz...roz byłaś (byłeś) bo raz piszesz jako kobieta a raz mężczyzna (to się określ bałamuncie) w sprawie śmieci, potem mieszkań, innym razem w sprawie oświaty. No kurcze to ty masz tam wejściówkę. A tak przypadkiem nie jesteś urzędniczkiem (urzędniczką) której załatwiła babcia nie tylko mieszkanie ale i robotę ? Co do obrażania to radzę poczytać swoje wpisy i wyciągnąć wnioski.

Azzor 01.11.2013 09:37
oceniono 16 razy
16
Zgłoś

agam1981r, twierdzisz, że wszystkie śmieci umieszczasz wyłącznie w kubłach i dzięki temu nie zatruwasz nam środowiska? Policzyłaś swoje wpisy pod tym artykułem?

sztomel 31.10.2013 20:04
oceniono 21 razy
21
Zgłoś

@agam 1981r - Kiedy nie miałem jeszcze internetu to nie zdawałem sobie sprawy ilu na świecie jest idiotów - po przeczytaniu poniższych postów doszedłem do wniosku że Pan Bóg jednak nie wszystkich obdarzył darem logicznego rozumowania . Co Ty na to "agam 1981r ? ( mój post także do wykasowania ? ) Tak się zastanawiam gdzie Ciebie umiejscowić i doszedłem do wniosku że bardzo byś się nadawała na zastępstwo w PiS-ie byłej posłanki Nelli Rokita .( może tam była byś gwiazdą jak onegdaj ta Pani - popracuj nad tym ! )

agam1981r 31.10.2013 19:06
oceniono 22 razy
-22
Zgłoś

Gynuś idź pod Urząd i wyrycz swoi żale. Co ,na to Cie nie stać? Idź do Pani burmistrz i powiedz i o swoich żalach i wątpliwościach. A nie tu do mje skocz. Jo była właśnie w związku z mieszkaniami na Korfanetgo osobiście u Pani Burmistrz ,gdyż tak samo jak większość uważałam ,że otrzymali je ludzie którzy nie powinni!!!!! Żegnam :))

agam1981r 31.10.2013 19:03
oceniono 22 razy
-20
Zgłoś

A moi gupoty ( do kierych nie używom mózgu w przeciwieństwie do Ciebie - inteligneta ,internetowego obrońcę ludzi poszkodowanych przez system, obrońcy tych co za darmo nie dostali m3 a na swoi sie im nie chce zarobić itp... ) bydom wisieć dali.

agam1981r 31.10.2013 19:00
oceniono 21 razy
-19
Zgłoś

mhl999 - i bardzo dobrze to ująłeś. Wnoszą projekty ustaw a nie wypisują na forach internetowych swoje żale i wylewają żółć. A co do gynusia - Ty mosz swoi zdani na mój temat a jo swoi na temat śmieci i Ciebie. Yno wiysz co je najgorsze ,te Twoi wypociny usunom ,bo w nich obrażosz i znieważosz.

szyszunia 31.10.2013 16:39
oceniono 17 razy
15
Zgłoś

@gyniuś - ale pojechałeś :) nie powiem.... słusznie...

gyniuś 31.10.2013 15:51
oceniono 20 razy
18
Zgłoś

Nie mój cyrk nie moje małpy ,ale jak czytam to babsko z Markowic jaka to ona jest cacy ,a inni be to mnie krew zalewa i wtrącę też swoje 3-grosze . Kobieto z manią wielkości - nie potrafisz nic tylko się chwalić jaka to jesteś wykształcona ( ostatnio po studiach prawniczych ) a siedzisz w domu pitrasisz mężusiowi obiadki ,od czasu do czasu walniesz w klawiaturę i głupstwa wypisujesz . Kiedyś już tu ktoś trafnie podsumował te żałosne Twoje wypociny .Przyroda jak chce kogoś pokarać to nie pozwoli aby skrajna głupota rozprzestrzeniła się na potomnych . Siedź dalej sama opływaj w tych swoich "luksusach " i od czasu do czasu użyj mięśnia zwanego mózgiem ! Przez takich jak Ty może się właśnie rozprzestrzeniać wszelkiej maści robactwo - w normalnym cywilizowanym świecie takie wredne krętactwo jakie miało miejsce z mieszkaniami komunalnymi byłoby potępione na pniu !!! Ty jeszcze w wredny sposób masz odwagę szczycić się takim postępowaniem urzędnika . Mnie na Twoim miejscu byłoby wstyd spojrzeć w lustro przy rannej toalecie ! Amen.

