Urząd chce wiedzieć czy pracownik śmieci 40 litrów miesięcznie
Magistrat zlecił analizę ilości powstających odpadów komunalnych w poszczególnych typach nieruchomości. Chce potwierdzenia, że miesięczna stawka 40 litrów śmieci na pracownika to właściwa norma. Taka obowiązuje w aktualnym regulaminie utrzymania czystości i porządku.
Z tak ustaloną normą nie zgadza się raciborska firma Sunex, która wezwała Radę Miasta do usunięcia naruszenia interesu prawnego jakie powstało w momencie uchwalenia regulaminu o porządku w mieście. Od 26 czerwca toczy się postępowanie sądowe na ten temat przed sądem administracyjnym. WSA w Gliwicach uznał, że firma ma prawo domagać się usunięcia naruszenia interesu prawnego, ale w magistracie zdecydowano się na wniesienie skargi kasacyjnej od tego wyroku do NSA w Warszawie gdzie nie podjęto jeszcze rozstrzygnięcia.
– Z danych przedsiębiorstwa odbierającego odpady z terenu Raciborza wynika, że 40 l/pracownika nie jest wartością wygórowaną. Faktem jest, że od firmy Sunex odbiera się mniej odpadów niż wynika to z przyjętego wskaźnika, ale w przedsiębiorstwach o podobnym charakterze na terenie Raciborza wytwarza się znacznie więcej śmieci w przeliczeniu na pracownika – napisano w uchwale o odmowie usunięcia naruszenia interesu prawnego.
Uchwała przeszła na sesji lutowej przy 15 głosach za, 2 sprzeciwu i 3 wstrzymujących się.
(m)