Dlaczego kręcą nas galerie
Ponad 1/3 Polaków wybiera zakupy w centrach handlowych jako formę spędzenia wolnego czasu. Lubimy skorzystać z oferty rozrywkowej jaką proponują, chcemy towar dotknąć oraz zasięgnąć porady obsługi sklepu.
Pomimo rosnącej popularności e-commerce (handel elektroniczny) wielu Polaków uwielbia wędrówkę po galeriach handlowych. Amerykańscy badacze uważają, że towary, które można dotknąć, wywołują u klientów większą ochotę na ich zdobycie. Są oni gotowi zapłacić za nie nawet 50 proc. więcej.
Z raportu przygotowanego przez On Board PR Ecco Network wynika, że wyjście do centrum handlowego nie służy jedynie zakupom, ale poszukiwaniu wartości dodanej, której nie zapewniają sklepy online.
36% klientów deklaruje, że przychodzi do galerii także po to, aby skorzystać z oferty rozrywkowej centrum. Dla 26% respondentów jest to miejsce spotkań, a 20% odwiedza je, aby skorzystać z oferty usługowej.
Zdaniem uczestników badania najważniejszymi zaletami robienia zakupów w galerii handlowej, w porównaniu do sklepów internetowych, są: możliwość obejrzenia i dotknięcia produktów (72%) oraz możliwość oceny jakości towaru (54%).
Dla blisko połowy respondentów ważne było także natychmiastowe odebranie zakupów (49%) oraz porównanie różnych produktów (47%).
Niemal co trzecia osoba za zaletę uznała możliwość skorzystania z porady obsługi sklepu oraz łatwość zwrotów lub wymiany towarów. Robienie zakupów ze znajomymi doceniło 27% badanych.
Jako główne zalety robienia zakupów w sklepach internetowych ponad połowa badanych wymieniła: możliwość dostawy produktu bezpośrednio do domu (63%), oszczędność czasu (61%), a także niższą cenę (54%).
Trzech na dziesięciu respondentów wskazało na łatwy dostęp do opinii innych klientów o produkcie, jedna czwarta zaś na możliwość porównania różnych produktów z tej samej kategorii.
O raporcie
Raport pt. „Jak sprostać wyzwaniom? Komunikacja centrów handlowych w dobie walki o klienta” przygotowany został przez On Board PR Ecco Network na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego przez SW Research na losowo dobranej, reprezentatywnej próbie dorosłych mieszkańców Polski. Zastosowano metodę internetowych standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CAWI). Próba badawcza miała charakter losowy. Operatem losowania był panel internetowy Swpanel.pl. Do udziału w badaniu zaproszono osoby w wieku od 18 do 72 lat.
Zebrano łącznie 1000 w pełni wypełnionych kwestionariuszy, a dopuszczalny błąd statystyczny w badaniu nie przekraczał 3,2 p.p. dla całej próby.