szyszunia 31.10.2013 15:10
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

prawda jest taka że Naprzód Rydułtowy się "wkopał" nieźle w tym przetargu, teraz bruździ innym .... ale przyjdzie kreska i na niego, ja poczekam na ten moment ...poczekam ....

mhl999 31.10.2013 14:03
oceniono 14 razy
14
Zgłoś

naprawdę uważasz, że nie da się zmienić cen? nie wiem jak w rydułtowach, ale w wodzisławiu mieszkańcy mogą wnosić własne projekty uchwał. wystarczy 1000 podpisów. problem w tym, że radni decydują "o dopuszczeniu" takiej uchwały więc trochę idea jest nie taka jak powinna. nie wiem skąd wniosek, że ktoś kogoś wyzywa, może dosadnie wyraża swoje niezadowolenie?

agam1981r 31.10.2013 13:51
oceniono 21 razy
-19
Zgłoś

Polakom nie dogodzisz! Wyzywają władze ,którą sami wybrali ,wyzywają radnych których sami wybrali. Wyzywają każdego kto nie wyzywa tak jak oni. Tematyka ustawy śmieciowej zeszła kolejny raz na wyzywanie "babci neli", urzędników i każdego ,kto został wymieniony w artykule. Wywalane są tematy sprzed paru lat z typowo ludzkiej zawiści i niedoinformowania. A ja tego typu zachowaniom mówię nie i możecie wyzywać mnie jak tylko chcecie. Cennika za wywóz śmieci nie zmienicie wypisując bluzgi na forach internetowych, nie zmienicie też władzy i podatków etc.

agam1981r 31.10.2013 13:47
oceniono 21 razy
-19
Zgłoś

Matko jedyna ludzie obudźcie się! Nikogo nie oceniam z punktu widzenia innych osób i ich przeżyć tylko ,oceniam to co spotkało mnie! Nie kieruję się plotami wyczytanymi na forach internetowych i pomówieniami wyssanymi z palca albo zasłyszanymi pod kościołem! Sama nigdy nie odczułam złych intencji ze strony urzędu ,burmistrza czy firmy Naprzód Rydułtowy i mi odpowiadają warunki wywozu śmieci oraz cennik ,więc dlaczego mam się dołączać do głosów ludzi ,którzy ciągle szukają dziury w całym ,wyzywając urząd pod każdym artykułem w którym jest wymieniony ?!

mhl999 31.10.2013 13:39
oceniono 15 razy
15
Zgłoś

@agam1981r - jedno mnie dziwi, po co umawiać się z burmistrzem skoro można pójść do odpowiedniego wydziału i załatwić sprawy? to zwykłe trucie dupy. poza tym praktycznie z każdym przedstawicielem władzy można się umówić. mają na ogół wyznaczone terminy. nie wmawiaj więc, że ktoś tu się poświęca. daruj też sobie życzliwości, bo przez taką życzliwość wodzisław nie ma praktyczniej przeprowadzonej żadnej sensownej reformy w oświacie od dobrych 10 lat. radni z komisji oświaty rżną głupa jakby problemu nie było choć prywatnie są innego zdania. durnie tłumaczą się m.in. wyborami bo prawda jest taka, że stołki mogą potracić. kiedy człowiek się przejedzie po nich w "internecie" czy lokalnej prasie to obraza majestatu, bo ktoś raczył im coś wytknąć. kiedy człowiek przychodzi na sesję i pyta czy powinien powstać dokument o stanie oświaty na dziś i do 2018 roku to 2/3 po prostu nie chce odpowiedzieć. niestety prawda jest taka, że czasem trzeba pierd...nąć pięścią w stół by coś zadziałało. to żadna desperacja ale pokazanie jak bardzo fałszywi są ludzie, którzy powinny rządzić dla dobra ogółu a nie wybranych jednostek.

agam1981r 31.10.2013 13:37
oceniono 20 razy
-18
Zgłoś

I dziękuj Bogu za starka ,bo keby nie Ona dziś byś stoł w kolejce po miyszkani na korfantego:)). Miłego dnia

agam1981r 31.10.2013 13:36
oceniono 22 razy
-20
Zgłoś

Ni ma sie czym chwolić. Emeryt miyszkający w starej chałupie ,co jeszcze jom starka wybudowała a Ty żeś sie czegoś dorobioł?... Przestoń ,bo sie ośmiyszosz. Teraz eś wyszoł na emeryta - nieudacznika.

Objektywny 31.10.2013 13:32
oceniono 22 razy
20
Zgłoś

@agam1981r .a wiesz dlaczego mnie to nie boli bo moja starka nie była burmistrzem a otrzymałem od niej dom piętrowy w którym obecnie mieszkam !.

agam1981r 31.10.2013 13:32
oceniono 18 razy
-16
Zgłoś

jakby Cie nie bolało ,to byś o tym nie pisoł. Tymat był modny rok tymu. A z racji tego ,że Cie to dali nerwuje ,wywalosz to ,bo brakuje Ci normalnych argumentów na temat USTAWY ŚMIECIOWEJ i tego ,że my z chałup prywatnych produkujymy ich najwięcej i najbardzi zaśmiecomy ziymia i powietrze! :)) Dziękuja,kończa tymat

agam1981r 31.10.2013 13:30
oceniono 17 razy
-15
Zgłoś

objektywny - dobija Cie. Ni musza robić, siedza w doma i sie bawia w internecie a wiysz czamu? Moja starka,dziadek i mama i ojciec dorobiyli sie ,bych jo dziś mogła leżeć plackiym!Nie narzekali na podatki ,nie czekali na darmowe miyszkania yno tyrali z gruby na pole ,by mieć swoi. Boli Cie to widza fest. Tyś sie na pyndzyji yno internetu dorobioł i jak widać ,uczysz się poznować tyn wirtualny świat!

Objektywny 31.10.2013 13:28
oceniono 19 razy
17
Zgłoś

Nie !.

agam1981r 31.10.2013 13:27
oceniono 21 razy
-19
Zgłoś

objektywny - mogła się Twoja starka uczyć i zostać burmistrzym ,też byś dostoł m3!!!:) Boli Cie to co?!

szyszunia 31.10.2013 13:21
oceniono 11 razy
9
Zgłoś

@agam1981r - jakie wylewanie pomyj??????? na tym polega polemika i dyskusja. To że ty nie masz problemu z urzędem - nic tylko chwalić. Nie można jednak pobłażać urzędnikom ich zaniedbań i zaniechań trzeba wymagać - po prostu.Trzeba głośno o tym powiedzieć. Oni przecież reprezentują nasze interesy

Objektywny 31.10.2013 13:18
oceniono 19 razy
19
Zgłoś

@agam1981r czytając twoje komentarze nic dodać nic ująć .....wnuczek z Korfantego czyżby pracy dla ciebie nie było,ja mogę sobie pozwolić na spędzanie doby przy internecie bo jestem na emeryturze po twoich wpisach widać że ty do emerytury masz ho, ho i jeszcze więcej- a cha masz urlop !.

agam1981r 31.10.2013 12:40
oceniono 17 razy
-17
Zgłoś

Fora internetowe - wylewanie" pomyji" na ludzi ,którzy nie narzekają na urzędników ,polityków ,podatki. Wylewanie "szamba" na osoby ,które nie szukają dziury w całym i nie użalają się nad sobą tak jak większość. Różnica między narzekającymi jest taka - że jedni wyzywają urząd inni firmy!:) Desperacja internetowa zakompleksionych osób nie zna granic.

agam1981r 31.10.2013 12:38
oceniono 16 razy
-16
Zgłoś

Azzor masz rację. Produkuję masę śmieci:) ale przynajmniej nie zatruwam Ci powietrza paleniem ich :))))

Azzor 31.10.2013 11:17
oceniono 15 razy
11
Zgłoś

agam1981r, na twoje wywody napiszę tylko jedno (z samego "dołu"). Jeżeli w dwie osoby potraficie naprodukować 2 kubły po 240 litrów MIESIĘCZNIE, to jesteście śmiertelnym zagrożeniem zarówno dla środowiska, jak i dla każdego budżetu (domowego, samorządowego). Reszta twoich wywodów to tautologia. Wiadomo było, że kolejny aspekt życia, na którym położy rękę polska administracja publiczna, stanie się wielokrotnie droższy i, prędzej czy później, faktycznie albo rzekomo niewydolny. System poboru i redystrybucji każdego podatku w Polsce jest patologiczny i nastawiony na karmienie nadużyć.

szyszunia 31.10.2013 10:42
oceniono 11 razy
9
Zgłoś

uważam że się mylisz agam1981r, to że urzędnik jest ze wsi - to nie znaczy że zna się na śmieciach, na pewno na wsi nie pozna metod odzysku( postępowania ze śmieciami zgodnie z ustawą), już nie wspomnę o wyliczeniach, o kwalifikowaniu odpadów, w urzędzie miasta nie mają pojęcia jak wygląda Karta Przekazania Odpadu, więc jak chcesz, żeby dobrze przetarg rozpisali, dobrze śmieci wyliczyli ....do tego trzeba być praktykiem.... miejsce zamieszkania nie ma nic wspólnego z wiedzą, myślisz, że w Krakowie śmieci są inne lub inaczej się z nimi postępuje...

agam1981r 31.10.2013 09:38
oceniono 21 razy
-17
Zgłoś

makabra133- po pierwsze ,to nie "babcia nela" a Kornelia Newy. Rodzice nie nauczyli Cię szacunku do starszych?! Jak widać,nie! Wystartuj w wyborach na burmistrza i pokaż co potrafisz a nie zachowuj się jak typowy Polak - kozak pod pseudonimem obrażający osoby ,którym nie dorasta do pięt. Z zazdrości to robisz co? Bo nigdy burmistrzem byś nie został z racji braku wykształcenia, ogłady i klasy. No i nie znaczysz nic w swoim środowisku ,dlatego tylko internet pozwala Ci być kimś! Mieszkam w Rydułtowach od niedawna. Miałam pewien problem związany z urzędem miasta ale nie wypisywałam obraźliwych tekstów na internecie tylko umówiłam się na osobiste spotkanie z Panią burmistrz ,która przyjęła mnie( zwykłego szarego mieszkańca Rydułtów) mimo tylu obowiązków,bardzo życzliwie, poświęcając mi swój cenny czas! Co do firmy Naprzód Rydułtowy. Zawsze fachowo i na czas mam wywożone wszystkie śmieci. Zwracając się do tej firmy z jakimikolwiek pytaniami,zawsze uzyskuję pomoc i odpowiedź, więc dlaczego mam wyzywać,obrażać i buntować się przeciwko urzędowi czy firmie. Przyszły czasy na zmiany , "ustawa śmieciowa" to problem wielu Polaków ale na litość Boską, trzeba to zaakceptować tak jak akceptują to mieszkańcy innych krajów Unii Europejskiej od lat!! Rozwiąż umowę z urzędem miasta na wywóz śmieci i znajdź inne rozwiązanie ,które Cię usatysfakcjonuje a nie wyzywaj i obrażaj!

Objektywny 31.10.2013 09:00
oceniono 21 razy
21
Zgłoś

Umowa miasta Rydułtowy z firmą" Naprzód" twierdzę że jest niedopracowana i oszukańcza..... chodzi mi o wielkogabarytowe śmieci za który wywóz płacimy na równi z resztą śmieci czego dowodzi umowa z miastem,to dlaczego ja jestem narażony na dodatkowe koszty transportu śmieci wielkogabarytowych do wyznaczonych punktów składowania, a nie zostaje wyznaczony termin wywózki z posesji ,czy ja będę mógł się domagać zwrotu dodatkowych kosztów od miasta albo przy okazaniu rachunku przewozu do tych punktów odliczenia tych kosztów , obecnie uważam że płacę za coś co nie jest wykonane w całości , to tak jak bym kupił telewizor bez głosu ale za takie same pieniądze jak z głosem , i nie zgadzam się na takie traktowanie mnie przez miasto o ile mam transportować pewne śmieci do wyznaczonych punktów to myślę że usługa nie w pełni wykonana nie powinna kosztować 10 zł od osoby, a firma pana Adamczyka skoro sobie nie radzi to może ustąpić firmie która będzie sobie radziła i będą honorowane umowy w całości, myślę że włodarze naszego miasta nie narazili by mieszkańców na dodatkowe koszty dlatego przypuszczam że miejsca składowania wielkogabarytowych śmieci jest wymysłem firmy "Naprzód " wskazane nawet by było z ta firmą się pożegnać, inne miasta z wielkogabarytowymi śmieciami nie mają problemu przecież Rydułtowy to też Polska !.

Witkacy 30.10.2013 23:21
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

Na śmieciach się nie znam. Ale jak moja firma zatrudniana jest gdzieś na ryczałt, to sami musimy ustalić cenę. I za taką cenę pracujemy u klienta. Nie bardzo rozumiem co ten Adamczyk mówi. Przecież to on miał podać cenę w przetargu a nie jakaś firma specjalistyczna. I on miał sobie ocenić ilość śmieci. Zdaje się, że nie spadł z kosmosu tylko dokładnie znał rydułtowskie śmieci.

makabra123 30.10.2013 23:12
oceniono 11 razy
7
Zgłoś

agam1981r ty chyba jesteś na usługach Babci Nely i Śmiecia ... ? ludzie nie śmiecą tak duzo jak myslisz. niech się nauczą liczyć ci co nie umieją

agam1981r 30.10.2013 21:52
oceniono 20 razy
-14
Zgłoś

Szyszunia - większość urzędników to mieszkańcy okolicznych wsi. Doskonale znają sytuację wokół siebie. I tyle w temacie. Urzędnicy samorządowi( to mieszkańcy okolicznych powiatów ,wsi, miast i miasteczek0 a nie osoby przyjeżdżające do pracy z Warszawy ,Krakowa,czy zza granicy.

szyszunia 30.10.2013 21:16
oceniono 13 razy
5
Zgłoś

ludzie palili śmieci, palą i będą palić stawka tak naprawdę nie ma znaczenia...to że w Rydułtowach źle obliczyli ilość śmieci wynika tylko i wyłącznie z niewiedzy pracowników w urzędzie nawet w sytuacji jak to zadanie zlecili firmie zewnętrznej. Co taki urzędnik zza biurka może wiedzieć praktycznego o śmieciach ???? na ścisło nawet nie odróżniają typów pojemników .... a co do firmy Naprzód Rydułtowy - kto pod kim dołki kopie sam do nich wpada....

agam1981r 30.10.2013 19:36
oceniono 18 razy
-8
Zgłoś

A to powinno kosztować! Wywóz i utylizacja to ogromne koszty dla firm! Kiedy firma przestanie zarabiać zacznie szukać oszczędności a wtedy możemy zauważyć różnego rodzaju nadużycia.

agam1981r 30.10.2013 19:33
oceniono 21 razy
-11
Zgłoś

jozinzbazin a to to ,odnosząc się do Twoich słów ,że dziś widać rzeczywistą ilość śmieci których za które nie płaci się od ilości ,lecz rodzajów( segregowane,niesegregowane) oraz ilości osób zameldowanych w danym gospodarstwie domowym. Więc potrzeba wywożenia śmieci do lasu ,palenia w piecach c.o.oraz zakopywania min.popiołu na działkach zniknęła!!!!!!!!!!!!!!!!! Można wywalić wszystko i ile się chce!

agam1981r 30.10.2013 19:27
oceniono 23 razy
-13
Zgłoś

No pewnie. Wszystko za darmo - wywóz śmieci, kanalizacja, przydomowe oczyszczalnie ścieków( mimo ,że i tak dziś większość mieszkańców wypuszczają do deszczówki swoje szamba i nie ponosi kosztów wywozu nieczystości), do tego likwidacja podatków i wszelakich opłat... Tak wyobraża sobie życie co drugi mieszkaniec Rydułtów. Wszystko chce za darmo! A jak się okazuje ,że niestety trzeba płacić to bunt! Polecam wyprowadzić się do Monaco bądź Emiratów Arabskich - tam będziecie w końcu zadowoleni!

be 30.10.2013 19:04
oceniono 8 razy
4
Zgłoś

a ja myślę że to jest blew firmy a co miasto waży śmieci skąd ma miasto pewność że jest tyle śmieci ile firma podaje poprostu firma chce dostać więcej kasy i już dlatego straszy niech zerwą umowę i zapłacą dużą karę a miasto ogłosi nowy przetarg,a dlaczego w mieście jest aż 4 osoby do obsługi i zarabiają mnóstwo kasy, a poco komórka windykacyjna od tego są inne służby chyba że zostaną zatrudnieni osoby związane z p.burmistrz

jozinzbazin 30.10.2013 18:46
oceniono 11 razy
5
Zgłoś

@agam1981r to co mieszkańcy Rydułtów wcześniej nie segregowali śmieci, nie tylko Pszów i Wodzisław obniżają stawki większość gmin to robi. Jest o tym artykuł w tym numerze nowin.

agam1981r 30.10.2013 17:16
oceniono 21 razy
-15
Zgłoś

Teraz po prostu wyszło na jaw ile tak naprawdę jest śmieci w domach jednorodzinnych. Kiedy nie płaci się za ilość śmieci ale za opcję - segregowane,niesegregowane oraz od ilości osób zameldowanych w domach prywatnych.